vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Sätt stopp för Federal Reserves makt, skapa Pirat-valuta!

See User information
Om vi ska få stopp på allt vansinne ifrån eliten, så måste vi attacker där det känns på eliten, nämligen deras pengar. Federal Reserve. Just nu sker ett silver/guld -pirat mynt projekt i Sverige för att bekämpa monopolet. Skrev om detta tidigare i kommentar spåret på Vakens blogg och fick det här svaret.

Re: Bra läge att sprida 9/11 truth
Postad av: heli
dom mynterna ska jag med köpa, tänkte ändå investera 400.000 kr i guld och 100.000 i silver, så varför inte i mynt då......

Här följer mitt svar.

Re: Bra läge att sprida 9/11 truth
Postad av: Silver Piraten
Du som skall invester i så stora summor mynt kontakta liberty silver direkt för då sätter de igång produktionen. Viktigt att du hör av dig till dem!

Läs även denna artikel, mycket bra om Piratpartiets framtid.
http://cornubot.blogspot.com/2009/06/ ... et-att-expandera-sin.html

LIBERTY SILVER
http://libertysilver.se/index.php

http://libertysilver.se/contact_us.php

Slut på meddelande.

Vi måste själva ta ställning nu, Liberty silver har redan investerat i myntpressar, så det här är den enklaste vägen att gå för att komma igång. Redan idag trycker de egna mynt, men en piratvaluta ger mycket större uppmärksamhet och dessutom kan det om ni läser: http://cornubot.blogspot.com/2009/06/ ... et-att-expandera-sin.html också påverka Piratpartiets politik att bekämpa Federal Reserve och bankmonopolet aktivt.

Ja som sagt alla som har tankar på att investera i silvermynt, guldmynt för detta viktiga investerings, konkurrens och utbildningsprojekt emot Federal Reserve, måste kontakta liberty silver omgående och meddela sitt intresse, samt göra konkreta förbeställningar, för att stötta detta projekt så det kommer igång.

Detta är oerhört viktigt, ni som skall beställa mycket piratmynt hamnar också i all säkerhet i en bra förhandlingsposition, så passa på nu.

För er som inte är insatta i ämnet, läs även nedstående text som skrivits tidigare. Nu har vi chansen att väcka debatten om Federal Reserve på allvar, samt starta en pirat-valuta i guld och silver. Engagera er och kontakta Liberty silver.

Slut på meddelande, nu läs nedanstående meddelande.

Ja man undrar när folk i allmänhet skall fatta vilket skämt den privata amerikanska centralbanken Federal Reserve är.

Men det sker motstånd emot bankerna, Tim och Federal Reserve i alla fall, som exempelvis Liberty Dollar. Men grundaren blev arresterad av FBI.

FBI Arrests Bernard, Kevin, Sarah & Rachelle The battle for a value based currency has begun!
http://www.libertydollar.org/ld/pr_nl/06_04_2009

Detta känner nog en del läsare redan till, men nu är faktiskt något liknande på väg att hända i Sverige.

På Piratpartiets forum så har Torgny Persson, VD för Liberty Silver gått ut med att han nu vill göra ett pirat-silvermynt/guldmynt för att uppmärksamma och bekämpa politikernas och elitens egentillskansade rätt att skapa pengar ur tomma intet!

Detta är tydligen i nuläget mer ett informations projekt, men vem vet vart detta kan sluta om detta piratmynt säljer bra, i stöd för att bekämpa Federal Reserve?

En annan sak värt att notera är att Piratpartiets kärnfrågor är att bekämpa Privata monopol och skadliga Monopol. Med tanke på Krisen så kan ju privata Federal Reserve anses vara både ett skadligt och privat monopol.

Så att bekämpa privata och skadliga monopol genom att försvara rätten för konkurrerande valuta kan mycket väl ligga i linje med Partiets politik. En annan sak värt att notera är att Piratpartiets kärnfrågor är att bekämpa Privata monopol och skadliga Monopol. Med tanke på Krisen så kan ju privata Federal Reserve anses vara både ett skadligt och privat monopol.

Så att bekämpa privata och skadliga monopol genom att försvara rätten för konkurrerande valuta kan mycket väl ligga i linje med Partiets politik.

Läs mer själva om detta på forumet:

Pirat-valuta
http://forum.piratpartiet.se/Topic157952-15-1.aspx

Kolla även in Företaget Liberty Silver och vad de sysslar med i övrigt. Det här med pirat-valuta eller piratmynt kan verkligen bli intressant att se hur det utvecklas. Jag ska nog köpa lite mynt, om det dyker upp.

LIBERTY SILVER

"Silverpiraten"

Posted on: 2009/6/11 12:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Sätt stopp för Federal Reserves makt, skapa Pirat-valuta!

See User information
http://www.transaction.net/money/lets/

How LETS credits are issued:
LETS money (like ROCS and Time Dollars) is created as mutual credit: Each transaction is recorded as a corresponding credit and debit in the two participants' accounts. The quantity of currency issued is thus automatically sufficient and (unlike fiat money) does not depend on the judgment and effort of a central authority.

When too much money is issued, the local currency will inflate or even become completely worthless; when currency is underissued, the problem local currency was meant to address--too little trade among people in the community--will remain.

So it is not a trivial task for anybody or any group to guess the correct quantity of money to issue, because that ideal quantity will continuously vary according to the rate of acceptance of the local currency, which will change over time;

and the overall state of the local economy (including the conditions of the economy in the "normal" national currency), which will also change over time).

Posted on: 2009/6/11 14:40
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ni som är engelskspråkiga, sprid även detta projekt ut till USA, England, Europa, via alternativa medier och bloggar. Kanske Alex Jones är intresserad.

Det måste finnas ekonomiskt starka individer i Sverige eller utomlands som vill investera i höga summor silver och guld. Om dessa individer väljer att investera i silver och guld piratmynt så kommer de sätta igång en politisk kampanj emot Federal Reserve av aldrig skådat slag.

Dessutom kommer detta att påverka piratpartiet enormt att diskutera valuta politiken om detta piratmynt sprids. Därför uppmanar jag alla som har kontakter och vill investera silver och guld i piratmynt att vända sig till liberty silver. Det är här som vi kan få igång en ordentlig kampanj.

Själv tror jag på ett renodlat Pirate bay mynt, först fri fildelning och nu fri valuta. Det kommer få ett starkt genomslag om myntet har Pirate bay skeppet och kassetbands döskallen på baksidan. Det skulle få ett enormt genomslag och sprida kunskapen om detta och ge möjligheter för fri valuta i praktiken.

Men både små och stora investerare måste förstå vidden av det här, det är bara piratpartiet som kan bli det partiet som för en fri valuta politik, men då måste vi lyckas med detta mynt projekt innan riksdagsvalet. Kontakta Liberty silver idag och säg att du vill ha piratmynt. Hoppas även Vaken vill skriva om detta på sin blogg, detta behöver göras. Modiga företagare skall uppmuntras, det här är för en god sak.

LIBERTY SILVER

http://libertysilver.se/contact_us.php

Posted on: 2009/6/11 17:05

See User information
Synd att detta initiativ kommer med så dålig tajming...

Guld och silver -priser har skjutit i taket och är väldigt höga i dagsläget.

Hade detta gjorts för två år sedan hade det blivit jättebra när guldpriset var lågt.

Nu tror jag att det är få som vågar satsa stora pengar i guld och silver.

Dessutom känns det som ett knep för Liberty Silver att kränga mer guld till dessa skyhöga priser...

Posted on: 2009/6/12 15:49

See User information
När det gäller samlarmynt så tillkommer ju kostnader i form av gravering tryckeri etc. Dessutom har sammlarmynt den effekten att den kan öka i värde pga efterfrågan precis som frimärken.

Hela idén med Piratmynt projektet är dock främst att uppmärksamma Papperspengarna. Om man gör som Liberty dollar så gör man silvermynt som man skriver är värda 20 dollar. dvs man bestämmer att en viss mängs silver har ett fast face value. Det här handlar om både investering och budskap.

Däremot så kan jag inte se att de skulle va dåligt läge, silver beräknas bli ännu högre i pris i framtiden.

I övrigt Dollarn i USA har ju en annan kurs också, så där kan man få mynt motsvarande 150 kr styck. I sverige strax över 200kr styck(begagnat kan va billigare). Och då ska man också ta hänsyn till att det är olika valutakurser. Hela poängen med silver, guld mynt är att vi ska komma ifrån allt det här spekulerandet och skapa en bra valuta.

Posted on: 2009/6/12 17:07

See User information
Dessutom, guldfot är väldigt odynamiskt. Jag vill nog påstå att det är sämre än fiatvaluta. På många sätt. Framtiden måste tyvärr vara fiatvaluta. Men med en bra policy som reglerar flöden i samhället. Vad som är viktigt är att bli av med fractional reserve banking och liknande. Guldfot är inte lösningen för det. Guldfot skulle inte heller ha stoppat exempelvis IT-bubblan.

spekulation är det enda hotet. (fractional reserve banking är en typ av spekulation. Banken spekulerar om hur många som kommer vilja ta ut pengar nästa dag. Och lånar ut resten av sitt tillgängliga kapital en cykel till)

Men det är ett bra projekt för informationsspridning om vad pengar är.

Kan även vara kul för samlare att kunna föreviga nutidens kamp mot "de rika" i ett mynt. Kul för arkeologer om 500 år. (Om vi gräver ner mynten i en grav med någon kommande höjdare i Piratpartiet)

Posted on: 2009/6/12 18:59

See User information
Kul att du ändå gillar projektet, hoppas folk kontaktar Liberty silver för beställningar redan nu. Jag vill verkligen få fokus på denna fråga.

När det gäller Silver och guld har det som betalmedel fungerat i flera hundra år, så nog funkar det om du frågar mig.

När det gäller fri valuta så är det de säkraste systemet för då kan folket själv välja att handla med den valuta som är starkast. Då undviks korruption av valutorna eftersom man är utsatt för konkurrens.

Posted on: 2009/6/13 12:28

See User information
På Piratpartiets forum skriver Liberty silver följande. se länk:

http://forum.piratpartiet.se/Topic158385-110-2.aspx

Här kommer även texten kopierad, Läs nedan.

CITAT

Utan att vilja lägga mig i debatten för mycket vill jag presentera Liberty Silver mer ingående och korrigera ev. missuppfattningar.

Gällande priset på silver

Priset på papperssilver på råvarubörsen Comex är i skrivande stund USD 14,83*7,69=114 kr per troy ounce (=31,1 gram). Dock handlas fysiskt silver till en premie över priset på papperssilver. Om detta går att läsa här: http://libertysilver.se/pages.php/page/fysiskt_silver/

Premien på fysiskt silver jämfört med papperssilver har sjunkit något de senaste månaderna och är idag ca 5% för större kvantiteter. För mindre kvantiteter som färdigpräglade mynt på 1 troy oz av investeringstyp är premien 20% och uppåt på den amerikanska moms-fria marknaden. Premien på den amerikanska marknaden ses här: http://www.24hgold.com/english/buy_sell_silver_coins.aspx?co_id=0

I Sverige tillkommer dessutom moms på silver. Prismässigt för 1 troy oz har vi alltså en kostnad på 114kr*1,05(premie fysiskt)*1,25(moms)=150kr för silverråvaran (1 troy oz .999 rent silver = 31,1 gram = den vanligaste förekommande myntvikten). För prägling av egna mynt tillkommer designkostnad, graveringskostnad, stämpelkostnad, produktionskostnad, certifieringskostnad, fraktkostnader, lagerkostnader försäkringskostnader och bankkostnader. Liberty Silver mynt i monsterbox kostar f.n. 190kr/st. Som ni förstår är vår marignal ytterst liten på dessa. Dessutom återköper vi dessa till samma pris helt utan spread.

Gällande bolaget Liberty Silver AB

- Vi har polistillstånd för handel med ädelmetaller

- Vi har tillstånd av skatteverket för användning av vinstmarginalbeskattning vid import

- Vi har Skandinaviens (om inte Europas) bästa utbud på silvermynt & silvertackor

- Vi har konkurrenskraftiga priser. Jämför oss exempelvis med mynthuset.se eller hopea.fi vilka är andra Skandinaviska aktörer med fösäljning av silvertackor & silvermynt

- Vi har många nöjda kunder och en omsättning för året som vida överträffat våra förväntningar så här långt.

- Vårt varumärke är inte särskilt välkänt ännu eftersom vår verksamhet sedan starten 2008 överträffat våra förväntningar och vi därmed inte haft tid/behov av att köpa reklam i riksmedia.

- Vi skickar alla leveranser omgående efter beställning. Leveranser skickas försäkrade, med spårbarhet och krav på uthämtarsignatur.

- Vi svarar på alla frågor med kort varsel (Kontakta oss gärna på support@libertysilver.se eller telefon 040-6110100)

- Vi bedriver inte bara försäljning utan försöker även utbilda vad gäller investeringar i guld och silver samt skriva artiklar om ädelmetallmarknaden och ekonomin i stort.

Undertecknad har magisterexamen i nationalekonomi men har sedan länge lämnat de Keynesianska läror som predikas på lärosätena till förmån för "Austrian economics". Således har jag stort personligt intresse av dessa frågor vilket är själva anledningen att Liberty Silver startades. Jag glädjer mig stort över att statens valutamonopol och bankernas bedrägliga penningskapande äntligen börjar diskuteras och debatteras även i Sverige. Kika in på vår hemsida vid intresse för att läsa undertecknads artiklar om dessa ämnen.

Hör gärna av er om ni har några frågor/funderingar om vår verksamhet så skall jag försöka besvara dessa i bästa möjliga mån!

/Torgny Persson

VD, Liberty Silver AB

SLUT CITAT

Jag tror verkligen Liberty silver kan va en bra kraft i kampen för att informera emot Federal Reserve, samt investera i.
Som sagt storinvesterare och småinvesterare som vill ha ett piratmynt skulle göra att debatten om Federal reserve och pengar tog fart på allvar.

Posted on: 2009/6/13 17:20

See User information
Torgny,

Det här är rätt! Allt behöver se motpol. Jag vill ha Piratvaluta.

Posted on: 2009/6/14 17:14
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Jag har klurat lite på om man inte borde trycka valuta på papper. Det vore kul, i alla fall om den var ytterst lik en 500:ing.

Kan Fed så kan väl jag, tänker jag. Lättast vore dock att hacka swedbank o fylla på med någon nolla. Borde väl också fungera.

Cashproduction tycks vara en fin och sund branch & business. Finns garanterat stor efterfrågan, och behovet slipper marknadsavdelningen skapa och lägga pengar på. Behovet är redan existerande.

Posted on: 2009/6/16 17:32
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Nu finns piratmynt i äkta silver att köpa på liberty silver

http://libertysilver.se/libertysilvermynt-c-66.html

Posted on: 2009/10/26 12:53

See User information
Jag tror att silver och guldmynt i kombination med en skuldfri pappersvaluta kan vara en lösning. Tror inte att det finns tillräckligt med silver och guld för att helt ersätta dagens system.

Posted on: 2009/10/26 13:12

See User information
Köp inte silvermynt eftersom det är momsbelagt köp guld istället det är momsfritt. Man gör ju en direkt förlust på 20% pga momsen.

Däremot så känns det som att borde gå att lobba fram momsfritt silver. Guldet i form av mynt(inte säker) och tackor blev moms befriat i slutet av 80 talet tror jag.

Det är svårare så klart att handla med guld eftersom det är värt för mycket. Men i spar form är det bra. Guld kommer förmodligen att gå ner i pris men jag jag handlade guld för ca 20k förra månaden och priset har gåẗt upp sen dess. Av det köpte jag hälften pappers guld och hälften riktigt i form av smycken. Jag bor i thailand så det är 23 karat alltså 96% rent tror jag och inte särskilt vackert så det tillkommer inte massa pris på design o sånt som det gör på 18k "guldfynd".

Pappers guldet köpte jag genom min bank HSBC och guldet finns i london. Mitt bank konto har stöd för typ 10 olika valutor + guld =)

Om guldpriset går ner så kommer jag inte gråta för det. Det kommer alltid att behålla sitt värde. Ska man tro på max keizer så är det massa snack inom tyska central banken att dom ska ta tillbaka sitt guld från usa, och då kommer det skjuta i höjden.

Posted on: 2009/10/26 14:17
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper