vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Köpenhamn dag för dag
#1


See User information
FREDAG 11/12: Jag har tagit en sväng runt på stan efter lunch. Polisen tycks ha tagit hand om några bråkstakar i förmiddags och burat in 35 stycken. Kanske det är där på Kongens Nytorv som bråken uppstår, metron som ju passerar stod stilla en stund i går åt båda håll och det är ovanligt. Det är givetvis mycket polisbilar på en del platser och "grisbilarna" som har små bås att slänga in bråkstakar i ronderar. Inget att se på Rådhusplatsen, det liknar mest ett annex till Tivoli. Fast inventariet den galne kinesen som anklagar svenske kungen för att han inte får inresevisum till Kina är bortmotad just nu när han hade fått hela världens uppmärksamhet - stackarn! Kongens Nytorv går tydligen inte att passera, bussarna kör omvägar. Från stan mot Dronning Louises bro vid Dardanellerna där Nörrebrogade börjar är det tjockt med polisbilar vid bägge brofästena. Stor helikopter parkerad på Rigshospitalets tak. Men lugnt vid Nörrebros Rundel längre upp på gatan där det numera rivna ungdomshuset låg. Där har varit åtskilliga våldsamheter förr!
Det har varit ganska gott om kongressdeltagare runt på stan de senaste dagarna och de är ju ytterst städade men nu börjar busslast efter busslast anlända inför helgen, en del från Sverige. Men ungdomarna ser prydliga ut där de kommer med sina hoprullade flaggor i handen. Som jag redan nämnt är Christiania ovanligt "öppet". Jag har varit där och snokat men inte sett en polis och där är otroligt fridfullt.

Posted on: 2009/12/11 14:22

Edited by Asgeir on 2009/12/11 14:40:07
Edited by Asgeir on 2009/12/11 14:40:47
Edited by Asgeir on 2009/12/11 14:42:18
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Köpenhamn dag för dag
#2


See User information
Tack för att du delar med dig av detta.. Antar att mötets nyckelpersoner håller sig långt borta från folkmassorna. För dem som har gått korruptionens väg i livet så finns ju inget farligare än fria människor med egna åsikter =)

Posted on: 2009/12/11 17:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Köpenhamn dag för dag
#3


See User information
de 76 gripna hade inte gjort något olagligt. vissa hade iofs maskeringar men många vanliga miljöflummarpacifister är ju tydligen godtyckligt gripna

Posted on: 2009/12/11 21:23
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Köpenhamn dag för dag
#4


See User information
Jo men dom hade sprayburkar och det är olagligt enligt den sk lymmelparagrafen som antagits inför mötet. Även om man har dom i en plastpåse. Sen tror jag att demonstranterna inte varit förberedda på riktigt hur många poliser det är på stan. Man kan snarast tala om polismassor. Danmark har femti procent fler poliser än de flesta andra länder per tusen invånare och just nu står dom på varandra i centrum. Kanske det var några demonstranter instoppade i grisbilarna som drog iväg när jag kom förbi. Dom ser ut som lågbyggda slakteribilar. För den som inte vet så är det inte särskilt trevligt att hamna i "fyllecell" i Köpenhamn, åtminstone förr fick man sitta hopböjd utan att kunna räta på sig men det är länge sen jag provat på det...

Posted on: 2009/12/11 21:53
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Köpenhamn dag för dag
#5


See User information
Ah ok, har inte hunnit läsa om lymmelpaketet.

Jag har personliga erfarenheter av danska polisen, och må säga att det är riktiga psykopater dom anställer, svenska poliser är riktigt sympatiska i jämförelse.

Posted on: 2009/12/11 22:01
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Köpenhamn dag för dag
#6


See User information
Jag tycker att snuten i CPH ska arrestera alla kommunist idioter de ser. När jag var i köpenhamn så sa jag att jag var en "högerextremist" och de bjöd på kaffe, dvs. köpenhamn snuten

En snut rekommenderade mig Alex Jones. En polis chef dessutom

Jag pratade med honom om illegala invandrare och annat skit i 36 timmar. hemma hos honom.

Posted on: 2009/12/11 22:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Köpenhamn dag för dag
#7


See User information
Men tänk efter nu för fan!!!!! Vad är det dom vill skapa och projicera ut till övriga världen.Det dom hela tiden ville ha var kaos! KLIMATMÖTE= GLOBAL MEDIAL TÄCKNING.Jag tänker i detta läge, SKÅDESPEL!

Posted on: 2009/12/11 22:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Köpenhamn dag för dag
#8


See User information
Ecoflum: Bra där!! www.särskrivning.se...

Posted on: 2009/12/12 1:40
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Köpenhamn dag för dag
#9


See User information
Quote:

Ecoflum skrev:
Jag tycker att snuten i CPH ska arrestera alla kommunist idioter de ser. När jag var i köpenhamn så sa jag att jag var en "högerextremist" och de bjöd på kaffe, dvs. köpenhamn snuten

En snut rekommenderade mig Alex Jones. En polis chef dessutom

Jag pratade med honom om illegala invandrare och annat skit i 36 timmar. hemma hos honom.


låter som snuten ville sätta på dig

Posted on: 2009/12/12 4:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Köpenhamn dag för dag
#10


See User information
LÖRDAG 12/12: Idag kom jag på att jag inte tänkt på att många delegater kanske är frimurare. Jag nämner detta eftersom det är så mycket tal om dom på andra ställen i forumet. Liksom om deras ärkefiender, illuminati. Frimurarlogen i Köpenhamn är en kollossal byggnad belägen på Blegdamsvej nära Rigshospitalet. Googlemapa på gatan mot norr mellan Rigshospitalet och Store Triangel. Jag har passerat åtskilliga gånger men man ser aldrig en människa utanför. Huset är mycket anonymt och arkitekturen påminner närmast om Joakim von Ankas pengatank. På väggen nära entréen som jag alltså aldrig sett öppnad sitter en minnesplatta över ett par medlemmar som sköts av tyskarna. Den ene var chaufför. Om han nämns på grund av att han körde bil eller var med i nåt chaufförsgille framgår inte av texten. Men tyskarna och frimurarna var ju inte hjärtevänner precis, det är väl allom bekant. Om man googlar ser man att huset innehåller två inre gårdar, detta nog för att det i stort sett saknas fönster utåt. Det verkar inte finnas några alternativa ingångar vid sidan av den tydligen sällan använda porten mellan de två höga pelarna mot Blegdamsvej.
Några som däremot borde vara frimurare är om inte annat så överläkarna på det närbelägna Rigshospitalet som har fjorton våningar. Längst upp har jag sett diverse frimurarklotter på en anslagstavla. Under Rigshospitalet finns en stor underjordisk parkering. Jag inser själv att inget av detta behöver ha bäring till något som helst i frågan om vad som påverkar Köpenhamnsmötet och om detta i så fall vore till nytta eller skada. Jag tvår mina händer, som Pontius Pilatus sa...

Posted on: 2009/12/12 7:21
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Köpenhamn dag för dag
#11


See User information
Quote:

Ecoflum skrev:
Jag tycker att snuten i CPH ska arrestera alla kommunist idioter de ser. När jag var i köpenhamn så sa jag att jag var en "högerextremist" och de bjöd på kaffe, dvs. köpenhamn snuten

En snut rekommenderade mig Alex Jones. En polis chef dessutom

Jag pratade med honom om illegala invandrare och annat skit i 36 timmar. hemma hos honom.


Vad mysigt. blev du kär?

Posted on: 2009/12/12 14:01
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Köpenhamn dag för dag
#12
Live från Köpenhamn:
http://svtplay.se/t/103261/rapport
Just nu, massgripanden ser det ut som...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Köpenhamn dag för dag
#13


See User information
LÖRDAG 12/12: Det cirkulerar rykten om att demonstranter infiltreras av väldigt vana bråkmakare som också är experter i att få andra att framstå som skyldiga. Med andra ord, som vanligt... det finns många sorters kriminalitet och alla brott begås inte av män med skarpa hjärnor och långsiktiga motiv. Kanske en del är med för att nån fotograf skall få fina bilder? Det är inte första gången sånt händer. Det sägs ibland att polisen håller ett extra vakande öga på de fotografer som får de bästa bilderna av just denna anledning... (typ såna som tar fina bilder av eldsvådor utan att få brandbilarna med). En bra bild inbringar förmodligen fortfarande ett antal tusenlappar och kostnaden är att trycka på en knapp en gång... man skall aldrig säga aldrig. Förr tyckte jag ibland att det var egendomligt att bråk och andra händelser kunde vara timade med tidningars pressläggning...

Posted on: 2009/12/12 18:46
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Köpenhamn dag för dag
#14


See User information
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6284771.ab

Vad jag har hört så är de sk "bråkstakarna" som gripits både jounalister och "föäldrar emot polisvåld".

Posted on: 2009/12/13 17:03
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Köpenhamn dag för dag
#15


See User information
LÖRDAG 12/12: Idag har jag hållit en liten paus och hållit mig borta från stan men rapporteringen i media är väldigt knapphändig tycker jag. Det är för kallt att delta i protester mot global uppvärmning.

Men eftersom dom flesta har tillgång till danska media genom kabeltv är det ju inget jag kan tillföra som inte dom rapporterat om redan. Men man skall veta dom kan konsten att underdriva rejält. När några som förmodligen var aktivister från en invandrarmiljö sprängde bort Den Lille Havfrue på årsdagen för 11 september häromåret sade man dels att det var 10 september och dels att den bara hade "lossnat och ramlat i vattnet" från stenen den sitter på...
(men Sanningen var att den sprängdes bort och hittades av dykare 30 m ute i vattnet).

Någon har förresten gjort en Stor Havfrue och ställt upp i närheten av den lilla som av vissa anses vara för spenslig och lite "utländsk" och skapat en frodig "germankvinna" istället - men nu kom jag för långt ifrån ämnet, ursäkta!

Vad gäller journalister så har jag redan nämnt att vissa av dom nog inte alltid är på samma sida som arrangörerna och nån förening som heter "Föräldrar mot polisvåld" har jag aldrig hört talas om. Men det är smart att bilda föreningar eftersom pressen gärna citerar uttalanden från föreningar men ignorerar aldrig så sakligt underbyggda privatpersoners åsikter!

Posted on: 2009/12/13 17:48
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Köpenhamn dag för dag
#16


See User information
Men vad är dessa demostranter för något, jo kommunist pack som vill ha ännu mer klimatskatter

Sånt som du får betala för inte fan tänker kommunist packet betala ett enda skit

Posted on: 2009/12/13 18:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Köpenhamn dag för dag
#17


See User information
Jag vet inte riktigt vad du menar med kommunister, kanske det finns ett bättre ord men jag har någon gång blivit lite gramse när jag har stått och stämplat kupongerna på spårvagnen medan gratisåkarna rusar in och sätter sig direkt på alla platserna. Jag har inget emot att stå men det sura är att de som sitter inte betalt...
(Det verkar som om klimatdemonstranterna lite grann är samma folk som kräver gratis kollektivtrafik)

Posted on: 2009/12/13 23:44
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Köpenhamn dag för dag
#18


See User information
jag håller med Ecoflum, klart man skall ingånga alla som inte är nazister och spöa på dom, dricka kaffe och mysa med fasco snutar är det bästa som finns såhär i vintermörkret.

Jag var där i både fredas kväll och gick med det sk "svarta blocket" på stora demon i lördas, detta gjorde jag av den enkla anledning att jag var där för att demonstrera mot kapitalismen, den globala eliten och inte co2 grejen..

Hursom var det en trevlig stämmning, massa god gratis ekologisk och hemodlad vegansk mat och många trevliga människor.
Snuten var som vanligt på oss med bilar kameror och rustade för strid.
Jag och dom som jag åkte med slapp iaf sitta i deras burar, vilket jag tycker är lite synd, att sitta där i sex timmar hade för visso varit tråkigt som fan, men det hade varit intresant att ha egen erfarenhet av hur det verkligen var i dom burarna.

Posted on: 2009/12/14 2:15
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Köpenhamn dag för dag
#19


See User information
Quote:

Ecoflum skrev:
Men vad är dessa demostranter för något, jo kommunist pack som vill ha ännu mer klimatskatter

Sånt som du får betala för inte fan tänker kommunist packet betala ett enda skit


Ja ge kommunistpacket va dom förtjänar! Mera polisstat! Mer tårgas!

Är du ett troll eller bara dum? Saken är ju att polisen griper 1000 pers och dom kan bara hålla 7 eller vad det var. Tror du inte detta kommer att komma till Sverige?

Många som demonstrerade är co2-muppar som inte vet bättre, men dom har all rätt i världen att demonstrera för sin sak.

Så som du argumenterar verkar det som bara de med rätt åsikter ska få gå på barrikaderna? Det är sådana som du som kommer applådera när demokratin försvinner mer och mer.

Emil: Skriv en redogörelse för allt som hände. Om du orkar :)

Posted on: 2009/12/14 14:20
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Köpenhamn dag för dag
#20


See User information
Tja, du betalar om de lyckas, betala skatt för att andas, klart sådana som du tycker det är bra, resten kan hålla sig för skratt.

Posted on: 2009/12/14 18:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Köpenhamn dag för dag
#21


See User information
Quote:

Ecoflum skrev:
Tja, du betalar om de lyckas, betala skatt för att andas, klart sådana som du tycker det är bra, resten kan hålla sig för skratt.


Som jag trodde, ett troll.

Mata inte trollet

On topic: Hörde att någon organisation anmält snuten för deras missbruk. Nån som vet något om det?

Hittade lite:
http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&Artikel=3307446

http://sydsvenskan.se/danmark/article ... r-kritiserar-polisen.html

http://svtplay.se/v/1813585/vasterbot ... _umea_anmaler_dansk_polis

Hittade denna intervju med en klasskompis till mej, mår illa när jag hörde det: http://svtplay.se/v/1812298/ungdomar_fran_umea_gripna_i_kopenhamn

Posted on: 2009/12/14 18:31

Edited by InBlood_I_Trust on 2009/12/14 19:01:04
Edited by InBlood_I_Trust on 2009/12/14 19:03:03
Edited by InBlood_I_Trust on 2009/12/14 19:15:57
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Köpenhamn dag för dag
#22


See User information
MÅNDADG 14/12: Det händer en massa sidogrejer. Nån vandaliserade t.ex Udlændingeservice som är motsvarigheten till Migrationsverket i natt. Demonstranterna på Österbro var på väg mot området där både Canadas, USA:s och Storbritanniens ambassader är belägna. Eftersom den förstnämnda händelsen är en klar sidoreaktion kanske polisen fruktade ytterligare en liten förlöpning mot de "anglosaxiska" ambassaderna som ligger med ryggen mot varandra? Visserligen bevakas åtminstone den amerikanska ambassaden av egna marinsoldater. Udlændingeservice ligger för övrigt också på gångavstånd från Österport station. Liksom frimurarlogen. Alldeles i närheten ligger den svenska Gustavskyrkan som ligger där den ligger för att en massa svenskar och finnar en gång strök med där när dom stormade Köpenhamns vallar - är det månne deras själar som farit in i demonstranterna?

Posted on: 2009/12/14 19:34

Edited by Asgeir on 2009/12/14 20:37:19
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Köpenhamn dag för dag
#23


See User information
Ja polisens agerande lär ju få konsekvenser.

Posted on: 2009/12/14 19:44
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Köpenhamn dag för dag
#24


See User information
Okay pata, kan berätta vad som hände ur _min_ synvinkel, dvs vad jag såg och upplevde, inte vad folk sa eller vad som visades i media.

Kom till danmark på fredagskvällen, kände på stämmningen, snackade med lite folk, dock inte så många demonstranter ute.
Träffade några britter på en pub och drog till christiania för att lyssna på lite musik och sedan sova.
Vaknade vid tio nästa dag och slöt upp med lite aktivister från lund, vi hörde att det sk "svarta blocket" var vid ett ställe som hette trianglen, så vi gick från centrum till dit, då hade greenpeace båten anlänt och ca 10.000 pers fanns på platsen.

Väl framme på trianglen var ingen där så vi drog tillbaka och anslöt oss till det svarta blocket som då stod i stora demonstrationen.

Det var en god stämmning och någon dansk höll tal och ropade upp organisationerna i den ordning dom skulle gå i tåget.

Ljudbilen spelade musik och vi vifftade med lite svarta fanor och ropade lite anti-kapitalistiska slagord som "our climate is not your buissnes"

Ca 10 minuter senare började några kasta gatsen på något random hus, då blev polisen mycket hetsk och drog igång sin "spärra av, ringa in, slå ner" chargong, vilket misslyckades ganska grovt då flertalet hade knallskott och en polis hade motorik nog att skjuta sig i handen, efter lite allmän kalabalik så var vi tvugna att ta av våra mössor och ansluta oss till den större demonstrationen där vi välkomnades varmt.

Sen tågade vi på till bella centrum där det var en stor scen uppsatt där dom höll tal och spelade musik.

Efter att man blivit ordentligt kall, trött i fötterna efter den mil långa marchen och trött på att folk utklädda till clowner satte massa co2 stickers på en bestämde vi oss för att ta tåget hem.


I övrigt klarade alla utom en av oss från "guantanamo" burarna, men han släpptes efter 12 timmar och kunde då berätta om att folk suttit bakbundna i fem timmar, inte fått gå på toaletten och kissat på sig samt blivit pepparsprejade i burarna.

nu inväntar vi den 16de för att se vad som hände.

Posted on: 2009/12/14 23:27
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
25 user(s) are online (25 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 25

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS