vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Tips på vad för smör jag ska steka maten med + påläggstips
#1


See User information
Hej!

Har läst ganska mycket om bakmagarin på sistonde och det är inga trevliga grejer där, (Soja, A-D vitamain som är konstgjorda :( )

Skulle vilja ha tips på vad jag ska steka maten med för smör?

Samt angenämna frukostproblem, pålägg utan massa E-nummer. Inte bara grönsaker då. Har ni tips dela med er :) uppskattas enormt!

Posted on: 2009/7/30 22:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips på vad för smör jag ska steka maten med + påläggstips
#2


See User information
Quote:

Ishtar skrev:
Hej!

Har läst ganska mycket om bakmagarin på sistonde och det är inga trevliga grejer där, (Soja, A-D vitamain som är konstgjorda :( )

Skulle vilja ha tips på vad jag ska steka maten med för smör?

Samt angenämna frukostproblem, pålägg utan massa E-nummer. Inte bara grönsaker då. Har ni tips dela med er :) uppskattas enormt!


Som frukost kan jag rekommendera den måltid vi har på Avdelningen.

Gröt:

Krossat bovete
Dinkelflingor
+ ev ris eller annat (quinoa etc) som kan finnas över från tidigare matlagning...
Skurna fikonbitar, ekologiska russin...
På gröten nässelpulver, raps/linfröolja (+ annat om man har såsom helnyponmjöl + frukt/äppelbitar, blåbär eller annat).

Blir en basisk raketstart och bra grund för dagen...

Äts som torrgröt eller med tex Meze.

/bannade kocken

Posted on: 2009/7/30 23:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips på vad för smör jag ska steka maten med + påläggstips
#3


See User information
Stek i olja med en liten klick smör............och lär dig att göra patéer http://sv.wikipedia.org/wiki/Pat%C3%A9 ..kan varieras i oändlighet...finns lätta recept..kanon på mackan...å så vet du vad som är i....P

Posted on: 2009/7/30 23:17
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips på vad för smör jag ska steka maten med + påläggstips
#4


See User information
Vad fruktansvärt otrevligt att du är tillbaka Novax... Blev du bannad på den lokala Falun Gongavdelningen igen?

Citerar smörförpackningen i kylskåpet: "Grädde, salt(1,2%) och mjölksyrakultur. Så ha smör på mackan...
Vilket smör? Vanligt smör, säljs under varumärket "Smör". Finns även extrasaltat och ekologiskt, bara att välja dessa om natriumhalterna blir låga eller om växtgiftshalterna blir för höga.

Posted on: 2009/7/30 23:18
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tips på vad för smör jag ska steka maten med + påläggstips
#5
Smör: Vanligt smör där det står SMÖR på paketet. Det är extra hårt men det är i alla fall inte petrolium-baserat.

En frukost för mig är:
Dinkelgryn + havregryn. Då dinkel är hårdare brukar jag lägga i dom lite tidigare i halva vattnet (ingen mjölk. Mycket godare med mjölk men det kalkar ut skelettet.). Sedan havregryn och resterande vatten. I med salt. När det puttrar klart slängs det på tallriken, på med SOCKERFRI äpplesylt (100% äpple, inget annat.) dinkelkli och frö av olika slag. Goji-bär är också helt ok. Röda russin med knappt någon smak.

Om du vill ha en drink av halvdan smak så finns nässelpulver, nyponpulver och blåbärspulver hos phbalans.se och re-fresh.se. Tre matskedar av varje håller ett litet tag, i alla fall den gången jag testade det. Rekommenderar att dricka det med någon form av saft.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips på vad för smör jag ska steka maten med + påläggstips
#6


See User information
Quote:

Despertando skrev:
Vad fruktansvärt otrevligt att du är tillbaka Novax... Blev du bannad på den lokala Falun Gongavdelningen igen?

Citerar smörförpackningen i kylskåpet: "Grädde, salt(1,2%) och mjölksyrakultur. Så ha smör på mackan...
Vilket smör? Vanligt smör, säljs under varumärket "Smör". Finns även extrasaltat och ekologiskt, bara att välja dessa om natriumhalterna blir låga eller om växtgiftshalterna blir för höga.


Vet inte vad du syftar på eller är ute efter.

Du borde sluta projicera och istället skärpa till dig.

Posted on: 2009/7/30 23:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips på vad för smör jag ska steka maten med + påläggstips
#7


See User information
Quote:

Flowerpower skrev:
Smör: Vanligt smör där det står SMÖR på paketet. Det är extra hårt men det är i alla fall inte petrolium-baserat.

En frukost för mig är:
Dinkelgryn + havregryn. Då dinkel är hårdare brukar jag lägga i dom lite tidigare i halva vattnet (ingen mjölk. Mycket godare med mjölk men det kalkar ut skelettet.). Sedan havregryn och resterande vatten. I med salt. När det puttrar klart slängs det på tallriken, på med SOCKERFRI äpplesylt (100% äpple, inget annat.) dinkelkli och frö av olika slag. Goji-bär är också helt ok. Röda russin med knappt någon smak.

Om du vill ha en drink av halvdan smak så finns nässelpulver, nyponpulver och blåbärspulver hos phbalans.se och re-fresh.se. Tre matskedar av varje håller ett litet tag, i alla fall den gången jag testade det. Rekommenderar att dricka det med någon form av saft.


Stora ICA-affärer brukar ha Kung Markattas ekologiska röda russin, 250 grams förpackningar fören tia.

Nu är det höög tid att plocka blåbär!

Har plockat 26 liter.

Säkert 26 liter mer än Desperato...

Posted on: 2009/7/31 1:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips på vad för smör jag ska steka maten med + påläggstips
#8


See User information
Quote:

flader skrev:

Har plockat 26 liter.

Säkert 26 liter mer än Desperato...

Absolut. Men det beror på att jag hamnar i anafylaktisk chock av blåbär så jag har lite grann strukit det från menyn. Men jag ska ut och leta sommarkantareller i morgon. Vaket nog för dig?

Posted on: 2009/7/31 2:40
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips på vad för smör jag ska steka maten med + påläggstips
#9


See User information
Quote:

Despertando skrev:
Quote:

flader skrev:

Har plockat 26 liter.

Säkert 26 liter mer än Desperato...

Absolut. Men det beror på att jag hamnar i anafylaktisk chock av blåbär så jag har lite grann strukit det från menyn. Men jag ska ut och leta sommarkantareller i morgon. Vaket nog för dig?


Så nu är det de dumma blåbären också...

hehe...sicket blåbär.

Vart tog den svenske vikingen vägen, den riktige bärsärken?

Nu är till och med blåbär för potenta saker...

Det här är ju sorgligt!

Jag fick i mig ett blåbär och ambulansen kom...

Så himla vaket.

hehe... skojar med dig. Kul att du verkar tåla kantareller...

Jag läste lite om den där chocken här:

http://fruktogront.editpublishing.se/ ... ar/artikel.php?pageId=101

Försök att fixa upp ditt immunförsvar, kalka upp dig och det...

Posted on: 2009/7/31 2:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips på vad för smör jag ska steka maten med + påläggstips
#10


See User information
Är inte kalk något som leder till åderförkalkningen?

Mer tips på pålägg på mackan? Använder ekologiskt bregott.

Steka mat = olja? vad för olja?

Posted on: 2009/8/1 15:25
Att vakna handlar inte bara att se Att vakna handlar inte bara om att se igenom rökridåerna - utan även att att vakna spirituellt och andligt, att lära sig älska och ge och respektera alla människor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips på vad för smör jag ska steka maten med + påläggstips
#11


See User information
Quote:

Ishtar skrev:
Är inte kalk något som leder till åderförkalkningen?

Mer tips på pålägg på mackan? Använder ekologiskt bregott.

Steka mat = olja? vad för olja?


"Är inte kalk något som leder till åderförkalkningen?"

Nej, vänd på det (gå med du också i vändningsrörelsen).

Vi är försurade, brist på mineraler... kalciumbrist ger igensatta ådror. De "byggs upp" av kollagena fibrer, och är helt beroende av kalcium. Vid brist så kan inte de kollagena fibrerna bevara sin elasticitet. Kärlen ska vara som ett nät, som kan utvidga sig. Igensättning leder i sin tur till sämre näringsupptag/mindre kalciumupptag,en ond cirkel.

Posted on: 2009/8/1 15:35
Att vara KOMAIST är att vilja veta mer - vetskap/kunskap ger ofrihet
Micro: Personligen saknar jag inte novax...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tips på vad för smör jag ska steka maten med + påläggstips
#12
Jag steker all mat i olivolja , kung markattas är kallpressad ekologisk och kostar runt 70 spänn flaskan, helt perfekt.

Till frukost kör jag samma varje dag, jag mixar ihop lite olika i ngredienser till en shake. Jag brukar ta

1 banan
2-4 ägg
havre/nötter/frön etc i varierande mängd
linfrö
bär , frysta eller färska, hallon, mango, blåbär , jordgubbar

sen en liten skvätt mjölk eller vatten runt 1-2 deciliter

grymt gott, näringsrikt, går snabbt att göra, snabbt att äta

Sen brukar jag ta en fullkornsmacka till det :)

peace

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
38 user(s) are online (38 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 38

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS