vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Piratpartiet och röstning

See User information
Jg rösta på Piratpartiet till EU-valet. Jag uppfattar det som att många här oxå rösta på dom.

Jag känner att Piratpartiet har tappat sin gräsrotsrörelse, det mest korkade såg jag igår när Amelia från PP tog avstånd från sina väljare, enligt alla undersökningar så är det en stor andel under 30år som röstar på PP och även dom som tycker att 9/11 rättegången borde tas om.

Hur kan man då vara så korkad att man går ut och säger sånt här hon spottade på säkert 20-30% av sina väljare!?!?

Och fattar man inte att alla flertalet i Sverige tycker att PP är foliehattar, alltså hur korkad kan man vara?

Frågan är sitter hon på rätt ställe?? Eller försöker piratpartiet hitta nya och bättre väljare?!!? Finns det nått annat att rösta på än Piratpartiet?

Kommer ni att rösta på dom igen?

Posted on: 2009/11/11 21:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Piratpartiet och röstning
Inte för att hacka på henne men beteendet påminner mig om en nyttig idiot för systemets framfart.

Röstade ens folk på Vaken? Vet inte folk på Vaken att när man röstar på något så ger man bort sin röst.. Gillar man inte ett system/företag/tjänst så stöd den inte och använd den inte.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vem fan vet om hon inte är en mullvad som har till uppgift att sänka PP....men det kanske man kan fråga Falkvinge om han upplever det så också..

Posted on: 2009/11/11 22:09
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Var det inte hon som blev EU-parlamentariker enbart för pengarna? Hon sa ju innan valet att hon kunde tänka sig att omlokalisera sig enbart för pengarna och kunde ändra åsikt utanför partiets.

See User information
Amelia och Egon.
Två politiker som i dagarna får bassning av sina partier. Vilket roar mig när det gäller den extremt korkade PP-bruden Amelia (hette hon så) som vill dra ett streck och glömma 911. Vilket betyder enligt min tolkning av hennes fantastiskt superidotiska uttalande att vi kan dra ett streck över förintelser, ww1, ww2, Hiroshima/Nagasaki, Palme, Anna Lind, Estonia, FRA, Stalin, Thomas Quick, Chile -74, Berlinmur och dess fall, etc. (orkar inte mer) eftesom vi måse ägna oss åt viktigare saker än att prata historia.

Jag menar att hon måste vara köpt. Det finns ingen annan förklaring förutom den att hon glömde huvudet hemma.

Jag kan inte nog belysa det imbecilla i det som kom ur denna torra mun.

Synd. Ja hade sett fram emot PP bland hermelinerna.
Själv kommer jag inte att rösta över huvudtaget. Jag förstår inte sjlva grejen med det mediajippot.

Posted on: 2009/11/11 22:17
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Tror inte att hon är en Mullvad men det känns som att hon vill bestämma "som alla kärringar" =) Hon är lite hård och kantig.

http://www.pirateparty.se/wp/category/amelia-andersdotter/

Hitta en bild med ett ansträngt leende.Och en liten antydan till att försöka se sexig ut...

Resized Image

Posted on: 2009/11/11 22:31

Anonym
Att rösta = mer hyckleri tack.

See User information
Första gången jag röstade i mitt liv och det var på PP men nu känns det som dom har tagit mitt godis ifrån mig

Men är det inte viktigt att rösta nu när det är så körigt för att få till ett skifte?

Posted on: 2009/11/11 22:35

See User information
Det sista du skrev... Funkade inte riktig, va?
Men ett misslyckat försök är ju också ett försök, eller om Lundell sa, ett inställt gig är ju också ett gig.

Näääh. Inte är hon mullvad. Hon hade nog glömt huvudet hemma bara.

(Hur ska jag komma över det hon sa - ge mig nåt)

Posted on: 2009/11/11 22:43

See User information
Jo riktigt korkat inlägg av mig först blir man blåst sen försöker man bli blåst igen!?!? Varken intelligent eller smart skrivet vad blir det då ____?

Fyfan känner mig som en BIMBO "även fast jag är en kille" låter det förra inlägget vara kvar som ett AVSKRÄCKANDE exempel

Resized Image

Posted on: 2009/11/11 23:02

Anonym
Jättebra att ni inte röstar.

Anonym
Chip chip och välkommen till hajk!

Kyssen är ju lite lost dessvärre, synd.
Märkligt det här, hon representerar ett parti som fightas mot corporatism men har samtidigt liten eller ingen susning alls om hur det fungerar i det stora hela. En kort och amatörmässig analys säger mig att hon fastnat i förnekelse med ena foten inne på ilska, pendlar fram och tillbaka utan att fullfölja hela vägen till acceptans, som majoriteten i allmänt.

Men men, Lägg ingen skulld på henne, många kan inte förstå vad som pågår oavsett hur tydligt det än kan té sig. Det är bara att jobba vidare med andra individer så länge, hon kanske hinner ikapp en dag. Önska henne god lycka och gå vidare.

See User information
Klart du har rätt, vänd andra skinkan till. Men det är lite svårt när dumheten i uttalanden når sådana höjder. Ingen skuld på henne. Dumhet är ju inte kriminellt - snarare tvärtom.

Posted on: 2009/11/11 23:27

See User information
Quote:

Flowerpower skrev:
Röstade ens folk på Vaken? Vet inte folk på Vaken att när man röstar på något så ger man bort sin röst.. Gillar man inte ett system/företag/tjänst så stöd den inte och använd den inte.

Helt korrekt. Däremot röstar en del på Vaken, i alla fall som jag ser det efter diskussioner på trådar.

Skulle folket rösta på ett sätt så att det sker en maktförflyttning, då skulle rösträtten försvinna direkt. Det är bara en funktion av att tro man har en viss påverkan. Delvis är det rätt men betydelsen är i paritet med att flytta sandkorn i en sandlåda - i slutändan är det en sandlåda och allt ditt arbete på det stora hela är oberoende av den reella makten.

Att rösta är att än mer acceptera att man har ett personnummer och att man säger ja till systemet (Matrix?).

"I'm a free man!"
"...haha, muhaha, HAHA, MUAHAHAHA!"

Man skulle kunna tro att eliten tycker det är hemskt att valdeltagandet i EU-val är lågt. Men jag tror det är tvärtom. Ser de att färre röstar, ungefär som apati, är bra. Människor känner sig små, betydelselösa. Det är ett nationellt val och sedan federalistisk resignation. Då kommer folket att än fortare "välkomna" en världsregering, "det är lika bra att ge upp".

Det är tydligt att man VET att man engagerar sig på fel saker. Men man gör det ändå. En tro att sandkornet man flyttar på har någon betydelse.

So it is just a game.

Posted on: 2009/11/11 23:38

See User information
WORD.. tänkte exakt samma sak då jag såg skiten på tv.

Nja kanske eller så blir det (V)..

Hehe är det bara jag som har noterat V s logga liknar INGSOC från 1984

Posted on: 2009/11/12 5:14

Anonym
Hur menar du när du skriver:

"Skulle folket rösta på ett sätt så att det sker en maktförflyttning, då skulle rösträtten försvinna direkt. Det är bara en funktion av att tro man har en viss påverkan. Delvis är det rätt men betydelsen är i paritet med att flytta sandkorn i en sandlåda - i slutändan är det en sandlåda och allt ditt arbete på det stora hela är oberoende av den reella makten."

Jag förstår inte riktigt ditt resonemang. Funktion av hurdåvad? Vidare, menar du inte att den reella makten är den oberoende variabeln här?

"Man skulle kunna tro att eliten tycker det är hemskt att valdeltagandet i EU-val är lågt. Men jag tror det är tvärtom. Ser de att färre röstar, ungefär som apati, är bra. Människor känner sig små, betydelselösa. Det är ett nationellt val och sedan federalistisk resignation. Då kommer folket att än fortare "välkomna" en världsregering, "det är lika bra att ge upp"."

Nåja, även EU är i behov av en viss legitimitet den får av en folklig förankring. Vilket Medborgarinitiativet kan ses som ett tecken på.

See User information
Ameli har av många kritiserats på PPs forum, bland annat för det hon sade i debatt och därför att hon verkade hoppas på att Lissabonfördraget skulle gå igenom så att hon skulle få åka till Bryssel som EU-paralmentariker, detta fast det står i PPs principprogram att PP är emot fördraget. Jag antar att hon blivit populär då massmedia ständigt lyfter fram henne, troligtvis för att hon är rätt trogen den accepterade och politiskt korrekta agendan.

Posted on: 2009/11/12 13:21

See User information
Quote:
Jag antar att hon blivit populär då massmedia ständigt lyfter fram henne, troligtvis för att hon är rätt trogen den accepterade och politiskt korrekta agendan.

låter som en rätt trolig förklaring ;)

Posted on: 2009/11/12 13:37

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper