vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Anonym
Re: Active Thermitic Material Discovered in Dust from WTC attack
Jag läste på ett forum där en debunker berätta att där inte fanns något som gav stöd till thermite teorin på grund av att "Man ser inget som glöder och ger ifrån sig tun vit rök på videosarna". Självklart ser man det och som vanligt har debunkers inte en aning om vad dom pratar om, dom flesta jag har sett har till och med erkänt att dom inte kan förklara det men den här personen visste inte ens att videosarna fanns, vilket visar hur lite pålästa debunkers ofta är.

Undrar vad det är som rinner ut från fönstret här och ger ifrån sig en tun vik rök medans det faller till marken, vad är det kännetecken för?: http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=13658&forum=4

Både NIST och debunkers har varit knäpp tysta om det och kan inte komma med ett svar på vad det skulle vara.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ingen kan förklara varför det fanns flytande stål under WTC1, WTC2 och WTC7. Hmmmmmmm...

Posted on: 2009/4/12 14:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

lunar skrev:

Thermite och nanothermite spåret tror jag inte ett dugg på.

Vad tror du på då? Spekulera gärna...

See User information
Lunar: "Nu har jag varit runt på Internet.
Tyvärr verkar det som att nanothermite inte gick att tillverka 2001!"

Så om det skulle vara något militärt, så tror du alltså på fullt allvar att de berättar/lägger ut allt på webben??

Jag sökte på min morsas flicknamn, och fick inte en enda träff. Så, med din logik, så finns inte min mamma?
Testade även att söka på info om en företagshemlighet jag vet om som är några år gammal, men jag fick tji där med. Alltså finns inte hemligheten?

Posted on: 2009/4/13 23:16

See User information
Quote:

anti skrev:
Ingen kan förklara varför det fanns flytande stål under WTC1, WTC2 och WTC7. Hmmmmmmm...

Ena stunden smält metall andra stunden smält stål så vittnesmålen är tyvärr för otydliga för att vi ska veta.

Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

lunar skrev:

Thermite och nanothermite spåret tror jag inte ett dugg på.

Vad tror du på då? Spekulera gärna...

Har ingen aning annat än att det inte är thermite eller nanothermite vilket har jag kollat av så mycket att det kan avskrivas.

Quote:

HCA skrev:

Lunar: "Nu har jag varit runt på Internet.
Tyvärr verkar det som att nanothermite inte gick att tillverka 2001!"

Så om det skulle vara något militärt, så tror du alltså på fullt allvar att de berättar/lägger ut allt på webben??

Jag sökte på min morsas flicknamn, och fick inte en enda träff. Så, med din logik, så finns inte min mamma?
Testade även att söka på info om en företagshemlighet jag vet om som är några år gammal, men jag fick tji där med. Alltså finns inte hemligheten?

Vad säger du om denna undersökning:

http://ci.confex.com/ci/2005/techprogram/P1663.HTM

Den nanothermite som Steven E Jones och hans folk påstår att de har hittat (Al/Fe2O3) har en av de svagaste chockvågsförmågan av de nanothermiter de testat.

Al/KMnO4 (290 psi/µs)
Al/CuO och Al/MoO3 (~8 psi/µs)
Al/Fe2O3 (0.01 psi/µs)

Al/KMn04 är alltså 29000 gånger kraftfullare än Al/Fe2O3.

Har Steven E Jones och han folk hittat kalium (K) eller mangan (Mn) i sin undersökning? Kalium i mycket små mängder. Mangan nej.
Har Steven E Jones hitta koppar (Cu) eller molybden (Mo). Nej

Det som hittades i betydande mängder var kol (C), järn (Fe), aluminium (Al), syre (O) och kisel (Si)

I deras undersökning där de nämner nanothermite är det Al/Fe2O3 som beskrivs.

Dessutom vet de inte riktigt vilken nanothermite de var:

We make no attempt to specify the particular form of nano-thermite present until more is learned about the red material and especially about the nature of the organic material it contains.

Gott folk så här får de inte se ut om man tror sig att en undersökning ska få förtroende.

Så strunta i militären och andra hemliga organisationer som vi kan påstå har gjort vad som helst utan att kunna bevisa det vi påstår.

Ta istället och gå igenom det material som finns på webben. Det räcker för att se om thermite och nanothermite enligt den version Steven E Jones har undersökt är möjlig eller inte och hittills har det visat sig vara omöjligt.

Posted on: 2009/4/14 17:12

Anonym
It turns out that explosive, sol-gel nano-thermites were developed by US government scientists, at Lawrence Livermore National Laboratories (LLNL) (Tillitson et al 1998, Gash et al 2000, Gash et al 2002). These LLNL scientists reported that --

“The sol-gel process is very amenable to dip-, spin-, and spray-coating technologies to coat surfaces. We have utilized this property to dip-coat various substrates to make sol-gel Fe,O,/ Al / Viton coatings. The energetic coating dries to give a nice adherent film. Preliminary experiments indicate that films of the hybrid material are self-propagating when ignited by thermal stimulus”

(Gash et al 2002).

The amazing correlation between floors of impact and floors of apparent failure suggests that spray-on nano-thermite materials may have been applied to the steel components of the WTC buildings, underneath the upgraded fireproofing (Ryan 2008). This could have been done in such a way that very few people knew what was happening. The Port Authority’s engineering consultant Buro Happold, helping with evaluation of the fireproofing upgrades, suggested the use of “alternative materials” (NIST 2005). Such alternative materials could have been spray-on nano-thermites substituted for intumescent paint or Interchar-like fireproofing primers (NASA 2006). It seems quite possible that this kind of substitution could have been made with few people noticing.
http://911review.com/articles/ryan/nist_thermite_connection.html

See User information
Jag har följt reaktioner om Steven E Jones och hans folk rapport om Nano Thermite.

Inga forskare håller med dem och hävdar att de inte ens har hittat thermite. Stort minus.

Några forskare har frågat Steven E Jones om de kunde få prover av honom för att analysera eller att han kunde skicka prover för analys av ännu ett laboratorie. Detta har Steven E Jones vägrat.

Det sista är ju en ren katastrof. Om detta inte ska forsätta att vara en förstroendekris vilket det blivit skulle analyser av ett annat laboratorie genast göra situationen bättre.

Orsaken till Steven E Jones vägrat är att man har gjort fel.

När man mäter med differential scanning calorimeter (Netzsch DSC 404C) så gör man detta med att låta ädelgaser som t.ex. argon flyta över provet för att gaserna i luften inte ska reagera med provet och ge felaktiga resultat.

Detta har inte Steven E Jones och de andra i hans grupp inte gjort utan de har låtit provet reagera med luften:

Some samples were also tested in a differential scanning calorimeter (Netzsch DSC 404C) to measure heat flow into or out of the red/gray chips. The DSC tests were conducted with a linear heating rate of 10 °C per minute up to a temperature of 700 °C. During heating, the samples were contained in alumina pans and air was allowed to flow at 55 milliliters per minute during the heating.

Att göra så är att inte veta vad man håller på med enligt de som använder Netzsch DSC 404C instrument.

Posted on: 2009/6/13 17:08

See User information
Quote:

lunar skrev:
Några forskare har frågat Steven E Jones om de kunde få prover av honom för att analysera eller att han kunde skicka prover för analys av ännu ett laboratorie. Detta har Steven E Jones vägrat.

Inga forskare håller med dem och hävdar att de inte ens har hittat thermite. Stort minus.

Men så bra. Då vill jag ha alla namn så vi kan definitivt få veta vad det var som fick dina forskare att reagera.Namn tack, gärna när detta är offentlig forcerat...Annars så är det vanligt att just forskare (som håller varandra bakom ryggen )typ Frimuranagenter som Zink)

Namn och gärna källa...utan varken rullstol¤kryckor Tack på förhand.

Posted on: 2009/6/15 15:44

See User information
Quote:

sale skrev:
Quote:

lunar skrev:

Men så bra. Då vill jag ha alla namn så vi kan definitivt få veta vad det var som fick dina forskare att reagera.Namn tack, gärna när detta är offentlig forcerat...Annars så är det vanligt att just forskare (som håller varandra bakom ryggen )typ Frimuranagenter som Zink)

Vem är denna Zink eller Zinkedinken som du och andra refererar till? Jag hittar inte någon av dessa namn som användare med då du och andra refererat till Zink eller Zinkedinken måste den personen gjort ett enormt intryck på er alla för även om användaren inte finns på forumet är verkligen inte Zink eller Zinkedinken glömd.

Dessutom så refererar jag vilket inte är detsamma som att jag skulle ha de värderingar som jag refererar till utan jag vill visa hur rapporten har blivit mottagen. Ingen utanför sanningsrörelsen tror på den vilket är illa.

Namn på forskare efterfrågades:

De kritiska som är sist i artikeln med namn.

http://www.videnskab.dk/content/dk/te ... et_fra_world_trade_center

http://www.opednews.com/articles/2/Wa ... R-Moffett-090415-784.html

Sedan gick det inte heller bra för redaktören som publicerade Niels H. Harrit m.fl. rapporten.

http://www.videnskab.dk/composite-2242.htm

När de gäller att Steven E Jones vägran släppa ifrån sig prover så måste jag ändra hur allvarligt det är.

Det finns tydligen mer damm bevarat från WTC än man kan tro och här har en på vår sida fransmannen Frederic Henry-Couannier försökt upprepa Steven E Jones och analys med egna dammprover men tyvärr misslyckades han:

http://www.darksideofgravity.com/marseille_gb.pdf

Enligt Niels H. Harrit i den danskan intervjuen behövdes 10 ton till 100 ton nano thermite och att ge så pass osäkra siffror har redan rört till det på webben där både 10 och 100 ton förekommer.

Dansken Niels H. Harrit har blivit holländare (dutch)

http://shoutwire.com/vcomments/249079 ... no_Thermite_in_WTC_Rubble

Denna felaktighet finns även på en del forum.

Det slarvas verkligen en hel del med helt enkla uppgifter som var och en kan kontrollera.

Jag måste också göra er uppmärksamma på att de så påstår att det kan vara färg som Steven E Jones har analyserat har ett bra argument eller vad säger ni om denna bild?

Resized Image

Så jag upplever vilket borde framgå en hel del osäkerheter runt denna nano therimte undersökning och att den fått så lite genomslag beror enligt mig på alla dessa osäkerheter.

Posted on: 2009/6/18 21:11

See User information
Quote:

lunar skrev:
Quote:

sale skrev:
Quote:

lunar skrev:

Vem är denna Zink eller Zinkedinken som du och andra refererar till? Jag hittar inte någon av dessa namn som användare med då du och andra refererat till Zink eller Zinkedinken måste den personen gjort ett enormt intryck på er alla för även om användaren inte finns på forumet är verkligen inte Zink eller Zinkedinken glömd.

Dessutom så refererar jag vilket inte är detsamma som att jag skulle ha de värderingar som jag refererar till utan jag vill visa hur rapporten har blivit mottagen. Ingen utanför sanningsrörelsen tror på den vilket är illa.

Namn på forskare efterfrågades:

De kritiska som är sist i artikeln med namn.

http://www.videnskab.dk/content/dk/te ... et_fra_world_trade_center

http://www.opednews.com/articles/2/Wa ... R-Moffett-090415-784.html

Sedan gick det inte heller bra för redaktören som publicerade Niels H. Harrit m.fl. rapporten.

http://www.videnskab.dk/composite-2242.htm

När de gäller att Steven E Jones vägran släppa ifrån sig prover så måste jag ändra hur allvarligt det är.

Det finns tydligen mer damm bevarat från WTC än man kan tro och här har en på vår sida fransmannen Frederic Henry-Couannier försökt upprepa Steven E Jones och analys med egna dammprover men tyvärr misslyckades han:

http://www.darksideofgravity.com/marseille_gb.pdf

Enligt Niels H. Harrit i den danskan intervjuen behövdes 10 ton till 100 ton nano thermite och att ge så pass osäkra siffror har redan rört till det på webben där både 10 och 100 ton förekommer.

Dansken Niels H. Harrit har blivit holländare (dutch)

http://shoutwire.com/vcomments/249079 ... no_Thermite_in_WTC_Rubble

Denna felaktighet finns även på en del forum.

Det slarvas verkligen en hel del med helt enkla uppgifter som var och en kan kontrollera.

Jag måste också göra er uppmärksamma på att de så påstår att det kan vara färg som Steven E Jones har analyserat har ett bra argument eller vad säger ni om denna bild?

Resized Image

Så jag upplever vilket borde framgå en hel del osäkerheter runt denna nano therimte undersökning och att den fått så lite genomslag beror enligt mig på alla dessa osäkerheter.

Och om jag hittar en människodel arm fot eller task så kan jag med DNA få reda på viilken människa som det kommer från utan att ta prov på offrets släktingar...

Posted on: 2009/6/18 21:46
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

gaston skrev:

Och om jag hittar en människodel arm fot eller task så kan jag med DNA få reda på viilken människa som det kommer från utan att ta prov på offrets släktingar...

Det kan du inte. Antag att markörerna blir AGHIXDZ. Vem är de då du har hittat DNA till?

Fransmannen Frederic Henry-Couannier letar efter precis samma saker som Steven E Jones m.fl.

Hans egna ord:

I have spent much time trying to find again the kind of bi-layered red/grey staff i had shown in my presentation...in vain !
I could only find numerous red only chips which most probably have nothing to do with the grey/red chips of Harrit and co photos. These do not seem to produce any iron microsphere below 500°C (actually not big enough to be seen with the optical microscope, i'll try the electronic microscopy soon) and they crush when i try to catch them with my needle while i was told that the genuine chips are much more resistant...

Hans misslyckade har gjort att han vill ha nya prover.

Så läget är detta.

Fransmannen Frederic Henry-Couannier analys. Dammprover från WTC. Ingen nano thermite.

Steve E Jones:

1. WTC prover samlade av honom och hans studenter när han arbetade på BYU. Hittade Superthermite eller Thermate men ingen nano thermite.
2. WTC dammprover skickade efter flera år efter 911 av privatpersoner till Steven E Jones . Analyserade av Steven E Jones, Niels H. Harrit m.fl. Hittade nano thermite.

WTC dammprover insamlade och analyserade av USGS: Ingen thermite eller nano thermite hittat.

Dammprover insamlade 2002 och 2003 och analyserade av RJ LeeGroup för att visa att WTC damm från 911 fortfarande fanns på WTC platsen. Dammproverna jämfördes med prover tagna före 911 och just efter 911. Ingen thermite eller nano thermite hittades.

Så nano thermite har bara hittats en enda gång.

Av våra egna i 33 % av analyserna.

Av samtliga analyser i 20 % av dem.

Så sannolikheten att nano thermite verkligen fanns i WTC dammet är mindre än sannolikheten att det inte fanns.

Jag anser vi har satsat på fel häst. Lägg ned alla påståenden om nano thermite.

Jag har mailat Steven E Jones 2009-04-11 med en fråga om varför inte nano thermite hittades i de första proverna då han hade tillgång till ett elektronmikroskop. Ännu inget svar.

Posted on: 2009/6/19 9:23

Edited by lunar on 2009/6/19 9:43:01
Edited by lunar on 2009/6/19 9:46:43

Anonym
"Har Steven E Jones hitta koppar (Cu) eller molybden (Mo). Nej"

Fel man har hittat både och. Sedan har du inte förstått deras rapport iheller.

See User information
Quote:

Malmoesoldier skrev:
"Har Steven E Jones hitta koppar (Cu) eller molybden (Mo). Nej"

Fel man har hittat både och. Sedan har du inte förstått deras rapport iheller.

Du får gärna visa var man har hittat molybden i deras nano-thermite rapport för så här står det ordagrant om det som hittats.

The red material is most interesting and has the following characteristics:

1. It is composed of aluminum, iron, oxygen, silicon and
carbon. Lesser amounts of other potentially reactive
elements are sometimes present, such as potassium,
sulfur, lead, barium and copper.

2. The primary elements (Al, Fe, O, Si, C) are typically
all present in particles at the scale of tens to hundreds
of nanometers, and detailed XEDS mapping shows
intimate mixing.

Jag ändrar mig om koppar för de har de hittat men i små mängder så analyserna visar att de har primärt hittat den svagaste formen av nano-thermite men bara de inte fransmannen Frederic Henry-Couannier med likanda prover. Han hittade inte en tillstymmelse till nano-thermite så varför ett gäng hittar och en annat inte hittar med samma analysutrustning visar att det hela är mycket osäkert.

Att osäker information finns på vår sida verkar en del på detta forum inte ens ha i sin världsbild att de skulle kunna inträffa men söker man bättre bevis måste man ta hänsyn till detta. Gör man inte det kan man ju ta vilket information som helst som man silar efter eget behag men bra bevis blir det inte av en sådan metod.

Posted on: 2009/7/15 22:27

Anonym
"Du får gärna visa var man har hittat molybden"

USGS har hittat molybden-rika klot tillsammans med järn, aluminum och koppar. att USGS hittade smält molybden visar att en temperatur upp mot 2,623C fanns i WTC, det är temperaturen som krävs för att smälta det.

"Jag ändrar mig om koppar för de har de hittat men i små mängder"

Nej, dom hitta samma mängder som är i thermite, som man tydligt kan se i en av deras rapporter där dom jämför deras med en thermite.

Du säger att dom inte har hittat molybden och koppar på ett sätt som att om dom hitta det så hade det varit starka bevis som tyder på att det är thermite, men sen när jag vissar dig det kommer det fortfarande inte vara några bevis eller hur?....

"visar att det hela är mycket osäkert."

Nej det gör det inte. du har inte förståt deras rapport, ska gå igenom det imorron när jag har tid.

Edited by Malmoesoldier on 2009/7/15 23:16:19

Anonym
lunar, om det är färg, varför fick dom då inga starka signaler från zink och krom? och varför fattas magnesium?. hur förklarar du formationen av järn rika klot av mikro storlek UNDER antändningen. formationen av dessa järn rika klot innebär extremt höga temperaturer. dom utsatte aldrig chipsen för högre temperaturer än 700C, det krävs över 1400C för att smälta järn. Järn-oxid kornen är 100 nm vilket passar kraven för nano-thermite. dom undersökte även chipsen noggrant innan antändningarna och där fanns inga järn klot då.

Kan du komma med ett enda exempel på något material, som hade reagerat som deras chips i deras experiment? (ingen har lyckats hittills). Kan du förklara ursprunget av deras aluminium plattor och järn oxid nanopartiklar och hur dom blev fint mixade på ett kisel lager i relativt rätta proportioner.

Det röda lagret av deras röda/gråa chips innehåller, aluminum, järn och syre komponenter som är mixade på en skala av ca 100nm som passar kraven för nano-thermite. en jämförelse mellan deras tester av chipsen från WTC i DSC instrument med ett annat test av en känd super-thermite i DSC instrument visar att båda antänds under 560C, alltså är materialet i deras chips från WTC finare då det antänds redan vid 430C. vanlig thermite antänds vid mycket högre temperaturer vid 900C eller högre. den hundraprocentiga rätta antändningstemperaturen spelar ingen roll här, att det låg på 415-430C betyder uppenbart att den har en låg antändningstemperatur, det mest viktiga här är järn kloten som skapades under antändningen.
http://911research.wtc7.net/essays/th ... hips_xerogel_exotherm.png

Super-thermite är komponerat av aluminum och järn oxid med åtminstone en komponent som är ca 100 nm eller mindre, ofta tillsammans med kisel och kol, detta är precis vad dom hittade i deras chips. en rapport ifrån april 2000 visar att teknologin för att göra den här typen av super thermite fanns innan 2001. Källa: Gash AE, Simpson RL, Tillotson TM, Satcher JH, Hrubesh LW. Making nanostructured pyrotechnics in a beaker. pre-print UCRL-JC-137593, Lawrence Livermore National Laboratory: Livermore, Ca; April 10, 2000.

Både Steven jones och USGS hittade koppar. och här ser vi från deras röda chips en nästan identisk kemikalie signatur till en känd X-EDS thermite signatur. http://media.photobucket.com/image/st ... ei11/tsgmicrothermate.jpg

Det blev även gjort tester med en OxyAcetylene flamma på dom röda/gråa chipsen. och tester med en OxyAcetylene flamma på färgprover, färgproverna blev i varje fall omedelbart reducerade till bräcklig aska. Detta var inte fallet med chipsen från WTC, efter ett par sekunder av uppvärming så blev där en utskjutning i hög fart av en varm partikel. Det intensiva ljuset och den ljusa oranga färgen från partikeln attesterar dens höga temperatur. Undersökningar av partikeln visade igen att järn hade blivit smält under reaktionen.
http://journalof911studies.com/volume/2008/oxy_redchip_slow.mov

Ingredienserna i chipsen efter antändning har en markant likartad kemikalie signatur till en typisk XEDS spektrum av klot framkallade partikla av vanlig thermite, som går att se i Fig 24,25,26 i rapporten som är publicerad hoss bentham. Detta stödjer att dom röda chipsen är en form av thermite.

Två författare av journalof911studies skickade efter en Freedom of Information Act (FOIA) för att få tag i ytterligare SEM/XEDS data från USGS som tidigare inte hade blivit publicerat. Den nya datan demonstrerade att USGS hade obsaverat och studerat en molybdenum-rik klot, vilket dom inte angav i deras tidigare rapporter. Förekomsten av molybdenum klot är bevis på dens före detta smälta tillstånd, som med järn oxid och aluminiumsilikater kloten som också hittades (aluminiumsilikater blev även vaporiserade).

För att smälta aluminiumsilikater till klot formation krävs 1,450C
För att smälta järn till klot formation krävs 1,538C
För att smälta järn oxid till klot formation krävs 1,565C
För att smälta molybdenum till klot formation krävs 2,623C
För att vaporisera aluminiumsilikater krävs 2,760C

Varifrån kom alla denna otroligt varama temperaturen som smälte allt det här?.

http://s218.photobucket.com/albums/cc56/poseidon888/?action=view¤t=WTCHighTempFig10.png
http://s218.photobucket.com/albums/cc56/poseidon888/?action=view¤t=WTCHighTempFig11.png
http://www.journalof911studies.com/articles/WTCHighTemp2.pdf
http://pubs.usgs.gov/fs/fs-0050-02/fs-050-02_508.pdf

Anonym
Sedan har vi det starkt lysande oranga materialet som faller ut från ett fönster strax innan kollapsen, detta materialet kan inte vara aluminum då alumiunm alltid behåller sin silver färg över 1000C, det kan bara reflektera en röd/orange färg när det är i en masugn. Lägg märke till den tunna vita röken som kommer medans det faller ner mot marken, det är signaturen av thermite, tunn vit rök ser man vid thermite reaktioner.
http://se.youtube.com/watch?v=OmuzyWC60eE

Här är två aluminum experiment, ett är under 980C.
http://se.youtube.com/watch?v=30OVAvg1aGQ
http://se.youtube.com/watch?v=U8oFAJWwhnA&feature=related

Michael Ware professor från NIST tillsammans med steven jones mixade aluminum med träd, paper,plaster,mattor,glas, den behöll fortfarande sin silver färg.
http://se.youtube.com/watch?v=SQdkyaO56OY

Även lagerat aluminum som inte är hundraprocentigt rent behåller sin silver färg, dom andra materialen smälter undan och det är ej synbart på ytan.

"aluminum alloys show no color when hot, even melting without a color change, some means for determining when the parts are reaching brazing temperature is necessary"
Aluminum and Aluminum Alloys Av J.R. Davis & Associates, Joseph R Davis, ASM International Handbook Committee
http://books.google.se/books?id=Lskj5 ... ct=result&resnum=4#PPA428,M1

Här är vad aluminum experter säger:

AluminiumSpecialisten:
"Smältpunkten ligger på ca: 930K grader. Det förändrar ej utseende. Men oxid skiktet (på ytan) tål över 1200 grader Celsius. Således knepigt då ytan e oförändrad medan underliggande materiel "glöder" och smälter undan. Mer på känsla när det glöder ej synbart. Men kan i viss mån mätas med trästicka som hålls emot ytan, och börjar ryka. aluminum ändrar ej färg till annan färg i smält tillstånd. Annat än att det blir superblankt. Ser detta varje dag, vid svets arbete, samt sett det både vid gjutning och strängsprutning av profiler"

The Aluminum Association:
"Aluminum is considered to glow white at high temperatures of around 1760 degrees F. A red color can occur from reflecting such as from furnace burners, etc. In other words, the white color reflects other colors.

All Quality Aluminum Foundry:
"At 1000 degrees C the metal Will burn itself up and some would begin vaporization. It will have the appearance of white ash"

Bremer Manufacturing, Aluminum Sand Casting Foundry:
"Aluminum stays the same color no matter what the temperature is."

Sapagroup aluminium profiles, building systems and heat transfer strips:
"It doesn't glow, irrespective of temperature."

Pentz Cast Solutions Aluminum Foundry:
"Aluminum maintain its silver color when molten."

Anonym
Det som faller ut från fönstret ger inte bara ifrån sig en tunn vit rök, det exploderar också mitt i luften.
http://femr2.ucoz.com/_ph/5/2/373812155.gif
1:02 http://www.youtube.com/watch?v=5BZUR8JQ13U

See User information
Att man alltid ska se när man diskutera med Malmoesoldier en skur av inlägg. Nu var de precis vad jag väntade mig så att förutse sig Malmoesoldier är ofta all för lätt.

Ta och lugna ned dig för nu ska jag aldrig mer diskutera med dig om du lägger två inlägg efter varande från dig.

Jag anser att om man skriver flera inlägg efter varandra endast kan bero på att man inte tänker efter ordentligt för då hade man fått in allt i ett inlägg.

Posted on: 2009/7/17 21:04

Anonym
lunar du måste vara det största skämtet jag har sett här på vaken. du kan inte svara på faktan jag tog upp så du kommer med det svagaste påhoppet du kan komma med.

Där är inte en skur av inlägg. det som fallet ut från fönstret har inte med steven jones thermite rapport att göra, därför skrev jag det i ett inlägg efter, och jag glömde att länka till videon på det som exploderar så fick göra det efteråt. var det så JOBBIGT att jag skrev två inlägg om olika saker istället för ett inlägg med två olika ämnen?. du är en idiot som sitter och hittar på saker medans du skriver, först "Dom har inte hittat koppar" sen "Oj dom hitta koppar men bara i små mängder" varför hitta på saker medans du skriver? om du läser deras rapport som du inte har gjort så ser du att det är samma mängder som thermite. men sanningen är inget du är ute efter. du "debunkar" saker genom att använda andra debunkers argument som du har läst på forum, det är din forskning du gör, läser hjärntvättade personers kommentarer på forum sedan vet du "sanningen".

Steven jones och hans medarbetare har alltså mycket starka bevis för att nanothermite användes.

See User information
Quote:

Malmoesoldier skrev:
lunar du måste vara det största skämtet jag har sett här på vaken. du kan inte svara på faktan jag tog upp så du kommer med det svagaste påhoppet du kan komma med.

Där är inte en skur av inlägg. det som fallet ut från fönstret har inte med steven jones thermite rapport att göra, därför skrev jag det i ett inlägg efter, och jag glömde att länka till videon på det som exploderar så fick göra det efteråt. var det så JOBBIGT att jag skrev två inlägg om olika saker istället för ett inlägg med två olika ämnen?. du är en idiot som sitter och hittar på saker medans du skriver, först "Dom har inte hittat koppar" sen "Oj dom hitta koppar men bara i små mängder" varför hitta på saker medans du skriver? om du läser deras rapport som du inte har gjort så ser du att det är samma mängder som thermite. men sanningen är inget du är ute efter. du "debunkar" saker genom att använda andra debunkers argument som du har läst på forum, det är din forskning du gör, läser hjärntvättade personers kommentarer på forum sedan vet du "sanningen".

Steven jones och hans medarbetare har alltså mycket starka bevis för att nanothermite användes.

Om Steven E Jones och hans medarbetare har så starka bevis var för har de hänt så lite med deras rapport? Niels H. Harrit dåliga uppträdande i den danska intervjun har nog hjälpt till att rapporten fallit i glömska. Han svarade för ofta "läs rapporten" istället för att svara klart på frågorna vilket gjorde att man undrade om han själv hade kläm på vad som stod i rapporten. Hans uppskattningar av hur mycket nano-thermite det behövdes var mycket grov 10-100 ton en faktor 10 mellan lägsta och högsta värdet vilket visar att de inte kollat hur kraftfull deras påstådda nano-thermite var och det står heller ingen om vilken sprängkraft deras nano-thermite skull ha i deras rapport vilket är mer eller mindre sensationellt om man nu vill påskina att det var nano-therimite som fick WTC 1, 2 och 7 att kollapsa.

Det är andra som före deras rapport har tagit reda på sprängverkan i olika thermiteblandningar.

Om bevisen om nano-thermite var så starka skulle mängden nano-thermite som behövdes var uträknat då P. D. Grimmer lyckats med det för vanligt thermite:

http://www.physics911.ca/Grimmer:_Possible_Use_Of_Thermite_in_WTC

De mängder han kom fram till visar efter Mythbuster försök att dela en bil med 450 kg thermite att de inte hade fungerat med alla ton av thermite P.D. Grimmer kom fram till.

Posted on: 2009/7/18 15:40

Anonym
Mängden som användes kan vara intressant att veta, men det är inte det vi pratar om. vi behöver inte veta mängden för att veta att det var där, sedan vet vi redan att där fanns många chanser att sätta upp bomber och thermite i tornen.

Efter att du har läst mitt inlägg så borde du inte komma fram till något annat än att vetenskapen är där. det är mycket starka bevis som ensamt borde starta en ny utredning omedelbart.

1. Inget magnesium i chipsen och mycket svaga signaler ifrån zink och krom.

2. Järn-rika klot blir skapade när chipsen är under 400C, det krävs över 1400C för att smälta järn.

3. Alla ämnen från super-thermite är hittade och dom ligger fint mixade på ett kisel lager i dom rätta mängderna som passar kraven för nanothermite.

4. Tester med en OxyAcetylene flamma tar sönder färgprover medans chipsen ifrån WTC skjuter ut en varm partikel i hög fart.

5. Deras tester visar en nästan identisk kemikalie signatur till en känd X-EDS thermite signatur.

6. Man har hittat molybdenum-rika klot, det krävs otroligt varma temperaturer för att smälta molybdenum 2,623C.

7. Det som faller ut från fönstret precis innan kollapsen har en färg som bara thermite har och det ger ifrån sig en vit rök som är signaturen av thermite och det exploderar även mitt i luften.

8. Globalist företagen som var i tornen och renoverade tornen innan 911 hade tillgång till avancerade sprängämnen och nanothermite.

Dags att vakna...

Anonym
nu ska jag hjälpa er lite.

det märks att ni inte vet något om sprängningar.
först för att få in planet i detta STÅL.. så måste det få plats.

så först går det av några laddningar där planet träffar.
teknologin dem har idag är sofistikerad.
nu menar jag precis när planet träffar så planet kan få plats.

jag var först med att säga detta på vaken.
och ska vi prata sprängningar så kan jag gärna vara med och fylla i.

så jag slipper bli irriterad av gissningar.

om det var laser från planet och tändare som gick av pga precision av planets träff eller manuellt via handkontroll, så lutar det åt att det var laser styrd och data styrt.

det menas med att när planet träffar http://www.youtube.com/watch?v=2iGYVh7HZo8&feature=related så går det av några laddningar där planet träffar.
tycker ni att det är förnuftigt att säga att den gråa röken, dammet, explosionen som går emot planets kommande riktning är fullt möjligt UTAN sprängmedel!??

hmm.
issofall vet ni inget om sprängmedel.
eller besitter logiskt tänkande.

med denna kraft som planet kommer mot byggnaden så kan det vara ganska självklart att bränslet ( dem var säkert fyllda till bristnings gränsen med flygbränsle) brann upp i den riktning den skulle brinna upp i.

tyngdlagen är ju trots allt funktionabel denna dag också, eller.

ok vissa säger då hur fan kan man träffa så säkert dööö???

kan man tanka plan från luften så kan man fan träffa en yta på 20 x 20 meter också.

ganska logiskt.
ni ser ju att ett av planen tappar höjd för att plana ut och gå rakt in i byggnaden.

det går i en perfekt bana..
så förmodligen har dem styrt ifrån pentagon hela fadderullan med planen.

en simulator såklart.
igentligen inte svårt om man är tränad till det.
som allt annat.

sprängningarna är en annan sak..
dem kan skötas i stort sätt med ett knapp tryck pga av att allt är seriekopplat..

fall utlösare som med hjälp av ovankommande bråte utlöser snabba tändare osv neråt.. för att inte elektriska eller icke elektriska tändmoduler ska gå sönder.

jag kan inte säga vilka typ av tändare dem använt.
både elektriska och icke elektriska kan lämnna halva tändhatten
rätt så intakt efter smäll..

så om jag skulle laddat så skulle det vore risk fyllt med att folka kunde se tändhattar över allt efter åt.
sen har dem ladda så att innan mätet på byggnade sprängs endast.
hade dem laddat ända ut till fönstren så dem detonationerna sprängt sönder rutorna tvärs över gatan när detonationerna var i höjd med dem rutorna.

det är dova sprängningar när det faller tvärtemot dem laddningarna som var i källarna pga av där kunde dem överladda för kraften (tryckvågen gick inte rakt emot rutorna utan in i marken, byggnaden)

man kan se flasharna och röken som går emot planet när det träffar.. hahaha också första gången i världs historien det inträffar, helt jävla omöjligt om man inte använder ¨någon typ av kraft..hrmm dynamit som slungas mot planets riktning ( ALLTSÅ DÄR PLANET TRÄFFAR SÅ SPRÄNGS DET UTÅT)

http://www.youtube.com/watch?v=eI8u-I0GWs4&feature=related

vid 31 sekunder så ser man att det går av en gubbe under elden till höger sida på tornet.

se också att bildas en mer kvadrat sprängning där planet träffar.det beror på att våningarna där sprängs.

frågor?

wtc 7 behöver ju inte ens diskuteras.
löjligt att inte svenska spräng provs ens bryr sig om detta.
märklig mentalitet.
men samtidigt förstår jag dem för detta är så stort att ingen vill smutsa ner någon.

det är lite så i denna bransch.

Anonym
mitt svar på varför det kommer ut rök så snabbt där planet träffar är DYNAMIT.

om det inte hade varit sprängmedel så tror jag att det hade brunnit, inte så mycket och slocknat därefter med rök som efterkommande. att det sprängs utåt så är ju helt banalt löjligt.

spräng medel sprängmedel.

som en kille sade från svensk militär.

-det var snyggt gjort.

kanske det. om det inte hadae varit människor i tornen.

nu var det inget annat än en militär uppvisning i logisk sprängning
med människor som offer och inte kor som dem brukar använda.

Anonym
ok man ser faktiskt detonationer lite varstans efter planet träffat.
korrigering.

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper