vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Republican National Convention

See User information
Jag har kollat in Alex Jones rapporter över evenemanget och kollat lite snabt på några dagstidningar. Det jag försöker få en överblick av är hur mycket av händleserna som rapporterats i våra medier.

Alex säger att det är helt tyst i Amerikanska medier förutom lokala nyheter i New York, men säger också att det skulle vara bättre i europeiska medier. Själv har jag inte sett någonting, men det kanske mest beror på att jag inte tittar så mycket på nyheterna.

En vän till mig sa att det verkade vara en riktig braksuccé och att alla älskade Arnold i sitt mysiga tal. När jag sa att det fans runt 500.000 demonstranter i NY så sa han lite pafft, "Som var där för att hylla republikanerna? eller..? ".

Jag tog mig i alla fall tiden att skumma igenom Bushs och Kerrys tal på sina respektiva kampanjstarter. Bush kör raka puckar och säger klart och tydligt att dom måste fortsätta bekämpa terrorister utanför USA för att hindra dom från att komma till dit. Alltså tydliga tecken på fortsatta krig. Kerry därimot säger mycket finare saket, men skrämande nog inte så mycket bättre förslag. Mer pengar till militär och ytterligare antiterrorist åtgärder.

Jag tror att dom ska vara glada om dom kommer att få rösta över huvud taget. kanske FEMA har tagit över kontrollen och det råder undantagstillstång vid den tiden.

Posted on: 2004/9/7 22:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Republican National Convention
Alternativ media är nog det som krävs för att verkligheten skall rapporteras som den är. ag har relativt bra koll på vad som händer på allahanda nyheter här i Swe, men någon information om vad som egentligen händer och sker vet jag inte om jag hört. Jag blir lite förvånad när man inte ens tar upp vad som sas på KEYE news för en kort tid sedan. Nyheten om att nu är kvicksilver nyttigt??? Det bör vara oerhört misstänksamt för flertalet mediakanaler, men inte ett enda knyst.

Jag har skrivit till 6 olika tidningar i Swe, jag la endast fram fakta så som dom presenterades i KEYE news, men inget händer. Det lutar åt att man får starta upp en ny liten lokal tidning, kanske här på Gotland. Det är mycket enkelt och relativt billigt att nå alla på en gång. Skulle vara mys de :)

Hare gott folk.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kan det inte bero på att själva nyheten i sig inte är så stor?

Nyheten är då att två forskninsrapporter har kommit fram till att små mängder kvicksilver inte behövde ha negativ påverkan på hjärntillväxten utan kunde till och med vara bra för utvecklingen.

Denna forskning kan myckel väl stämma, men då troligen bara innom ett väldigt smalt spektrum och absolut inte någonting som man kan säga som allmän sanning.

Det som jag upfattade som mest skrämmande är på det sättet nyheten presenterades. Där årtionden av forskning om att kvicksilver faktiskt skadar hjärnat kunde sättas åt sidan helt för att något nytt rön publicerats någonstans. Där kan man se igenom en eventuell lobbying av vaccin som sker på bred front i USA.

Samma sak pågår även här i Sveriga. Vaccin och medicin lobbyn är otoligt stor. Alla har nog läst om mutor mm i kvällspressen. Men problemet är nog mycket större. Medicinindustrin kan påminnas om narkotikaindustrin på flera sätt. Ekonomiskt omsätter dom stora summor. Med största sanorlikhet så läggs otroliga summor pengar på att muta alla led i produktion, test och utskrivning av medicinen. Vi har tex massor med skit i våra vaccin, med de rapporter om de otoliga skadorna som de skapar tigs bort i det tysta eller motarbetas från alla möjliga håll.

Ta en ordentlig till på vad det är som knarklangarna på sjukhusen stoppar i er på http://www.klokast.se/siem/Vaccinbroschyr.html
;)

Posted on: 2004/9/29 0:18

See User information
Fortsätt

Posted on: 2004/10/2 15:56
J.E.T.

See User information
Kvicksilver – den stora imitatören”
Svårt att ställa rätt diagnos vid förgiftning

Enkelt att framställa, billigt, lätt att lägga in och mer eller mindre förenat med livsfara – så kan man beskriva amalgam – legeringen som använts i nästan 200 år för att laga tänder och som under lika många år varit ett kontroversiellt ämne inom forskar- och läkarkåren.

http://www.lokaltidningen.se/nyheter/ ... er_den_stora_imitatoeren_

Posted on: 2007/9/26 2:28

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper