vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To PostTopic is Locked



Tycker det är tråkigt att raderade konton...
#1


See User information
raderar namnet på existerande inlägg

vill ni radera skadan/påverkan som personen gjort ska ni väl radera alla inläggen (och deras svar) med?

Blir en massa "okänd" i hela forumet

Forumet överbefolkas av "okänd" inlägg, hittar flera "okänd" som debatterar med andra "okänd", helt omöjligt att försöka läsa konversationen i efterhand

En lösning som hade varit bättre är att inte radera namnet från redan existerande inlägg, dvs bara låsa namnet från att kunna reggas i framtiden

Men antar att admin här redan hanterat detta, eller?

Hur resonerade ni när ni satte policyn?

Posted on: 2009/8/17 0:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tycker det är tråkigt att raderade konton...
#2
Pingubenji:

Vi har ingen nedtecknad policy om exakt den detaljen, men den vanligast tillämpningen är att en person i forumet med administratörskonto kan välja stänga av ett konto om det krävs.

OBS [tänk på att] - Användare kan radera sitt eget konton (under menyn "Visa konto" finns knapp). Det är även därför flertalet konton har försvunnit när man läser gamla inlägg från intressanta trådar.

Vi kan välja att koda om forumet så att namnet står kvar även om användaren väljer att radera sitt konto, om det är en bättre idé.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tycker det är tråkigt att raderade konton...
#3


See User information
Jag tror det, för annars är forumposterna inte så meningsfulla när man inte kan särskilja två olika okända som pratar mad varandra

Det gör även forumet mycket osökbart, novax refererar exempelvis till "100 tals inlägg" som jag aldrig kan hitta fastän de finns i databasen

Posted on: 2009/8/17 8:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tycker det är tråkigt att raderade konton...
#4


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Jag tror det, för annars är forumposterna inte så meningsfulla när man inte kan särskilja två olika okända som pratar mad varandra

Det gör även forumet mycket osökbart, novax refererar exempelvis till "100 tals inlägg" som jag aldrig kan hitta fastän de finns i databasen



Förstår din resonamäng, vad har du för lösning?

Sen är det lite så här:

Doing the least damage med de resurser som finns.

IE, TIDEN.

Kan du tänka dig lägga lite tid i detta eller?

Annars, EN persson som NOVAX har visat sin "talang" att DESTROY det primära här.

Vill du JAGA honom?

Då skall du vara snabb. Det funkar, jag har RADERAT allt han har skrivit ett tag som ledde till mycket frustration tror jag och då försvann mannen ett bra tag... men det tar TID.

Har du tid till detta? ; )

Posted on: 2009/8/17 10:25
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tycker det är tråkigt att raderade konton...
#5


See User information
Jag vill inte jaga någon, jag vill göra en språkteknologisk datoranalys av ämnena och personerna på vaken, för det krävs att jag kan särskilja vem som sagt vad

Posted on: 2009/8/17 11:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tycker det är tråkigt att raderade konton...
#6
Jag tycker att forumet borde kodas om så det står raderad om användaren själv valt det och bannad om användaren blivit det. Men att kontonamnet blir kvar.

Sen vet jag inte om jag gillar att någon "vill göra en språkteknologisk datoranalys av ämnena och personerna på vaken". Det låter lite SÄPO

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tycker det är tråkigt att raderade konton...
#7
Novax är ju å andra siden galen, alltså inte galen som i gökboet utan galen som i the shining.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tycker det är tråkigt att raderade konton...
#8
Novax kan och vet mycket... Han kanske inte är så ödmjuk iofs, men det är väl främst brist på ödmjukhet han blir bannad för...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tycker det är tråkigt att raderade konton...
#9


See User information
raderade konton är en grej. men raderade inlägg är ett snäpp värre då man tappar tråden helt ibland i vissa ställen.

jag tycker det är dags för den här administrationen att se sig själva i spegeln och sluta att skämmas över sig själva..

För den vanlige användaren blir denna polaritet här inne mellan gott och ont för mycket..

att samma polaritet / kognitiv bias som skapar all missförstånd och konflikt där ute i världen ska finnas här inne på vaken som är så fritt med sin kunskap och ska hålla på städa upp bland folks inlägg...

Fast man ändå går ut med att man inte tar ansvar för vad folk skriver, är nog höjden på vansinne..

skärpning!!

detta är fashism i budha förklädnad..

Posted on: 2009/8/17 15:07
Listen 2 the Uni-vers admins.
couse its listening 2 u and u'r decisions.

its unavoidable.

"I have never met a man so ignorant that I couldn't learn something from him." - Galileo

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tycker det är tråkigt att raderade konton...
#10


See User information
Det är mest för att generera olika ontologier, inget SÄPOliknande

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ontologi
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kunskapsteori

Tänkte se om det gick att skapa några Kognitiva representationer av semantiska kategorier

http://sv.wikipedia.org/wiki/Prototypteori

Inget avancerat, är trots allt bara en enda programmerare som gör detta på fritiden för att det är kul ;)

Posted on: 2009/8/17 15:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tycker det är tråkigt att raderade konton...
#11
snarare så att vaken tappar frihetskonceptet genom att ta bort inlägg/användare.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tycker det är tråkigt att raderade konton...
#12


See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Quote:

pingubenji skrev:
Jag tror det, för annars är forumposterna inte så meningsfulla när man inte kan särskilja två olika okända som pratar mad varandra

Det gör även forumet mycket osökbart, novax refererar exempelvis till "100 tals inlägg" som jag aldrig kan hitta fastän de finns i databasen



Förstår din resonamäng, vad har du för lösning?

Sen är det lite så här:

Doing the least damage med de resurser som finns.

IE, TIDEN.

Kan du tänka dig lägga lite tid i detta eller?

Annars, EN persson som NOVAX har visat sin "talang" att DESTROY det primära här.

Vill du JAGA honom?

Då skall du vara snabb. Det funkar, jag har RADERAT allt han har skrivit ett tag som ledde till mycket frustration tror jag och då försvann mannen ett bra tag... men det tar TID.

Har du tid till detta? ; )


Det är hög tid för dig också att gå med i vändningsrörelsen, så vänd på det - det kommer nu fram att du är en av dem som förstör på forumet.
Novax/finger/laxen/drklot/flader osv... har försökt få ordning på snedsegleriet här... hehe.., men vissa vill inte fatta att det är kört...

http://www.esnips.com/doc/9f543d9e-12 ... -8efe-0f12fd2ebccc/precis

Väx upp och skärp er ryggradslösa admins.

Novax har ögonen på er, och full koll.

Suck.

Posted on: 2009/8/17 22:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tycker det är tråkigt att raderade konton...
#13
"Novax har ögonen på er, och full koll."
HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA
HAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAH
ps. är jag bråkig nu? ds.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tycker det är tråkigt att raderade konton...
#14


See User information
Åh vad alla är omogna

Jag ville bara åt problemet med raderade konton som fick namnet "okänd"

lås tråden tack

Posted on: 2009/8/17 23:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tycker det är tråkigt att raderade konton...
#15


See User information
Nu föstår jag VARFÖR vi har något lite mer privat ibland.

Verkligen.

Kramar till er alla som bryr sig, kärlek till er / vi som bry oss med ANSVAR oas hur olika vi är ibland.

Kram

Posted on: 2009/8/18 21:31
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 





  Register To PostTopic is Locked



dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
31 user(s) are online (31 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 31

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS