vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Vad händer?
Jag märker att folk vaknar runt mig... mer o mer. Svensson Andersson & Johansson. Alla möjliga sorter.
Kombinationen av mycket tvivel kring 9/11 och svininfluensan har fått folk att ifrågasätta, fundera. Och med google och youtube nära till hands är sanningen bara några klick bort.
Folk vaknar som en löpeld. Men vad händer?
Media sover fortfarande. Myndigheter likaså.
Finns det något bättre forum där man kan hitta lite mer info om vad som händer i rörelsen runt om i världen. Tyvärr verkar vaken.se fått sig en riktig stämpel pga kalla fakta och debatt... :-/
Någon som vet något bra internationellt forum?
Folk måste ha någonstans att vända sig med frågor & funderingar. Utan att behöva regga sig osv, det hindrar många.

bara lite tankar så här en onsdagskväll...

Gokväll! :D

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vad händer?

See User information
Vad roligt att diba vänner upptäckt att gud bor inom dem och att empati och kärlek är det som krävs om vi ska kunna klara den svåra tiden som kommer! Eller är det mer på nivån 'Bush är dum'? Grejen är att de flesta svaren finns inom en redan, man behöver ingen Alex Jones för att guida en.

Vill absolut inte vara dryg eller mästrande, men det kan vara värt att tänka på.

Posted on: 2009/12/9 18:27
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Barong skrev:
Vad roligt att diba vänner upptäckt att gud bor inom dem och att empati och kärlek är det som krävs om vi ska kunna klara den svåra tiden som kommer! Eller är det mer på nivån 'Bush är dum'? Grejen är att de flesta svaren finns inom en redan, man behöver ingen Alex Jones för att guida en.

Vill absolut inte vara dryg eller mästrande, men det kan vara värt att tänka på.

jo, det var drygt svarat. eller det var väl inte ens ett svar... mest ett korkat inlägg, men tack för att du tände min irritation. lyd ett gott råd, slappna av, krama dina vänner, släpp aggresiviteten. Peace man.

Till svar på det du skrev så måste väl uppvaknandet ske succesivt för var människa. Att kanske inse att 9/11 inte riktigt är vad det presenterats som. Att fatta att det är något skumt med vaccinet och influensan. Det i sin tur väcker tankar, och med lite tur även sökande efter svar. När man nått punkten av att inse vad livet egentligen är, eller ialla fall ger sig på ett försök till det. mer som en känsla än som ett diagram. I kombination med det fysiska universom som vi faktiskt lever i där allt har en regel, även i kaoset... och i den fysiska världen vi lever i nu upptäcka att det är Ra-dyrkande satanister som försöker styra världen bakom ett torn av $...
Äh, jag vet inte, och det gör inte du heller. men som jag skrev...jag märker att folk vaknar, folk runt omkring en, relationer, på jobbet, på gymmet. Folk som man inte känner. Folk ifrågasätter. Även Svensson. Det är bra.

& då undrade jag vad nästa steg är? Spekulationer...eller förslag...

Ett försök till ett vettigt svar på ett ihåligt inlägg.
Shot me again and I'll blow you to pieces ;)

Peace :)

See User information
Jo en massa smygaktivism....här går vi in under radarn....

http://gd.se/ledare/1.1591154

Kolla kommentaren..

Posted on: 2009/12/9 21:36
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Alla har sitt sätt för att föra fram det som man tycker är viktigt...

Fantastiskt att vi är så lika men ändå olika?!?!?

Posted on: 2009/12/9 22:06

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper