vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Stolt att vara svensk

See User information
Idag är första gången på länge som jag verkligen känner mig stolt att vara svensk. Varför? Jo för det modiga och rättvisa beslut som fattades av vår utrikesminister och vår statsminister nämligen att tillåta en minister från Palestina att besöka Sverige och beslutet att inte deltaga i militära övningar med Israel trots alla protester från alla dem som av någon underlig anledning stöttar förtryckarlandet Israel och zionisterna.

Det blir helt klart en röst på sossarna i september.

Posted on: 2006/5/7 9:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Stolt att vara svensk
fan vad lätt det är att köpa en röst
"inte delta i en flygövning"

Då dunkar vi göran i ryggen o menar på att fan vilken stake han har

och hur vet du att inte andra partier hade gjort samma sak?

här är en gammal tråd om sionismen och den svenska röda rosen

http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... 965&forum=1#forumpost6309

soccarnas valsedel kommer likt de andra hamna i sopinkasstet direkt dom kommer inanför dörren

dessutom står det på din vaken sida på politik
"Ifrågasätter allt "

ta en extra funderare igen

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag är socialdemokrat av födsel och ohejdad vana men på senaste tiden har jag varit mycket besviken på sossarnas politik speciellt när det gäller utrikespolitiken. Röstade blankt i senaste valet. Jag saknar Palmes uttalande: "Satans mördare".
Men det senaste agerandet från den socialdemokratiska regeringen inger lite hopp. Vi kan ju se att media i allmänhet inte t ex rapporterar om det våld och förtryck som Israel utövar mot palestinierna dagligen. Däremot rapporteras allt våld som riktas mot Israel in i minsta detalj. Man rapporterar inte heller om det förtryck som råder inom Israel som påstår sig vara demokrati. Vad är det som gör att media inte har en rättvis rapportering av utrikeshändelser. JHar man sparkat alla utrikesreportar? Det förekommer ju nästan inga som helst reportage från utlandet.Man man undrar ju varför. Istället upprepar man ständigt floskler som militanta palestiner, islamister= terrorister och ett ständigt utbud av zionistisk propaganda om förintelsen. Ren hjärntvätt alltså. Måste bero på dem som har makt över media.

Posted on: 2006/5/7 10:32

Anonym
Skywatcher!
272 inlägg har du skrivit på vaken och är alltså en av de mest aktiva och är socce?

man blir ju förvånad för mindre

elle skämtar du?

soccar de som lurat in oss i EU!
du går med person o sahlin i förstamaj tågen och firar illuminatis födelsedag.

du går bredvid ondskan och demostrerar mot den på samma gång?

See User information
Käre Maggot vem tycker du att man skall rösta på? Jag som trodde det var en demokratisk rättighet att rösta på vilket parti man vill. Så bra att du håller reda på hur många inlägg jag har gjort här på Vaken. Kanske tycker du att det är för många. Skall jag sluta med mina inlägg?

Jag har bott i Angered närmare bestämt Gårdsten och senare Angereds Centrum. Jag har också många gånger suttit vid tjärnen och filosoferat. Har då ofta tänkt att vilken tur jag har som kan sitta här och njuta av den vackra naturen. Inga krig, ingen svält. ingen rädsla för repressalier när jag uttrycker min åsikt. Visst har vi det bra i Sverige men inget är så bra att det inte kan bli bättre. Om man vill påverka så är det bästa sättet att engagera sig politiskt antingen i ett befintligt parti eller så startar man ett eget parti. Möjligheten finns än så länge i vårt land. Ha det bra Maggot!

Posted on: 2006/5/7 11:00

Anonym
Mags! Är du förvånad? Sedan jag började kolla in vaken slutade jag att vara förvånad!

Låt "Skywatcher" vara sosse om han känner för det... hans åsikt är ju lika mycket värd som din och min... och alla har ju rätt att tro och känna det de vill... men tids nog kanske fler kommer till samma insikt som min gamla mor som skurat rikemansgubbarnas och sossepamparnas golv under hela sitt liv. Fast ryggen la av vid 50 så är hon nu vid 83 års ålder hyfsat pigg både till kropp och själ... det beror kanske inte så mycket på att arbetsgivarna brydde sig ett skit om arbetsmiljö på den tiden det begav sig utan snarare på hyfsat bra gener eftersom hon liksom jag är i rakt nedstigande led ur genuin slav och arbetarklass sedan minst 400 år! Och kommer man från den delen av befolkningen så måste man vara stark på ett eller annat sätt för att överleva. Eller hur "Skywatcher"?

Jag frågade henne för ett tag sedan vad hon kände för sossarna anno 2006 eftersom jag vet att hon tidigare berättat om att hon som barn var ganska stolt när nästan hela Majornas arbetarklass marscherade efter de röda fanorna på 1 Maj. Att de som då tillhörde arbetarklassen hade som gemensamt mål att stärka sin roll i samhället och att bry sig om de sämst ställda.

Nu 2006 svarar hon kort om de som styr landet och kallar sig socialdemokrater idag!

- Sossar, de är väl för katten inga sossar... de är ju snarare som de pampar, brukspatroner och kapitalister vi kämpade emot på 30- och 40-talen!

Om en pensionär på 83 år inser detta så borde det vara ganska uppenbart också för oss andra att se igenom lögnerna. Men vänta lite nu... hon är ju glasklar och har intellektet i behåll och det är ju ett minimikrav för att man genomskåda lögner och svek uppifrån.

See User information
Men vilket parti är bättre??? Rösta då på det!

Posted on: 2006/5/7 11:05

See User information
Mulliga mansgrisar det är vad ni är! Skywatcher är ingen han!

Posted on: 2006/5/7 11:08

Anonym
Ojojoj! En kvinna... sorry! Jag ber ödmjukast om ursäkt för misstaget! Kanske Skywatcher"ess" hade varit en liten guide!

Ok... man skall lära sig något nytt varje dag... och idag fick jag lära mig det den hårda vägen!

Anonym
Skywatcher skrev:
Quote:
Men vilket parti är bättre??? Rösta då på det!

Mänskligheten har likt försöksdjur varit utsatta för experiment under flera tusen år med två viktiga beståndsdelar för att skapa förvirring och konflikter.

Politik och religion!

Och under dessa tusentals år har samma slavklasser och härskarklasser i princip varit av samma klaner, släkter, kungaätter och maktstrukturer. Har något egentligen förändrats i ägandeform eller angående vem som har rätt att verkligen vara med och bestämma hur den här planeten styrs? NEJ! Det är precis då som nu en grupp styrande klaner och en produktiv enhet som ofta ställs på bar backe i fabricerade lågkonjunkturer eller offras i miljoner på slagfälten i en lönsam krigsindustris namn!

Så mitt svar ang. vem man skall rösta på? Dig själv. Du är givetvis den som skall bestämma över ditt liv. Inte anonyma killar i kostym oavsett om de kallar sig sossar, moderater, kristna, nazister, kommunister eller whatever!

När du röstar på ett parti så lägger du hela din och dina efterkommande geners liv i händerna på människor som sitter i ledande position för att de tjänar något personligen på det. Approximativt 100 000 i månadslön inkl. fria resor, traktamenten och hotellnätter i hela världen för en familjemedlem eller annat resesällskap. Är detta korrekt information om EU-kandidater eller har jag blivit desinfomerad så korrigera mig gärna men det borde vara nära sanningen... 70 000 i månadslöner för svenska arbearklassen självutsedda representanter. Dessa privilegium skulle kunna få vilken vanlig människa som helst att glömma bort sin Robin Hood själ. Men när det gäller dessa broilers som går under epitetet "politiker", som sedan tidig ålder fostrats in i ett nät av lögner via elevråd, ungdomsförbund och senare storpolitiken borde vägen till att blunda för verkligheten vara mycket kortare.

Jag skulle kunna fortsätta att rabbla politikerarvoden eller andra fakta men det viktiga är om du fortfarande tror att dessa lakejer skulle bry sig ett smack om hur du mår eller om du klarar dig ekonomiskt?

See User information
Jaxtone du har rätt i mycket men hur menar du att Sverige skall styras? Att var och en gör som den själv tycker? Hur menar du att detta skulle fungera? Jag är kritisk till mycket i den svenska politiken men som jag ser det är den enda vägen att påverka genom ett politiskt parti och då får man ju välja det minst onda av alla onda ting. Jag försöker leva mitt liv i största möjliga mån som jag själv vill men när man ser vad som händer med männsikor i andra delar av världen så blir det svårt att njuta fullt ut. Alternativet är att stänga av TV, sluta läsa tidningar (det har jag för övrigt redan gjort), sluta surfa på internet (det blir svårare) och bara njuta av det paradis som jag faktiskt lever i.
Jag blev bara så glad när svenska politiker vågar stå emot trycket från onda makter och låta ett förtryckt folk få sända ett språkrör till oss. Om vi skall få fred i världen måste vi låta alla komma till tals och inte bara lyssna på förtryckarnas propaganda.
Free Palestine!

Posted on: 2006/5/7 11:42

Anonym
Quote:
Jaxtone du har rätt i mycket men hur menar du att Sverige skall styras? Att var och en gör som den själv tycker?

Vänd på din fråga så har du sanningen alldeles framför näsan om hur det egentligen fungerar för massorna i hela den moderna västvärlden!

Detta är ju ingen liten fråga och jag förstår att du egentligen ville glädja dig åt ett utländskt statsbesök och sossarnas roll i det hela!

Eftersom det visat sig genom historien att ingenting som styrs av politiker händer av en slump så undrar jag "en" sak i slutet av detta inlägg.

Alla företeelser, uttalanden, begrepp, händelser och ageranden som sker i politikens namn har givetvis en mycket medveten agenda. Så vad tror du att socialdemokraternas avsikt är egentligen? Godhet?

See User information
Jaxtone du svarade inte på min fråga hur Sverige skall styras enligt din åsikt. Vill gärna höra din åsikt om detta.

Vad avsikten är med sossarnas överraskande handlande gentemot den palestinska regeringen m m så kan jag tänka mig att det är ett sätt att fiska röster inför valet. Om så är fallet så ser jag det ändå som positivt eftersom dom tror att en stor del av svenska folket tycker det var ett bra ställningstagande så då finns ju möjlighet att dom fortsätter på den vägen. Det är min förhoppning i varje fall. Vi måste ju ställa krav på dom politiker som vi valt att styra Sverige och inte bara stillatigande se på när dom fattar beslut som inte gagnar oss väljare.

Posted on: 2006/5/7 11:59

Anonym
Skywatcher!
Jag ber om ursäkt.
men ja var inte säker på om du skämtade.

Som ja skrivit i forumet kanske 50gånger sitter de sju etablerade partierna i samma båt och det är du som ror naturligtvis är det motvind.

utåt sett är de alltid så skilda åt , livliga debbater i SVT
(vänster högertjaftset)

men när de stora VERKLIGA frågorna kommer då är alla överens

ex;
mörklägningen kring estonia
eller när det godkändes att eus hemliga polis har rätt att bevaka dig och åsiktsregistera varje medborgare.

MP och V är alltid emot sånt här på pappret men när det kommer till kritan så ser det annorlunda ut..

och ang hur ja ser på "rätten att rösta"

Jag tänker inte rösta alls!
rösta säger många är en skyldighet och det är något fint att vi får rösta här i sverige.

Jävla skitsnack!

Vi kan likna det med en råtta i ett sånt där terarim (ja ni vet en genomskilnig bur)
det finns två gångar (hål)

råttan kan då välja att gå åt höger eller vänster

råttan tror han har valfrihet.
men han kommer fram till samma mål.
oavsett sitt "val"

och på det sättet är vårt samhälle uppbyggt.

jag har inget förtoende för något parti!

jo det skulle väl isf vara vaken shygets parti RMS gul front då

den partiledaren verkar det inte finnas så mycket ont i.

höhö
som han själv skulle ha avslutat det med

ps: det är klart du ska forsätta skriva

MVH Masken

Anonym
Skywatcher du skrev

"Jag är kritisk till mycket i den svenska politiken men som jag ser det är den enda vägen att påverka genom ett politiskt parti och då får man ju välja det minst onda av alla onda ting"

okej
pest elker kolera !

ser du det tragekomiska i detta.

"påverka genom att rösta på det parti som redan har makten "
vad påverkas då?

den röda rosen har väl styrt sverige hela tiden förut två mandatperioder?

sen skrev du
"Jag blev bara så glad när svenska politiker vågar stå emot trycket från onda makter och låta ett förtryckt folk få sända ett språkrör till oss"

hur vet du det vad man säger o vad man gör är två skilda ting

Anonym
Skywatcher:
Quote:
Jaxtone du svarade inte på min fråga hur Sverige skall styras enligt din åsikt. Vill gärna höra din åsikt om detta.

Well... vad fasen svarar man på en sån sak. Decentralisera makten till att börja med... det är ett akuttillstånd! Öronmärk dessutom varenda skattekrona så att alla vet vad det är de är med att betala för.

Dessutom skall ingen ledare utan verklig erfarenhet och förankring till verkligt arbete, till verkligt lidande samt fattigdom ha någon rätt att uttala sig eller bestämma över andra. Med andra ord byt ut idioterna till vanliga människor med livserfarenhet och yrkeskunskaper. T.ex. bör sjukvården skötas av de sjuka och deras läkare. Inga jävla politiker som vill samla politiska poäng och höja sin egen pension. T.ex. bör statens affärer skötas av folk med ekonomiska kunskaper. Etc... Etc... Inga amatörernas afton längre...

Alla papper på bordet i alla lägen. Oavsett om det handlar om brottsbekämpning eller socialbidrag i lyxklassen till EU kommisionärer, riksdagsmän, kungahus och andra snyltare under tiden som de svagaste i samhället går under? Oavsett om det är miljardbidrag till militärregimer i tredje världen under tiden som det dör ett barn av svält var 10:de sekund? Oavsett om det handlar om 10 miljarder till att restaurera Tjernobyl med lika bra resultat som att sätta en k-pist kärve i en Sweitzerost?

Avslöja dessutom AMS och sossarnas röstreserv och se till att folk vågar börja anställa igen genom att ta bort alla krångliga byråkratiska rutiner samtidigt som skatteverk, försäkringskassan och andra institutioner med sina hantlangare i princip misstänkliggör varje människa som startar ett företag och förutsätter att det är en skurk de har att göra med.

Och framförallt måste ett minimikrav på en representant för oss andra verkligen vara folkvald och kunna erkänna när han eller hon gör ett fel. Att vara så ärlig de kräver av oss att vi skall vara i alla lägen. Och slutligen svara JA eller NEJ på frågor istället för att köra det standardsvammel alla politiker lärt sig att komma undan med.

Anonym
Skywatcher! Här är en text jag skrev 1980 till en grupp jag hade då, läs och begrunda!

SNACKA GÅR JU ALLTID

SÄG VET DU VEM DE E, SOM FÅR 7 ATT BLI 3
SOM E AKTAD BEUNDRAD OCH BETRODD
SOM HAR STATUS SOM HAR STIL, OCH EN VÄLKÄND PROFIL
BAKOM SVEA RIKAS RIKSDAGSBORD

SOM LOVAR ALLT DU VILL, OCH GÄRNA LITE TILL
MEN LURAR AV DIG SKJORTAN, NÄR DU VÄNDER RYGGEN TILL
HAN FINNS I HELA VÄRLDEN HAN E EN TVÅBENT PARASIT
EN FÖRSTA KLASSENS TVESTJÄRT SOM SNACKAR MYCKET SKIT

SNACKA GÅR JU ALLTID, MEN SNACKA SÅ DET GÅR
DET KLARAR HAN ALDRIG AV

EN POLITIKER MINSANN, E EN MYCKET MÄRKLIG MAN
SOM OFTA SNACKAR OM VÅR SVENSKA VÄLFÄRDSSTAT
HAN HAR HELA KÄFTEN SMORD AV LUFT OCH TOMMA ORD
MEN INGEN FRAMTID BYGGS PÅ TOMMA ORD OCH PRAT

VEM HAR BYGGT HANS VÄLSTÅND OCH HANS DJÄVLA RIKSDAGSHUS
OCH VEM HAR SYTT HANS KÄRRINGS NYA SAMMETSBLUS
VEM HAR HANS FRAMGÅNG PÅ SINA AXLARS SLIT
OCH VEM HAR SKURAT GOLVEN DÄR HAN STÅTT OCH SNACKAT SKIT

DET KLARAR HAN ALDRIG AV

DET KLARAR HAN ALDRIG AV
DET KLARAR HAN ALDRIG AV
DET KLARAR HAN ALDRIG AV

See User information
Ok Jaxtone. Politiker är vanliga människor som du och jag. Dom är dessutom valda av folket. Tycker man inte att dom sköter sig så får man ju försöka påverka dom och tala om vad man tycker i olika frågor. Tyvärr är det väl så att dom flesta i Sverige inte bryr sig om politik och överlåter till våra folkvalda att sköta detta. Sedan klagar man när det är något man inte är nöjd med. Vad menar du att man skall ha i stället för politiker? Diktator? Nä..
Är man inte nöjd med den politik som förs så får man engagera sig. Man kan gå med i ett parti som redan etablerat sig eller så startar man ett nytt parti. För att ett parti skall få tillräckligt med röster för att komma i regeringsställning så krävs det ju att man har ett politiskt program som tilltalar så många som möjligt. Det är en balansgång så klart. Alla blir inte nöjda men att socialdemokraterna har haft makten i så många år beror ju på att svenska folket i så stor utsträckning har röstat på dom. Varför har dom det? Om ingen röstar vad har vi då. Hur skall samhället fungera?

Du Jaxtone och Maggot har fortfarande inte svarat på min fråga. Jag väntar med spänning på era svar.

Posted on: 2006/5/7 16:20

Anonym
Men kära Skywatcher!

Jag tycker att jag svarat så utförligt det går med tanke på att vi inte har hela livet på oss att tillbringa på just vaken!

Jag har inget förtroende för de saker du föreslår... inga partier... inga grupperingar...

Har du hört talas om människans flockbeteende... det är det jag försökt undkomma hela detta livet och förmodligen alla de tidigare också.

Att tänka självständigt betyder inte att jag sväljer bluffen om att välja ledare som skall tänka, agera och styra åt mig? Har du som gammal sosse och som jag förutsätter röstat på sossarna i tidigare val... genom ditt agerande valt killar som Persson och psykopater / mytomaner som Freivalds så föreslår jag att du byter tankesätt och vaknar!

See User information
Ja visst Jaxton snälla du, tror jag förstår nu. Det går väl utmärkt att leva så även i det här samhället. Bygga en koja i skogen, samla kottar och bär, en get att mjölka och all tid i världen att tänka självständigt. Ingen anställning så slipper du en chef som talar om för dig vad du ska göra för att få den futtiga lönen och du slipper att betala skatt också. Det bli lite värre om du skulle bli sjuk eller bryta ett ben eller liknande för sjukvård, tandläkare och sånt idiotisk är väl inte du beroende av. Människan är ett flockdjur så det blir nog lite ensamt i längden förstås. Jag unnar dig verkligen en sådan frihet ska du veta och jag ser inga hinder egentligen. Du behöver inte lägga ner någon tid på att svara mig. Ha ett bra liv!

Posted on: 2006/5/7 18:52

Anonym
vilken fråga har ja ej svarat på?

Anonym
Jag har inte en aning om vad som menas... men det kanske lutar åt att hon vill veta vilket av pest- och kolerapartierna du skulle rösta på om du var korkad nog att tro att någon av de fejkade representanterna var på riktigt! Eller kanske nåt illusoriskt drömscenario på en miljon detaljerade sidor som beskriver exakt hur du skulle styra detta landet om du hette Masken Persson eller Maggot Freivalds?

Under tiden du funderar kan du komma hem till mig och käka kottar och mjölka får under tiden som "Skywatchers" välfärdssamhälle monteras ned av de såkallat folkvalda representanterna... utan att hon märker det!

Och för att påminna Skywatcher om det där med pissig lön så har jag aldrig gått i den där gråsaggiga sossefällan där högsta drömmen är att vara löneslav åt griniga chefer... trivs bättre som min egen. Det tror jag faktiskt de flesta skulle må bättre av... utom de som styr skutan åt helvete uppe i Stockholm!

See User information

Inte visste jag att mitt inlägg skulle orsaka sådana upprörda känslor. Jag respekterar naturligtvis era åsikter även om jag inte sympatiserar med dom. Ni är allt ena riktiga skojare i alla fall.
Välkomna hem till mig på hummer och champagne!

Posted on: 2006/5/8 8:10

Anonym
Quote:

Skywatcher skrev:
Inte visste jag att mitt inlägg skulle orsaka sådana upprörda känslor. Jag respekterar naturligtvis era åsikter även om jag inte sympatiserar med dom. Ni är allt ena riktiga skojare i alla fall.
Välkomna hem till mig på hummer och champagne!

Jag vet inte varför? Men varje gång någon levererar en rak uppfattning så tolkas det som man är upprörd och skall normaliseras genom parlamentariskt brainwash! Jag har inga upprörda känslor och har inte en enda gång under denna tråd haft en puls över 60 bpm.

Vad katten är det med folk härinne? Tassar alla på i ullstrumpor och lindar in sina teorier och sanningar i bomull hela tiden för att inte skada andra eller vad fasen är det som händer?

Det känns ibland som man hamnat på ett vuxendagis för paranoida överkänsliga kvasipacifister!

Peace!

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper