vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Varför bryr vi oss om USA?

See User information
Efter att jämfört USA med Europa (ännu en gång) slog det mig. USA är ju bara ett Engelskt företag som skapades för att kolonisera amerikanska kontinenten och skrapa rent kontinenten från guld och andra råvaror. Dit flydde människor som var antingen elitens lakejer(som skulle kontrollera koloniseringen), brottslingar eller de som redan blivit utsugna till total fattigdom.

(Mixen är fortfarande ungefär densamma, kan bero delvis på att generna i grunden är desamma och att beteende överförs från föräldrar till barn.)

Varför bryr vi oss om företagsägarna/"eliten" som nu vill avveckla och omorganisera företaget "USA" till att använda billig arbetskraft från Mexico? (genom att skapa en nordamerikansk union.)

Vi är inte någon facklig organisation som ska rädda USA's "anställda" ("citizens of america")

Jag skiter i vad som egentligen händer i USA så länge rikedomarna hämtas hem till Europa igen. Amerikanarna har fumlat bort sin egen frihet genom ignorans!

Att Storbritannien sedan tvingas bli en polisstat, för att eliten ska kunna leva där i säkerhet från resterande världen, är en annan femma. Det är Storbritanniens problem. En viktigare fråga är däremot:

Hur får vi Svenskar ta del av smulorna från elitens frosseri? Man kan ju alltid hoppas att moderaterna gör rätt. (Jag vill egentligen uppnå total rättvisa i världen, men har på senare tid insett att det är nästintill omöjligt. Ingen människa klarar i längden att vara helt rättvis. Vi människor kan helt enkelt inte klara av att hålla all nödvändig information i huvudet samtidigt för att göra ett rättvist beslut som tar hänsyn till allt. Dessutom tror jag på evolutionen och överlevnad av de bäst anpassade. Just nu är man anpassad om man kan sno åt sig mest resurser. Dvs förslava resterande människor på jorden.)

Den svenska modellen har i stället varit att vara något-så-när neutral på nationsnivå och i stället låta företag skrapa smulorna från eliten till Sverige. Smulor har det senaste århundradet varit det som Sverige levt av. Vi har sålt stål och trä/kol mm till Storbritannien till deras krig och affärer/expansion. På så vis har vi haft en gyllene period i vår ekonomi på rester av Storbritanniens välstånd.

Det som jag börjat se som viktigast är att vi fokuserar på att förstärka och säkra de grundläggande mänskliga rättigheterna i Sverige. Samt säkra det fria ordet i Sverige, så att vi inte blir överkörda på samma sätt(med samma tekniker) som resterande länder i världen blir. Vi är en liten nation som snabbt kan rätta till det "allt mer" bristande skyddet för folket.

(Lagen är tänkt att ge folket skydd från utsugarna, dvs eliten, inte tvärt om. Idag gynnar de nya lagarna bara stora företag som bit efter bit utnyttjar folket mer och mer eftersom de får mer och mer befogenheter av nya lagar.)

Så vad ska vi satsa på för att kunna ta del av rikedomarna? För vi kommer aldrig kunna stoppa den redan övermäktiga elitens familjer.

Miljöfrågan är inget problem, eliten kommer alltid att vilja ha det fint i sin omgivning. Så de tillåter inte att deras slavar (vi) smutsar ner jordklotet.

Posted on: 2009/6/23 0:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Varför bryr vi oss om USA?

See User information
USA är av högst relevans när vi studerar den stora konspirationen.

Posted on: 2009/6/23 0:56
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Men det är ju ingen konspiration, det är kolonisering från Europa. Det är ju många av våra svenska familjer som är med och "är" eliten.

Vi är närmaste tjänare till eliten, det är därför vi har det så bra här i Sverige.

Varför inte bara fortsätta att stödja "Eliten" och fortsätta leva våra goda liv?

Posted on: 2009/6/23 1:15

See User information
Vad i hela helvetet svamlar du om?

Det är tydligt sedan tidigare trådar - där du till exempel säger att global uppvärmning inte ingår i elitens agenda och propaganda, även fast den gör det - att du inte är speciellt påläst.

Det som händer i USA, händer här! Bilderberg planerar för hela världen. CFR jobbar för globalisering i USA, medan dess äldre bror RIIA jobbar i Europa. Club of Rome är inte enbart USA men snarare tvärtom. Eliten sitter i Europa! Kallar du detta kolonisering?

Och vad är det för argument att säga att många svenska familjer tillhör eliten, för att stödja ditt påstående om att allt är kolonisering? Wallenberg är definitivt med i Eliten och vad är det för konstigt med det?

"Varför inte fortsätta stödja eliten och fortstätta våra goda liv?"

Ja precis, låt dem terrorisera oss så att vi lever i skräck, låt dem försätta oss i ännu större skuld till bankirerna, låt dem inskränka rättighet efter rättighet, låt dem införa strängare lagar efter strängare lagar! Om du vill arbeta för våra friheter så är det mest idiotiska som finns att leva/spela efter elitens pipa! Det är ju för fan dem som gör att vi överhuvudtaget måste arbeta för våra rättigheter!Du vill alltså blunda för all terrorism, alla krig?

Dina förslag är de mest korkade jag sett på detta forum måste jag säga. Jag kan inte hålla mig! Det framgick även tydligt och klart i en annan tråd att du vill ha koldioxidskatt så att vi kan "rädda jorden".

Du har inte ett uns aning om vad eliten planerar för oss! Om jag har fel, bevisa det.

Du svamlar även om att Storbrittanniens väg mot en polisstat är deras problem! Vad fan? Förstår du inte att samma sak planeras för hela världen? Bara så att du vet så spyr politikerna ur sig massor av argument just nu för att vi ska militarisera polisen så att vi istället har typ 22 000 militär-poliser som patrullerar gatorna. Det är samma jävla trend som i England och USA, så hur kan du tro att detta bara är Storbrittanniens problem? Missat FRA, Datalagringsdirektivet, IPRED, Övervakningskamror?

Posted on: 2009/6/23 2:58

Edited by Philochatus on 2009/6/23 3:32:42

See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Men det är ju ingen konspiration, det är kolonisering från Europa. Det är ju många av våra svenska familjer som är med och "är" eliten.

Vi är närmaste tjänare till eliten, det är därför vi har det så bra här i Sverige.

Varför inte bara fortsätta att stödja "Eliten" och fortsätta leva våra goda liv?

Klockren Philochatus!

pingubenji.... Du tycker väl om Eliten då eller?

Och hur definera du en "god liv?"

När du säger "VÅRA svenska familjer", hur menar du egentligen?

Det låter som de skulle tillhör "folket" men då är de inte ELIT ; )

HUR exakt har Sverige det bra, och isf, hur kom det till?

Nyfiken...

Visst är det orelvant med USA som du säger, för det mesta, och visst stämmer det med företagandet... att ligger fokus på lokalla lösningar är bra, sen skall man veta hur allt går ihop och påverkas är bara logiskt.

Framförallt efter flera århundraden av både öppet och dolda sammarbeta...

Posted on: 2009/6/23 10:31
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

Philochatus skrev:
Vad i hela helvetet svamlar du om?

Det är tydligt sedan tidigare trådar - där du till exempel säger att global uppvärmning inte ingår i elitens agenda och propaganda, även fast den gör det - att du inte är speciellt påläst.

Tvärt om. Jag är sjukt påläst. Är med i de största dokumentär/sanningssökar-hubbarna på DC++ och diskuterar dagligen de senaste ämnena. Jag har under 5 års tid samlat ihop till en 2 TiB samling av sanningssökar-data (som jag får komplimanger för dagligen). Hubbarna har flera hundra "AKTIVA" medlemmar från hela världen (med hela världens perspektiv på problemet). Här på forumet skulle jag snarare säga att det är en lite ensidig diskussion med ett 20-tal aktiva medlemmar.

Att du sedan feltolkar mina åsikter är en annan femma. Men jag respekterar inte människor som kastar skit på andra människor som har en annan åsikt! Trodde du var vaken...

Quote:

Det som händer i USA, händer här! Bilderberg planerar för hela världen. CFR jobbar för globalisering i USA, medan dess äldre bror RIIA jobbar i Europa. Club of Rome är inte enbart USA men snarare tvärtom. Eliten sitter i Europa! Kallar du detta kolonisering?

Yess!, England har i alla tider koloniserat HELA världen. Och vi har förmånen att vara närmsta tjänare till eliten. (Måhända att vi måste jobba, men vi kan jobba i flärd och ha 1000 gånger högre levnadsstandard än andra människor som jobbar lika hårt eller hårdare.)

Quote:

Och vad är det för argument att säga att många svenska familjer tillhör eliten, för att stödja ditt påstående om att allt är kolonisering? Wallenberg är definitivt med i Eliten och vad är det för konstigt med det?

Det är just det jag menar, varför ska vi bråka med den matande handen? Det skulle vara konstigt! Wallenberg är orsaken till att vi får en bit av kakan.

Quote:

"Varför inte fortsätta stödja eliten och fortstätta våra goda liv?"

Ja precis, låt dem terrorisera oss så att vi lever i skräck, låt dem försätta oss i ännu större skuld till bankirerna, låt dem inskränka rättighet efter rättighet, låt dem införa strängare lagar efter strängare lagar! Om du vill arbeta för våra friheter så är det mest idiotiska som finns att leva/spela efter elitens pipa! Det är ju för fan dem som gör att vi överhuvudtaget måste arbeta för våra rättigheter!Du vill alltså blunda för all terrorism, alla krig?

Finns ingen terrorism eller krig... Det är teater. Borde väl du veta? Men vi kan markera att vi stödjer dem till 100% (men inte vill bli behandlade allt för hårt. Det går de lätt med på om det gynnar dem. Vi behöver bara låta bli att tiga. För att tiga är samma sak som att godkänna.)

Och eftersom vi är medvetna om allt de gör så blir vi inte kontrollerade och skräckslagna på samma sätt. Vi kan prata deras språk (vi kan skapa ett avtal, det är något de förstår)

Quote:

Dina förslag är de mest korkade jag sett på detta forum måste jag säga. Jag kan inte hålla mig! Det framgick även tydligt och klart i en annan tråd att du vill ha koldioxidskatt så att vi kan "rädda jorden".

Om det är deras metod för att stabilisera storleken på jordens befolkning så stödjer jag dem till 100%. Vi skapar bara än mer orättvisa och lidande om befolkningsmängden fortsätter skena i dagens takt! (Det gäller att välja sina allierade i så här stora psykologiska krig)

Dessutom behövs ett verktyg för att monitorera belastningen på ekosystemet. Det är ett av verktygen jag själv skulle vilja sätta på plats. Mänskligheten behöver ett mätvärde för att bli medveten om hur mycket resurser som vi använder, och hur mycket vi kan låna från moder jord varje dag. Som nästa steg kan vi göra det rättvisare. Men nu gör vi Svenskar bäst i att alliera oss med eliten. Det är inte rätt tid för oss att börja kriga, då kommer de bara strypa oss direkt (som de gör i media, nästa steg blir en polisstat).

Quote:

Du har inte ett uns aning om vad eliten planerar för oss! Om jag har fel, bevisa det.

Du svamlar även om att Storbrittanniens väg mot en polisstat är deras problem! Vad fan? Förstår du inte att samma sak planeras för hela världen? Bara så att du vet så spyr politikerna ur sig massor av argument just nu för att vi ska militarisera polisen så att vi istället har typ 22 000 militär-poliser som patrullerar gatorna. Det är samma jävla trend som i England och USA, så hur kan du tro att detta bara är Storbrittanniens problem? Missat FRA, Datalagringsdirektivet, IPRED, Övervakningskamror?

Folket i andra länder har väl ett eget ansvar att göra upp avtal med eliten som gynnar dem i längden. Alla har något att erbjuda.

Jag skrev i första inlägget att vi måste säga till eliten att vi inte vill bli hanterade som low-life. Men vi måste göra det genom att inte tillåta lagar som gynnar stora företag (dagens stora kryphål i rättssäkerheten som eliten baserar hela sin verksamhet på)

Quote:

Jag skrev:
Det som jag börjat se som viktigast är att vi fokuserar på att förstärka och säkra de grundläggande mänskliga rättigheterna i Sverige. Samt säkra det fria ordet i Sverige, så att vi inte blir överkörda på samma sätt (med samma tekniker) som resterande länder i världen blir. Vi är en liten nation som snabbt kan rätta till det "allt mer" bristande skyddet för folket.

(Lagen är tänkt att ge folket skydd från utsugarna, dvs skydd mot eliten, inte tvärt om. Idag gynnar de nya lagarna bara stora företag som bit efter bit utnyttjar folket mer och mer eftersom de får mer och mer befogenheter av nya lagar.)

Så länge vi tillåter dem att införa fler verktyg för att kontrollera oss hårdare så godkänner vi att de får behandla oss som low-life.

Det är därför jag är här på vaken.se. Jag delar era åsikter samtidigt som jag delar vissa av elitens åsikter.

Posted on: 2009/6/23 10:41

Anonym
"Vi är inte någon facklig organisation som ska rädda USA's "anställda" ("citizens of america")"

Alla människor på jorden är en och samma och om vi väljer vem vi inte ska rädda så är det tillslut ingen kvar att rädda oss själva.

Amerika har även några av dom mest frihetsälskande människorna på jorden, bara titta på ron paul rörelsen som verkligen vill ha en förändring.

"Dessutom tror jag på evolutionen och överlevnad av de bäst
anpassade. Just nu är man anpassad om man kan sno åt sig mest resurser. Dvs förslava resterande människor på jorden."

Så du tänker alltså precis som eliten, du ser ner på människo liv som är "svaga".

Du är en del av problemet och du är långt ifrån vaken.

"Men det är ju ingen konspiration"

När några personer jobbar tillsammans för att roffa åt sig makt då har du en konspiration.

"Varför inte bara fortsätta att stödja "Eliten" och fortsätta leva våra goda liv?"

Jag är inte en satanist som bara bryr mig om mig själv, tror du eliten bryr sig om dig och det svenska folket? din familj ingår i deras populations kontroll planer. dom bryr sig lika lite om oss som dom brydde sig om människorna i WTC. Folk från mer än 90 olika länder dog i WTC attacken.

Eller du menar att det är att bryr sig om det svenska folket när man säljer prozac och annat som skadar ens hälsa till det svenska folket?. Skull and bones medlemmar har under Eli Lilly och andra företag sålt alla möjliga farliga preparat till det svenska folket.

Wallenberg är svin som jobbar med ett gäng mördare med.

"Jag är sjukt påläst. Är med i de största dokumentär/sanningssökar-hubbarna på DC++ och diskuterar dagligen de senaste ämnena"

Sitter du och pratar med low life människor om hur dom svaga behöver bli förslavade och försvinna från jorden?. Har du tänkt på att det kanske är ni som är svaga och behöver försvinna?...

Edited by Malmoesoldier on 2009/6/23 12:15:11
Edited by Malmoesoldier on 2009/6/23 12:16:19

See User information
Tycker borde satsas mer energi åt Sverige/Europa än USA, vem bryr sig om Federal Reserve i Sverige igen än ett fåtal. Om man vill få folk i Sverige att öppna ögonen leta mer i hem området, än i ett land som folk inte gillar alls som USA.

Posted on: 2009/6/23 15:43
Citat:
har lärt mig från historia att man ska kolla upp saker noggrant..

See User information
Abbadon har rätt, vi bör fokusera lite mer på Sverige, och det gjorde jag i min tråd Illuminati i Sverige.

Men vi kan inte försumma det faktum att allt som händer runt om oss påverkar oss. Blir England en polisstat, så är vi där snart därefter.

Pingubenji:

Hur kan du säga att Wallenberg gör något bra för oss? Vi är inget annorlunda än någon annan för Wallenberg som sitter i Committee of 300. Är Wallenberg den matande handen!!? Nu är du fruktansvärt ute och cyklar!! Eliten roffar ju åt sig så mycket de kan! De plundrar oss! Det är detta som gör att vi har orättvisor i världen, att vi måste jobba mer för mindre pengar.

Quote:
Finns ingen terrorism eller krig... Det är teater. Borde väl du veta?

Finns ingen terrorism? Nu är du ute och cyklar igen. Det är för f*n hur mycket krig och terrorism som helst! Det är bara så att det är eliten som är terroristerna och inte Al Qaida! Har du någon gång hört talas om Operation Gladio? Operation Northwoods? Project for New American Century? Eliten utför ju terrordåd flera gånger per decennium, och du sitter och säger att det är teater!!??

Posted on: 2009/6/23 16:35

See User information
Quote:

Philochatus skrev:
Det är bara så att det är eliten som är terroristerna och inte Al Qaida!

Håller med dig på den punkten. "Det är bara teater". Om vi slutar bry oss så slutar de med den tekniken. Verkningslösa metoder slutas användas. Vi menar samma sak.

Quote:

Philochatus skrev:
Eliten roffar ju åt sig så mycket de kan! De plundrar oss! Det är detta som gör att vi har orättvisor i världen, att vi måste jobba mer för mindre pengar.

De vanliga dödliga ligger inte så mycket efter som du tror. De skimmar, rånar, och bidragsfuskar. Andra deltar i karriärspelet (ett rävspel där man i slutändan har makt över en avdelning eller mer, På något sätt har man då rätt till högre lön fast man arbetar lika mycket som de andra "lägre" anställda. Så länge vi utnyttjar varandra i smått kommer vi aldrig att kunna utrota missbrukandet i stort.)

Min poäng:
Finns väldigt få som klarar av att leva ett liv utan maktkamper, maktkampen är för de flesta det nöje som får folk att vilja anstränga sig nästa dag. Mänskligheten har inte kommit längre. Vi är inte så långt komna som vi vill tro! Dags att erkänna det.

Ska vi slåss med eliten så måste vi först själv visa att vi kan leva helt harmoniskt. Men själva viljan till att plocka ner eliten är just den maktkampen som vi vill utrota. (Moment 22)

Må hända att vi bara slåss med information. Men det är likväl samma kamp som de för i toppen. De använder även de information/propaganda.

Låt oss erkänna att vi spelar samma spel (alltså inte det spel eliten placerat framför ögonen på stora massan, jag menar det spel som eliten spelar själva)

Quote:

Malmoesoldier skrev:
Alla människor på jorden är en och samma och om vi väljer vem vi inte ska rädda så är det tillslut ingen kvar att rädda oss själva.

Just därför är det tokviktigt att vi föregår med gott exempel och visar hur man säkrar folkets frihet och skydd mot maktmissbruk.
Vi måste bli friast i världen och säkra detta för all framtid med bra formuleringar i omarbetade grundlagtexter.

Sen följer omvärlden naturligt efter. Japan följer exempelvis den svenska ekonomin. De har vår ekonomi och politik som förebild om jag förstått saken rätt.

Att leva som man lär är mycket kraftigare än att säga åt USA hur de ska leva.

Quote:

Malmoesoldier skrev:
... tror du eliten bryr sig om dig och det svenska folket?

Absolut inte! Men de vill inte ha drägg till "betjänter". Så vi har det fortfarande bättre än de som inte får vara "butler". (Men ja, vi har det långt ifrån så bra som det går att ha om man delar lika på resurserna.)

Quote:

Malmoesoldier skrev:
Amerika har även några av dom mest frihetsälskande människorna på jorden, bara titta på ron paul rörelsen som verkligen vill ha en förändring.

Extrema förhållanden får extrema motpoler. Till varje tanke finns det en lika stark motpol. (Det är jättebra att de är så frihetsälskande, men "att" de är frihetsälskande beror väl på att de har så mycket begränsningar och indirekt tvingas vara frihetsälskande för att inte må dåligt.) Det är en psykologisk reaktion. Man rättfärdigar en viss situation/handling genom att blanda in motpolen. Då kan man lugna sitt sinne och fortsätta klara av vardagen i det ruttna systemet. Mer om hur det fungerar:
http://www.viewzone.com/cognitivedissonance.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_dissonance

Mitt budskap är egentligen: Vi måste göra saker i rätt ordning. Eliten har en plan de jobbat på i massa år. De har satt bit efter bit på plats i deras plan. En plan som gjorts av de mest kunniga psykoanalytiker på jorden för att styra massorna.

Vi vill göra allt på en gång, och får därför inte gjort någonting alls. Vi har dessutom alla "Eliten" som en ensam fiende. Är ingen här på forumet som tänker på att man kan alliera sig med en del av "eliten" och få denna "del" till att anfalla den andra delen av eliten. Båda elitgrupperna blir starkt försvagade av striden och vi har då snabbt nått målet "att slå ut eliten".

Det gäller att lägga upp en plan för hur man vill göra samhället rättvisare. Vi har ingen sådan.

En mycket populär metod, där människor tror de hjälper till att göra jorden rättvisare, är att ge bidrag till mat mm. Man tror man hjälper människor med en stadig ström av mat.
Bidrag gör världen inte rättvisare, det förlänger lidandet i många fall. (naturligtvis inte alltid)

Vi har identifierat problemen, men vi har ingen plan för hur vi ska motarbeta Eliten. Eliten däremot har en reservplan för de flesta möjliga utfallen vi kan göra.

Därför är första steget INTE att förklara krig mot eliten. Man måste vara lite taktisk.

Posted on: 2009/6/23 17:38

See User information
När majoriteten av folket inte spelar efter elitens pipa så måste eliten ändra på sig. Då är det folket som har makten och eliten tvingas spela efter folkets pipa.

Mänskligheten får alltid vad hon vill ha. Mänskligheten, stort sett, vill ha det som hon ser på television. Väcker vi hon vill hon inte ha det som hon ser på television.

Logiken säger därvid att vi bör upplysa folket. Inte att vi skall förklara krig mot eliten, för det är exakt vad de vill ha så att de kan införa sina krigslagar, sitt kontrollsamhälle, och kanske atombomba oss.

Har ni tänkt på hur patetiska eliten egentligen är? De är så svaga att de måste leva på folkets styrka, och ändå måste de febrilt försöka gömma sig som små ynkryggar, för om inte så röjer vi dem enkelt ur vägen. De hänger på våra ryggar, där vi inte ser dem, men vi känner av dem.

Jag längtar efter att få se deras förskräckta anleten vid vår nästa tids Nürnbergrättegångar då de alla döms till hängning. Den gången kommer vi hålla stenkoll på att en ny Operation Paperclip inte är i farten.

Posted on: 2009/6/23 18:18

See User information
Philochatus:
Jah tyvärr har inte folket någon makt alls, förr ja nu nej. Bara en människa kan utplåna mänskligheten allt som räcker.

Så om de hade varit offentliga med det så hade ingen gjort något, sån har den mänskliga naturen blivit. Få lär säkerligen kämpa emot, men utan hjärnkapacitet så håller de bara några månader som högst.

Jag tycker eliten gjort det ganska bra för sig, beror hur man anser är elit eller inte. De som fattar pengar e skräp är närmare eliten som är rika.

Philochatus jag förstår din dröm att mänskligheten ska resa sig, men du måste veta de som styr vet ingen vem de är.
Så när en regering går ner kommer en ny korrupt sådan igen, om och om igen. Så länge vi har någon form av valuta så kommer korruptionen nära, du kan inte smita från det för det är så vi har skapat våra liv/samhälle.

Vi vet inte hur det är o leva på något annat sätt eller erfarenheten av det, vi kommer tro fortfarande att detta systemet är bra bara lite fler lagar?

Posted on: 2009/6/23 19:30

Anonym
"Så länge vi har någon form av valuta så kommer korruptionen nära"

Måste säga att jag inte håller med om det,

Dagen då vi inte har pengar så finns inte frihet iheller, utan egna pengar så kan man inte kontrollera sitt egna liv.

Pengar och Jobb kommer alltid att behövas, folk kommer alltid vara avundsjuka på folk av olika anledningar, det är inte bara pengars fel. självständiga stater där folket i varje stat skötter sina egna problem tillsammans är vad som behövs. vi kan inte vara ett globalt "paradis" utan pengar där det inte finns några religioner och där man inte får tro vad man vill, det leder bara till krig. Guld och Silver som valuta är det bästa.

See User information
Valuta behöver det inte nödvändigtvis vara något fel på. Vi kan inte ha fractional reserve banking-systemet!

Posted on: 2009/6/23 20:35

See User information
Quote:

Philochatus skrev:
Valuta behöver det inte nödvändigtvis vara något fel på. Vi kan inte ha fractional reserve banking-systemet!

Det ligger dock en del humor i fractional reserve systemet....Tänk att kunna låna pengar som inte finns å sedan betala tillbaka dem med ränta.....

USA är unikt på många sätt, här är ett.

http://www.soaw.org/

About the School of the Americas / Western Hemisphere Institute for Security Cooperation

The US Army School of Americas (SOA), based in Fort Benning, Georgia, trains Latin American security personnel in combat, counter-insurgency, and counter-narcotics. SOA graduates are responsible for some of the worst human rights abuses in Latin America. In 1996 the Pentagon was forced to release training manuals used at the school that advocated torture, extortion and execution. Among the SOA's nearly 60,000 graduates are notorious dictators Manuel Noriega and Omar Torrijos of Panama, Leopoldo Galtieri and Roberto Viola of Argentina, Juan Velasco Alvarado of Peru, Guillermo Rodriguez of Ecuador, and Hugo Banzer Suarez of Bolivia. Lower-level SOA graduates have participated in human rights abuses that include the assassination of Archbishop Oscar Romero and the El Mozote Massacre of 900 civilians. (See Grads in the News).

http://www.youtube.com/watch?v=vpGicYi3iVw&hl=no

Organiserad diktator/terroristutbildning....kan bara hända där...

Posted on: 2009/6/23 21:44

Edited by gaston on 2009/6/23 22:00:01
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information

Posted on: 2009/6/23 23:54

See User information
Om Sverige vill vara ett föredöme ute världen måste vi göra detta:

- Slopa valuta systemet och pengar stryks från ordboken.

- Konstruera ett nytt system och regering med naturliga och spirituella ledare. Ledare som älskar människor och lever för människor, vi har alla olika talanger. Det är ingen slump varför vissa blir medicin män i indianernas kultur. Gäller att hitta människor talanger. Sen tror jag när vi är vakna människor kan vi bli vafan som helst, det gäller att sätta sinnet fritt.

- Inför sedan fri energi (sol-våg), fri bostad och fri föda till alla människor. Löser vi dem 3 livsviktiga delarna kommer stress, reptil tankesättet / överlevnads instinkterna raderas över en natt. Vi kommer slutligen nå högre höjder andligt, våra sinnen expanderar så luta dig tbx för nu kör vi:)

Hela Sverige arbetar "gratis" tillsammans med självgående byggnationer som gör oss självförsörjande som tillexempel gigantiska underjordiska hightec växhus där odling av superfoods så som hampa protein, acai, maca, blåbär, mango träd osv. växer i frid och fröjd. Där du som medborgare kan gå till "affären" och plocka färsk frukt helt gratis 24/7. Ekologiskt är A och O! Gifter undanbedes omedelbart. Vem vill inte arbeta gratis för att kunna ge dig och dina barnbarn högsta kvalité av kost helt gratis resten av livet. EN stad på 100 000 invånare som arbetar tillsammans så går arbetet jävligt snabbt och smärtfritt.

- Kunskap och forskning. Människans nyfikenhet måste omhändertas och lyftas fram.

- Skolsystemet läggs om helt och hållet. Det man har naturlig talang för ska man syssla med vare sig är konst eller lösa universums gåtor, båda är lika viktiga. Systemet supportar och hjälper dig i din personliga utveckling och spirituellt.

- Religioner läggs på vinden där det kan damma för sig själv. Sanningen måste forskas, framförallt människans ursprung.

- Eftersom vinstgivande företag slutat existera så kommer oviktga materiella ting dö ut. Endast smarta materiella saker med höglivslängd kommer att existera. Hellre 1 militär cykel än 10 biltema cyklar.

- ARBETSROBOTAR ++++ :)

Behöver inte vara svårare än så.

Posted on: 2009/6/23 23:56

Edited by Don_juan on 2009/6/24 0:18:42

See User information
Slopa valuta systemet är prima finns bättre lösningar.

Bra ledare som är för mänskligheten istället för att fylla sina egna fickor och ljuga 24/7

fri energi Termo energi? finns väldigt rikligt av det samt billigt.

Bra ide, vi måste gå förbi materialismens tänkande som vi alla är fast i, detta HA begär måste upphöra,

Don bra ideer något som man kan tänka på och finna lämpliga lösningar.

Finns det en vilja finns det ett sätt.

Posted on: 2009/6/24 10:21
Citat:
har lärt mig från historia att man ska kolla upp saker noggrant..

See User information
Om vi kunde få fri energi behöver ju typ ingen jobba men alla kan ändå leva som prinsar?

Borde inte det fungera? Då kan vi ju totalt slopa valutan.

Posted on: 2009/6/24 13:03

See User information
Quote:

Philochatus skrev:
Om vi kunde få fri energi behöver ju typ ingen jobba men alla kan ändå leva som prinsar?

Borde inte det fungera? Då kan vi ju totalt slopa valutan.

Är ju vad som hände med oljan, det var "fri" energi som skulle befria folket. Man kunde låta motorn jobba istället för att anstränga sig själv.

Så distributionen av fri energi måste bli rättvis....

Posted on: 2009/6/24 14:47

See User information
Jag menar mer åt Tesla-hållet, att man offentliggör den teknologi som finns som gör att man kan utvinna energi ur atmosfären typ.

Posted on: 2009/6/24 15:46

See User information
Tror vi måste vänta på att nästa geni kommer till världen för att detta scenario ska bli verklighet. Det kommer inte släppas någon information om den existerar.

Och detta geniet måste dessutom ha viljan att först konkurrera ut alla andra företag som producerar energi, genom att låtsas göra någonting som bara är snäppet bättre än dagens energi-transformations-metoder. (inget svårt i sig, men det krävs ett visst psyke hos individen)

För lanseras teknologin som "för bra" kommer det bara förlöjligas och tystas.

Posted on: 2009/6/24 17:30

See User information
Exakt, viljan hos människan är bland det starkaste som finns. Flera tusen människor med stark vilja och styr åt samma håll blir otroligt mäktigt.

Och detta geniet måste dessutom ha viljan att först konkurrera ut alla andra företag som producerar energi, genom att låtsas göra någonting som bara är snäppet bättre än dagens energi-transformations-metoder. (inget svårt i sig, men det krävs ett visst psyke hos individen)

Inte bara ett starkt psyke men även étt kraftfält som skyddar personen mot krut och svärd från illuminatis lönnmördare.

Jag läste nyligen i min lokala tidning om sol energins kraft. Skulle vi bygga solceller på en hyfsat stor yta i Sahara så kan den försörja hela världen med energi. Det kan vi alltså göra i dagsläget! Problemet är väl att lagra energin om jag uppfattat det rätt?

Posted on: 2009/6/24 22:01

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper