vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Har nu nätkrigat 18 timmar i torsdag....17 timmar i fredags...vad har ni gjort?
#1


See User information
Har nu nätkrigat i våra största dagstidningar, Aftonbladet, Expressen...och eftersom jag kan en del om ekonomi, valt ut E24. Vad har ni gjort? Suttit och dagdrömt eller? Jag har kännt lukten av vissa därinne, men det borde vara fler. Det borde osa katt. Den enda som jag ser gör sitt jobb är dalmasen...
Sitt nu inte här och konspirera era nötter...för då blir ni uppätna till slut med både hull och hår. Det finns youtube, vädja till Irländare....ska själv försöka spela in ett inlägg där jag vädjar till irländarna, det finns alla de forum ni är medlemmar i. Fick en , iofs ganska bra klipp om ett 15 tjej som var duktig i självförsvar, som svar på ett inlägg. Fullständigt idiotiskt. Det hade inte med saken att göra. Ut och kriga, eller dra någon annanstans om ni bara tycker om att gny. Annars drar jag. / Cyberwarrior, kamrat nr: Pluto 123.
Ps. Tonen kanske är hård, är själv alldeles för jävla mjäkig, men man för ta mej fan snäppa upp sig ibalnd! MVH.

Posted on: 2009/8/29 18:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har nu nätkrigat 18 timmar i torsdag....17 timmar i fredags...vad har ni gjort?
#2


See User information
Bevis:

En lektion till Svensson

* Anmäl inlägget
* Svara på inlägget

Inlagd av: Erik, 2009-08-29 17:38

Mussoline sa något intressant...ett annat ord för korporatism är fascim. Han om någon borde veta.Nej, våra företagare MÅSTE för deras barns existens skull börja att stödja småföretagen. Det här går inte längre!

Jag förstår inte

* Anmäl inlägget
* Svara på inlägget

Inlagd av: Erik, 2009-08-29 17:34

De sägs att de som Gud älskar dör först. Men jag förstår inte varför dessa avskyvärda personer alltid kan lyckas bli nästan hundra år. Se Dick Cheney, Rumsfeldt, Blair, Kissinger, Berlosconi, vad är deras hemlighet? Att slå pakt med djävulen själv eller?

Usch

* Anmäl inlägget
* Svara på inlägget

Inlagd av: Erik, 2009-08-29 17:31

iga fnskapet ska inte säga ett dugg. Tillhör den lilla elit av gråhåriga gubb jlr. som förstör demokratier världen över, nu har de börjat plocka dem i väst. Litauen, Lettland, Island...behöver jag nämna några andra, Tony Blair, hans efterträdare...vi, folket, är bakbuda, undrar hur lång tid vi européer har kvar? Eller frågan kanske ska ställas, undra hur många år generation efter oss kommer ha kvar? En sak är säker, de kommer bli förslöade, 150-kilos mikrosefala idioter.

Som några exempel bara...jag söker in "heta " ämnen...sen försöker jag få in budskapet! Behöve rhjälp, era nötter!

Posted on: 2009/8/29 18:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har nu nätkrigat 18 timmar i torsdag....17 timmar i fredags...vad har ni gjort?
#3


See User information
Det är inte så jävla svårt. Ni sitter ju och läser en massa skit hela dagarna, så då kan ni lika gärna klippa ut nåt och sen skicka iväg, om ni inte orkar skriva själva. Blir så jävla förbannad över detta jävla dagdriveri. Agera nu! Och detta säger jag inte för att det ska va något sektlikt över det, tänk jävligt noga igenom , vill jag det här, ska JAG bli tvingad till nåt etc. MEn det är ju inte det det handlar om. Skriv, så blir du bättre på att skriva dessutom, om så det förstaq du får ur dej eARNe anka...bra...du skrev ju för fan i alla fall nåt. Glöm alla hotbilder, e inte så jävla farliga dom e mer på sikt...ja, bina kasnke dör ut....whatever...agera i stunden istället...eller koppla av och se nåt trevligt istället för alla otäckheter som galet folk tänker ut.
Det händer ju ändå inte imorrn. En dag kanske det kommer ett virus, men dö då inte ensam, dö tillsammans med nån okänd som kan säga: Fan, där fick dom oss. Ocjh så dör han med ett leende på å läpparna.

Posted on: 2009/8/29 18:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har nu nätkrigat 18 timmar i torsdag....17 timmar i fredags...vad har ni gjort?
#4


See User information
Jag skriver till Helle Klein, Chefsredaktörn...för aftonbladet, men jag älskar att vara inne på expressen för där är dom extra propagandistiska: Å stöd våra trupper i Afhg..etc. Var trevlig, som Göran Hägg, professor i litteraturvetenskap säger i sin bok om retorik...ta reda på mer, och mer, och mer info...


Lite grundkurs i ekonomi:

Efterfrågan: Morsan bakar lite bullar...den var god...din kompis får smaka, sprider ut att den var god, massa andra ungar kommer och efterfrågar denna bulle.

Utbud: Beror på hur många bullar din morsa bakar.

Finanskrisen: kalle är en hård jävel. du lånar ut en femma till kalle. arne lånar ut en femma till kalle. mer personer kommer in, till slut är man rädd att kalle inte kommer att betala tillbaks, så jag säljer med femkronorsskuldsedel till gunnar för fyra riktiga spänn. så går det vidare. Till slut inser Gunnar allvaret och säljer sin fem-kronors skuldsedel till eva för tre riktiga kronor. Till slut går förtroendet ut, och allt visade sig vara luft.

Ponzischeme: Madoff-skandalen. Jag lääger in en tjuga i en pott. Maddoff ger mej tillbaks 22 spänn, eftersom Arne har lagt in en 20 han oxå...det han ger mej är lite av Arnes tjuga. Jag tycker , hej, det här verkar bra, och stannar kvar med pengarna. Så kan herr madoff trolla med pengarna fram å tillbaks sålänge det finns finansiärer till detta. Sen när dom vill ha pengarna tillbaks, i alla fall de sista, så faller allt.

Posted on: 2009/8/29 18:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har nu nätkrigat 18 timmar i torsdag....17 timmar i fredags...vad har ni gjort?
#5


See User information
utbud -efterfrågan: Vi säger att en jäkla massa företag på marknade vill sälja en slav för sex kroner. Efterfrågar en massa romare, eller nu för tiden Eu-gubbar mer än vad som finns på marknaden, så går priset upp.Aha, tänker slavhandlarn, då kan jag ju höja priset lite till. Men blir priset för högt så blir EU-gubbarna sura, och mer och mer av dessa missfoster försvinner från marknaden, så priset som gör alla av dom som fanns från början och gör dom nöjda, och även slavhandlarna, blir till slut kanske 8 kr. (Blir det 10 så försvinner för många Eu-gubbar, att det blir mer inkomst om man säljer för åtta.)

Posted on: 2009/8/29 18:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har nu nätkrigat 18 timmar i torsdag....17 timmar i fredags...vad har ni gjort?
#6


See User information
Lissabonfördraget i korthet

Svårare för stater att ensamma stoppa lagstiftning.

Europaparlamentet blir starkare.

EU får bättre förutsättningar för att bli en stark aktör globalt.

EU får egen utrikesminister - men alla länder behåller utrikespolitiskt veto.


Tänk på det när ni är så glada över att Reinfeltarna stod på sig i grundlagsfrågan. Han visste att skit värre kommer. Ingen fara. Vi plockar er grundlag ändå. Moha, ha, ha!

Posted on: 2009/8/29 18:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har nu nätkrigat 18 timmar i torsdag....17 timmar i fredags...vad har ni gjort?
#7


See User information
Ner World (dis-) Order, komsi, komsi, koms

Redan nu styr dom svine över 70 procent av de beslut som tas kommunalt i Sverige!!!!!!!!!!!!

Posted on: 2009/8/29 18:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har nu nätkrigat 18 timmar i torsdag....17 timmar i fredags...vad har ni gjort?
#8


See User information
Ps. Akta er för vänstern. Stå inte utanför ett systembolag och lämna ut en massa lappa och skit. Då blir ni aldrig tagna på allvar. Själv ligge rjag åt vänster för de kan bromsa utvecklingen, Piraterna, för att de får uppmärksamhet i media, moderaterna , för att det tyvärr hur man kan driva ett land, iofs på skattebetalrnas bekostnad. Även sossarna lyckas med detta ibland. Felet dom nötterna gör är att dom drivs av ideologiska besvär, int evad som är bra för det här landet. När dom säljer ut svenska företag, samtidigt som dom sänker skatten ställer dom sig framför en olöslig ekvation. Tyvärr är dom inga matematiker, utan riktiga dumhöns. Dom snackar en sån massa skit att dom ...ja kommer nte på nåt ord...
Använd er utbildningar och tänk själva. Tänk absolut inte på auktoriteter. Det får Svensson göra , för dom tycks behöva det.
Själv tycker jag att blandekonomin är den bästa av de värsta, men lyssna inte på mig.
Det viktiga är att driva sin egen agenda, och låta sig vägledas av sitt eget förnuft.

Posted on: 2009/8/29 19:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har nu nätkrigat 18 timmar i torsdag....17 timmar i fredags...vad har ni gjort?
#9


See User information
Nä, nu har jag flummat tillräckligt, nu måste jag ut och nätkriga, man får inte glömma sin uppgift.

Posted on: 2009/8/29 19:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har nu nätkrigat 18 timmar i torsdag....17 timmar i fredags...vad har ni gjort?
#10


See User information
Denna gillar jag...

De har sig själva att skylla

* Anmäl inlägget
* Svara på inlägget

Inlagd av: Nisse, 2009-08-29 19:17

Ja, de gick ju på bluffen. Evig tillväxt. Sälj ditt hus och kom tillbaks till verkligheten.

Posted on: 2009/8/29 19:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har nu nätkrigat 18 timmar i torsdag....17 timmar i fredags...vad har ni gjort?
#11


See User information
Dett ainlägg tycker jag också är tänkvärt. Spela lite på känslorna.

Ssack

* Anmäl inlägget
* Svara på inlägget

Inlagd av: Eva, 2009-08-29 19:34

Jag jobbar inom vårde och jag kommer att vägra at ta sprutan. Man kan bli invlidiserad, och dessutom finns det ämnen i vaccinet som aldrig går ur kroppen. Att ge barn unde tre år som riskerar att bli autistiska, och att ge gravida mammor denna otestade spruta tycker jag är både oansvarigt och cyniskt av läkarkåren.

Posted on: 2009/8/29 19:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har nu nätkrigat 18 timmar i torsdag....17 timmar i fredags...vad har ni gjort?
#12


See User information
En oskyldig kommentar:
Synd men coolt!

* Anmäl inlägget
* Svara på inlägget

Inlagd av: EU´s framtid : Sovjet, 2009-08-29 20:05

Indierna fikar efter Afghanistan, och där hjälper vi gärna till.
När jag var i Indien hade dom kanonåk till billiga priser.


Fattar ni snart eller era mikrosefala idioter?

Posted on: 2009/8/29 20:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har nu nätkrigat 18 timmar i torsdag....17 timmar i fredags...vad har ni gjort?
#13


See User information
Jo.

Jag tror mej fatta en del, även om jag är en "mikrosefal idiot".

Posted on: 2009/8/31 0:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har nu nätkrigat 18 timmar i torsdag....17 timmar i fredags...vad har ni gjort?
#14


See User information
Gå o lägg för att sova. Den här tråden visar med all önskvärd tydlighet att du börjar bli psykotisk.

Dessutom "nätkriga"? Du sitter o surfar tvångsmässigt, inte sunt. Gå o lägg dig, gå ut i friska luften...kort o gott, lev lite.

Posted on: 2009/8/31 10:31
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har nu nätkrigat 18 timmar i torsdag....17 timmar i fredags...vad har ni gjort?
#15


See User information
Den gyllande regeln.

Ta först hand om dig själv, sen tar du hand om din omgivning.


Många tar nästan endast hand om sig själva. Ibland till ursäkten, att dom väntar på att själva bli perfekta innan dom försöker hjälpa andra. Perfekt blir dom alldrig, speciellt inte om man inte börjar hjälpa sin obgivning. Man behöver ju inte vara upplyst för att göra sitt bästa.

Sen finns det några som engast försöker förändra sin omgivning. Det går ju inte heller. Om man inte tar hand om sig själv så finns det inget syfte med att ha en omgivning. Det är även det en dålig ursäkt för att vi inte vill ta ansvar för oss själva. Skyll på andra och säg åt dem att ändra sig istället. Pluto verkar falla in lite i den här kategorin, själv gör jag det nog också en del, men vi rör oss säkert alla fram och tillbaka mellan dessa.

Nej som sagt. Först tar jag hand om mig själv sen tar jag hand om min omgivning. två. Om de är balanserade så blir både vår egen utveckling och vårt stöd till omvärlden bättre. De kompliterar varandra.

Posted on: 2009/8/31 11:23
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har nu nätkrigat 18 timmar i torsdag....17 timmar i fredags...vad har ni gjort?
#16


See User information
Quote:

pluto123 skrev:
Har nu nätkrigat i våra största dagstidningar, Aftonbladet, Expressen...och eftersom jag kan en del om ekonomi, valt ut E24. Vad har ni gjort? Suttit och dagdrömt eller? Jag har kännt lukten av vissa därinne, men det borde vara fler. Det borde osa katt. Den enda som jag ser gör sitt jobb är dalmasen...
Sitt nu inte här och konspirera era nötter...för då blir ni uppätna till slut med både hull och hår. Det finns youtube, vädja till Irländare....ska själv försöka spela in ett inlägg där jag vädjar till irländarna, det finns alla de forum ni är medlemmar i. Fick en , iofs ganska bra klipp om ett 15 tjej som var duktig i självförsvar, som svar på ett inlägg. Fullständigt idiotiskt. Det hade inte med saken att göra. Ut och kriga, eller dra någon annanstans om ni bara tycker om att gny. Annars drar jag. / Cyberwarrior, kamrat nr: Pluto 123.
Ps. Tonen kanske är hård, är själv alldeles för jävla mjäkig, men man för ta mej fan snäppa upp sig ibalnd! MVH.



Jag har ägnat helgen åt att gå i skogen och lära mej om ätbara växter, plockat diverse bär, försöker på mej konservering. Samt fått lite sol, tror du kan behöva det också :P

Posted on: 2009/8/31 12:45
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Har nu nätkrigat 18 timmar i torsdag....17 timmar i fredags...vad har ni gjort?
#17
Har du en shysst balkong eller lite jord går det lätt nästan bli oberoende av grönsaker iallafall sommarhalvåret och en bit in på hösten o vintern.

Plantera fleråriga växter plocksallad tomater osv.

Övervintra växterna under lysrör på vintern eller dra upp dom i förtid innan grodags.

Några lysrör i en armatur i köket där du kan klippa färska örter ifrån året runt är inte heller helt tabu.

Lev i frid.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har nu nätkrigat 18 timmar i torsdag....17 timmar i fredags...vad har ni gjort?
#18


See User information
Jag brukar skriva på piratpartiets forum och flashback. Sprider även en del information via youtube. Då och då lämnar jag kommentarar på Sourze och även en del andra tidningar. Utanför internet lämnar jag flyers om främst vaccin på bussar och i brevlådor.

Posted on: 2009/8/31 13:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har nu nätkrigat 18 timmar i torsdag....17 timmar i fredags...vad har ni gjort?
#19


See User information
Quote:

FangShen skrev:
Har du en shysst balkong eller lite jord går det lätt nästan bli oberoende av grönsaker iallafall sommarhalvåret och en bit in på hösten o vintern.

Varför ljuger du? En balkong, i alla fall det normala människor kallar en balkong, kan omöjligt ge mer än ett par veckors konsumtion av grönsaker. Att påstå att en balkong kan producera grönsaker till ett halvårs förbrukning är löjeväckande. Sluta med det.

Posted on: 2009/8/31 14:25
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Har nu nätkrigat 18 timmar i torsdag....17 timmar i fredags...vad har ni gjort?
#20
Nejdå bomba väggarna med blommlådor , mynta spalje och jorgubbar.

Fixa en potatistunna och hängbord på insidan av balkonen och blommlådor på utsidan.

Ljug ,, jasså du säger det.

Snarare är du en som har tendens och ljuga annars hade du inte ens tänk i såna banor.

Tänker inte ens i såna ljugbanor som du jag har högre ideal i livet än ljuga för till skillnad från dig har jag en tro.

Använd hjärnan när du odlar vad är det som säger att du inte kan använda utsidan på balkongen som rankväxter klänger i. och förgro under stödljus med lysrör inomhus.
Kör du hydro går det än snabbare.
Odla gärna i hyllor och med terrasstekniker.

Blanda gärna halm med jorden för hålla den luftig och varm.

Har man inglasad balkong så är det ännu bättre då kan du börja riktigt tidigt med att så dina växter genom att ställa fram dom i ljuset när solen tittar fram dom övriga tiderna du inte har dem under lysrör.

Men visst ska man ha sol på balkongen annars är det bara ge upp

Försöka reflektera ljus så gott det går.

Ställ in växterna inomhus innan frosten kommer.

Själv har jag inte balkong men ytan jag använder är skuggig och kör inte på mer än 4x1 meter.

Sen har jag lite i krukor och lådor tunnor osv.

Örter och plocksallad har jag året runt det driver lysrören ganska lätt.

Ska plocka ihop ett litet minikraftverk någon dag och sätta igång på riktigt.

Om inte vaken hinner före lol.

Odla järnet och lev i frid.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har nu nätkrigat 18 timmar i torsdag....17 timmar i fredags...vad har ni gjort?
#21


See User information
Fang Shen...Hur många böcker om square foot gardening du än må ha läst är det fysiskt omöjligt att producera så mycket mat på en normal (4-8 kvm) balkong. Helt enkelt omöjligt.
Jag har en kolonilott på 50 kvadrat. Den odlar jag förvisso enligt traditionella metoder med ordentliga radavstånd men även om jag skulle använda enbart en tredjedel, dvs ca 10 cm, av dessa skulle maten inte räcka förbi jul för mig.

Du har inte ens en balkong, du har bevisligen aldrig provat detta. Varför gör du sådana här helt ogrundade o orimliga påståenden?

Posted on: 2009/8/31 21:49
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Har nu nätkrigat 18 timmar i torsdag....17 timmar i fredags...vad har ni gjort?
#22
För att det går ingenting är omöjligt vaddå omöjligt.

Nåja nu e jag själv ochså.

Jag äter än på mina grönsaker fast salladen har gulnat nu och tomaterna frös fast så jag blommar klart dom under ljusen.

Odla på väggar.

Det ultimata vore att ha en plattform (väggen) roterade på enligt solens mönster.

Lol fast då gäller ingen balkong.

Vet inte, antingen är ni för lata eller så har ni inte provat att använda er av stödljus.

Men med några extra timmar Uv kan man göra stor skillnad.

Lev i frid

Mmmm grymmt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Har nu nätkrigat 18 timmar i torsdag....17 timmar i fredags...vad har ni gjort?
#23
Odla inte på traditionellt vis det tar mycket plats.

Se om du kan odla i fyrkanter och både insida och utsida på så sätt kan du få ut 8 ggr mer per kvadratmeter.

Jag finner gallrande mycket effektivare radavstånd snor plats det med.

Det man kan göra för att effektivisera när man odlar på markbädd är att göra en liten upphöjd bädd varpå man lägger ut ett rutnättmönster som rör eller dylikt som delar upo området så varje växt får sin egen plätt att ta sig på innan den har trängt djupare ner i jorden och konkurrerar med rötterna.

Problemet här blir oftast inte platsbrist utan ljusbrist pga växterna ligger tätt.

Men jag ser det inte som problem för du äter vad du gallrar men enligt detta koncept så måste du leda växten utåt från bädden på ställning för att möjligöra maximal ljusättning.

Spänna upp ett rutnät så plantorna kan trimmas i olika vinklar ex osv eller placera smala pinnar tidigt liggande mellan raderna så att du kan separera dem alla åt sidan och ha pinnarna förankrade i marken sedan och odla dem i vinkel. eftersom om du fyller hela ytan med växtlighet utan radavstång kommer du inte åt och möblera om när det väl börja växa, + att när växterna växer rakt uppåt så skymmer dom bara varandra..

Så i en platt bädd är det ultimata att luta odlingen utåt mot ytter kanterna.

Men detta går ju bara med någorlunda längre växter inte direkt något för rotfrukter osv.

Odlade amerikanska blåbär i år sort Darrow.

Kon man lika bra lägga i skogen korsning morsning, kör japanska vinbärshallon när du är igång ochså och lite kommersiella jordgubbar.

Loll lustigt att ätbart kan ses på som pest o pina ogräs och inkräktare i naturen men antar att det är pga den kommersiella förädlingen av vissa växter som tillåter dem sprida sig så mycket.

När du letar växter försök köpa dem som är kommersiella och inte trädgårdssorter.

Om du nu är ute efter mängder i skörd av frukter och bär osv.

Som jag sett tycker jag den kommersiella sektorn har bättre koll , men det kanske satsat lite mera ochså eftersom folk lever på det istället för som hobbyodlaren i trädgården odla för syns skull.

osv osv osv.

Lev i Frid.

Osv osv.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Har nu nätkrigat 18 timmar i torsdag....17 timmar i fredags...vad har ni gjort?
#24
Nästa år ska jag försöka fixa en ihålig ram likt en fyrkantig back som kan staplas på varandra med hål i yttersidorna likt potatistunnan och där man kan fylla jord i ramväggen.

Jag satsar på att odla uppåt.

Ju högre ju bättre. hahaha varför inte man vinner ju yta.

Bevattningen blir lite strulig så den får man automatisera mer eller mindre.

Å andra sidan lär vanliga backar fungera ochså och då dom har en botten som skiljer varje våning åt så slipper rotrycket längst ner bli för hårt.

Så backar med jord med dräneringshål i botten.

Staplade på varandra med hål i sidorna där växterna odlas.

Hmmm låter väl inte så svårt.

Spänna fast dem med vajer så tornen inte blåser omkull?

Sayonara nu ska surfas efter backar.

Lev i Frid.

Lev i frid.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS