vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Re: NÄR FAN HAR VI FÅTT NOG.
#25


See User information
Årets tråd helt klart.

Jag förstår frustatrationen, och jag förstår även de som vill propagera för icke-våld.

Men frustrationen kan ta över hand och är även viktig att ha med sig eftersom den skapar en längtan om utopi.

Tycker det var fel att stänga av någon, men det är bara min åsikt.

Posted on: 2009/6/10 16:29
Att vakna handlar inte bara att se Att vakna handlar inte bara om att se igenom rökridåerna - utan även att att vakna spirituellt och andligt, att lära sig älska och ge och respektera alla människor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: NÄR FAN HAR VI FÅTT NOG.
#26


See User information
den dagen folket tar tillbaks makten och sin frihet
kommer det ske med våld , människor som inte vågar göra mer än att prata blir nedstampade i skorna eller i värsta fall avrättade.
det har hänt , det händer , kommer hända igen .

är ni så naiva att ni tror att den dagen ni får tag i riktigt
avslöjande information och ska publicera den, tror ni verkligen att det kommer tillåtas ?

911 truth är ju det mest uppenbara exemplet på att alla vet men ändå händer inget ,ingen blir åtalad.
Märkligt va?

Inse att det finns folk som bestämmer vad sanning är .
och dessa människor har sedan länge bestämt
att 911 atackerna och deras oficella förklaring är den som är sann.

Sen spelar det ingen roll att det finns 300 arkitekter och ingenjörer som alla är ense .

sån är sanningen hantera den .


OM folket runtom i världen hadde agerat i samtid med att den oficiella förklaringen släpptes , så hadde det stannat där då för 5 -6 år sen , men nu har vi istället en sann osanning som florerar
den med makten bestämmer vad som är sant
och folket ska hålla käften och lyssna .

Tror nog cia har full koll på the truth movment , den dagen antalet sympatisörer går över en viss gräns .............

den som lever får se

Posted on: 2009/6/10 17:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: NÄR FAN HAR VI FÅTT NOG.
#27


See User information

Posted on: 2009/6/10 17:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: NÄR FAN HAR VI FÅTT NOG.
#28


See User information
Jag har själv pm:at en del med Majkel och har velat träffa honom. Han verkade vara en mycket speciell typ.

Det han gjorde på detta forum var dock bla att göra fler personer rädda och oroliga. Om Majkel skulle känna efter lite så kanske han skulle förstå att vi alla försöker att göra någonting bra. Även om det inte alltid lyckas så ser jag inte vad hot ska göra för gott.

Ser fram emot att träffa honom fortfarande och att han ska komma tillbaka till vaken efter att ha övat lite på att kunna kommunicera empatiskt.

Det behöver inte vara fel att tala som han, men inte på det här forumet. Vill han bli hörd får han anpassa sig till det forum han använder.

Frid till er.

Posted on: 2009/6/10 18:24
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: NÄR FAN HAR VI FÅTT NOG.
#29


See User information
Jag har nu läst igenom hela tråden och tänkte kommentera på den.

Först och främst så har jag inget emot att några vill ta till aktion. Då kan man använda vaken som ett forum för att hitta andra likasinnade, men fortfarande hålla en ton som inte känns stötande.

Att diskutera mer radikala aktioner bör inte ske på vaken.se utan det får ni göra någon annan stans. Då vaken inte vill vara kopplad till det.

Anti och TeBe tyckte att det var obehagligt och sa till. Det ser jag inget fel på, de uttryckte bara sina känslor.

Den börjar Majkel att vara otrevlig mot Anti och TeBe genom att skriva saker som "Säger vad som är rätt och om det sticker i ögonen så gräv ner er."

Jag ser inte varför de som tycker det Majkel säger bör få en sådan behandling. Jag skulle önska att Majkel skulle hålla sitt humör här och se att det endast är en oro som uttrycks och att varken Anti eller TeBe menar illa.

Sen skriver Lorax i tråden och säger vad han tänker. Inget fel på det.

Majkel svarar igen med hård ton mot Lorax och börjar att hota och förolämpa vilt åt alla håll. Jag skulle önska att Majkel igen skulle ha överseende med att en annan människa har en annan syn en han själv och inte tro att han behöver hota någon så fort han möter en annan som inte tycker som han.

Till sist tar jag bort honom pga av att han inte följer reglerna för forumet. Alla får uttrycka sina idéer här och ingen skall vara rädd för att göra det.

Posted on: 2009/6/10 18:44
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: NÄR FAN HAR VI FÅTT NOG.
#30


See User information
Tillbaka till trådens ämne.

Jag försår att folk är trötta och vill agera. Så fortsätt gärna diskussionen med en trevlig ton och boka gärna in ett möte för att se vad ni vill göra.

WeAreChange.se står till förfogande för någon som vill filma konfrontationer.

Jag tänkte så sent som idag på att man skulle kunna göra aktioner som tex att fylla ballonger med röd färg och kasta framför olika frimurarloger. Det är så långt jag kan tänka mig gå.

Det skulle symbolisera att man får se det blod som dom spillt.

Posted on: 2009/6/10 18:46
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: NÄR FAN HAR VI FÅTT NOG.
#31


See User information
911 Truth har faktist haft ett stort påverkan.

Jag har föjlt denna "rörelse" sen 2001, ungfär 13 sept faktist... då jag först hittade serendipity och sen Alex Jones och hans filmer.

Vad har hänt?


Världens mest sprida folk-rörelse! Snabb gick detta, och med de frågor och sanningar är vi nu uppe i frågor kring NWO, med Rothschild Familjen, Illuminati / Frimureri, konspirationer genom historien, tack vara Jones, Jones, Tarpley, Tsarion, Maxwell, Icke, Griffin, alla 911 truth sajter, alla milliontals personner som har laddat ner, delat med sig och verkligen spridat informationen!

Att bevisa HUR korrupt det hela är! Intentionen för många var att påpeka hur den officiella konspirationsteorien var omöjligt, och bevisa denna.

Att flera skall veta och GÖRA något är helt upp till oss själva, jag känner många här som har gjort mycket, vad ör DU? ; )

Den har hjälpt oss alla att inser, under tid och med glädje (ibland lite bråk och frustration) kan människa gör något.

Vi är AKTIVISTER hela tiden, fast, för det mesta AKTIVA i Elitens order, dagligen.

När vi välja att GÖRA något (lära oss, dela med andra, planera) undantag, DÅ händer det!

Och fortsätta.

Du och JAG få välja, det gör vi hela tiden.

Jag misstanker att din frustration handlar mest om att du VET hur det skall vara (att DE skall åtala sig själva) och det rättvisa händer, fast det är mer komplex än så.

Korrupt ÄR det, fast "DE" korrupta, "längst upp, däruppe" är alltid ett fåtal.

Vi är så många, och häng med någon info utdelning och ser själv. Trevliga glada folk som dela ut info till trevliga människor.

Då är vi EN till.

Ta en vän, lova bjuda på en lunch om de hänga med! ; )

Jag har hjälp många duzzintal tänka och fattar mycket.

Do the math!

micke, det löser sig, fast med DIN insatts gör vi det snabbare tillsammans!

Varje dag är en ny möjlighet, vi skriver våran egna regler, fuck them and their corruption haha!

Posted on: 2009/6/11 1:01
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: NÄR FAN HAR VI FÅTT NOG.
#32


See User information
jag är glad å dina vägnar att du lyckats få gehör och förståelse för det du sagt till ovetande människor , men jag själv har inte haft den turen, det är därför jag öppet berättar om min egna situation om min mors situation osv osv har även försökt att öppna folks ögon och få dom att se till de alternativa förklaringarna till saker och ting estonia, 911 , jfk osv osv men
aldrig lyckats få ngt medhåll , kanske är jag som inte klarar av att lägga fram mina argument på ett slagkraftigt sätt , däremot har jag alltid lyckats att ta hand om situationer jag sprungit in i , skaker som hänt / händer här och nu sånt som jag kan göra ngt åt på plats när det sker.

i den aspekten har jag ingen frustration just för att jag vet att när situationer uppstår har jag kontroll , men frustrationen som uppstår hos mig när jag ska prata om sanningen och min livssituation ,då jag inte får gehör blir jag tillslut så frustrerad att jag exploderar , vilket var gnistan till denna tråd .

känns hopplöst att ålla fanan uppe medans alla andra bara orkar bry sig om jobb , platt-tv och vad dom ska äta.

Posted on: 2009/6/11 22:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: NÄR FAN HAR VI FÅTT NOG.
#33


See User information
The Lorax //

Det är bra med infoutdelningar o.s.v och väcka folk - men räcker det?

Räcker det med saft o bulle och 9/11 - även om majoriteten vet, kommer det ske någon förändring då de högsta styr och har en sådan makt över oss ändå, även om det var 90% som visste sanningen?

Jag förstår hans frustration mycket väl...

Jag menar trots allt så får knappt 1 miljard fortfarande knappt mat på bordet...

Saft&Bulle kampanjer och 9/11 känns då ganska ynkligt. Hoppas du förstår mig rätt.

Fred

Posted on: 2009/6/11 22:39
Att vakna handlar inte bara att se Att vakna handlar inte bara om att se igenom rökridåerna - utan även att att vakna spirituellt och andligt, att lära sig älska och ge och respektera alla människor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: NÄR FAN HAR VI FÅTT NOG.
#34


See User information
ska även tilläga att sen jag var 15 år har jag fått agera som en 7 år äldre , pga vänner som fallit i missbruk , familjemedlemmar som legat i koma , depressioner hos närstående , polare som hoppat framför tåget , polare som legat medvetslösa i mitt knä har blivit mot min vilja den som alltid är klokare och vidsyntare än andra , och den som alltid håller humöret uppe

kan helt ärligt säga att jag inte kunnat vara mig själv de senaste 7 åren , och därför känner jag inte mig själv speciellt bra , har ett oerhört hett temprament , ventilen pyser hela tiden , och så är jag även en person som känner stor empati för dom som mår sämre eller har det sämre ,

kontentan av att ha sett dessa saker och varit med om dessa saker .pga att ha sett mina närstående bli så illa behandlade av myndigheter och vården så blir denna empati ofta ett rent hat istället , ett hat mot dom som inget gör .
inte alltid helt rättvist .

Men jag skulle aldrig låta mitt hat ta form i fysiska handlingar .

Posted on: 2009/6/11 22:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: NÄR FAN HAR VI FÅTT NOG.
#35


See User information
så nu vet ni vem jag är . tabun är en av de faktorer som gör att folk har problem , man vågar inte blotta sig .

jag har iallafall lagt tabun på hyllan.

Posted on: 2009/6/11 22:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: NÄR FAN HAR VI FÅTT NOG.
#36


See User information
Quote:

micke skrev:
...till de alternativa förklaringarna till saker och ting estonia, 911 , jfk osv osv men aldrig lyckats få ngt medhåll


Jag har gjort en översättning av ett tal J.F.K körde 1961, det där om hemliga sällskap. Den är rätt effektiv.

Frustration kan jag rätt bra. Nuförtiden är jag i balans. Det tog några år. 10 år som "utsatt" (ja, eller?) vegan är ett bra exempel.

Att inte nå andra handlar om att sluta försöka nå andra. När du försöker flytta en vägg, då trycker väggen tillbaka med lika mycket kraft. Så låt bli. Man kan ju kanske öppna en dörr, eller gå runt...

Posted on: 2009/6/11 23:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: NÄR FAN HAR VI FÅTT NOG.
#37


See User information
Quote:
Att inte nå andra handlar om att sluta försöka nå andra. När du försöker flytta en vägg, då trycker väggen tillbaka med lika mycket kraft. Så låt bli. Man kan ju kanske öppna en dörr, eller gå runt...


Håller inte med där.
Så mycket C4, ergo sanning, som det bara går och sen spräng upp ett stort hål.
DET är vad som behövs göras, DET är vad som behövs idag för att slå igenom all mainstream bullshit som pumpas ut men ingen här, mig själv antagligen inkluderad, verkar vara redo att dö för en sådan sak.

Ford Prefect från Liftarens Guide Till Galaxen sa det bäst: "Vi bryr oss helt enkelt inte tillräkligt."

Posted on: 2009/6/13 16:01
Allt som sker, sker. Allt som när det sker får något annat att ske, får något annat att ske. Allt som när det sker får samma sak att ske igen, sker igen. Men gör det inte nödvändigtvis i kronologisk ordning.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: NÄR FAN HAR VI FÅTT NOG.
#38


See User information
Quote:

Vjee skrev:
men ingen här, mig själv antagligen inkluderad, verkar vara redo att dö för en sådan sak.


Dö? Så drastiskt! Men sen, om man nu skall lägga ens egen liv i potten, utgången kanske blir en fis i rymden.

Jag tror det är bättre att leva för en sak än att dö för en annan (eller samma).

Globaliseringsfrågan är enorm och ibland komplicerad. Skall man stå och skrika åt folk så att DE KANSKE HÖR, för de verkar inte göra det när man pratar. Ja, konstigt (eller så inte). Man har en viss mängd tid och energi och det gäller att använda dem rätt. Jag bakar bröd själv och försöker få mina barn att bli glada och lagom medvetna individer. Min roll är ju att vara konstruktiv och inte militant galen.

Det är fördel om man är mottaglig. Människor som är indoktrinerade för hårt når man inte. Man kan kanske lägga ut en blänkare åt dem, att visa att man är engagerad för något som de tycker låter konsigt. Man kan erbjuda dem ett intro om de vill - vad mer kan man göra?

Att propagera för "gå hårt åt" är rakt igenom omoget och verklighetsfrånvänt.

Posted on: 2009/6/15 0:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: NÄR FAN HAR VI FÅTT NOG.
#39


See User information
Hej på er!

Jag förespråkar inte våld men vad händer ifall svininfluensan sprids och muterar mellan djur och människor lagom till hösten och blir sen ännu dödligare och folk runt omkring dig börjar att dö?

Det är ju kännt att virus sprider sig snabbare när det är varmt och jag finner det väldigt svårt att tro att viruset kommer ifrån någon annan stans än labbet, och att det är en del av deras plan.
Därför har dom också släppt ut det precis innan sommaren börjar och sen så förklarar det också varför dom sprejat oss med chemtrails som påverkar vårat immunförsvar väldigt negativt

och det vet ni ju redan allihopa, vi kan ju inte undgå att höra folk vi stöter på om dagarna säga att alla är ju sjuka nuförtiden, eller?

georgia guidestones
förklarar ju så fint på 8 språk på 1a punkten att 500 000 000 människor är lagom för en harmoni med naturen

http://en.wikipedia.org/wiki/Georgia_Guidestones

så att det har gått för långt är uppenbart och det kommer bara bli värre eftersom allt fler vaknar och det gör dom nervösa. förmodligen vaknar fler än vad dom vet om vi kan ju alltid hoppas

jag tror på "strenght in numbers"
men tänk om det redan är försent

alternativt så är vaccinationerna dom kommer dela ut det största problemet

hoppas på det bästa förbered dig på det värsta

Posted on: 2009/6/18 4:23

Edited by Mixan on 2009/6/18 5:01:20
Edited by Mixan on 2009/6/18 5:05:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: NÄR FAN HAR VI FÅTT NOG.
#40


See User information

Posted on: 2009/6/18 9:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
19 user(s) are online (19 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 19

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS