vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Försvara vaken
VoF´s forum så attakeras Vaken och i synnerhet micro. Jag uppmanar alla att gå in och försvara vaken.se.
//K

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Försvara vaken
Attackeras!!? Vaddå? Det är ju kritik!

Vad ytterst dumt och löjligt att starta en sådan här tråd som uppmanar till att "försvara" vaken.
Det är ju så här politiker och annat pack pysslar med,...håller varandra bakom ryggen. Du uppmanar att alla skall försvara vaken oavsett om kritiken är berättigad eller inte.

Nä fy...det stinker korruption lång väg...

Snart får man väl höra;..."antingen är du med "oss" (vaken),...eller så är du med terroristerna (Vof)"...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
psilocyber snappade tydligen inte upp ironin i Kabbalahs inlägg...

Anonym
Jag blir glad när jag läser deras tråd. Den hopp om att positiv förändring pågår.

Läste ni te.x. om "vaken" i AB:s Klick-bilaga om "hur tröttheten envist kämpar på i några av de brantare uppförsbackarna.

See User information
Jag skrev detta inlägg på VOF och tänkte att det kanske var någon mer som ville läsa:

I min vardag så söker jag efter att vidga min förståelse för andra människor. För mig är kontakten mellan två olika människor kärnan i tillvaron. Jag söker inte absolut sanning utan jag söker ödmjukhet för andras sätt.

Detta har jag försökt att ge www.vaken.se. Här är alla tillåtna att tala om vad de anser vara kunskap. Det viktiga är inte för mig att en viss idee går att bevisa, det viktiga är att vi föröker förstå och håller trevlig ton. På vaken.se finns alla typer av männisor, från vänserangängare, nationaldemokrater, till kristna och budhister.

När jag upplever att någon inte håller en trevlig ton så modererar jag forumet. Nästan varje gång jag gör det bli någon sårad eller arg, kanske hittar jag ett bättre sätt att göra detta i framtiden.

Vi har en tendens att generalisera, dömma och förlöjliga andra. Detta ser vi inte minst i denna tråd. Om någon värkligen vill veta vad jag känner och tänker så kommer inte anklageser att komma närmare detta mål.

Jag blir ledsen över dessa påhopp, för jag har inte i intentionen att ljuga eller liknande. Kanske har jag utryckt mig slarvigt och bristande, men jag har inte haft den intentionen.

Jag önskar att alla såg att vårat sätt att komunisera är långt viktigare än de fakta vi framför. Vi vill inte hamna i en teknokratisk diktatur.

När jag studerar just dessa sätt som vi "härskar" över varandra med skam, skuld och hot så får jag uppfattningen av att just detta är problemet idag. Vi är helt enkelt rädda att tänka på ett sätt som skiljer oss från normen iom risken att bli dömda. Detta återfinns i skolor, tidningar, forum, forskningm, politik mm. Det är just med denna stuktur som man kan åstakomma det som jag ser framför mina ögon. Att en hel värld låter sig manipuleras utan att frågasätta.

Jag hoppas att alla ser att det är lika fundamentalistiskt att tro att vad veteskapen säger är sant, som att tro att kristendommen är san, eller att en viss konspirationsteori är san. Vi vet helt enkelt inte vad som igentligen är sant och om vi lever i en tillvaro där vi inte på förhand har dömt våran omgivning kan vi plötsligt se saker som vi inte tidigare kunde se.

Posted on: 2006/5/2 19:32
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
När skrev aftonbladet om vaken och vad stod det?
mycket nyfiken..kan man få utdrag ur texten??

Posted on: 2006/5/2 21:47

See User information
Detta var ju ytterligare en samling får som bara stirrar sig blinda på 911 och speciellt WTC1&2 , dessa följer nog inte den utveckling i det amerikanska samhället med allt från polisstat till den öppna gränsen mot mexico,, såsom vi andra gör genom bland annat Alex Jones Radio Show..

Det patetiska är ju att dessa individer skulle inte ens kunna tänka sig att lyssna på ett enda radioprogram med Alex, dom skulle bara påstå att detta är teorier när han faktiskt levererar nyheter som inte "syns" i amerikanska medier av vissa anledningar..

Posted on: 2006/5/2 22:31
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
En sak att minnas är att segraren alltid skriver historien, d.v.s. formar den färgade sanning som kan hålla honom, henne eller "dem" kvar vid makten!

Anonym
Inte i koherens med topic men ett svar på senaste inlägg av jaxtone.

Jack Black (GCN) ska köra en "sucess stories" show fredagen den 5 maj. Där han ska ta upp alla framsteg som "infowarrior"-kulturen har gjort. Alex films, Dylan film, etc etc.

Kan kanske bli intressant.

Anonym
"koherens"?? Inte behöver du vara så högtidlig void, och använda dig av SÅ fina ord bara för att du svarar ett inlägg av självaste jaxtone...hehehe

Anonym
Visste faktiskt inte vad "koherens" var förut... men eftersom jag trots min höga ålder fortfarande lär mig nya saker varje dag, så har jag nu ett fantastiskt nytt rytmiskt trestavigt ord att komponera meningsbyggnader med...

Koherens = Motsägelsefrihet hos en teori, logiskt sammanhang i en argumentation.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper