vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Anonym
Re: Välkommen till Sverige, en skrämmande film...
förrsten är det någon som sett inslaget på svensk tv om branden på mosken i malmö???

eller något liknande av svensk media?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Frågan är om det är en och samma person?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
hahahahha..

nu får ni sluta å hacka på micron !!

ni hoppar likt förvirrade apor från syndabock till syndabock..

först var det invandrarna som var begick brott, sen blev det helt plötsligt jag, och nu är micron och jag en och samma illuminat?

läser ni ens själva vad ni skriver??

Anonym
Kliar du min rygg så kliar jag din.

Du vräker ur dig så mycket skit utan att få publika reaktioner från micro.
Skulle jag eller någon annan sprida så mycket dynga omkring oss så skulle vi alla få en varning.
Att göra dig immun mot varningar (polare) gör att trovärdigheten sjunker, dvs. är det sådana åsikter som du besitter som
Vaken egentligen står för. (jag hoppas och tror det inte)
Eller hur tycker du att man skall tolka det?

Några som har åsikter om Vaken. Forum för föreningen Vetenskap och Folkbildning

Anonym
Åhhh.. jag som älskar kli på ryggen...!

Men om jag vräker ur mig så mkt skit varför kan du inte bara ifråga sätta min skit bara?

sen så måste jag bara citera min favorit på länken du gav mig..

Quote:
ayia napa skrev:
Det kanske borde heta www.isvaken.se/utandubbarpåhalis ?
Klart det finns människor som tror på konspirationer etc. Vad ska de annars tro på? Såssarna?

sen till Trådnamnet..
Vaken.se är skrämmande

nu är det din tur å klia...

See User information
Var inne på den där "Folkbildnings-siten" hö, hö... Intressant och underhållande - men mest då lite sorglig - faktiskt att se att man menar sig "Se" på oss här på Vaken - på detta sätt - men tänker man närmare efter så kan det ju inte vara annorlunda - för skulle det vara det då hade det nog inte funnits något Vaken - Så är det väl?
men jag skulle vilja ta upp en gammal grejj - för att återgå till ämnet "Saxofonen" menade detta vid något tillfälle - jag markerade då detta och klistrar nu in det här - jag minns inta vad detta är taget i för något sammanhang mer än det det handlar om - det borde ju räcka men själva frågeställningen och analysen här borde ju vara något att bita i...

CITAT;
"På tre rader sammanfattar du den snyftvals som sjungits av flumvänstern sedan 60-talet och framåt. Det är samhällets fel att jag är kriminell! Det är andras fel att jag dödar och lemlästar. Det är inte mitt fel att jag gör fel!

KOMENTS:
Ok - vad kan då detta komma sig utav? För det första anser jag - det finns en gnutta sanning i det hela (20-30%) -och människan tror på det - men blir lurad av det resterande (70-80%)

Det är sannt att vi är liksom uppfostrade på sätt och vis (Kultur - kallas det också för)

CITAT:
"Har du hört talas om att det finns en valfrihet i livet, d.v.s att du i viss mån styr ditt eget karma? Inget snyft om att det är synd om människor, det är att undervärdera dem och placera in dem i ett beroendefack.

KOMMENTS:
Alla människor styr faktiskt sina egna liv iockmed att de har den där sk. "Fria viljan" - men hur fri är den egentligen? - den kanske egentligen bara är "skenfri"!?

För om nu någon har manipulerat vårat medvetande till den milda grad att vi inte är kabapla och göra den rätta bedömningen i alla lägen...
Då kan man väl, verkligen - inte säga att det gått rätt och riktigt till - eller hur?
Är det inte detta som går under benämningen - "Social Kompetens" - var skulle man kunna hitta en sådan människa i dessa tider? "Social misserabel", kryllar det ju utav, men... ?!?

samt: plus: (Grymling)

Posted on: 2006/4/28 15:42
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Quote:

Citat:

micro skrev:
8. Jag tycker också att detta problem måste lösas, dat kan varken vara bra för dessa kriminella personer eller dom som umgås med dessa att ha denna otrygga miljö.

Quote:

På tre rader sammanfattar du den snyftvals som sjungits av flumvänstern sedan 60-talet och framåt. Det är samhällets fel att jag är kriminell! Det är andras fel att jag dödar och lemlästar. Det är inte mitt fel att jag gör fel!

Har du hört talas om att det finns en valfrihet i livet, d.v.s att du i viss mån styr ditt eget karma? Inget snyft om att det är synd om människor, det är att undervärdera dem och placera in dem i ett beroendefack.

Jaxtone: Du skiver en hel del bra saker, men jag tycker att det är rydligt att du misstolkat en hel del av det du läser.

Det jag skriver ovanför säker igenting om att det inte är deras fel mm. Det är bara dina tolkningar. Jag säger att de i deras omgivning inklusive dom själva mår dåligt. Det betyder inte att dom inte är ansvaraiga för sitt agerande.

Posted on: 2006/4/28 17:22
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Hallå själv jaxtone, om det är mig du menar.
Jag vill inte ändra på nåt med dig (tror jag), grejen är den att jag tycker det du skriver är klockrent och jag önskar att jag oxå kunde utrycka mig så i skrift, faktum är att det nästan gick i brallan när jag läser dina inlägg . Nä men jag ville vara lite deplomatisk och imte bara slicka röv. det som var upprörande var saker som en annan person skrev, men jag vill ändå tro gott om honom en stund till ( en andra chans).
Jag menade att det kanske inte hjälper att varna holk hit och dit, tror inte att dom ändrar uppfattning bara för det....eller? det funkar inte på mig i alla fall (trotts).
När jag inte vet vad jag babblar om så är det bara för att jag inte vet hur jag slall föra över det i textform liksom. att skriva har aldrig vart min starka sida, tyvärr. jag har jävligt begränsat ordföråd och har ofta tagit till våld när ordeb fastnar eller nått, men det är saker som jag vill ändra på å när jag fan denna sida så wow, här sitter det gubbar å pojkar med massa go info (vakna)
jag fattar att jag har gått och vart i fällan alldeles för länge. jag vill lära mig att tänka på ett annat sätt, förbi all det andra som liksom är i vägen. fattar du? samtidigt som jag inte har lust att attakera persomer utan att först ha förstått om det dom pratar om är bra eller dåligt, förr " rätt/fel) jag är så jävla trött på allt hat och vidrigheter, hälls skulle jag vilja att alla var sams och så vidare och så är jag jävligt full oxå får la ångra mig imorron då. ä ski8t samma, som sagt, vet igentligen inte vad jag babblar om. jag tror fan att jag gillar er alla
en sak bara, vart tog snubben som började posta vägen?
vi kanske alla gick i den fällan, jag skall läsa trådarna imorron igen.

ha det riktigt gött alla här på vaken å alla andra. nu skall jag ut för försat gången på nästan 4 år hahaha. å med tanke på att vi skall ha barn om cirka 3veckor så är det la sissta för närmsar 2-3 åren hehehe

älskar er alla!!!!

Posted on: 2006/4/28 18:29
Stå på dig innan någon annan gör det

Anonym
Gramse,...du får akta dig för att slicka för mycket röv,...det börjar växa hår på tungan...

Anonym
Quote:

micro skrev:
Quote:

Citat:

micro skrev:
8. Jag tycker också att detta problem måste lösas, dat kan varken vara bra för dessa kriminella personer eller dom som umgås med dessa att ha denna otrygga miljö.

Quote:

På tre rader sammanfattar du den snyftvals som sjungits av flumvänstern sedan 60-talet och framåt. Det är samhällets fel att jag är kriminell! Det är andras fel att jag dödar och lemlästar. Det är inte mitt fel att jag gör fel!

Har du hört talas om att det finns en valfrihet i livet, d.v.s att du i viss mån styr ditt eget karma? Inget snyft om att det är synd om människor, det är att undervärdera dem och placera in dem i ett beroendefack.

Jaxtone: Du skiver en hel del bra saker, men jag tycker att det är rydligt att du misstolkat en hel del av det du läser.

Det jag skriver ovanför säker igenting om att det inte är deras fel mm. Det är bara dina tolkningar. Jag säger att de i deras omgivning inklusive dom själva mår dåligt. Det betyder inte att dom inte är ansvaraiga för sitt agerande.

Så för att recitera din inställning till inlägg utan fakta och lösningar. Vad fyller en sådan kommentar som din för funktion? Vad är lösningen? Att tycka att det är synd att en obehaglig situation uppstått utan nån adekvat lösning leder ju liksom inte någonstans? Tell me?

Anonym
Gramse!

Jag missförstod ditt inlägg och ställde en hårt felriktad fråga till dig.

Lycka till med bebisen och din pågående livsutveckling. I really mean it brother!

Jaxtone

See User information
Det verkar som att efekto sett sig omkring...

http://www.gt.se/index.jsp?d=10&a=574949

Posted on: 2006/4/28 21:42

See User information
Ok, Jag önskar att du skulle läsa en extra gång innan du gör någon stark tolkning.

Posted on: 2006/4/28 21:42

See User information
Jag ger härmed en varning till efekto för att han inte följer forumreglerna. Jag önskar att han skulle motargumentera utan att skriva på ett nedlåtande sätt.

Jag säger därimot ingenting om hans åsikter som han får ha som han vill. Det är ok att skiriva om invandring och det är ok att tycka stöld är moralisktriktigt. Det är bara bristen på respekt för andra som jag inte tycker är ok och som forumsreglerna specifikt tar upp.

Jag önskar även att Kabbalah inte kriver på ett nedlåtande sätt.

Posted on: 2006/4/28 21:48

See User information
Jag tror att någon måste moderera ett forum för att det skall fungera. Vill någon bli moderator är det ok. Om någon vill att forumreglerna eller sättet att hantera varningar mm skall ändras så är det bara att säga till så kollar jag på det.

Posted on: 2006/4/28 21:50

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper