vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 »


Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag


See User information
Visst finns det intelligenta som gjort gott, men dom intelligenta innehar oftast såna positioner som kan skada oss människor vid missbruk ....




Quote:

silke skrev:
Det där resonemanget håller ju inte överhuvudtaget. Intelligens är väl knappast den oberoende variabeln här, finns precis lika många intelligenta människor som gjort gott. Och dumma människor som gjort ont. Det är ju på samma nivå som att äga att alla ledare med mustascher är onda.

Det handlar väl snarare om en förmåga att känna empati med andra eller inte. Intelligens underlättar kanske ifall man vill sätta sina onda planer i verket, men det finns ju ingen kausalitet här mellan intelligens och ondska.

För övrigt bad jag om ursäkt för att jag drog alla över en kam, jag läste snabbt och såg ett par inlägg där intelligens kritiserades och skrev impulsivt. Det var otänksamt av mig.

quote]
greensparrow skrev:
Jo det är kul att så fort nån har en åsikt så är det hela sanningsrörelsen som är så att säga skyldig. Vaken är liksom inget parti... Vad är det med folk? "för mycket intelligens?"

Det är klart att det är bra att utbilda sig.

Men titta historiskt vad dom intelligenta har gjort i samhällen krig, tortyr, vapen, stoppar gifter i folk, koncentrationsläger, snacka om POL POT vilka är det som gör alla hemskheter här på jorden vilka planera koncentrationslägren alla massmord torterar folk, syr fast kroppsdelar på fel ställen, Bygger atombomber, opererar folk utan bedövning. Krigar mm mm

Man förgiftar alla människor för att i nästa stund ge dom mediciner och så leker man GUD och fåren klappar händerna...

Och intelligens är kul oxå har man för mycket av den varan så är man oftast samhällshandikappad. Är man smart så klarar man alltid av situationer. Är man både smart och intelligent då börjar vi närma oss psykopati och då börjar man bli farlig för sin omgivning =). Fångvården är nedkletat med psykopater.

Tv och data är ju egentligen inte intressant, det man inte vet saknar man inte...

Quote:

silke skrev:
Men Jösses, vaken.se förespråkar att man inte ska lära sig för mycket, inte studera och inte bli för intelligent.

Hm.

Varför får jag Pol Pot-vibbar här?

Självklart är det viktigt att utveckla sin hjärna och skaffa sig mer kunskap.
[/quote]

Posted on: 2009/11/11 21:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag
Hur är det möjligt för någon att misslyckas så totalt som Micro gjorde?

Man får inte så många chanser och när de väl kommer gäller det att vara skärpt. Med facit i hand hade det sannolikt gått bättre om man hade ersatt Micro med en stum person eller varför inte en kona.

Först misslyckandet i radion/P3. Därefter TV4. Och nu Svt. Lägg därtill den här sidans oerhörda lutning mot NewAge. Mot CIA-agenten Alex Jones. Osv.

Den här sidan måste vara en uppfinning från den svenska underrättelsetjänsten. Någon annan förklaring är svår att hitta.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag
Jamen dåså, då är det bättre att enbart ha korkade människor vid makten som inte vet vad de gör.

Jag vill ha korkade lärare i skolan som lär ut fel, men som åtminstone inte kan missbruka sin makt.

Jag vill ha korkade människor som flyger planet jag fllyger med, så de inte missbrukar sin position.

Jag vill ha korkade människor som sköter karusellen jag åker i så det inte..

Eller så tar jag risken att bli utsatt för maktmissbruk.

Quote:

greensparrow skrev:
Visst finns det intelligenta som gjort gott, men dom intelligenta innehar oftast såna positioner som kan skada oss människor vid missbruk ....




Quote:

silke skrev:
Det där resonemanget håller ju inte överhuvudtaget. Intelligens är väl knappast den oberoende variabeln här, finns precis lika många intelligenta människor som gjort gott. Och dumma människor som gjort ont. Det är ju på samma nivå som att äga att alla ledare med mustascher är onda.

Det handlar väl snarare om en förmåga att känna empati med andra eller inte. Intelligens underlättar kanske ifall man vill sätta sina onda planer i verket, men det finns ju ingen kausalitet här mellan intelligens och ondska.

För övrigt bad jag om ursäkt för att jag drog alla över en kam, jag läste snabbt och såg ett par inlägg där intelligens kritiserades och skrev impulsivt. Det var otänksamt av mig.

quote]
greensparrow skrev:
Jo det är kul att så fort nån har en åsikt så är det hela sanningsrörelsen som är så att säga skyldig. Vaken är liksom inget parti... Vad är det med folk? "för mycket intelligens?"

Det är klart att det är bra att utbilda sig.

Men titta historiskt vad dom intelligenta har gjort i samhällen krig, tortyr, vapen, stoppar gifter i folk, koncentrationsläger, snacka om POL POT vilka är det som gör alla hemskheter här på jorden vilka planera koncentrationslägren alla massmord torterar folk, syr fast kroppsdelar på fel ställen, Bygger atombomber, opererar folk utan bedövning. Krigar mm mm

Man förgiftar alla människor för att i nästa stund ge dom mediciner och så leker man GUD och fåren klappar händerna...

Och intelligens är kul oxå har man för mycket av den varan så är man oftast samhällshandikappad. Är man smart så klarar man alltid av situationer. Är man både smart och intelligent då börjar vi närma oss psykopati och då börjar man bli farlig för sin omgivning =). Fångvården är nedkletat med psykopater.

Tv och data är ju egentligen inte intressant, det man inte vet saknar man inte...

Quote:

silke skrev:
Men Jösses, vaken.se förespråkar att man inte ska lära sig för mycket, inte studera och inte bli för intelligent.

Hm.

Varför får jag Pol Pot-vibbar här?

Självklart är det viktigt att utveckla sin hjärna och skaffa sig mer kunskap.
[/quote]

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag
Nämen. Har du hittat ut ur din egen tråd skeptikoi

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=&topic_id=16207&forum=1

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag


See User information
Där visa du klart att du har övervikt intelligens i jämförelse med smarthet...

Happy schoooling



Själv har jag övervikt smarthet i jämförelse med intelligens.

Intelligens påverkas väldigt mycket hur man tänker och vad man gör/arbetar med.

Och att inte vara allt för mycket intelligent är långt ifrån att vara korkad, vad man nu associerar med att vara korkad?? Har en bekant som är mycket intelligentare än jag men jag ser honom alltför ofta som småkorkad/trögfattad tar lång tid för honom att förstå...





Quote:

silke skrev:
Jamen dåså, då är det bättre att enbart ha korkade människor vid makten som inte vet vad de gör.

Jag vill ha korkade lärare i skolan som lär ut fel, men som åtminstone inte kan missbruka sin makt.

Jag vill ha korkade människor som flyger planet jag fllyger med, så de inte missbrukar sin position.

Jag vill ha korkade människor som sköter karusellen jag åker i så det inte..

Eller så tar jag risken att bli utsatt för maktmissbruk.

Quote:

greensparrow skrev:
Visst finns det intelligenta som gjort gott, men dom intelligenta innehar oftast såna positioner som kan skada oss människor vid missbruk ....




Quote:

silke skrev:
Det där resonemanget håller ju inte överhuvudtaget. Intelligens är väl knappast den oberoende variabeln här, finns precis lika många intelligenta människor som gjort gott. Och dumma människor som gjort ont. Det är ju på samma nivå som att äga att alla ledare med mustascher är onda.

Det handlar väl snarare om en förmåga att känna empati med andra eller inte. Intelligens underlättar kanske ifall man vill sätta sina onda planer i verket, men det finns ju ingen kausalitet här mellan intelligens och ondska.

För övrigt bad jag om ursäkt för att jag drog alla över en kam, jag läste snabbt och såg ett par inlägg där intelligens kritiserades och skrev impulsivt. Det var otänksamt av mig.

quote]
greensparrow skrev:
Jo det är kul att så fort nån har en åsikt så är det hela sanningsrörelsen som är så att säga skyldig. Vaken är liksom inget parti... Vad är det med folk? "för mycket intelligens?"

Det är klart att det är bra att utbilda sig.

Men titta historiskt vad dom intelligenta har gjort i samhällen krig, tortyr, vapen, stoppar gifter i folk, koncentrationsläger, snacka om POL POT vilka är det som gör alla hemskheter här på jorden vilka planera koncentrationslägren alla massmord torterar folk, syr fast kroppsdelar på fel ställen, Bygger atombomber, opererar folk utan bedövning. Krigar mm mm

Man förgiftar alla människor för att i nästa stund ge dom mediciner och så leker man GUD och fåren klappar händerna...

Och intelligens är kul oxå har man för mycket av den varan så är man oftast samhällshandikappad. Är man smart så klarar man alltid av situationer. Är man både smart och intelligent då börjar vi närma oss psykopati och då börjar man bli farlig för sin omgivning =). Fångvården är nedkletat med psykopater.

Tv och data är ju egentligen inte intressant, det man inte vet saknar man inte...

Quote:

silke skrev:
Men Jösses, vaken.se förespråkar att man inte ska lära sig för mycket, inte studera och inte bli för intelligent.

Hm.

Varför får jag Pol Pot-vibbar här?

Självklart är det viktigt att utveckla sin hjärna och skaffa sig mer kunskap.
[/quote]

Posted on: 2009/11/11 22:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag
Smarthet utesluter inte intelligens och vice versa. Vilket jag är ett exempel på. Blygsamhet däremot, är en annan femma.

[quote]
greensparrow skrev:
Där visa du klart att du har övervikt intelligens i jämförelse med smarthet...

Happy schoooling



Själv har jag övervikt smarthet i jämförelse med intelligens.

Intelligens påverkas väldigt mycket hur man tänker och vad man gör/arbetar med.

Och att inte vara allt för mycket intelligent är långt ifrån att vara korkad, vad man nu associerar med att vara korkad?? Har en bekant som är mycket intelligentare än jag men jag ser honom alltför ofta som småkorkad/trögfattad tar lång tid för honom att förstå...






 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag


See User information
Sluta klaga & fortsätt kämpa för det ni tror på, vad det än är!

Posted on: 2009/11/11 22:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag
Quote:

computerror skrev:
Nämen. Har du hittat ut ur din egen tråd skeptikoi

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=&topic_id=16207&forum=1


Och?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag


See User information
Intelligens är bara ett ord. Betyder i folkmun typ att man kan vika ihop pappersflygplan på tid och räkna ut dess förväntade bana och samtidigt samtidigt gör en beräkning på var den kommer att landa och med vilken effekt den kommer att stöta i marken. Möjligen kan man också beräkna vilka skador det blir ur ett hållfasthetsperspektiv när materialval tas i beaktning.

Men. De (99,9%) om håller på med sådant gör bara det de har lärt sig, och saknar kreativitet så tillvida att att skapa en egen metod eller ett en ekvation som löser frågeställningarna på ett mer adekat, effektivare, bensinsnålare sätt än någon annan har kommit på. Det är kraft och leder till framgång. Att papegojrapa kunskap ser jag som en ynkligt enkel sak att hålla på med.

Återstår en promille. = de genuint kreativa. De som betraktar världen med ett intelligen,empatiskt och filosofiskt synsätt. Einstein är ett exempel, han tänkte tänkte själv. Hans storhet låg helt enkelt i - som han själv sa - att han tänkte på problemen asevärt mycket mer än andra.

Ännu en gång vill jag ge Micro en stor kram för att han överhuvudtaget satte sig i detta fruktansvärda skitprogram, och gjorde sympatiskt intryck på människor. - du har tänkt mycket, och det är det som betyder något. Tid, tålamod och tanke är guld.

Posted on: 2009/11/11 22:41
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag
Quote:

skeptikoi skrev:
Quote:

computerror skrev:
Nämen. Har du hittat ut ur din egen tråd skeptikoi

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=&topic_id=16207&forum=1


Och?

Kul för dig menar jag... Att du vidgat dina vyer osv.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag


See User information
Bra jobbat Micro! Du gav en sympatisk och saklig framställning. Som vanligt klarar kritikerna inte av sakfrågorna utan måste börja anv härskartekniker och smutskastning, tråkigt men väntat. Dock väntade jag mig mer från Piratpartisten Amelia Andersdotter. Hon verkar ju totalt ha sovit de senaste 8 åren eftersom hon uppenbarligen inte märkt av de krig/inskränkningar/fundamentala lagändringar som blivit en del av resultaten av 9/11. Hon är ju PP! Borde kunna härleda FRA etc, lägga ihop 1+1? Väldigt fascinerande att höra henne kalla det för psuedodebatt och utan relevans alls i dagsläget... Jag hade blivit totalt vansinnig av den där klappen på ryggen du fick av henne på slutet.

Starkt jobbat!

Posted on: 2009/11/12 0:15
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag


See User information
Tycker du gjorde ett utmärkt jobb, och fick ut budskapet till de som vill lyssna.

Att de snöar sig in på 11 Sept och att det fanns människor i studion som VERKLIGEN vill berätta hur löjliga vissa konspirationer är tyder på deras rädslor eller inkompetens i de ämnen.

Deras källor avslöjar detta.

Att människor har det svårt att acceptera ett stort konspiration fattade även den äckliga Adolf Hitler, som då användande stora lögner för att ställa till oro och förvirringar hos människor.

David Icke i sin tur har lyckats bra, även att det fanns mycket motstånd på början, han gick efter hjärtat och HANS sanning (även om jag inte tror på allt han säger) och fortsättande.

Nu vaknar folk mer och mer, och inser att massmedian är i det BÄSTA fall odugliga och inte kan hantera ett öppet bra debatt, som svt visade, och som du berättade här.

I mina ögon kom dina ide framme bra, och var, med Mats och flera till, de ena som då verkade fri-tänkande och empatiska till mänskligheten och sanningen bakom detta tyvärr vanliga dolda makt-strukturen i världen idag.

Att kunna bara lägga upp detta debatt i median i en halv-dag, och att producenten då följa vad de lovar kunde då blir en bra start, but I am not holding my breath!

Bra gjort!

Framförallt den där om antisemitismen ; )

Vi kör vidare, och vill också säger att din budskap om kärlek var alldeles utmärkt där på slutet.

Posted on: 2009/11/12 9:08
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag
Quote:

computerror skrev:
Quote:

skeptikoi skrev:
Quote:

computerror skrev:
Nämen. Har du hittat ut ur din egen tråd skeptikoi

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=&topic_id=16207&forum=1


Och?

Kul för dig menar jag... Att du vidgat dina vyer osv.


Vyer? Du menar att jag skall anamma samma horisont som du, eller? Det som kallas Vaken...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag
Hej!

Jag genomför en liten undersökning i min lilla blogg.

Vore kul om folk från Vaken.se ville delta och besvara dessa frågor.

Link:
http://byfanenfrandalarna.wordpress.c ... 1/12/dagens-undersokning/

Med bästa hälsningar
Byfånen från dalarna

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag


See User information
Quote:

skeptikoi skrev:
Vyer? Du menar att jag skall anamma samma horisont som du, eller?
När det gäller åsikter,så skall man alltid ha två-den ena kan vara "fel".Viktigt!

Posted on: 2009/11/12 19:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag
Quote:

skeptikoi skrev:
Quote:

computerror skrev:
Quote:

skeptikoi skrev:
Quote:

computerror skrev:
Nämen. Har du hittat ut ur din egen tråd skeptikoi

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=&topic_id=16207&forum=1


Och?

Kul för dig menar jag... Att du vidgat dina vyer osv.


Vyer? Du menar att jag skall anamma samma horisont som du, eller? Det som kallas Vaken...
Nej, jag menar bara att du tidigare varit ganska begränsad på din egna lilla del av forumet. Nu har du expanderat dina åsikter lite mer.

Du kan aldrig bli jag och se det jag ser... Det står klart.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag
computerror skrev [/quote]
Nej, jag menar bara att du tidigare varit ganska begränsad på din egna lilla del av forumet. Nu har du expanderat dina åsikter lite mer.
[/quote]


Vad har det för betydelse hur mycket/lite jag har skrivit? Är detta så viktigt attt det behöver påpekas?


computerror skrev [/quote]
Du kan aldrig bli jag och se det jag ser... Det står klart.[/quote]

Tur är väl det. Kopior finns redan det gott om.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag


See User information
Såg nyss debatten på svtplay..... Jag är hemskt ledsen för att behöva säga det här men det var nog bland de sämsta framförda argument jag någonsin hört. Micro om du nu nödvändigtvis måste debattera offentligt igen, så snälla, försök åtminstone att hålla känslorna utanför. Vid flera tillfällen ville jag bara hämta en kudde att gömma mig bakom då jag verkligen led av se hur du lyckats få dig själv att framstå som den stollige foliehatten som förtvivlat försöker få fram sanningen.

Är själv övertygad om att 9/11 var iscensatt, behöver inte vara någon raketforskare för att se att tornen, speciellt WTC 7, faller på ett onaturligt sätt i förhållande till skadorna.

Nå väl, lite konstruktiv kritik får man väl ge efter att klankat ner på dig.

Du öppnar positivt om än, i mina öron, smått felformulerat. Som jag uppfattade det hela så är tanken att du vill tillrättavisa programledaren när hon påstår att Loose Change ligger bakom sanningsrörelsen. Hur du lyckades "öppna ögonen" eller vad man nu vill säga är _inte_ relevant! Ett bättre sätt, enligt mig, att bemöta påståendet hade varit att påpeka att Loose change uppstod från sanningsrörelsen och inte tvärtom.

Varför tar du upp individer och liknande som letar information på internet? Låter endast som dålig inlindad smygreklam. Till det kan du inte tala om kritisk granskning om du först och främst glömmer att poängtera att man bör vara kritisk mot det man läser, speciellt på internet det gäller även det man läser här på vaken.se. Onödigt att ge "motståndaren" nåt att gå på.

När andra kritiserar dig eller det du står för, ta det lugnt. Du vinner ingenting på att hetsa upp dig. Försök att inte ta åt dig, vilket du gör ett flertal gånger. Jag kan förstå att det är svårt att kontrollera sina känslor ibland men vid sådana här debatter och liknande evenemang så är det högsta prio. Det går inte att tappa masken.

När du debatterar från underläge, vilket inte går att förneka, kan du inte göra som Elensky som försöker sväva ut från vad som debatteras. Det fanns aldrig någon anledning att börja avsäga dig någon sorts stämpel. Enda gången du bör göra det är när någon anklagar dig för det, och då endast kort och koncist. Känslorna här verkar svälla över återigen. Som du säkert har lagt märke till då du har kollat på programmet i efterhand var att efter du avstod från allt så var programledaren snabb på att fråga varför detta utspel tog plats.

Är otroligt mycket mer jag skulle vilja påpeka men det känns som om det får räcka här. Återigen så vill jag påminna dig om vikten av att kunna hålla känslorna i styr. Om nu detta inte känns som en möjlighet för dig, ja då är du nog inte den rätta personen att debattera offentligt då jag anser att det skulle föra mer skada än nytta.

Mats.... helt underbart, du skulle bara ha tagit för dig lite mer. Förstår om du försökte och misslyckades då det mest bara verkade vara en hönsgård.

Jag ber om ursäkt ifall det är osammanhängande. Jag är säker på att ett flertal kommer ha svårt att förstå vad jag menar ibland men jag har tyvärr inte fötts med talets gåva.

MvH


*edit* div. stavfel och särskrivningar

Posted on: 2009/11/13 18:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag


See User information
Alla som ställer upp i sådana skit program är antigen agenter eller idioter.

Posted on: 2009/11/13 18:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag
Lätt att klaga på andra. Jag tycker Micro och matsarn gjorde ett bra jobb. Enfa jag kan säga var att de skulle lett mera. Sett gladare ut, men det var en livlig debatt, så det kanske var svårt. Dessutom blev de lurade av SVT, så jag förstår de var upprörda.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag


See User information
Och jag säger igen att det Micro gjorde var rätt. Rätt med tanke hur allting såg ut även om Micro kanske inte kan debattera bättre än han gjorde så var det en fullträff i den situationen som uppstod . Micro tog tag i situationer så att alla blev paffa och faktiskt tystnade och det rädda situationen....

Självklart kan ju inte alla tycka att det är bra, dom som har sina förutfattade meningar kommer inte att ändra sig. Många som är osäkra som kan börja bli intresserade och fortsätta att fördjupa sig i informationen....

Men som nån påpekade så tycker jag att man får inte se sur ut oavsett, ett lugn med ett leende kan riva många murar.

"Dom var ju inte så farliga"

Man måste även komma ihåg att äkta vara är alltid bäst, man visar vem man är och var man står, då fångas intresse och respekt. "inte nån sliskig ål"

Men det börjar låta som ett politiskt parti det här, man får liksom stå till svars för tankar och idéer "jaså är det så sanningsrörelsen tänker, vad säger eran ledare om det?"

Är det inte bättre och säga:

- nee jag hör inte till den där sanningsrörelsen det är några tokar i USA som håller på!?!?

Posted on: 2009/11/13 19:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag


See User information
Jävligt lätt att sitta bakom sin dator-skärm och säga vad som skulle gjorts och sagts.. En helt annan sak att gå ut i tv under kaotiska förhållanden och göra!.

Man gör sitt bästa och får lära sig av sina egna misstag(vart efter dom kommer). I det stora hela så är det viktigaste att obesvarade frågor nu nått ut igenom väggen till mainstream media, så att andra människor som sitter tysta hemma utan att våga yttra sig offentligt innan, nu förhoppningsvis ser att det är ok att ifrågasätta och att dom långt ifrån är ensamma eller knäppa(som det är meningen att man skall tro).

Kom igen!, nu fokuserar vi oss och kör vidare helt enkelt....

Posted on: 2009/11/13 19:23
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag


See User information
Quote:

greensparrow skrev:
Micro kanske inte kan debattera bättre än han gjorde så var det en fullträff i den situationen som uppstod . Micro tog tag i situationer så att alla blev paffa och faktiskt tystnade och det rädda situationen....


Du får gärna peka på den situationen åt mig.

Quote:
Jävligt lätt att sitta bakom sin dator-skärm och säga vad som skulle gjorts och sagts.. En helt annan sak att gå ut i tv under kaotiska förhållanden och göra!.
Absolut men blir han överröst av en bunt ja-sägare som hyllar varje sekunder så blir det ingen ändring eller hur?

Anser att det är lättare att rätta till sina misstag om man vet vilka man har gjort, i slutändan så gav jag inte kritiken för att vara ond även om det kan verka så vid en första anblick.

Gör om, gör rätt

Posted on: 2009/11/13 20:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag


See User information
Såg precis debatten, har några kommentarer.

Det märks tydligt att micro tillhör en annan mediaparadigm än de övriga gästerna. Istället för att ge korta, väl inövade och totalt ointressanta svar som enbart syftar till propaganda för sin egen person eller egna syfte så försöker micro (enligt min personliga tolkning, kan ha fel) lyfta debatten till en högre nivå som naturligtvis är omöjligt i ett program som debatt. Jag ser två möjligheter:

1. Micro läser, till nästa debatt, mediekunskap och anpassar det han säger, kroppspråk och liknande för att passa den rådande paradigmen. Han kommer att ge ett tydligare och professionellare intryck gentemot den breda massan, men tappa trovärdighet hos de "truthers" som inte förstår varför han gjort förvandlingen.

2. Han fortsätter vara en rebell som tydligt tar avstånd från den märkliga struktur dagens debattprogram har. Det kommer vara skvatt omöjligt att se på honom utan att rysa av samma obehag som när folk i allmänhet bryter mot oskrivna sociala regler, men just det att han inte accepterar rådande konventioner tror jag skulle ge en oerhört viktig signal till många där ute, om det görs tydligt och snyggt! Ett föredömme i att inte acceptera härskarstrukturer genom att ställa till besvär och säga "nej".

(Ledsen att prata om dig i tredje person, micro, om du läser detta)

Jag har jättesvårt att se vilken man ska välja. Kanske ettan först, eftersom tvåan bygger på att man från början hanterar mediet och dess begränsningar. Vore dock jäääävligt coolt att se en sån debatt som tvåan skulle vara!

För det sista vill jag bara säga att du är grym, micro! Att du gör det du gör är skitviktigt, jag och många med mig förstår dig, och framförallt, detta skulle jag säga till alla som försökte sig på det du gör! Jag ser inte dig som VÅR ledare, jag ser dig som EN ledare, vilket är en stor skillnad och för mig ointressant, då jag endast följer mig själv. Alla i "Sanningsrörelsen (C)" som behöver en ledare - ni har en, alltid närvarande, i er själva. Ni kanske bara behöver gräva lite?

Posted on: 2009/11/20 17:07
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 3 4 5 (6) 7 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
32 user(s) are online (32 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 32

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS