Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Vaken som namn
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det handlar ju om att vara vaken...
Jag tyckte "vaken" var ett bra namn när jag hittade hit... P3/P4 har ett program de börjar sända vid midnatt som också heter "Vaken" får du dåliga vibbar av det med? Kan inte du förresten byta nick till någonting annat. Jag får vapenextremist tankar om ditt nick. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tycker namnet är klockrent. Känns precis som att alla andra går i sömnen i sitt fina Lala-land.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
njae det är väl hyfsat bra, men stämmer inte alltid in.
Hårt och obefogat bemötande fick du också men sådana är forum.
Posted on: 2009/11/11 21:31
|
|||
|
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Välkommen O_range http://sv.wikipedia.org/wiki/Vakna! är Jehovas tidskrift men det finns ett radio program som heter Vaken men jag har inte ens kollat vilken som var först att göra anspråk på namnet.
När jag hör begreppet sekt så tänker jag på en sammanslutning som är hermetiskt tillsluten utan yttre betraktares insyn, så begreppet har för mig genomgått en beskrivningsförskjutning på samma sätt som begreppet terrorist som tidigare betydde - en person som med våld eller hot om våld söker ändra ett politiskt skeende. Namnet Vaken är fullständigt egalt för mig, det har kunnat heta vad som helst, och att kalla ett "surrforum" på nätet för sekt känns avlägset nästan patetiskt då det är slutna sällskap som Bilderberg-gruppen Frimurarna eller annat som saknar insyn som diskuteras bla. men det är ju bara min syn på saken. Ta ditt nick som exempel O_range http://en.wikipedia.org/wiki/Prince_Bernard_of_the_Netherlands Nazistofficeren som startade Bilderbergruppen http://en.wikipedia.org/wiki/Bilderberg_group Stammar från http://en.wikipedia.org/wiki/House_of_Orange-Nassau Det är inte lätt alla gånger...
Posted on: 2009/11/11 21:39
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Är Volvo ett bra namn - låter lite yxigt grekiskt/latinskt tycker jag.
Nä men, det är bara ett namn. Namnet, eller faktiskt, varumärket som det börjar bli, ska fyllas med en själ och ett innehåll. I vaken.se's fall blir det vad forumet och grundana gör det till. Hamsterpaj funkar finfint, trots at det inte är en matsajt. Dock, om man är stenhårt kritisk så finns det i ordet en viss klang som jag personligen skulle noterat i ett startskede. Men, namn är alltid svårt, för det skall ju hålla i tiden, och man vet sällan var skutan hamnar i famtiden.
Posted on: 2009/11/11 21:52
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Dödskallar och uppochnervända kors också. Intressant.
Var var du innan du kom hit?
Posted on: 2009/11/12 10:12
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kan du utvekckla frågan lite, så jag vet vad jag svarar på.
Posted on: 2009/11/12 11:25
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det är ett album omslag från bandet Nitad...
Vars jag kom från innan? jadu sverige? Quote:
Posted on: 2009/11/12 11:56
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Kalla det vad ni vill! :)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Tyckte du svarade utmärkt på ditt tidigare inlägg.. Det var mer ett påstående att "jag tyckte vaken" som namn gav religösa konnotationer och om ni upplevde detsamma?
Posted on: 2009/11/12 12:03
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ny.
? ? ? ? ? =Vaken.se
Posted on: 2009/11/12 12:05
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
inga behov att attackera 0_range han säger trots allt bara sin åsikt.
jag tycker själv att vaken är helt ok namn. det säger ganska mycket på bara ett ord :)
Posted on: 2009/11/12 12:27
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
0-range: Jo, det är lite klurigt med namnet. Kan ju bl.a. låta lite högtravande att kalla sig själv för "vaken" och därför tyvärr lite hånande mot andra, eftersom dom blir "sovande" per automatik. Det är INTE den känslan vi vill förmedla.
Vaken ska vara lite roligt, det ska vara en skön uppmaning till folk som går och sover i den massmediala konsensus-transen där dom själva inte tar reda på saker utan bara nickar och håller med när tidningarna dikterar verkligheten. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login