vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Experiment med micrat vatten
#1


See User information
Skall prova detta och se om det stämmer

http://rense.com/general70/microwaved.htm

Posted on: 2006/4/14 9:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Experiment med micrat vatten
#2


See User information
ganska logiskt egentligen när man tänker efter..

fan.


/anti - som värmer mycket mat i micron..

Posted on: 2006/4/14 10:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Experiment med micrat vatten
#3


See User information

Posted on: 2006/4/14 10:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Experiment med micrat vatten
#4


See User information

Posted on: 2006/4/14 12:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Experiment med micrat vatten
#5


See User information
Jag anser också att detta med micro-grejjer kan vara skadligt - jag kan ju berätta en grejj - som jag tror jag skrivit om tidigare - detta med "Pyramidkraft" - Det poducerades i ungern - tror jag - och såldes på 50-talet en lite pyramidformad grejj i baxckelit som kallades för "rakbladsvässare" - För det är ju som så att ett rakblad - kan man om man är tuff och snål - kanhända använda en 10-15 gånger - sedan börjar det att ta emot - Om man nu använder denna lilla konstruktion så kunde man öka användningen kanske upp till 30- 50 gånger - vad menas då med detta - jo - naturligtvis så "vässas" inte något blad därinne - utan det gick till som så att eftersom "koorherission" - eller hur f,n det nu stavas - som helt enkelt gör att eggen äts upp av en massa microber - men i denna "konstruktion" så blir microberna inaktiva och käkar således inte upp någon egg - De kan inte leva därinne - i en sådan konstruktion - Och placeringen är viktig också - på en liten avsats - ungefär kanhända där den sk. "konungens kammare" - eller om det nu var drottningens - är belägen i dessa gamla orginal (Ghise) - där "händer" det grejjer, alltså...
och så får man inte glömma att den skall stå i rätt "väderstreck" också... ni vet - Nord -Syd...
Och jag har då alltid menat att i en microugn - blir käket liksom "vansinnig" - "informationen" som alltid finns i allt som existerar (atomerna), blir felaktig och således nästan "obrukbart"...
Nått åt det hållet, alltså... Hö, hö...

samt: plus: (Grymling)

Posted on: 2006/4/14 14:36
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Experiment med micrat vatten
#6
Quote:

Skywatcher skrev:
Skall prova detta och se om det stämmer

http://rense.com/general70/microwaved.htm

Det stämmer inte.
Det var för övrigt ett mycket ovetenskapligt test det där... Bara en planta för varje typ av vatten.
Jag skulle föreslå att man började med åtminstone 10 plantor där man slumpar ut 5 st till varje försöksgrupp.

Och det står inget om ifall plantorna i övrigt behandlats identiskt. Han kanske har hällt gift i den ena krukan.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Experiment med micrat vatten
#7


See User information
ZPZ

Bygger du ditt uttalande på att du har testat detta eller vad?

Om man gör ett påsående utan att ge grunder för det så är det helt överflödigt.

Det är ingen som påstår att det är ett dubbelt blindtest eller liknande. Om flera testar hemma så blir ju studien mer komplett. Och alla häller troligen inte gift i ena krukan.

Posted on: 2006/4/14 14:54
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Experiment med micrat vatten
#8
Quote:

micro skrev:
ZPZ

Bygger du ditt uttalande på att du har testat detta eller vad?

Mikrovågor ger inga andra effekter än uppvärmning på rent vatten.

Quote:
Det är ingen som påstår att det är ett dubbelt blindtest eller liknande. Om flera testar hemma så blir ju studien mer komplett. Och alla häller troligen inte gift i ena krukan.

Nja, det vet jag inte om jag skulle påstå.
Många ovetenskapliga försök blir inte ett vetenskapligt.

Det är som du säger ett kontrollerat dubbelblint försök med ett flertal plantor som är lämpligt att göra här.

Men visst, det är ju inget fel i att göra själv göra ett ovetenskapligt test hemma för att se om det kan vara värt att undersöka detta mer vetenkapligt. Men man ska ha klart för sig att ett sådant försök inte uppfyller vetenskapliga kriterier.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Experiment med micrat vatten
#9


See User information

Det ger ju en tankeställare i alla fall. Skadar väl inte?

Posted on: 2006/4/14 15:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Experiment med micrat vatten
#10
Quote:

Skywatcher skrev:

Det ger ju en tankeställare i alla fall. Skadar väl inte?

Nej absolut inte! (Så länge som det inte får en att sluta med mikrovågsuppvärmning på felaktiga grunder.)

Testa gärna så får vi se vad som händer med dina plantor.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Experiment med micrat vatten
#11


See User information
Min synpunk på microvågsungnar är att de är hällsoskadliga, men det är ju bara min, vet att jag läst någon stanns att man kan med speciella kameror ta kort på tex maten och se matens energi i färger eller liknaden, har sett bilder på detta. Vet att efter maten har varit i microvågsungnen har energin sett helt anorlunda än vad den gjorde när man inte micra maten, och vad de hära mäniskorna påstår som gjorde testerna är att microvågsungen på nått vänster ändrar energi strukturen i maten så att den blir giftig för kroppen.

Posted on: 2006/4/16 13:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Experiment med micrat vatten
#12
Quote:

rick123 skrev:
Min synpunk på microvågsungnar är att de är hällsoskadliga, men det är ju bara min, vet att jag läst någon stanns att man kan med speciella kameror ta kort på tex maten och se matens energi i färger eller liknaden, har sett bilder på detta. Vet att efter maten har varit i microvågsungnen har energin sett helt anorlunda än vad den gjorde när man inte micra maten, och vad de hära mäniskorna påstår som gjorde testerna är att microvågsungen på nått vänster ändrar energi strukturen i maten så att den blir giftig för kroppen.

Du menar antagligen att man tittat med värmekameror på hur uppvärmningen fördelat sig. Pga att stående vågor med noder och bukar med ett par centimeters avstånd uppstår i micron så blir det inte helt jämn uppvärmning, vissa områden blir uppvärmda mer än andra, det var det mönstret du såg kan jag tänka mig. Det är också därför man har en roterande tallrik, för att undvika dessa effekter så mkt som möjligt. Men ojämn uppvärmning är inte farligt.

Ändrar energistrukturen... hehe, du har uppenbarligen inte nån koll på vad du pratar om överhuvudtaget.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Experiment med micrat vatten
#13
Klart som fan att microugn e skit fatta man inte det så är det illa ..

Dock så är det dom uppblåsta ...

Brorduktigsydrometslåsigförbröstetkillarnasomvillhadiplomochtyckerdomärsåduktiga...

som alltid kommer till tals .....titta hur det ser ut idag oxå ..gifter gifter överallt idiot människan håller på att ta död på sig själva ..




nee .... jag är inte ett dugg arg

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Experiment med micrat vatten
#14


See User information
Mat som värms i microvågsugn "dör", alla enzymer och vitaminer i maten försvinner.

Jag undviker att äta micrad mat så långt det går. Tycker även att smaken och konsistensen på maten försämras om den värmts i micron.

Posted on: 2006/4/16 17:50
”Look at things not with the eyes in your face but with the eyes in your heart."
Leonard Crow Dog, medicinman
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Experiment med micrat vatten
#15


See User information
här är två länkar som innehåller ämnet Microvågsungnar som tar upp att det är skadligt att använda microvågsungnar.

Ps, i länkarna ska det finnas mera länkar som tar upp problemen med micrad mat och microvågsungnar.

http://www.alternativmixen.com/miljo.htm#MIKROV%C5GSUGNEN

http://www.mercola.com/2003/nov/5/microwave_food.htm

Posted on: 2006/4/18 11:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Experiment med micrat vatten
#16
Quote:

Skywatcher skrev:
Skall prova detta och se om det stämmer

http://rense.com/general70/microwaved.htm

Hur har det gått med dina plantor än så länge då?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Experiment med micrat vatten
#17
Tja ..

har provat 3dgr micorvatten har lagt det endast i vatten som man brukar göra när man tar skott ...

Microvattenplantan har tappat färgen ser väldigt blek ut ..

Så nått börjar hända !

Hörde med tjejen om skott brukar dö

Hon sa att det typ aldrig händer

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Experiment med micrat vatten
#18
Quote:

silverboy skrev:
Tja ..

har provat 3dgr micorvatten har lagt det endast i vatten som man brukar göra när man tar skott ...

Microvattenplantan har tappat färgen ser väldigt blek ut ..

Så nått börjar hända !

Hörde med tjejen om skott brukar dö

Hon sa att det typ aldrig händer

Vad har hänt med referensplantan?
Har du behandlat microplantan och referensplantan exakt lika bortsätt från vattentypen?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Experiment med micrat vatten
#19
alltså ..

jag har tagit 2st skott ....

Ett skott var väldigt dåligt , och för att ge micron lite chans så stoppa jag det dåliga i vanligt vatten . Microplantan var jättefin ... Dom ligger i ett varsit glas (snapsglas) ena lite ovalt det andra gammalt vanligt standart snapsglas.

Jag micrade vattnet i 5min ca en halv liter lät det svalna ...

Igår såg dom typ lika ut "jag ser inte sånt här så bra "

Men tjejen sa att Microplantan var dålig den va blek typ som man ätit nått dåligt

Blir intressant tror knappt att man behöver plantera dom ...

Kommer att gör det 3ggr oavsett för att säkerställa det hela ..

Som tjejen sa att skott dör inte mycket ovanligt !

Men en intressant sak som jag såg med microvattnet var att det fanns typ inget syre i det

För när jag tittade på det glasen så såg man bubblor i vanliga vattnet men inte i microvattnet "helt dött kanske"

Ska bli kul att se ...

undrar vad som händer om man vattnar stora blommor med micron ?

Tar nog lång tid isåfall några månader säkert "om det händer nått"

jag har fotat det hela varje morgon ...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Experiment med micrat vatten
#20


See User information
kul att höra, ge mer feedback, eftersom tack

Posted on: 2006/4/25 22:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Experiment med micrat vatten
#21
Quote:
Men en intressant sak som jag såg med microvattnet var att det fanns typ inget syre i det

För när jag tittade på det glasen så såg man bubblor i vanliga vattnet men inte i microvattnet "helt dött kanske"

Du borde ha kokat det andra vattnet i kastrull t.ex..

Som du påpekar så försvinner luft/syre ur vattnet när man kokar det och som du utformat experimentet kan man inte utesluta att det är detta som har haft en negativ effekt på plantan.

Du bör behandla vattnet exakt likadant förutom uppvärmningsmetod. Dvs låt koka ungefär lika lång tid etc.

Quote:
Men tjejen sa att Microplantan var dålig den va blek typ som man ätit nått dåligt

Vad menar du med detta egentligen?
Var det en objektiv mätbar skillnad, eller var det bara nåt som hon "tyckte"?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Experiment med micrat vatten
#22
Har kokat vattnet hos det andra blomman ..!

Har försökt att hitta fel på microplantan idag ser ut som igår "tror jag" kan vara en aning slappare ?


det var märkbar skillnad den var matt till ytan redan dagen efter men eftersom ingen såg om det var så i början så är det svårt att dra några slutsatser ,

men tittar man på orgbilderna från nätet så ser man att plantan är mattare ...


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Experiment med micrat vatten
#23
Quote:

silverboy skrev:
Har kokat vattnet hos det andra blomman ..!

Har försökt att hitta fel på microplantan idag ser ut som igår "tror jag" kan vara en aning slappare ?


det var märkbar skillnad den var matt till ytan redan dagen efter men eftersom ingen såg om det var så i början så är det svårt att dra några slutsatser ,

men tittar man på orgbilderna från nätet så ser man att plantan är mattare ...



tycker typ att det ser likadant ut "kan vara lite slappare.

" bladen känns väldigt slappa ingen spenst ...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Experiment med micrat vatten
#24


See User information
Mitt försök är med gamla plantor och det jag kan se så här långt är att den plantan som är vattnad med icke micrat vatten har nya blad men det har inte den som är vattnad med micrat vatten. Vi får se hur det utvecklar sig.

Posted on: 2006/4/27 20:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
72 user(s) are online (72 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 72

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS