vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Tjenare Alla!
Tänkte att mitt första inlägg här skulle vara en liten presentation...

Jag är ganska ny användare på detta forum men har surfat runt på liknande sidor mycket och läser mycket böcker. Nu senast "Den dolda agendan av John Pilger" Bra bok. Tycker överhuvudtaget att vi lever i en intressant tid, en sjuk tid, och det är så mycket vi inte vet som vi bara kan gissa oss till..

Det är intressant att läsa på om hur det kan komma sig att vår värld är så snevriden, jag anser mig inte alls veta hur allt hänger ihop, men det känns om att det mesta ändå hänger ihop på nåt sätt.

Jag är övertygad om att den mesta informationen vi får från samhället, media är sjukt missvisande och i många fall rena lögner. De flesta människor sväljer det mesta som sägs, men på samma gång så är det fler och fler som inte gör det..

Jag själv har jobbat på ett av de största mediebolagen i Sverige och har sett inifrån hur de flesta "journalister" inte är annat än s.k nyttiga idioter...en del är väl kanske bara idioter ....det är då inte många som är riktiga journalister som vill berätta sanningar och avslöja maktens riktiga agendor och brott...nåt som alla i den branschen borde brinna för..

TVn har jag slängt ut för många år sen, men kan ändå bli road av att titta på den hos andra...som ikväll hos en kompis...då skulle dom tydligen debattera på Kvällsöppet hur mycket Prinsessan Viktorias handväska får kosta....jag kan inte annat än skratta, det är fan humor! Däremot är vaccin-propagandan ganska skrämmande!

Jag kan mest läsa grejer nu för min uppkoppling är riktigt kass, men många filmer som det länkas till har jag sett, kan rekommendera dokumentärerna på "Open your eyes" 1-10 som nån hade satt ihop, mycket bra på dom, tack!

Vi har mycket att se framemot tycker jag och det är väl ingen idé att frukta nåt...som Bobs ord jag läste här nånstans....

"Emancipate yourself from mental slavery None but ourselves can free our minds. Have no fear for atomic energy, 'Cause none of them can stop the time"

Hursomhelst tack för en bra sida med intressanta tankar!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Tjenare Alla!

See User information
Välkommen!

Posted on: 2009/11/19 0:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Välkommen

Posted on: 2009/11/20 14:46

See User information
Välkommen
Faktum är att jag vill uppmuntra dig till att göra ett så detaljerat inlägg som möjligt som beskriver det du sett "från insidan" på mediebolaget av "journalister" som inte gör sitt jobb, om jag förstår dig rätt.
Gör gärna en separat tråd med ett längre och detaljerat inlägg med dina observationer inifrån. Det kan vara väldigt värdefull information

Satt faktiskt i bilen för en stund sen och tänkte på att man skulle vilja ha en grupp på 10 pers som "granskar" public service inifrån under ett års tid. De skulle få gå på exakt ALLA möten och lyssna på ALLA telefonsamtal de ville. Skulle vara mycket intressant att höra vad de hade att säga efter ett år

Posted on: 2009/11/20 15:14
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Quote:

GordonShumway skrev:
Välkommen
Satt faktiskt i bilen för en stund sen och tänkte på att man skulle vilja ha en grupp på 10 pers som "granskar" public service inifrån

Välkommen

Hehe...http://www.darkroastedblend.com/2009/ ... reme-roads-in-uganda.html

"journalister"är/betyder sanningsökare och inget annat så att vi benar ut det med en gång.

Human and Animal Features Remix

Physiognomy (relationship between an individual's outward appearance and inner character) was common in Middle Ages and was even taught in universities... French artist Charles LeBrun applies some of the principles of this "science" and shows us some character traits revealed in human/animal portraits:

http://www.darkroastedblend.com/2009/ ... reme-roads-in-uganda.html ödlor...

http://www.nlm.nih.gov/exhibition/his ... anatomies/porta_home.html

Posted on: 2009/11/20 15:22

See User information
Tjenare själv o välkommen hit

Posted on: 2009/11/20 15:26

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper