vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Konsten att skrämma en politiker till tystnad...

See User information
Egon Frids blog

Ja va säger man, se så lätt det går att få en politiker att byta åsikt. Kalla Fakta kör halva programmet om antisemitism och grillar en rikdsdagsledarmot. Framställer honom som en ledargestalt inom en sekt.
Partitoppen hotar honom och vips så förnekar han sin tidigare åsikt.

Tack Kalla Fakta, ni spelar oss rakt i händerna. Inget kan vara bättre reklam än en kallsvettig politiker som över en natt byter åsikt "Dessa rader hoppas jag tydliggör att jag ångrar att jag skrev på uppropet och tar avstånd från andra teorier än den officiella utredningen".

Tack för kaffet, ytterligare en mandatperiod. Nä vad säger ni? Ska vi ta en golfrunda med grabbarna i Lions?

Posted on: 2009/11/8 19:14
Bring on the apocalypse...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Konsten att skrämma en politiker till tystnad...
Så tror jag inte folk uppfattar det... Dvs att han var en ledargestalt. Det var ju inte för så länge sedan han gjorde inlägget på sin blogg.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

computerror skrev:
Så tror jag inte folk uppfattar det... Dvs att han var en ledargestalt. Det var ju inte för så länge sedan han gjorde inlägget på sin blogg.

Jag hade inte hört talas om honom innan Kalla Fakta så jag hoppas du har rätt. Men en person som inte har någon tidigare kunskap i ämnet riskerar väl att tro att han är en viktig person? Med tanke på hur pass stor del han fick av programtiden. Han verkar ju till och med själv tro att han är en ledarfigur! hehe..

Posted on: 2009/11/8 19:26
Bring on the apocalypse...

Anonym
Åter igen uppfattade jag det inte alls så. Folk får nog däremot bilden att detta är en het potatis med 11/9-attackerna och kanske intresserar sig själva för detta

See User information
Någon som har en fungerade länk till Kalla Fakta, missade programmet.

Posted on: 2009/11/8 20:15

See User information
Den mannen känner jag icke, sade Judas...

Har nyligen avsänt detta brev till Egons blogg. Det förvånar om han tar in den.

--------------

Farväl åsiktsfrihet.

Detta är en beklämmande läsning. Få saker i världen behöver en ny, oberoende och av världssamfundet ledd undersökning, som händelserna den 11 september 2001. Säkert finns det människor med tvivelaktiga bevekelsegrunder som ifrågasätter om världen fått veta sanningen om hur de tre höghusen förstördes. Men detta ska inte få hindra omdömesgilla personer att dryfta sina moget övervägda tvivel.

Tack vare internet finns oerhört mycket fakta att tillgå när det gäller händelseförloppen på World Trade Center. Med grundläggande kunskaper i fysik och kemi och en kritisk inställning vid värderingen av vad som är rimligt eller ej, kan vem som vill få en god grund att bygga sin uppfattning på. Den må vara för eller emot USA:s officiella påståenden,men den ska inte få tystas ned.

Att över 99 % av det nedfallna konstruktionsstålet på World Trade Center fraktades bort för nedsmältning innan professionella brottsplatsundersökare fick tillträde var en av de största rättsskandalerna i modern tid. Bara detta väcker allvarliga misstankar. Det är även underligt att så få känner till att en 180 meter hög byggnad - WTC 7 - med en bas som en fotbollsplan, föll ihop totalt på under sju (sic!) sekunder. Detta flera timmar efter tvillingtornens förstörelse och utan att något plan var inblandat.

Bara i New York har över 80.000 personer med sina namnteckningar krävt en ny undersökning. I USA finns flera tusen personer inom adekvata yrkesområden som skrivit under upprop för en ny utredning. Vi talar om arkitekter, ingenjörer, höga militärer inom samtliga vapengrenar, politiker - såväl inom kongressen som inom senaten, professorer mm. I Japan har frågan varit upp i parlamentet. I hela västvärlden finns höga politiker som öppet ifrågasätter den officiella utredningen. Detta vet svenska medier väl med håller kusligt tyst om.

Det är en helt grundläggande demokratisk rättighet att få ifrågasätta de styrandes olika beslut. Man kan till och med gå längre och påstå att det är en skyldighet. Det är regeringen som skall vara rädd för folket och inte tvärt om.

Jag är ledsen Egon - för vår demokratis skull. Jag känner hur skymningen kommer allt närmare.

Dag Nilsson

Posted on: 2009/11/8 20:28

See User information
Väl skrivet.
Jag skrev ett ilsket mejl men hindrade mig och sparade utkastet istället.
Din linje funkar nog bättre. Ska skriva ett annorlunda mejl sen

Posted on: 2009/11/8 21:30
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

Anonym
hahah kalla fakta tappade ju helt byxorna.. strålande!

inte nog med det så fick de in Charlie Sheen, honom måste ju folket lyssna på=D

ROFLMAO!

See User information
Egon gjorde ett cardinalfel i det han gjorde, han hade bara behövt sagt att han stöttar offrens anhöriga i sin strävan till att få en ny utredning, vem har att förlora på det ? (jag behöver inte skriv bovarna va?)

Posted on: 2009/11/8 22:08
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
"Det är en helt grundläggande demokratisk rättighet att få ifrågasätta de styrandes olika beslut. Man kan till och med gå längre och påstå att det är en skyldighet. Det är regeringen som skall vara rädd för folket och inte tvärt om."
/Johan52

Ok!

Det stora problemet är ju att de styrande personer man vill granska och ifrågasätta inte är demokratiskt valda.

Bra skrivet - Egon är en mes, och det bör han få veta

Man gör inte en pudel, man gör en EGON

Posted on: 2009/11/8 22:37
Resized ImageChip HappensResized Image

Anonym
Tycker inte man ska vara för hård mot "Egon frid" även om jag själv blir både arg och besviken.

Det märktes tydligt att han i programet inte ville stödja den officiela teorin då han drog ut på svaren och det syntes att det tog emot för han att säga att han trodde "al caida" låg bakom attentatet.

Inget av oss vet varför han tystades ?

Kanske för en ekonomiskt karriär ?
Kanske för att han vill ha makt ?

Kanske vill han motverka den nya världsordningen men inte öppet ta ställning mot det ?

Kanske har de hotat han med något rejält ?
Som att göra något med hans familj osv

See User information
Om han bara sagt att: "det jag sympatiserar med är geomförandet av en ny oberoende undersöknng" - och stått för det. Piece of f-n cake. Maken till "superpudel" har man sällan skådat.

Posted on: 2009/11/8 22:45

See User information
EGON vila i FRID??
Ursäkta jag var tvungen

Posted on: 2009/11/8 22:46
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Jag förstår precis!!

Posted on: 2009/11/8 22:54

See User information
Var inte så hårda mot Egon! Ville ni att han skulle slaktas?
Han ville inte kommentera vad han tror på.
Det är lätt att kommentera när man befinner sig i TV soffan.
Egon förklarade att debaten i fråga inte är möjligt, oavsett hur många ledamoter än vill det.

Posted on: 2009/11/8 22:58

Anonym
Quote:

Karsten skrev:
Om han bara sagt att: "det jag sympatiserar med är geomförandet av en ny oberoende undersöknng" - och stått för det. Piece of f-n cake. Maken till "superpudel" har man sällan skådat.

Kan inte riktigt hålla med dig .
Om man jämför det med när Björn Rosengren gick på porrklubben "TABU" så försvarade han sig med att han inte visste att det var en porrklubb han gick in på, och det var minst sagt klantigt för ingen trodde på han och det visste han om.

Konsekvensen av detta efteråt är nog att folket minns han som en pervers gubbe som ville se på unga damer med silikonbröst och blev tagen på bar gärning.

Egon Frid då ?

Han kommer förhoppningsvis ang detta bli ihågkommen som en man som skrämdes till tystnad av TV4 och försvarade sig så dåligt i TV att det hela blev pinsamt och det vet han om!

Skillnaderna är att Björn Rosengren gjorde en totalt dålig gärning medan Egon frid ville väl men det har hittills slutat olyckligt för honom

Edited by maskrosen on 2009/11/8 23:23:04
Edited by maskrosen on 2009/11/8 23:23:43

See User information
Egon är en en av de personer som just nu stiftar lagar i detta land. Om man inte rakryggad kan stå för sin åsikt så tycker jag han packar väskan och åker hem. Han har betalt för att ståför något. Om chefen styr hans åsikt, då är det inte bra.i Vi behöver och ska nte inte acceptera mesar som representerar riksdagen, det finns alldeles för många av dessa.

Jag är helt säker på att han defacto inte tror på den officiella verionen. Därför skulle han ha stått för det, som jag nämnde.

Posted on: 2009/11/8 23:27

See User information
Egon skulle varit vaken och frågat iskallt...Var det från Kalla Fakta?Eller var det Uppdrag Granskning?Du leker polis,UT UR min rum.Eller hur?

Posted on: 2009/11/9 4:58

See User information
Han lät reporten vinna med 10-0. Skulle han visat att han stog för n åsikt hade han vunnit. Men å andra sidan kanske intervjun inte hade varit med i programmet.

Ju mer jag tänker på det, ju mer ser jag en ynkrygg i Egon.

Posted on: 2009/11/9 8:18

Anonym
Quote:

Karsten skrev:
Han lät reporten vinna med 10-0. Skulle han visat att han stog för n åsikt hade han vunnit. Men å andra sidan kanske intervjun inte hade varit med i programmet.

Ju mer jag tänker på det, ju mer ser jag en ynkrygg i Egon.

Eftersom han är politiker känner han nog till en del "debatt-knep" och vet nog väl vad han skulle kunna säga för att "vinna" intervjun.
Det intressanta är om han fått veta vad han kan "förlora" om han stått på sig ?

See User information
Sin riksdagsplats, antar jag att han skulle kunna tvingas bort ifrån, för att några känner sig hotade. So What?

Om han som han uttryckt vill se en oberoende utredning, varför ljuger han då rätt in i kameran, som en pojkslyngel som vägrar erkänna att han stulit godis. (oj, fajbjon ha blitt lujad)

Om han kände till några debattknep så såg jag inte att han nyttjade dessa.

Nä, en ynkrygg och lögnare såg vi på teleskärmen igår! Skäms!

Posted on: 2009/11/9 10:07

See User information
Egon har nog fått ett "erbjudande" han inte kan tacka nej till...och det kan vara allt i från utfrysning till glock....någon som borde få svara på frågor vore Lars Ohly, möjligen kommer det också..?
Egon har mitt fulla stöd....

Posted on: 2009/11/9 10:17
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Om politiker kan skrämmas till tystnad är demokratin obefintlig. Spelar man med i skrämsel spelet är man korrupt. Man sitter inte i riksdagen för att lyfta lön. Nån måtta får det nog ändå vara.

Det finns de som röstat på Egon. Varför? för att han ska sprattla som en sprattelgubbe när någon tycker att det är dagsatt sprattla? Det har jag svårt att tro.

Egon får mitt fulla stöd i samma ögonblick han återtar sin trovärdighet.
Fram tills dess är han en ynkrygg - sorry.

Posted on: 2009/11/9 10:28

Anonym
Quote:

Karsten skrev:
Sin riksdagsplats, antar jag att han skulle kunna tvingas bort ifrån, för att några känner sig hotade. So What?

Om han som han uttryckt vill se en oberoende utredning, varför ljuger han då rätt in i kameran, som en pojkslyngel som vägrar erkänna att han stulit godis. (oj, fajbjon ha blitt lujad)

Om han kände till några debattknep så såg jag inte att han nyttjade dessa.

Nä, en ynkrygg och lögnare såg vi på teleskärmen igår! Skäms!

Du verkar ju vara en rakryggad människa som inte bryr sig om att förlora sitt arbete eller inte låter sig hotas av att bli av med hyreskontrakten på sin lägenhet mm

Varför står inte du utanför amerikanska ambasaden i sthlm med megafon och ropar "9/11 was a inside job"

Varför har man inte hört några konfrontationer från dig av etablerade politiker och journalister ?

"Det är lätt att skita när röven är full"

Lämnar tråden nu dock

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper