vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Det livs viktigaste val!

See User information
Nu har vi chansen kära medborgare!

EU-valet i Irland är den 2 Okt

Jag hittade en community med irländska tjejer och killar

Bli medlem, och börja lobba som du aldrig har gjort i ditt liv förut!!!
"Skriv inte under det förbannade Lissabonavtalet"

http://www.irishabroad.com/Home/Default.aspx

Vi, kära medlemmar, kan vara med att förändra historiens gång. Det är ju detta tillfälle vi alla har drömt om ända sedan den dagen vi blev medlemmar. Då var vi små, skrangliga, ja, inte mycket kött på benen.
Men vi har växt. Vi har blivit visare (Göran Persson med lugn stämma, samtidigt som han rynkar på näsan).

Vi, kära medborgare, har äntligen fått vår chans att ge igen.

Nu ska eliten få sig en näsbränna.

PS. Var försiktiga, gör som eliten, gå varsamt fram, sen de sista tio dagarna, så lägg in femmans växel och lobba dygnet runt!

Posted on: 2009/8/28 9:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Det livs viktigaste val!- Aktivism

See User information
Vad tror ni? Eftersom vi nte fick någon röst när det gäller detta I Sverige borde vi inte utnyttja våra möjligheter och utmana lobbyisterna. Försökte kolla upp tidningar där oxå som man kunde kommentera i, men det verkade inte finnas några sådana möjligheter.Kanske vet någon? Jag menar , om vi är ett gäng, borde inte det kunna spridas som ringar på vattnet då?
Snacka med en Irländare en gång om detta, och sa till honom att vi tyckte Irland var hjältar förra gången dom sa nej. Känns lite som om det är nu eller aldrig. Frihandel i all ära, men går det där igeom jag då har vi definitivt superstaten. Det finns motstånd, såg att några professorer i Tyskland hade gått ihop och fixat så dom inte kunde ändra i grundlagen. Men vi minns ju nu i Israelfrågan hur glada vi var när dom stod på sig i grundlagsfrågan!Men, hur tror ni det blir sen? Dessutom, man kan ju träffa trevligt folk därinne på forumet. Det är alltid så tyst härinne, så jag vet inte vad någon tycker? Är det en utopi? Finns det inga, om än så små möjligheter att påverka det hela i rätt riktining? Man kan ju i alla fall skriva att dom e hjältar om dom säger nej och sånt. Ser fram emot svar.
mvh Pluto 123

Posted on: 2009/8/28 20:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Det livs viktigaste val!

See User information
Apropå, en annan sak. Fy fan vad mkt skit man har skrivit genom åren. La märke till att jag hade skrivit en massa jäkla inlägg under en rad olika rubriker. Total entropi. Ber om ursäkt för att det kan vara aningen förvirrande mot ordningen, å andra sidan är det ju ordningsmakten vi strider mot. Men det är helt enkelt min natur. Får ett infall, och trycker igång tangneterna. Har på senare tid övat i att lugna ner mig lite, och även kolla ordningen.
Dessutom, konstigt det där att så mkt av mina inlägg i alla fall, har kretsat kring detta ämne. Finns ju massa olika ämnen att skriva om härinne. Men det är väl så, man trodde inte det var sant. Kan någon vara så jävulsk? Satt å garva förut när jag läste om en kille härinne som skrev att han skulle flytta ut i skogen med sin flickvän, men att dom hade full koll på en ändå. Ja, jag svarar då: det är nog ingen fara, skulle det bli något slags maktövertagande, så bryter nog samhällsinstitutionerna sönder ändå dessförinnan. Du får nog tid till att springa till skogs.Och om det skulle va så, mot all förmodan ,att allt på något sätt upprätthålls, ja, då får vi leva i megacities med våra thumbscan, men så länge man inte gör något är man ingen fara mot etablissimanget. Är det fara, då bryter det ihop. Särskilt när det gällar sådana mängder äv människor som det gäller att ta kål på världen över. Ett troligare scenario, enligt mig, är att det går långsamt. En barns princip. Bryter du mot den får du betala böter. Ett annat scenario, som är än dystrare, är ett ev. kärnvapenkrig. Eller i alla fall ett nytt krig i full skala. Detta bygger jag på hur tätt samman den kinesiska och amerikanska ekonomin har gått ihop. Dom sitter i en mexican standoff-liknande situtation. Sedan, är det oroande hur dom försöker destabilisera Pakistan, och börjar lyckas, för Indien är där och nosar, och dessa är inte bästa fiender. För att inte tala om Israels planer på att än en gång dra in i en förebyggande airstrike, och slå ut mål i Iran, precis som hänt inan i Irak och Syrien. Ibland när man lyssnar på allt som skrivs och läggs ut på internet, så känns det som om risken man ska slaktas på är vareviga ny morgondag. Till slut blir man mer immun. Och det tror jag är bra. För man hittar sällan några lösningar när man är rädd. Men man ska heller inte bli paranoid, ett tag såg jag potentiella fiender i vartenda hörn Det viktiga är väl då att ta till vara på den tiden man har i fihet, och inte fundera på och sitta å måla fan på väggen varenda dag, när man trots allt lever i en fri värld? Bättre att göra sådana radikala steg den dagen det händer. Därmed inte sagt att man inte ska förbereda sig. Ha det!

Posted on: 2009/8/28 20:53

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper