Vakencorner
|
Re: Duvpizza, endast för dumma svenskar...
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Maggot fick ingen svamp till frukost,eftersom Psilo åt upp dom alla
Posted on: 2006/4/29 8:51
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Svamppizza är gottigottgott...
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det kan hända att precis som den som söker efter vatten behöver en slagruta innan den inre sökarkraften är så uppenbar att man förstår att antennen egentligen inte behövdes. Precis på samma sätt använder många droger i tron att det skall förlösa deras aura.
Dock finns det en distinkt skillnad mellan svamp och slagrutor. Den ena kan i sämsta fall mosa din hjärna till oigenkännelighet den andra kan möjligtvis vara lite svår att dölja innanför jackan. Jag vill absolut inte förlöjliga något av sätten eller någon individ som väljer att spela rysk roulette med sina hjärnceller. Men efter att hört samma visa för redan 40 år sedan och sedan procentuellt sett att det enbart finns några få spillror av intellekt kvar hos de ännu färre som överlevt drogexperimenten på 60-talet, så är jag bara rädd om er. Tro mig jag har redan hört allt det där miljoner gånger och kan bara säga att det inte finns några flummiga historiska eller nyskapande argument som håller. Bättre att erkänna att det är som vilken drog som helst som skall tysta själens tomrum som egentligen borde fyllas med ömhet och omtanke. HPPD någon? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
jag har hört att folk röker torkad flugsvamp..
någon som provat??, jag tycker det verkar fränt.. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
Hehehe...aha...en "konspiration mot psilocyber"...trevligt! Jaja,...men nu är det ju så jaxtone (och eureka & nyfiken) att mycket som kallas droger inte är "droger". När vi nu är inne på trevlig svamp så är inte psilocybin/Psilocin som finns i vissa svampar, och är det verksamma ämnet,...så är det ej toxiskt. Det ger varken beroende, eller fysiska skador. Sedan det här med det psykiska så råder det delade meningar om det. Men det är för långt att förklara det,...så jag återkommer senare i frågan. Trevligt med lite konspiration...hahaha |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
> av eFeKTO den 06-04-29 00:49:34
> äter du verkligen duvor fersco? Mig veterligen så har jag aldrig haft nöjet att smaka på duva. Efter en snabb titt i "Vår Kokbok - Raben & Sjögren" så ser jag att det finns ett recept på stekt duva i den, 500 gram duva för 2 portioner. Hittade också ett recept på nätet som verkar smaskens. Stekt duva med sallad, 1 duva per portion... http://www.recept.se/Opskrift_522.100 ... _load_recipie=1&g_alpha=S ![]() Dags att gå till parken och mata duvorna.....hehe /fresco
Posted on: 2006/4/29 12:33
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det den otippade psykologiska effekten jag avsåg! Du vet den där svindlande känslan som infinner sig när man tvekar som mest på om man egentligen är den man utger sig för att vara!
Lika gärna som jag skulle råda en kompis med slagruta att det gick lika bra utan om jag såg att han trasslade in sig i grenarna i skogen, lika gärna avråder jag någon att börja experimentera med sina hjärnfunktioner och använda tillsatser oavsett om uppovsrätten tillhör den kemiska industrin eller naturens eget skafferi. Inte för att jag vill moralisera utan snarare därför att statistiken är väldigt dålig ur min egen generations självsäkra drogteorier! Iponema! Blomman för dagen stack vi 8 naturkids ner till NK för att handla, bara för att en äldre hippiegeneral ville introducera oss i naturens skafferi. Den var slut så den gången gav det oss ingen utdelning... Det är bara det att hippiegeneralen själv kastade sig ner för ett 10 våningshus ett halvår senare och av de 8 naturkidsen finns endast undertecknad kvar i livet eftersom de andra flippade ut totalt i sökandet efter den de en gång varit! Men någon konspiration har jag väl aldrig påstått att det skulle vara? HPPD någon? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
> av eFeKTO den 06-04-29 13:50:03
> jag har hört att folk röker torkad flugsvamp.. > någon som provat??, jag tycker det verkar fränt.. Appropå flugsvamp så användes den som bekämpningsmedel mot flugor förr i tiden, därav dess namn skulle jag gissa. http://www.shenet.se/recept/insektsmedeltrad.html "Mot flugor hängde man upp knippen av al. På kvällen när flugorna hade samlats bland grenarna tog man försiktigt ner knippet, stoppade det i en säck och bar ut. Man lockade också flugor med mjölk som spetsad med flugsvamp eller arsenik och lurade in dem i glaskupor. På 1900-talet kom klisterremsorna som sedan dess hänger i långa rader i ladugårdar och mjölkrum." /fresco
Posted on: 2006/4/29 12:44
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hmmm... mycket intressant! Hade jag inte en aning om. Det finns en rockabillylåt på detta tema. Flea Brain! |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login