vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



9/11 WTC i 3D med tidsaxel och utplacerade vittnen
#1


See User information
-
Det finns några 3D modeller av WTC på webben som man kan detaljstudera och gå omkring i men jag saknar en dokumenterad detaljerad modell i tex second life eller liknande som man kan studera med en tidsaxel.

Skulle det vara intressant att kunna gå omkring i en WTC 3D modell och se var alla överlevande vittnen rörde sig och läsa vad de ser vid olika tidspunkter?
Eller finns det redan?

Det skulle vara intressant att göra en öppen 3D-modell där folk själva kan lägga in sina vittnesmål genom att promenera omkring med en virtuell kopia av sig själva under förloppet och skriva in vad de såg och upplevde där de var vid olika tidpunkter samt lägga in sina bilder och filmer.
Sedan ska man kunna stega fram och tillbaka i tiden och se hur folk rör sig så att man kan korrelera alla personer i tid efter hand som man finjusterar alla vittnesmålen så gott det nu går.
Jag skulle nämligen väldigt gärna veta var folk var på de olika våningarna och trapphus då de hörde explosioner både ovanför och under sig.
Barry Jennings var tex i WTC 7 och blev nästan söndersprängd på våning 6 innan WTC 1 o 2 kollapsade.

Men skulle det vara intressant för allmänheten att detaljstudera förloppet med alla vittnesuppgifter i en virtuell 3D värld på tidsaxel?
-------------------------
http://forum.student.lth.se/index.php/topic,761.0.html
http://forums.offtopic.com/showthread ... p=117864754#post117864754

M.Sc. Magi
-

Posted on: 2009/7/4 0:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 WTC i 3D med tidsaxel och utplacerade vittnen
#2


See User information
Det var värst på så många forum du redan har frågat samma sak.

Jag har aldrig märkt att någon på detta forum varit på second life men jag kan ha fel.

Visst måste du ha formulerat dig fel när det gäller Barry Jennings för jag har sett intervjuer med honom och han såg då inte sönderspräng ut eller ens ha varit i närheten av någon explosion som påverkat honom fysiskt.

Posted on: 2009/7/4 23:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 WTC i 3D med tidsaxel och utplacerade vittnen
#3


See User information
--

http://www.youtube.com/watch?v=VQY-ksiuwKU

http://www.youtube.com/watch?v=kxUj6UgPODo&feature=channel

Här förklarar Barry Jennings hur han nästan blev söndersprängd i WTC7 innan WTC 1 och 2 kollapsade.
Det finns många videor om honom på youtube där han berättar hur han nästan blev sprängd på 6:e våningen när han och en kollega var på väg ut.

Han hörde explosioner hela tiden som han antog komma från WTC7 som han var i osv osv.

Magi
-

Posted on: 2009/7/5 2:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 WTC i 3D med tidsaxel och utplacerade vittnen
#4


See User information
Jag saknar din förklaring att du haft sam uppgifter på så många forum. Vill du att andra ska göra det du vill ska hända på Second Life? Varför ordnar du inte det mesta själv? Det brukar vara det mest effektiva sättet att få igång folk.

Om Barry Jennings nästan blev söndersprängd så borde han ha några skador från det eller men du med nästan är samma sak som jag blev nästan överkörd av den där bilen vilket innebär att det egentligen inte hände så mycket med honom.

Vi får så ofta kritik att vi bara kan ta en fråga i taget så från och med nu ska jag alltid ta alla frågor som vi håller på med i mina inlägg bara för att visa på motsatsen.

Jag är här vilket jag hoppas att du magi har läst om mig att försöka förbättra våra bevis och de innebär att testa påståenden och tankegångar för att se att de håller och om inte försöka hitta det som håller.

Jag tror inte heller Barry Jennings blev dödad eller mördad för jag anser tills vi inte har ordentliga bevis för att påstå det. Dessutom att anse att varenda en på vår sida vars död vi inte har fullständig information om blev dödad eller mördad ökar inte på förtroendet för våra uppgifter.

Posted on: 2009/7/6 20:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 WTC i 3D med tidsaxel och utplacerade vittnen
#5


See User information
Jag saknar din förklaring att du haft sam uppgifter på så många forum. Vill du att andra ska göra det du vill ska hända på Second Life?
----
Jag skulle gärna vilja ha igång en grupp av intresserade att skapa en virtuell miljö så att folk kan bygga upp händelser som tex 911 men oxo tex teaterstycken, filmer eller liknande.
Jag har ofta försökt få igång projekt och sökt finansiering men aldrig fått någon respons så nu berättar jag om ideer på webben för att se om folk är intresserade och om någon gör något av det så är det ju lite kul.
Det går nog inte att göra i second life om man inte gör ett sammarbete med dem då en händelse ska kunna skapas under tiden man är inloggad vilket inte går att göra så effektivt idag.

-------------
Varför ordnar du inte det mesta själv? Det brukar vara det mest effektiva sättet att få igång folk.
-----------------------
Jag behöver någon att samarbeta med i så fall, för att klara av detta och om någon är intresserad så får ni gärna höra av er.
Om någon eller några vill göra det så hjälper jag gärna till lite om ni behöver hjälp.

----------------------
Om Barry Jennings nästan blev söndersprängd så borde han ha några skador från det eller men du med nästan är samma sak som jag blev nästan överkörd av den där bilen vilket innebär att det egentligen inte hände så mycket med honom.
-----------
När han var på 6e våningen rasade trappan under honom pga en explosion i wtc7 så jag anser han nästan blev söndersprängd.
----------
Vi får så ofta kritik att vi bara kan ta en fråga i taget så från och med nu ska jag alltid ta alla frågor som vi håller på med i mina inlägg bara för att visa på motsatsen.

Jag är här vilket jag hoppas att du magi har läst om mig att försöka förbättra våra bevis och de innebär att testa påståenden och tankegångar för att se att de håller och om inte försöka hitta det som håller.

Jag tror inte heller Barry Jennings blev dödad eller mördad för jag anser tills vi inte har ordentliga bevis för att påstå det. Dessutom att anse att varenda en på vår sida vars död vi inte har fullständig information om blev dödad eller mördad ökar inte på förtroendet för våra uppgifter.
---------------
Jag vet bara att han har avlidigt.
Vad du tror har hänt honom och andra är dina åsikter.
Jag har aldrig påstått att någon blev mördad.
Jag vill bara ha en virtuell värld där vittnen kan visa var de gick, sprang och kröp och upplevde explosioner som alla pratar om.
Om tex 100 personer säger att de var på våning 55 i wtc1 och de identifierar sig och alla känner varandra och att de jobbade där i 10 år så är det ju ganska sannolikt att de faktiskt upplevde explosioner. De 100 personerna kan ju sedan jämföra sina upplevelser och försöka få fram en mer detaljerad händelse som man sedan kan försöka skapa i den virtuella värdens byggnader så att folk kan se att explosioner förekom i byggnaderna innan de rasade. Om deras berättelser inte är jämförbara trots att de var tillsammans på samma plats så visar det ju på att det var inbillning.

Men detta kan ju bli ett verktyg för att förklara fenomen så att vi får reda på vad som egentligen hände.
Det finns ju tusentals personer som fanns runt byggnaderna och om 10 000 eller 50 000 berättar om explosioner i byggnaderna så blir det ju väldigt intressant.

M.Sc.

-

Posted on: 2009/7/6 21:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 WTC i 3D med tidsaxel och utplacerade vittnen
#6


See User information
Finns det inget behov av en öppen plattform på webben för vittnen att beskriva sina upplevelser i virtuella världar?

Skulle det inte vara intressant att kunna se hur folk rörde sig i WTC innan och under katastrofen?

M.Sc. Magi

Posted on: 2009/10/16 23:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 WTC i 3D med tidsaxel och utplacerade vittnen
#7


See User information
Vet ej men det är en intressant idé och om det ökar förståelsen för vad som hände så är det ju jättebra.

Posted on: 2009/10/17 3:00
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 WTC i 3D med tidsaxel och utplacerade vittnen
#8


See User information
Den här sidan kanske kan placera några personer....

Förkännedom om att WCT 7 skulle rasa...

http://911blogger.com/node/21658

Posted on: 2009/10/18 22:33
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 WTC i 3D med tidsaxel och utplacerade vittnen
#9


See User information
Precis.
Samla in all information och vittnessmål på alla sätt möjliga och låt sedan folk själva filtrera så att olika förlopp av händelsen visar sig beroende på om vittnen identifierar sig eller inte tex.
Eller filtrera fram bara sådana som bevisligen arbetade där de senaste 5 åren osv osv.
Då borde man få fram en vettig bild av vad som hände.
Sedan om de kan lägga in sin virtuella 3D avatar i ett förlopp med tidsaxel så är det ju bara ett plus för att se var de rörde sig och sedan korrelera ihop vittnesmålen.

osv osv


------
Vet ej men det är en intressant idé och om det ökar förståelsen för vad som hände så är det ju jättebra.

Posted on: 2009/11/14 2:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 WTC i 3D med tidsaxel och utplacerade vittnen
#10


See User information
Jag är ganska övertygad att folk skulle lägga var de gick och stod och bevittnade saker i en 911 virtuell 3D WTC värld om de fick chansen.
Sen ett rejält filter som alla kan använda för att filtrera fram de personer som identifierar sig och som är trovärdiga.


---------------
Den här sidan kanske kan placera några personer....

Förkännedom om att WCT 7 skulle rasa...

http://911blogger.com/node/21658

Posted on: 2010/1/24 14:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 WTC i 3D med tidsaxel och utplacerade vittnen
#11


See User information
Jag tycker fortfarande det skulle vara en bra ide att skapa en virtuell värld med 9/11 scenariot där vittnen skulle kunna lägga in sina rörelser och information när de rörde sig runt under förloppet och sedan få allt korrelerat och avstämt där man kunde filtrera fram de mest troliga vittnessmålens rörelser och info under 9/11.

Magi

Posted on: 2010/5/22 0:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
24 user(s) are online (24 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 24

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS