vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Vilka har haft Svininfluensan

See User information
Vilka har haft svininfluensan??

Posted on: 2009/11/7 13:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vilka har haft Svininfluensan

See User information
För att vara säker på det måste man väl gå och kolla upp det på sjukhus. Jag har legat sjuk denna veckan om det är svin influensan eller inte vet jag inte,

Att springa till sjukhuset för vad som kan vara antingen vanliga influensan eller svininfluensan så fort minsta symptom visar sig anser jag onödigt. Jag hoppas å andra sidan att det är svininfluensan jag har. Statistik kommer från rädsla med ang detta då du går till sjukhuset för att diagnoseras svininfluensan så är du en i statistiken.

Och vips så har spridningen ökat då folk uppsöker sjukhus.

Ett fåtal jag vet som har haft svininfluensan har haft en riktig tuff period men alla har återhämtat sig. Andra har det varit som en mild snuva.

Så jag kanske har svininfluensan, Jag kanske har vanliga influensan

Posted on: 2009/11/7 18:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag tror jag och min dotter haft den. Det var väldigt lindrigt faktist. Varade bara fem dagar för oss bägge... Men min son märktes ingenting på, så det kanske inte var svininfluensan iallafall

See User information
Alla kan inte få svininfluensan det finns familjer där bara en haft och ingen annan familjemedlem.

Är man sjuk nu så räkna på svininfluensan....

Är nyfiken om nån märkt nått speciellt med den, själv har vi våran familj haft den i kroppen nu i 10veckor inget allvarligt men den vill inte ge sig. Vill se ifall nån annan fått liknande. Ibland får jag fantasier att influensan aldrig lämnar kroppen.

Man kan aldrig vara säker på när man blivit frisk från influensan minst 3veckor måste gå. Det har varit period på nån vecka med friskhetstecken för att senare känna sig lite sjukare!?!?

computerror Hur var det med din vaccinerade vän smittade han dig?? En bekant till mig gick och tog vaccin sen vart hela familjen sjuka!?!?

Syrrans katt fick svininfluensan efter att syrran hade blivit sjuk så katter verkar kunna få den oxå, Hundar!?

Posted on: 2009/11/7 19:12

Anonym
[b]greensparrow[/]: Jag träffade aldrig min kompis. Det var meningen att han och jag skulle ta våra barn och gå och bada på badhuset, men min dotter hade inte skött sig. Jag träffade han iofs några dagar efter, men det var grönt. Ingen av oss blev sjuka

See User information
Jag ligger förnärvarande sjuk i någon form av influensa. Eftesom jag inte gjort några tester så vet jag inte heller om det är svininflusensan (jag hoppas det är svininfluensan). Hur som helst så har jag legat sjuk i ca tre dagar med klassiska besvär som "Hosta, ont i kroppen och leder".
För första gången vid en influensa så dricker jag ca 6 korkar kollidialt silver om dagen. Jag använder det också som nässpray två gånger per dag (jag drack fyra teskedar innan influensan också)
Utan besitta några medicinska kunskaper så tycker jag mig inte se skymten av den klasska övergången från virus till bakteriell infektion. Jag anser att det är silvret som förhindrar den bakteriella infektionen att bryta ut. Jag baserar detta på tidigare förkylningar som blir som bortblåsta när jag använt kilidialt silver som nässpray.

Posted on: 2009/11/7 19:48

See User information
Bra fortsätt att rapportera man kan liksom inte få för mycket information om fienden...

Posted on: 2009/11/7 20:05

See User information
Quote:

greensparrow skrev:
själv har vi våran familj haft den i kroppen nu i 10veckor inget allvarligt men den vill inte ge sig.

Upplever ngt liknande här.. Kan ju inte vara säker på att det är just den - men det började med att sambons kollega blev jättesjuk på jobbet och han hade typiska symptom. Sen har vi varit sjuka typ nån dag då och då med ont i halsen, kroppen, feber m.m. Ett barn har varit sjuk en vecka och ett är lite seg nu sa han. Såatte.. jag känner faktiskt lite som du säger:

Quote:
Ibland får jag fantasier att influensan aldrig lämnar kroppen.

Vi tar betaglukaner, C- och Dvitamin, zink och silver. Gissar att det är det som gör att immunförsvaret så modigt och kraftfullt bekämpar det hela gång efter gång det kommer upp till ytan. Fast jag är nog övertygad om att det försvinner ut i avloppet på endera viset snart.

Posted on: 2009/11/7 21:29

See User information
Quote:

Miri skrev:
Quote:

greensparrow skrev:
själv har vi våran familj haft den i kroppen nu i 10veckor inget allvarligt men den vill inte ge sig.

Upplever ngt liknande här.. Kan ju inte vara säker på att det är just den - men det började med att sambons kollega blev jättesjuk på jobbet och han hade typiska symptom. Sen har vi varit sjuka typ nån dag då och då med ont i halsen, kroppen, feber m.m. Ett barn har varit sjuk en vecka och ett är lite seg nu sa han. Såatte.. jag känner faktiskt lite som du säger:

Quote:
Ibland får jag fantasier att influensan aldrig lämnar kroppen.

Vi tar betaglukaner, C- och Dvitamin, zink och silver. Gissar att det är det som gör att immunförsvaret så modigt och kraftfullt bekämpar det hela gång efter gång det kommer upp till ytan. Fast jag är nog övertygad om att det försvinner ut i avloppet på endera viset snart.

Jo det är sjukt det där, men hur har du känt när du tagit produkter typ silver och D-vitamin själv upplever jag lite som att kroppen blir lite stressad och det bryter liksom ut lite mera då?? Även att kött påverkat till det sämre...

Har använt mig ganska mycket homeopati helt okej...

Har även haft tryckningar, stickningar i bröstet när man andas som tur är har jag lyckats att få bort det...Komiska är att både sonen och frugan har lite latent astma som kan bryta ut vid influenser ingen av dom fick problem med svininfluensan.

Posted on: 2009/11/7 21:54

See User information
Har legat hemma hela veckan nu med feber och hela svängen, e fortfarande lite krasslig i halsen men som Psycore sa så hoppas ja på att det va "svin" då e man i alléfall immun emot det sen. Hade där emot inte diarré och spydde inte men det kan vara svin ändå alla andra symtomer stämde in. Fuck vaccinet kanske skulle tagigt det om jag hade haft nån sjuk dem eller var lite äldre annars klarar man en influensa.

Posted on: 2009/11/8 0:42
Vi måste fan få ut sanningen!!

See User information
Vi har haft en del omgångar i höst. Den första var verkligen mysko med en intensiv trötthet.

Om det är influensan får vi inte reda på eftersom vårdcentralen vägrar att ta prov på oss.

Eftersom jag har läst på smittskyddsinstitutets sida att svininfluensan är anmälningspliktig bör de vara tvungna att ta prov om någon misstänker att de har svininfluensan. De biter sig själv i tån!!!

Jag har en kompis som var jättedålig och kom till vårdcentralen men hon fick inte heller ta prov, de menade att det är säkert inte svininfluensan.

Vad jag har läst så kan svininfluensan vara både som en lättare förkylning eller som en svår influensa. Eftersom det är anmälningsplikt på om någon har svininfluensa så ska de INTE kunna neka att ta prov.

Däremot vad detta provet visar är ju svårt att veta.

Någon här som vet VEM som avgör om det är svininfluensa eller inte???

Kan det vara WHO eller läkemedelsbolagen??

I så fall förklarar det varför det var så många som dog innan Norge hade köpt vaccin till hela befolkningen.

Posted on: 2009/11/8 9:35

See User information
Quote:

ekan skrev:
Vi har haft en del omgångar i höst. Den första var verkligen mysko med en intensiv trötthet.

Om det är influensan får vi inte reda på eftersom vårdcentralen vägrar att ta prov på oss.

Eftersom jag har läst på smittskyddsinstitutets sida att svininfluensan är anmälningspliktig bör de vara tvungna att ta prov om någon misstänker att de har svininfluensan. De biter sig själv i tån!!!

Jag har en kompis som var jättedålig och kom till vårdcentralen men hon fick inte heller ta prov, de menade att det är säkert inte svininfluensan.

Vad jag har läst så kan svininfluensan vara både som en lättare förkylning eller som en svår influensa. Eftersom det är anmälningsplikt på om någon har svininfluensa så ska de INTE kunna neka att ta prov.

Däremot vad detta provet visar är ju svårt att veta.

Någon här som vet VEM som avgör om det är svininfluensa eller inte???

Kan det vara WHO eller läkemedelsbolagen??

I så fall förklarar det varför det var så många som dog innan Norge hade köpt vaccin till hela befolkningen.

"Kan det vara WHO eller läkemedelsbolagen?"

Ta bort "eller" men sätt dit "och" i stället så kommer du sanningen närmast...

Posted on: 2009/11/8 9:44
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

greensparrow skrev:
hur har du känt när du tagit produkter typ silver och D-vitamin själv upplever jag lite som att kroppen blir lite stressad och det bryter liksom ut lite mera då?? Även att kött påverkat till det sämre...

Stress (och en hård dag på jobbet med andras muskler) är ett säkert kort för att jag ska gå ner oxå. Känslan är som när man håller på att åka på en riktig rysare. Men jag upplever att immunförsvaret står på tåspetsarna och slår tillbaks viruset. Problemet är just att det återkommer vid första bästa tillfälle. Å andra sidan går det ju inte veta om det ens är samma. Dessutom lär eländet mutera.. så det bästa är att stärka immunförsvaret till maximum hela tiden.
Köttsmältning stjäl en hel del energi gissar jag. När man är sjuk vill kroppen mest bara ha vätska, så dras man med något kan det vara läge att låta bli de tunga proteinerna ett tag.

Quote:
Har även haft tryckningar, stickningar i bröstet när man andas som tur är har jag lyckats att få bort det...Komiska är att både sonen och frugan har lite latent astma som kan bryta ut vid influenser ingen av dom fick problem med svininfluensan.

Har astma själv och så även äldste sonen. Har slemlösande (örter) hostmedicin till hands. Är mycket intressant det du berättar där. Det ger en del tankar.. Vad tar ni för homeopatmedel?

Posted on: 2009/11/8 10:48

See User information
vi har tagit en del D 3 vitaminer i höst från Holistics och vi upplever att vi har varit mer sjuka denna höst. Men det behöver inte ha något samband med intag av D 3 vitaminer.

Har både hört och läst att D3 ska vara bra så vi kanske hade varit ännu sjukare om vi inte tagit det. Svårt att veta!

Posted on: 2009/11/8 11:55

See User information
Quote:

ekan skrev:
vi har tagit en del D 3 vitaminer i höst från Holistics och vi upplever att vi har varit mer sjuka denna höst. Men det behöver inte ha något samband med intag av D 3 vitaminer.

Har både hört och läst att D3 ska vara bra så vi kanske hade varit ännu sjukare om vi inte tagit det. Svårt att veta!

Det där är ganska intressant. Influensan har snurrat runt i Sverige ca 3-månader nu och om det är influensan så skulle D3 kunna vara orsaken till att man blir lite sjukare det är lite som Miri sa att svininfluensan ligger lite på vänt på att få bryta ut det skulle ju kunna vara orsaken? Själv känner jag att olika produkter/mat har förvärrat influensan rejält absolut bäst har varit råkost typ rotselleri, morötter,persilja, isbergssallad etc etc känns som kålprodukter ska man vara försiktig med...

Posted on: 2009/11/8 12:54

See User information
Quote:

ekan skrev:

Kan det ha att göra med att om det visar sig att väldigt många redan haft flunsan.. så skulle det dels leda till färre vaccinationer, och dels till en allmän insikt om att ett mycket större procenttal än trott haft flunsan utan att bli märkbart sjuka.

Pratade med en mamma vars son ska ta sprutan är det tänkt, och frågade varför, då hennes son var riktigt sjuk för nån vecka sen. Ja.. se det berodde på att hon ju inte visste om det varit flunsan .. eftersom vårdcentralen vägrade kolla det.

De vägrar alltså kolla om folk verkligen behöver vaccinet! Ganska intressant med tanke på den debatt som florerar. Man måste säga att de håller huvudet kallt på hög nivå. Agerar tvärsäkert som för att invagga befolkningen om att vaccinet är bra för alla oavsett om man haft influensan eller ej. Vilket innebär att de spelar ganska högt och "försäkrar oss om" att det inte existerar ngt skadligt i vaccinet.

Posted on: 2009/11/8 13:00

See User information
Quote:

Miri skrev:
Quote:

ekan skrev:

Kan det ha att göra med att om det visar sig att väldigt många redan haft flunsan.. så skulle det dels leda till färre vaccinationer, och dels till en allmän insikt om att ett mycket större procenttal än trott haft flunsan utan att bli märkbart sjuka.

Pratade med en mamma vars son ska ta sprutan är det tänkt, och frågade varför, då hennes son var riktigt sjuk för nån vecka sen. Ja.. se det berodde på att hon ju inte visste om det varit flunsan .. eftersom vårdcentralen vägrade kolla det.

De vägrar alltså kolla om folk verkligen behöver vaccinet! Ganska intressant med tanke på den debatt som florerar. Man måste säga att de håller huvudet kallt på hög nivå. Agerar tvärsäkert som för att invagga befolkningen om att vaccinet är bra för alla oavsett om man haft influensan eller ej. Vilket innebär att de spelar ganska högt och "försäkrar oss om" att det inte existerar ngt skadligt i vaccinet.

Ja man kan undra vad det är för magiskt i vaccinet eftersom det är så angeläget att alla ska få det i sig.....

Posted on: 2009/11/8 13:04
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Kolloidalt silver har hittills fungerat mycket bra.
Min dotter som går på dagis har inte varit sjuk på hela hösten och inte jag heller. Tar 6 teskedar varje dag.
Börjat äta gojibär vid frukost och lax minst 2 ggr per vecka.
Gröna äpplen, blåbär och rödvin

See User information
Hållt på så mycket med olika hälsopreparat oftast börjar man dom vanliga produkterna som säljs för att komma till enklare och enklare produkter.

Homeopati är fantastiskt att arbeta med alla borde ha produkter hemma i första förbandslådan. Homeopatiska produkter är mycket mera effektiva än den bästa medicinen du kan få tag på om man använder den rätta produkten och styrkan. Är inte nått proffs på homeopati utan en lekman.

Läs gärna det här:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=15835&forum=6

Jag använder mig av Cellsalter och Dr Reckeweg, enkel medel använder jag inte förutom Arnica. inte än iallfall.

VARNING!! Oavsett vad många läst om homeopati så är det inget som nybörjare eller att man inte har respekt för homeopati. Homeopatiska produkter kan göra människor sjuka i månader, man kan känna sig dödssjuk utan att sjukvården hittar något speciellt och det är för du endast har symptom av sjukdom utan att man har den.Det är styrkorna C,M osvsom kan ställa till problem, tro inte på dom som säger att det är bara att ta utan biverkningar eller dom som säger att det är bara vatten!!

Tänk på att homeopatin är starkare och farligare ju mera utspätt det är!?!? Det är lite upp och nervända världen =) men så är det ....

Homeopatin är konstant attackerad av läkemedelsbolagen hmm.. undrar varför dom lägger ner så mycket energi på det =)

Homeopati är säkert vid rätt intag...

Har ofta funderat på hur homeopati fungerar tills jag kom på att det var ju simpelt. Laddat vatten är alltid kraftfullare än vanligt vatten när man använder sig av homeopatiska medel så är det den laddade tabletten/vätskan som blandas med kroppens vätska och det sker en omedelbar effekt i hela kroppen genom att vattnet i kroppen blir laddat.

Det mest använda medlet mot influensa är Oscillococcinum det är så pass gammalt att man har påståt att det preparatet rädda många under 1918års influensa??

OBS!! Vill man prova preparatet ta inte vad som står på paktetet prova er fram med endast några få piller inte hela tuben!!!!!!

Dr Reckeweg:

För Andning, Astma, Lungor

R 43

Bronchial asthma and spastic bronchitis. Constitutional treatment of bronchial asthma.

When treating asthma it is the constitutional amelioration of the fermenting systems that is of paramount importance and not the treatment of the actual fits by means of products the sole effect of which is to intercept or paralyse histamin. This constitutional amelioration is achieved by R43. The indications are the outcome of the following symptomatology:

Arsenicum album: Intense restlessness, anxiety.

Belladonna: Anti-asthmatic in case of loud coughing coupled with perspiration.

Bryonia:
Irritation in dry cough, difficult expectoration,Exertions to inhale fresh air; stifling.

Hypophysis:
Stimulant in hypophysis which is often the case.

Kalium phosphoricum:
In exhaustion for strengthening. Nutrive remedy for the nerves.

Natrium chloratum: Convulsic dry cough, irritation of the mucous membranes. Constitutional with hyperthyreotic types.

Natrium sulfuricum: Constitutional remedy in case of hydrogenoid constitution, worse in damp weather (fog).

Veratrum album: Cold sweat and asthmatic fits.

Yerba santa: Asthmatic bronchitis, with cough and expectoration.

R76

Constitutional asthma-theraphy

As prolonged cure "Asthma forte" has a favourable influence on the constitution of asthmatic dispositioned persons.

Aconitum:
Stabbing pain in the chest, feeling of anxiety, thanatophobia, cough gasping and dry, sensation of constriction of chest.

Ammi visnaga: Circulation disorders, cardiac affections.

Convallaria majalis: Marked respiratory distress, auricular flutter, stabbing pain in the chest.

Drosera: Asthma convulsivum with cyanosis and vomiting.

Ephedrinum hydrochloricum: Dyspnoea, disorder of breathing, asthma thoide bronchitis, asthma bronchiale.

Kalium jodatum:
Conditions of weakness of curative forces.

Lobelia intlata: Asthma bronchiale, spasmodic cough.

Mentholum: Reliefs breathing.

Stramonium: Sensation of constriction within the chest, wheezing respiration.

Pleuritis, inflammation of serous membranes accompanied by stinging
pain. Appendicitis, ovaritis, peritonitis, pericarditis, etc., acute arthritis and polyarthritis.

R24

Lungsäcksinflammation. Inflammationer av serösa hinnor med stickande smärtor,blindtarmsinflammation, äggstocksinflammation,buckhinneinflammation, hjärtsäcksinflammation,ledgpngsinflammation

Apis mellifica: OCimicifuga: Pleurodynia, especially of the right side, mainly in nervous women

Colocynthis:
Influences the nervous system, whence its effectiveness in pleurisy.

Kalium carb.: Pleurodynia; stitches in chest, independent of motion, worse mainly in the afternoon. Pneumonia when abundant exudation and noisy expectoration are present.Acts on the pulmonary tissues, pneumonia after the onset of perspiration. Pleurisy with effusion, pleuropneumonia.

Natrium sulf.: Chief remedy in hydrogenoid constitution; pains growing worse in damp weather or damp surroundings, in the region of the 9th and 10th rib on the left side. Catarrh of the chest.

Ranunculus bulb.: Intercostal rheumatism. Sharp pains in the chest,aggravated by breathing, by pressure and change of temperature, suffocation

Dom arbetar på lungor syretillförsel och gör att man kan ta ett riktigt djupt andetag om man skulle få både astma anfall eller influensa påverkade lungor.

DOSERING!!
Prova er fram med halva dosen mot vad det står.

Sen läser jag att det är många som har barn, barn gör ofta illa sig när man gör illa sig kan en panikkänsla och mindre chock uppstå. Jag använder mg av Cellsalt Magnesium. Fungerar även om man inte kan sova och är orolig.

Dosering: ta ca 10-tabletter i en kopp dricksvarmt vatten ta en klunk varje 10min tills ett lung infinner sig eller om man somnar (som man oftast brukar göra =)" drick inte upp hela koppen på en gång kan bli lite mycket....Tar man en klunk då och då känner man när man fått de rätta dosen...

Ett medel mot feber är Cellsalt Ferrum.Phos dosera enligt anvisningar tills febern försvinner enkelt!!

Alla produkter finns att köpa på Örtagubben.

Livshotande feber linda kallvattendränkt handduk tills hjälp kommer, hjärnan kokar sönder innan kroppen...

Har även ett speciell utformad behandling för att rensa lungor vid akuta situtioner jag kommer med det senare det är en lite jobbig behandling som kräver ett bad på 2timmar..

Posted on: 2009/11/8 13:56

See User information
Quote:

ekan skrev:

Det sägs att den här influensan har en immuntriggande komponent, vilket skulle kunna innebära att ju bättre immunförsvar man har desto sjukare blir man. Det betyder m.a.o. att ju mer immunstärkande medel desto mer bråk från det här specifika viruset. Det är alltså viktigt att även ta ngt virusdödande då man blir sjuk. T.ex. silver och zink.

Men.. inte mindre så är det då oerhört viktigt att verkligen stödja det medfödda ospecifika immunförsvaret för det är det enda vapen vi har emot yttre angripare. I regel är det mer eller mindre lustmördat genom vaccinationprogrammet som påbörjas på BVC vid 3 månaders ålder, men det går att få fart på.

Posted on: 2009/11/8 13:58

See User information
Quote:

BenDover skrev:
Kolloidalt silver har hittills fungerat mycket bra.
Min dotter som går på dagis har inte varit sjuk på hela hösten och inte jag heller. Tar 6 teskedar varje dag.
Börjat äta gojibär vid frukost och lax minst 2 ggr per vecka.
Gröna äpplen, blåbär och rödvin

Får du influensan kolla då Goijbären kontra influensan Gojibär ska förstärka viruset det gäller bara när man fått influensan kolla och jämför...

Posted on: 2009/11/8 14:02

See User information
Quote:

gaston skrev:
Ja man kan undra vad det är för magiskt i vaccinet eftersom det är så angeläget att alla ska få det i sig.....

Ett chip med en sändare - lagrad som ett litet elakt immunkomplex - programmerad att explodera 2012?

Posted on: 2009/11/8 14:05

See User information
Tack Greensparrow!

Fint att få tips.

Handlar av Biosan men har faktiskt aldrig testat Reckeweg mot astma. Inser att jag borde köpa hem en del saker. Äldste sonen hade lunginflammation i våras efter lång förkylning och övergången var så snabb att det bara fanns en sak att göra: Antibiotika. :(

Ser fram emot lungreningsbeskrivningen. Ska göra en leverrening här framledes (när virusen lugnat sig) med olivolja. Nåt du kan tipsa för eller emot om?

Posted on: 2009/11/8 14:15

Anonym
Quote:

Miri skrev:
Ett chip med en sändare - lagrad som ett litet elakt immunkomplex - programmerad att explodera 2012?
Men Miri då! Nu finner paranoian inga gränser... Det räcker väl med att den innehåller nedsättande ingredienser för immunförsvaret så den riktiga influensan som kommer senare kan göra jobbet?

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper