Vakencorner
|
Re: Olof Palme skriver historia...
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Följande tror jag:
För att en förändring av systemet ska kunna ske så måste vi först förändra oss själva som enskilda individer och som du säger, kärlek är vägen. Tror det även är dags att glömma bort nationer o se oss som en enda stor global kommun/ekosystem.
Posted on: 2006/5/1 17:18
|
|||
|
Global demokrati och ekonomisk rättvisa med reglerad marknad för ekologiskt hållbar utveckling och fred tror jag kan vara något.
|
||||
|
||||
|
Re: Olof Palme skriver historia...
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vi skall inte glömma något - men kanske se saker och ting på rätt sätt - vi har väl alla hört talas om de olika sorters kärlekar - som förövrigt "segelsättaren" talade om i radiointervieuwen -
(1) Kroppen - oss själva... (2) omgivningen den närmaste - familjen... (3) lite större - grannskapet- kommunen? (4) regionen - landet? plus så var det väl fyra till - Allt detta måste vi vara aktsamma om - eller så som jag ser det också - detta jag snott från de gamla Norska sk. >Jordens vänner< - De tre V-ena: Vårda! - Värna! - Vörda! Och naturligtvis, denna stora sista - sk. inom den sk. kristna termologin - AGAPE - den innefattar ju naturligtvis, en real bamse international - men inte denna fruktansvärda "röda" - utan nått helt annat... utan jhust detta du efterfrågar - denna Communión - då innefattande denna treenighet - Ekonomi- Ekologi - Ekosofi - inget av detta kan ju vara den andra förutan! HOLISM! samt: plus: (Grymling)
Posted on: 2006/5/1 21:31
|
|||
|
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"
Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet! |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login