vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Expressen intervjuar tjej med biverkningar efter vaccination
#1


See User information
Expressen intervjuar en tjej som har upplevt biverkningar från svininfluensavaccinet:

http://blogg.vk.se/nenny/2009/10/20/intervjuad-av-expressen-142044

Posted on: 2009/10/21 10:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expressen intervjuar tjej med biverkningar efter vaccination
#2


See User information
Expressen är på hugget nu...

http://www.expressen.se/halsa/1.1750592/de-blev-sjuka-av-vaccinet

De blev sjuka av vaccinet
Feber, frossa, ont i kroppen, huvudvärk och allergireaktioner.
Omkring 110 anmälningar om biverkningar av svin-influensavaccinet har rapporterats in till läkemedelsverket.
- Vaccinet har mer biverkningar än vanligt influensavaccin. Det är ett tecken på att det ger ett effektivt skydd, säger Annika Linde på smittskyddsinstitutet.
[Kampanj Travelstart LH]
Fakta

BIVERKNINGAR AV PANDEMRIX
MYCKET VANLIG (mer än var tionde): Huvudvärk, ont i muskler och leder, trötthet, svullnad samt smärta och rodnad vid injektionsstället.
VANLIG (mellan en och tio av hundra): Förstorade lymfkörtlar, frossa, influensaliknande sjukdom, ökad svettning, reaktioner vid injektionsstället.
MINDRE VANLIG (mellan en och tio av tusen): Sömnlöshet, yrsel, domningar, extrem trötthet, besvär från mage och tarm som kräkningar och illamående, klåda, utslag, sjukdomskänsla, generella hudreaktioner.
SÄLLSYNT (mellan en och tio av tio tusen): Kramper, nervsmärta, övergående brist på blodplättar, allergisk reaktion.
MYCKET SÄLLSYNT (mindre än en av tio tusen): Kärlinflammation med övergående njurpåverkan. Neurologiska störningar, Guillain-Barrés syndrom och nervinflammation.
Källa: Europeiska läkemedelsverket.
Läs också
21 oktober 2009 Anna Bäsén: Därför vaccinerar jag mig 21 oktober 2009 Jennely, 26: "Orkade knappt gå fem meter" 21 oktober 2009 Rebecka, 32: "Jag blev orkeslös" 21 oktober 2009 Lotta, 49: "Jag sov inte något på natten" 21 oktober 2009 Maria, 27: "Fick fruktansvärt ont" 21 oktober 2009 Frågor och svar om vaccineringen
Mer i samma ämne
20 oktober 2009 Carina, 46, blev sjuk av vaccinet
I Bloggosfären

Här visas de tre senaste blogginläggen som har länkat till denna artikel.

Har du Jesus behöver du inte frukta

apg29

21 okt 12:30

Vaccinet allt värre

Zkrivarna

21 okt 12:22

De blev sjuka av vaccinet

Swedish Reporter

21 okt 10:53

Pinga din blogg här

Länka till artikeln i din blogg

Använd den här länken när du bloggar om artikeln:

Powered by Aitellu

Omkring 600 000 doser av svininfluensavaccinet Pandemrix har skickats ut till landstingen. Tusentals svenskar har tagit vaccinet och nu strömmar rapporterna om biverkningar in till läkemedelsverket. Hittills har 110 biverkningsrapporter kommit in, ungefär lika många från vårdpersonal som privatpersoner.
Det är helt klart att vaccinet mot svininfluensa ger mer biverkningar än vaccin mot vanlig säsongsinfluensa. Det säger Annika Linde, statsepidemiolog på smittskyddsinstitutet.
- Det beror på att svininfluensavaccinet innehåller adjuvans, hajleverolja, som triggar immunförsvaret att reagera. Det gör också att skyddet mot viruset blir bättre. Vaccinet ger lindriga biverkningar i högre grad, men inte mer allvarliga biverkningar än förväntat.
Inte oväntat

Milda influensasymtom som feber eller ont i armen man stuckits i är det allra vanligaste, enligt Gunilla Sjölin Forsberg, chef för enheten för läkemedelssäkerhet.
Men myndigheten har också fått in flera fall av allergiska reaktioner. Åtminstone en av de drabbade var tvungen att få läkemedel som kortison och antihistaminer för att häva reaktionen. Hittills är de inrapporterade biverkningarna inte oväntade, enligt Gunilla Sjölin Forsberg.
Myndigheten har nu bett ett antal vaccinatörer att rapportera in biverkningar för att få en bättre uppfattning om läget.
"Förstår de som chansar"

Många tvekar att ta ett vaccin man kan känna sig sjuk av. Begripligt, tycker Annika Linde. Men hon poängterar att vaccinfebern i regel går över på en dag, medan influensafebern kan hålla på i fem dagar och bli betydligt högre.
Dessutom kan svininfluensan drabba betydligt hårdare.
- Jag kan förstå de som chansar och tänker att de inte kommer att bli sjuka. Men det är en sjukdom att ha respekt för. Den nya influensan kan ge en svår lunginflammation med snabbt och allvarligt förlopp. I Norge har sju personer dött. Det vore förfärligt om vi inte försökte förhindra dödsfall genom att erbjuda vaccin.
Fick hög feber

Undersköterska Lotta Lindström, 49, vaccinerade sig i onsdags förra veckan och känner sig fortfarande dålig.
Hon fick hög feber och frossa av sprutan.
- Jag skakade i hela kroppen. Jag kunde inte hålla i ett vattenglas, säger Lotta Lindström.
Hon är osäker på om hon kommer att ta nästa spruta.
- Jag funderar på vad jag har fått i mig. Jag blev väldigt påverkad. Det känns riktigt obehagligt.

Intressant dock är att det nämns att reaktionen på vaccinet är ett bevis på att det funkar......
Det betyder att alla andra gånger som folk vaccinerat sig och reaktionen uteblivit så har vaccinationen varit misslycked ...eller..?

Posted on: 2009/10/21 13:56
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expressen intervjuar tjej med biverkningar efter vaccination
#3


See User information
Vad har denna kvinna för fel i huvudet?

"- Vaccinet har mer biverkningar än vanligt influensavaccin. Det är ett tecken på att det ger ett effektivt skydd, säger Annika Linde på smittskyddsinstitutet."

Posted on: 2009/10/21 21:34
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expressen intervjuar tjej med biverkningar efter vaccination
#4


See User information
Dom är som Zombies allt är styrt från högre ort och dom kör en inövad mantra.

http://www.greensparrow.se/wp/presskonferans-om-svininfluensan/


Resized Image

Posted on: 2009/10/21 21:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expressen intervjuar tjej med biverkningar efter vaccination
#5


See User information
Quote:

TeBe skrev:
Vad har denna kvinna för fel i huvudet?

"- Vaccinet har mer biverkningar än vanligt influensavaccin. Det är ett tecken på att det ger ett effektivt skydd, säger Annika Linde på smittskyddsinstitutet."


Hon säger att alla tidigare vaccinationer utan biverkningar har varit verkningslösa...

Posted on: 2009/10/21 21:49
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expressen intervjuar tjej med biverkningar efter vaccination
#6


See User information
Quote:

TeBe skrev:
Vad har denna kvinna för fel i huvudet?

"- Vaccinet har mer biverkningar än vanligt influensavaccin. Det är ett tecken på att det ger ett effektivt skydd, säger Annika Linde på smittskyddsinstitutet."


do you want SPECIFIC problems with her or just general zombie-sheeple-outta touch-moronic-beaurocrat-corrupt-lost and afraid PERSON?

Maybe she was over-reacting due to the Corporate Fast Food lunch she had on her stressful way to work between "LIE TO THE PEOPLE THROUGH YOUR TEETH" sycophantic meetings.

I bet she (ehrm...) is counting on that nice FAT pension to see her through after doing her part.. hehe..

Fråga:

Hur många POLITIKER och LÄKARE i Svea-Riket har tagit vaccinationen än?

Posted on: 2009/10/21 22:26
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expressen intervjuar tjej med biverkningar efter vaccination
#7


See User information
Quote:

greensparrow skrev:
Dom är som Zombies allt är styrt från högre ort och dom kör en inövad mantra.

http://www.greensparrow.se/wp/presskonferans-om-svininfluensan/


Resized Image


She's just doin her job.... you know... REPEATING the agenda...

Posted on: 2009/10/21 22:30
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Expressen intervjuar tjej med biverkningar efter vaccination
#8
Media försöker vända det, så folk ska nobba vaccineringen... Jag tror alltmer att vaccineringen är för en dödlig sjukdom som kommer efter detta och då har eliten bara kvar sina lydiga medborgare som snällt tog vaccineringen

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expressen intervjuar tjej med biverkningar efter vaccination
#9


See User information
Quote:

computerror skrev:
Media försöker vända det, så folk ska nobba vaccineringen... Jag tror alltmer att vaccineringen är för en dödlig sjukdom som kommer efter detta och då har eliten bara kvar sina lydiga medborgare som snällt tog vaccineringen
Hm, i såna fall kommer jag skrika: D'OHH!!! Och hoppa ut från en klippa

Posted on: 2009/10/21 22:51
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expressen intervjuar tjej med biverkningar efter vaccination
#10


See User information
computerror,

Bra slutledning.

Det är som att följa ett avanceat schackparti, att utläsa de logiska strategierna i spelet. I detta ämne är det dock lite klurigt att förså svart´s masterplan. Att media övergått till en antikampanj är intressant. Om detta inte ingick i strategin så skulle den INTE ske, så vitt jag är underrättad. Vore enklare om det bara vore pro-vaccin. Men nu finns det i mainstream media, och det oroar mig. Det borde rimligen betyda att så är planerat. Problemet blir då följande:
Är den som tar sprutan lydig eller olydig, eftersom mediapropagandan vänt till att INTE vaccinera sig?
Kan det tänkas att det finns en plan B hos svart? Kan det tänkas att media inte fattat ännu att de skrivit för mycket? (allt och alla kanske inte går att kontrollra)

Det är nåt lurt. Jag har svårt att tro att t.ex. detta forum och deltagarnas aktiviteter har den magnituden av impact. Men tänk om?
Jag får inte riktigt ihop detta. Å andra sidan: svart är en sjukt bra schacklirare eller hur?

Posted on: 2009/10/21 23:14
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expressen intervjuar tjej med biverkningar efter vaccination
#11


See User information
Quote:

Karsten skrev:
computerror,

Bra slutledning.

Det är som att följa ett avanceat schackparti, att utläsa de logiska strategierna i spelet. I detta ämne är det dock lite klurigt att förså svart´s masterplan. Att media övergått till en antikampanj är intressant. Om detta inte ingick i strategin så skulle den INTE ske, så vitt jag är underrättad. Vore enklare om det bara vore pro-vaccin. Men nu finns det i mainstream media, och det oroar mig. Det borde rimligen betyda att så är planerat. Problemet blir då följande:
Är den som tar sprutan lydig eller olydig, eftersom mediapropagandan vänt till att INTE vaccinera sig?
Kan det tänkas att det finns en plan B hos svart? Kan det tänkas att media inte fattat ännu att de skrivit för mycket? (allt och alla kanske inte går att kontrollra)

Det är nåt lurt. Jag har svårt att tro att t.ex. detta forum och deltagarnas aktiviteter har den magnituden av impact. Men tänk om?
Jag får inte riktigt ihop detta. Å andra sidan: svart är en sjukt bra schacklirare eller hur?


Ja det är svårt att ligga ett steg före den psykopaten....

Posted on: 2009/10/21 23:29
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expressen intervjuar tjej med biverkningar efter vaccination
#12


See User information
Dessa svarta psykopater har ju sina workshops och brainstormingmöten. Jag vill också ha det med människor som vill hitta lösningar, ideer och handlingsplaner för att besegra denna djävulens Kasparov. De svarta har råd med de asolut vassaste genierna som finns att tillgå på klotet. Därför bör man k anske inte underskatta sin FI. De är svårt att ligga före - otroligt svårt. Men det vore kul!

Posted on: 2009/10/21 23:37
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Expressen intervjuar tjej med biverkningar efter vaccination
#13
Tja... Jag tänker inte ta vaccineringen även om det dödar mig... För klart som fan är att om det är som jag tror innehåller vaccinet ämnen som dels fördummar oss och dels låter oss dö så nära pensionsåldern som möjligt, MEN också räddar oss från ett framtida virus.

Schack gillar jag... Jag kom åtta i sverige för ett antal år sedan, men jag hoppas det blir remi i denna fråga.
Nackdelen kanske är att jag helst alltid spelat som svart.


EDIT: Någon jag skulle träffa imorgon SMSade nyss och sa de fått halsont och feber eftersom de tagit influensavaccinet.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expressen intervjuar tjej med biverkningar efter vaccination
#14


See User information
Det är inte alls otroligt att det är syftet.

Jag äter hellre hundskit än att spruta i mig skvalen, kvicksilver och marinerad apnjure.

Man ska vara redo att dö för sin sak, då blir man hel.

Jag tror att "är-liten"s plan gick snett helt enkelt. Även de mest välplanderade planer spricker då och då. Det är ju krig och vi "packet" försvarade os väl denna gång. Packet var inte riktigt så lättlurade som de trodde.

Å andra sidan har "big pharma" dragt in hyffsat med flis.

Posted on: 2009/10/22 0:12
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expressen intervjuar tjej med biverkningar efter vaccination
#15


See User information
Be dina vänner att hålla sig hemma MINST en vecka

Posted on: 2009/10/22 0:13
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Expressen intervjuar tjej med biverkningar efter vaccination
#16
Jag vill ju däremot säga att eliten inte skyr om några skulle dö av vaccinet heller, men jag tror att grundidén är att de som tar vaccinet ska få leva, men eliten räknar kallt med att några dör. Många ska ju ändå rensas bort.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expressen intervjuar tjej med biverkningar efter vaccination
#17


See User information
Javisst det är ju dom som är fogliga...

Posted on: 2009/10/22 0:25
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Expressen intervjuar tjej med biverkningar efter vaccination
#18
För att sammanfatta...

Alternativ 1: Du tar vaccinet som fördummar dig och förkortar ditt liv så du dör när du inte längre kan producera. Somliga dör tidigare, men det gör ju ingenting... Lite spill får man räkna med. Du blir också mer foglig gentemot auktoriteter.
Vaccinet innehåller också ett medel mot kommande virus som kommer att utplåna det mesta

Alternativ 2: Du tar inte vaccinet och du dör i den virusattack som planeras senare. Vissa kommer naturligtvis att överleva, men långt ifrån alla. Eliten har naturligtvis fått ett vaccin mot detta som inte innehåller de fördummande och livsförkortande ingredienserna.

Red or Blue?
Pest eller Kolera?

Hur ska eliten annars få ned mänskligheten till 500 Miljoner?

Det virus som kommer att släppas ut är så nasty så det också attackerar grödor, så därför har eliten sina baser med grödor på exempelvis Svalbard

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expressen intervjuar tjej med biverkningar efter vaccination
#19


See User information
Det är svårt det där! Problemet är ju att enligt många experter och egna iakttagelser så är ju ett influensavaccin ett dåligt skydd, vet inga procent som den skyddar men låt oss säga 20-40% av alla som vaccinerar sig skulle överleva, många av dom själva skulle stryka med, det skulle bildas nya sjukdomar av alla avlidna! Känns som att dom inte vill utsätta sig själva för det här. Allt sker under kontollerad kaos som är noga kalkylerat in i minsta detalj! Titta på AL Gore där han har propagerat för klimatförändringar under bra många år (tror 8år) allt för att han ska bli miljöminister i den nya världsregeringen. Vaccinet kan ha ett syfte att skada nationer så att dom inte gör motstånd vid en ny Världs Regering. "Lätt att fånga ett skadeskjutet djur"

Det ända vi vet med säkerhet är att vid nästa katastrof kommer alla säga fan va smart, det kunde man ju räknat ut =) Och att 9/11 kommer att vara västanfläkt mot vad som skall komma.

Kolla filmen här!! How to brainwash a nation KOLLA PÅ FILMEN!!

This amazing interview was done back in 1985 with a former KGB agent who was trained in subversion techniques. He explains the 4 basic steps to socially engineering entire generations into thinkin.

-Demoralization
-Destabilization
-Crisis här är vi idag
-Normalization

Last step: Lined up against the wall and be shot

http://www.youtube.com/watch?v=zeMZGGQ0ERk

Lägg märke till att vi är en bricka i spelet



Quote:

computerror skrev:
Media försöker vända det, så folk ska nobba vaccineringen... Jag tror alltmer att vaccineringen är för en dödlig sjukdom som kommer efter detta och då har eliten bara kvar sina lydiga medborgare som snällt tog vaccineringen

Posted on: 2009/10/22 0:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expressen intervjuar tjej med biverkningar efter vaccination
#20


See User information
Ursäkta att jag lånar tråden men har en liten fråga som ja vill få svar på snarast. Att man själv inte vaccinerar sig är ju en självklarhet, men hur är det med de som vaccinerat sig? ska man hålla sig borta från dem lr liknande? den biten har ja inte hunnit undersöka sj , så tänkte om någon har någon info?nämligen så att ja ska få besök av en vaccineradi helgen

Posted on: 2009/10/22 17:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Expressen intervjuar tjej med biverkningar efter vaccination
#21
Jävligt bra fråga wolfheart... Jag kan säga så här att i Måndags (Idag är det torsdag) var jag hemma hos en vaccinerad och har idag ont i halsen och har lite feber. Säkert bara en tillfällighet, men det skulle vara intressant att se om du också råkar ut för det...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expressen intervjuar tjej med biverkningar efter vaccination
#22


See User information
hheheh jaså, nu blev ja lite nojjig ju :P... Jag som har sveriges sämsta immunförsvar kanske borde undvika detta då hehe.. Hade vatt kul att höra om någon mer vet något

Posted on: 2009/10/22 17:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expressen intervjuar tjej med biverkningar efter vaccination
#23


See User information
Låter rimligt att det kan ta 2-4dgr att bli sjuk har för mig att det är det jag läst.

Man vet ju inte om influensan från vaccinet kan vara värre?

Kontakta svininfluensaupplysningen och fråga ! säger dom nej så är det troligtvis ja, Lita inte på nån =)

Tror inte att immunförsvaret spelar så stor roll, det är nog mera om du har nån kroniskt sjukdom eller om den allmäna hälsan är skit. Har sett folk som varit halvdöda med hjärtproblem överleva flensan.

Posted on: 2009/10/22 18:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
43 user(s) are online (43 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 43

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS