vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
From Beyond
#1
Har någon sett denna film från 1986?

Den verkar bra: "Dr. Edward Pretorius utvecklar tillsammans med sin assistent Crawford Tillinghast, en maskin som kallas "resonatorn". Den utsänder frekvenser som stimulerar tallkottskörteln, vilket tillåter människan att se ett alternativt plan av verkligheten, där märkliga och okända varelser finns. Efter ett ödesdigert experiment med maskinen blir Pretorius uppäten av en märklig oformbar varelse, och Tillinghast arresteras för mordet på honom. Men när en ung psykolog vill ta reda på vad som egentligen hände, inser både hon och Tillinghast att Pretorius inte är död. Han har smält samman med monstret som slukade honom och har i den andra dimensionen förvandlats till en mordisk och blodtörstig varelse, som nu vill föra samman sin dimension med vår egen."

[The Pirate Bay] [IMDb]

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: From Beyond
#2


See User information
Jag gillade den mycket när det begav sig. En av de bästa filmatiseringarna som finns på någon av H P Lovecrafts böcker. Den och Re-animator är ett måste om man gillar den typen av film.

Posted on: 2009/8/29 22:17
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: From Beyond
#3
instämmer! Underbar film!
Men Re-animator filmerna är mycket underhållande!
Finns en uppsjö av liknande skräck som du bör sätta tänderna i! :)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: From Beyond
#4


See User information
hehe ja, den är skön. Men mycket negativ, men vad hade man räknat ifrån en skräckfilm. H.P var helt flippad, någon som besitter någon intressant information om hans uppväxt?

Posted on: 2009/8/30 16:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: From Beyond
#5
Negativ vet jag inte om jag tycker att den är. Men den kräver inte speciellt mycket av den som ser den.

Comp, du har ju åldern inne (hehe ;) ) jag skulle råda dig att kika på Dario Argentos verk .. främst Suspiria, Tenebre, Inferno, Phenomena och kanske Sleepless! :)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: From Beyond
#6


See User information
Ja, i den bemärkelse att genom tredje öga kan vi "tune in" varelser från lägre frekvenser, onda demoner etc... som att det vore farligt och skrämmande med tallkottskörteln och det är nånting man inte ska våga sig på. Men det blir var man gör den till. Jag tycker den var skön iaf:)

Posted on: 2009/8/30 18:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: From Beyond
#7
Don_juan: Jag har inte sett den ännu... Laddade du hem den nu från TPB, eller har du sett den tidigare?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: From Beyond
#8


See User information
Jag såg filmen för ett tag sedan. Hmm ah, har för att det var från TPB.

Posted on: 2009/8/30 22:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: From Beyond
#9
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jag gillade den mycket när det begav sig. En av de bästa filmatiseringarna som finns på någon av H P Lovecrafts böcker. Den och Re-animator är ett måste om man gillar den typen av film.
Spelet Quake grundar sig ju på H.P. Lovecrafts alster.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
45 user(s) are online (45 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 45

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS