vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

När synen svartnar

See User information
När svartnar ens syn? Ja, i morse. Det händer lite då och då. Plötsligt observerar man sin omvärld med en riktigt krass syn – what the fuck is going on?

Svartnar din syn någon gång?

* * *

Kör bil till jobbet. Det händer sällan och alltid av en anledning så som dagishämtning eller liknande. Denna morgon, i sakta mak, blir jag omkörd av allt och alla. Jag börjar jobba tidigt och förstår att det inte är kommunens tjänstemän som är ute på vägarna. Nej, det är arbetande proletärtrafiken som makar sig förbi så där 20 km/h fortare än vad jag kör. Alla har bråttom. De vet att polisen inte ens har vaknat. Köerna ringlar sig fram med klara rödljus i mörket – det framgår ganska tydligt att den där omkörningen de gör inte är till gagn för någon och ej heller dem själv. Ändå är det att vinna x antal meter men ingen tid. Vad är då syftet med att köra som idioter? Om de kom fram fortare skulle jag åtminstone kunna förstå detta på något primalt adekvat plan. Finalen i galenskapen är när de försöker hinna först till rödljuset. Sen sitter alla i sina bilar och glor. Helt klart är det här en civilisation som måste upprätthållas. Högt utvecklade biologiska livsformer? I det lilla kan man se det större, eller då det som åtminstone borde vara större...

Icke-akademiska icke-reflekterande kollektivinförlivade as. Men är akademiker bättre? Nej, det menar jag verkligen inte. Enda skillnaden är att akademiker i högre utsträckning kan, och ofta gör, invecklade utvecklingar om sin plats i det ”stora hela”.

När jag tänker att jag tappar tron på konceptet så känner jag mig indoktrinerad och en smula förbannad för att jag ens tänker så. Förstå nu en gång för alla, dumma skribent (dvs. jag själv), att man inte kan förlora eller tappa något man aldrig haft.

* * *

Vad tycker jag om pedofiler? Ja, tycker och tycker. Min så kallade åsikt är fossiliserad i något bortom en övertygelse. Det är en råfast skoningslöshet om en företeelse som bottnar i något en mänsklig individ inte skall behöva förstå sig på.

Jag såg framför mig en fiktiv reklam på TV om en hundägare med råfast blick och bärandes den där skoningslösheten jag känner. Hunden reser ragg och rör sig metodiskt allt närmare individen som försöker fly. När individen trycks ner i gräset och lervällingen hör man en säljande röst säga: ”pedofil, om hunden själv för välja”.

Man kan kalla detta för svart humor. Jag kallar det för befriande humor. Jag skrattar rått för mig själv och tycker inramningen är rätt passande. I övrigt gör Pedigree ingen bra hundmat. Torrfoder till dem, snart certifierat kosttillskott till oss. Toe the line and swallow the lies…

En del indoktrinerade talar om för en att de är emot dödsstraff. Det är rätt tydligt att de inte förstått särskilt mycket. De smala referensramarna blir tydliga och någon dialog med dessa humanister uppkommer aldrig. Tack och lov för det. Att staten skulle ha dödsstraff på sin stol är såklart fel. Å andra sidan, sa jag något om att staten hade något med saken att göra?

* * *

Folk är så glada över Barack Obama. Fortfarande. Det var obegripligt hur effektiv hjärntvätten var under valkampanjen men någonstans på vägen tror man ju ändå på någon form av utveckling. Köpet folk fortfarande snacket? Jämför man Bush med Obama så tror folk förhoppningsvis att Obama är mer sell-out än Bush. Den där syn på USA:s demokrati kändes mer trovärdig med Bush än med Obama. Så ser gemene man på det också, tror jag, men de säger de inte. Obama har någon form av gloria över sig som jag har svårt att förstå. Och förstås, akta dig för ’the racial card’.

* * *

Folk tappar fortfarande hakan när man talar om 9/11. Fortfarande? Långsamfarande. Nja, inte ens farande. Okunskapen är solid. När man aktivt tog tag i flera frågor om de globala asen gick det ju rätt fort att dra vissa streck i alla fall mellan olika händelser och idéer. Då är det ibland svårt att acceptera att vissa står på ruta noll.

* * *

Man talar om biverkningar av vaccinet. Lägg märke till att myndigheter inte ens andas något om långtidseffekterna av bl.a. kvicksilver. Det är fullständigt ovetenskapligt att prata om biverkningar 0-2 veckor efteråt. Det är ungefär som att tala om strålningsskador, att allt som dyker upp efter dessa 2 veckor bottnar i något annat.

Man talar om ett totalt kvicksilverförbud inom Sverige. Ha i åtanke att amalgam tidigare exponerade människor tydligt. Nu är det vaccin.

Låga doser, ingen fara.

Ok, det är så lite Ebola i det här. I det här mojängset är det lite AIDS. Om nu kvicksilver tenderar att långtidslagras i kroppen så är ju många bäckar små rätt mycket. Barn omsätter dessutom kvicksilver fortare och högre omsatta nivåer kanske skadar mer – det låter hur som helst troligt.

När myndigheten säger att gravida kan ta sprutan så ljuger de främst av allt på denna punkt. Foster skadas. Vetenskapen får säga vad de vill. Vad säger magkänslan? Läs på om fostrets utveckling och om hur immunförsvar byggs upp.

På sidan 112 på SVT-text lördagen den 24 oktober så stod det om fyra döda i Sverige nära inpå vaccination. Dagen efter försökte jag få tag i nyheten, bl.a. från SVT-text men jag gick bet. I nyheten framgick det att Socialstyrelsen skulle utreda dessa fall. På Aftonbladet omnämns två döda. Men fyra, where did it go?

* * *

Sucre, vad fan är det?
http://svt.se/2.22584/1.1733130/sucre_ny_latinamerikansk_valuta

Dollarn skall dö och amerikanska befolkningen skall skuldsättas flera varv runt vår planet. Man får heller ingen som helst insyn i Federal Reserve trots att man dumpat skattebetalarnas pengar rakt in i en banksnurra. Hur gjorde man i EU och hur är insynen i detta? Jag kan inte låta bli att fundera över hur lite detta debatteras i svensk media.

Jag skickade en fråga till min bankman och ville veta lite om boräntor och om det som verkar ske med den amerikanska valutan. Svar dröjer. Får se om en av Sveriges fetaste banker får för sig att svara. Min fråga som kund kräver ju svar så det blir intressant att se hur de filar på detta. Efter samtal med min bankman (efter ett antal dagar) visar det sig att frågan ligger på chefsekonomens bord.
Det kan ju vara så att vissa inom bankvärlden inte förstår kollapsen som kommer…

* * *

Posted on: 2009/10/27 12:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: När synen svartnar
Svartnande syn kan vara en blockering i nacken.

Vanligtvis är det Yin som föder ögonen.

Upplevt samma sak under vaken meditation, lägg märke om din fokus är förändrad något när det händer .

Kolla upp med en Tcm läkare och se om det gör någon skillnad efteråt.

Låter som ett energiproblem men kolla upp det just in case kan vara illa , duvet ögonen är ju inte o leka med dom är extremt känsliga.

Ofta byter vi ju energier ochså med varandra speciellt dom som står oss nära.

Ljuskroppar länkas.

Frid.

Edited by FangShen on 2009/10/28 20:56:23
Edited by FangShen on 2009/10/28 20:57:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

FangShen skrev:
Svartnande syn kan vara en blockering i nacken.

Öhm, öh? Med svartnande syn menar jag att beskåda allt det som är förkastligt och ej värt att bevara.

Om Strindberg skrev om svartnande syn skulle folk se det som en intellektuell hantering av ord. I detta fall får man se det som jag skrivit lite så...

Posted on: 2009/10/29 6:26

Anonym
lol tog dig på orden.

Allt har sin roll.

Förkasta vad som inte fungerar enligt sanningens principer helt klart.

Ta emot morgondagen .

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper