vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Bombat eller?
Två sidor av samma mynt, men vem tror ni skrattar hela vägen till banken?

http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,817745,00.html

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=145&a=528360&rss=1399

Kommentera gärna detta?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Bombat eller?

See User information
Aftonbladet 2006-04-30
"18-åringen från Götene åtalas också för förberedelse till grov misshandel efter att polisen vid en husrannsakan i hans lägenhet i Lidköping hittat bland annat en stor mängd pepparspray, diverse yxor, kofötter, kolsyrepistoler och knogjärn.
Trots de åtalades ringa ålder yrkar åklagarnapå fängelse."

Det är aldrig trevligt med bomber, men om det höga straffet är baserat på vad de hittade i lägenheten, så tycker jag att det är fel.
Tycker inte att det är så alvarliga saker man hittade där, men det är ju klart att om man misstänker att denna person kan/kommer att fö för sig att göra en yx-attack så är det ju klart allvarligare.....

Posted on: 2006/4/30 11:43
Stå på dig innan någon annan gör det
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag kan bara säga att det inte varit möjligt att mina barn skulle kunna förvara pepparspray, diverse yxor, kofötter, kolsyrepistoler och knogjärn i garderoben utan att jag hade fått reda på det och konfronterat dem. Förhoppningsvis hade jag varit vis nog att få dem att förstå att det ena leder till det andra... och i slutändan får man sota för det våld man orsakat... för att inte tala om alla oskyldiga människor som skulle drabbas.

Har iofs inget emot att man lär sig att försvara sig men bara kombinerat med kunskap om att argumentera och förstå andras synpunkter och givetvis hade det varit stor skillnad om det gällt ett direkt våldsangrepp mot det hem eller det land vi för tillfället bott i.

Dessa grupperingar fungerar egentligen ganska likadant eftersom ingen av dem vill lyssna på andra eller acceptera att det finns olika synpunkter på hur man löser problem. Vem som kastade första stenen i detta fall, typ "hönan eller ägget" låter jag vara osagt eftersom det skulle bli en ändlös diskussion.

Dock tycker jag att man alltid skall ställa sig frågan om vem som tjänar på en konflikt. Några förslag?

See User information
okej, håller med dig om att jag skulle/kommer att göra allt för att hindra ett sädant beteende, MEN, för det första så kanske inte grabben bor hemma vid 18 års ålder och utifrån mina erfarenheter så bodde fan inte min farsa hemma sedan jag fyllde 7 i alla fall, så han hadde inte mycket att komma med och som sagt, och för att försvara dessa ynglingar lite grann, så i den värld jag levde i tills jag var ca 30 så var detta nada. då menar jag givetvis inte brandbomber, även om detta förekom som rena bus.
jag läste tidigare om att öppna sig för mycket personligen, men jag ser faktiskt denna sida som en slags "terapi" där jag i stort
sett kan vara anonym.

Vem tjänar på en konflikt?
Nja, båda sidor eller? det beror på, om båda sidor är öppna, och kanske lär sig något av det...?
Annars så kanske det är den tredje sidan, som skapar det hela...eller nåt, nu är jag inne på konspirationsteorierna.
OCH, för att eventuellt försvara mig i förväg, så är jag lite packad i dag oxå, tack vare min svärmor.

snacka om att vara diplomat

nä, jaxtone, dig skulle jag fan vilja träffa. ha det gött alla

Posted on: 2006/4/30 19:32

Anonym
Jag riktigt ser hur svärmor står med en tratt och häller i dig fin skotsk whisky!

See User information
Jaxtone, du skulle bara veta vad rätt du har ( förutom tratt då).... Quote:

jaxtone skrev:
Jag riktigt ser hur svärmor står med en tratt och häller i dig fin skotsk whisky!

Posted on: 2006/4/30 20:43

See User information
Jaxtone - "saxofonisten"?
Jag ser nog så som du - detta med "myntsidorna" - Vi lever i en frustrerad värld och naturligtvis så utnyttjas detta av vissa intressen - som vi nog alla är medvetna om...
david icke kallar ju dessa grupperningar för "robot- radikaler" - det är suynd att inte dessa ungdomar får mer informtion vad som händer - så de kunde ifrågasätta - den verkliga maktutövarna - istället för att ledas till dessa - egentligen värdelösa för verkligheten - destruktiva handlingar!

Det dröjer nog inte länge förrens det kommer att krylla av V-masker på stan - för det var väl därför denna "film" visades upp -

Så de verkligen, kan börja "stadsfästa" detta med "försvaret" gentemot den "önskade" terrorismen - så att vi - lite mer lungna människor inte kan hitta någon framkommlig väg till en shysst reformation av eländet...

samt: plus: (Grymling)

Posted on: 2006/5/1 22:01
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper