vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Can you Cee what I Cee :)
Nu ere vardagsmat att folk bara sitter o skäller på varandra här på vaken, och folk frågar mig varför jag inte skriver här längre. För det första, jag har inte energi över till att läsa pajkastningar o fåfänga drummelfasoner. Ta diskussionen upp på en högre nivå, tjafsa kan ni väl göra via PM, jag finner inte nåt intressant i pajkastning. Jag greppa relativt tidigt i livet att vi är alla olika, då tycker vi alla olika också. Sen så får ni förstå att man växer in i sanningen. Det går inte att tvinga på någon fakta hur som helst. Andras verklighet o sanning är personlig och unik. Bli inte arg på
den... Dessutom, om någon är felinformerad, kan man bli arg på denne då?... nä! Vi skall sprida info, inte va arga på alla som har blivit felinformerade...

För det andra så har jag dragit igång en relativt massiv aktion, som tog lite tid... Den har plats för hur många som helst o når media blixtsnabbt. Det enda denna aktion behöver är människor med skinn på näsan. Snappa iväg ett PM till mig om Du är
intresserad av att va me där de händer lite, sen bestämmer vi resten över msn, skype eller R-Wilco, eller nåt...

Skall väl inte vara så svårt o fixa... Jag siktar på klockan 24:00 i kväll...

,... e inte säker på vilket prog som funkar bässt, till att koppla ihop flera med, ni som har en aning, skrik till.

Hmm, vad handlar det om?.... Hmm, jag ringde Gotlands kommun i dag o berättade vad jag ville göra, 30 minuter efter det så stängdes mitt visakort av. Enligt Banken, av helt okänd anledning, och hon såg lite lurig ut bakom disken samtidigt som hon läste på skärmen :) ... Förutom detta så händer det finurliga saker när jag snackar om det öppet :) ... Skall man hitta på nåt så skall det va nåt som rör omkring ordentligt...

Jag har fått som jag ville från början i alla fall, dom är rädda o fegar ur med att leka kurragömma o ställa till det, o då vet man att dom lyssnar :) Samtidigt får jag också massvis med godis
att använda imot dom, kuligt verre! Häromdan droppa det ner en skriftlig ursäkt till Frugan o mig, från Svenska kyrkan (i stort sett). Jag skall scanna o lägga här senare. Med andra ord, det går att ha ordentligt roligt om man bara vill!... Jag har länge kört med det enda som funkar, o såsom Icke också säger, just do it, do it, do it... Det fungerar!

Hmm, i morrn klockan 24:00 tänkte jag att vi alla kunde snacka lite via webben, vad sägs? Rassla gärna på i den här tråden osså... Spelar ingen roll vart man bor vill jag också tillägga...

Hare så länge...

Tips, jag tror vaken behöver en god idé att jobba på, ett forum för folk som vill vakna finns redan och är en funktion. Nu är det många som surfar här, lägg i nästa växel. Poller med olika idéer vore nåt, man skickar in sin idé på ett aggerande etc, o sen röstar alla i en poll, sen åker man. Folket finns, infon finns, vi vet vad som är fel i vår värld, full gas...

En gång per månad räcker till att börja med... Det skulle också vara bra att dela upp dom som vill i (aktions) grupper. Vissa kan mycket om medecin, andra kan allt om 911 o så vidare. Man känner sig mer konfortabel att aggera inom det område, som man vet mycket om. Man behöver inte vara ett dugg påläst för att aggera heller... Kolla ut i smeten som vi alla kallar samhälle. Fråga, är det där resultatet av alla dessa miljoner, o alla dessa duktiga politiker o professorer o så vidare, så ser det ut när dom försöker som bässt!!! :) ... Skrattretande! :)

Hej igen

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Can you Cee what I Cee :) ...

See User information
Kul att se dig tillbaka här Cee, du har alltid något sunt att säga, så också denna gång. Jag brukar säga att det är föga överraskande att världen ser ut som den gör och att länder krigar med varandra. Om inte 2 personer i ett förhållande kan hålla sams, eller ett par personer på en arbetsplats eller några stycken på ett forum, hur ska vi då kunna förvänta oss att olika stammar, byar eller länder ska kunna göra det? Vi har alla mer eller mindre obearbetade konflikter inom oss själva som vi behöver arbeta med. Detta låter sig oftast inte göras lätt så därför väljer vi vanligen, inte sällan ganska omedvetet, att projicera ut dem på andra människor istället. Låt oss se sanningen i vitögat, det är inte särskilt svårt att hitta saker därute att reta upp sig på, men det är föga konstruktivt att sitta och pajkasta om petitesser om man har tänkt sig delta i ett sammanhang för att utvecklas eller försöka bidra med någonting som gör världen en smula bättre.

Posted on: 2006/5/8 18:26
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ja va f-n :) ... Min hjärna funkar så här, här lever jag, har någon kontroll över mig? Ja, måste bort nu.. End of story.

Hare mumsigt :)

See User information
Härligt och friskt inlägg.

Jag känner att vaken växer så det knakar i folks medvetande. Det skulle behövas en ny växel för att möta behovet, men det behövs även mer kraft bakom vaken.

Jag skulle vilja göra vaken.se till alternativnyhetsportal samt ha en del riktigt vakna personer som skriver krönikor och liknande.

Det som behövs är personer som vill ta sig av vaken.se med hela hjärtat. Vaken har redan växt om mig och jag hinner knapt med att hålla saken flytande..

Hare gott i sommaren.

Posted on: 2006/5/8 19:28
Administratör och grundare av vaken.se

See User information

Fler här på Vaken skulle vara lika Ödmjuka som CEE !

Som någon annan sa, det är inte konstigt att Världen ser ut som den gör. Alla bör titta sig själv i spegeln ibland och rannsaka sig själv, med risk för att få en sömnlös natt...hehe...

Dom flesta här här har stor kunskap , men en del tycker sig veta mest och klankar ner på andra för att dom är omogna m m....

Det här som dryftas på vaken och den information som sprids och Programeringen som vi alla lider av släpper inte i första taget.

Det gäller att ha tålamod och Ödmjukhet om vi är ute efter en bestående förändring av den här galna världen.

Till sist , Alla här på Vaken är en tillgång men försök vara lite Pedagogiska, för det är väl meningen att Vaken skall kunna växa och att inte folk skräms bort eller nytillkomna vänder i Dörren.

När det gäller dom största TABU - ämnena. så är dom ganska meningslösa att debattera, för där sitter Programeringen som hårdast. Så har det sett ut dom senaste åren på alla forum. Man kan diskutera i ett helt år utan att komma någonstans.

911-frågan är det som rört på sig det senaste året och accelerarat dom senaste månaderna, framförallt i USA men även här.

911 är en dörröppnare till övriga Tabubelagda områden enligt min mening. Man måste nysta upp Nystandet från ett håll.

Alternativ-Hälsa är en annan Dörröppnare till folks Programerade Sinnen, tror jag......

..................................

Posted on: 2006/5/8 20:54

Anonym
Quote:

cee skrev:
Hmm, vad handlar det om?.... Hmm, jag ringde Gotlands kommun i dag o berättade vad jag ville göra, 30 minuter efter det så stängdes mitt visakort av. Enligt Banken, av helt okänd anledning, och hon såg lite lurig ut bakom disken samtidigt som hon läste på skärmen :) ... Förutom detta så händer det finurliga saker när jag snackar om det öppet :) ... Skall man hitta på nåt så skall det va nåt som rör omkring ordentligt...

det hela låter oerhört skrämmande vilka är det som spanar på dig då??

klart soppan ska röras om ordentligt!!
annars blandas ju inte alla dom där goda kryddorna..

Anonym
Quote:

Anonym73 skrev:

Dom flesta här här har stor kunskap, men en del tycker sig veta mest och klankar ner på andra för att dom är omogna m m....
När det gäller dom största TABU - ämnena. så är dom ganska meningslösa att debattera, för där sitter Programeringen som hårdast. Så har det sett ut dom senaste åren på alla forum. Man kan diskutera i ett helt år utan att komma någonstans.

Hmmm... det var en annorlunda vändning! Men två frågor på ditt inlägg bara!

1. När du får egna barn... kommer du att låta dem sköta din ekonomi eller köra bilen, reparera TV´n eller trasiga elkontakter, bara för att de av rent trots skulle protestera om du påstod att de var omogna att ta det ansvaret bara för att de på ett öppet och tydligt sätt visat detta via sina åsikter eller handlande?

(Nu vet jag personligen hur jag skulle löst problemet men vill gärna höra vad du säger).

2. Angående de största TABU ämnena så verkar du veta vilka det rör sig om... men menar du på fullt allvar att man skall tiga om sanningar bara för att de sitter hårt programmerade? Jag förstår det som att du tycker det är bättre att göra en avledningsmanöver via t.ex. 9-11 men då har du redan axlat den traditionella föräldrarollen gentemot de som fastnat i hjärntvätten.

I den på Vaken mest besökta tråden som av någon anledning fick namnet "Invandrarfrågan" så är det ju svårt att hålla tyst om man upptäcker så många felaktigheter som bygger på okunnighet!

See User information
Tja på er och visst, I Cee
nu har jag massor att göra (i riktiga livet) som det även kallas om man gör nått utanför datavärlden så jag blir lite efter med nyheter och inlägg här på forumet. Nu undrar jag har jag missat mötet? nåja Cee jag vill mycket och har massor med erfarenhet av att bråka med myndigheter som vill nöta ut en med hjälp av ologisk amerikansk byrokrati, och det funkar inte på mig!,så .. klart jag är nyfiken på vad du har för idéer .. vi höres snart och kämpa på gott folk

Posted on: 2006/5/9 8:15
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information

Hejsan Jaxtone...

1. Hahaha...

Bilen kör jag bäst själv. Tv:n borde man slänga ut....

Jag vet inte om jag förstått din första fråga. Liknar du dom omogna här på Vaken vid Barn eller att dom har mindre Livserfarenhet än vissa andra, jag för min del använder inte ordet " Omogna " när jag debatterar med vuxna människor.
Vi har ju olika infallsvinklar på livet beroende på uppväxtförhållande , styrning av föräldrar och deras " Felprogrammering" ( Religion,Politik, Skola ...) . Faller själv in i " Felprogrameringen " och avstår hellre att gå in för djupt i Debatten.

Jag förstår och håller med dig i Mycket men jag tycker det är svårt när det ligger en större Agenda bakom splittrandet bakom Nationalstater genom t e x Folkförflyttningar ( T e x Invandring ).

Det sker inte på vanliga Människors villkor.

2. Man skall absolut inte tiga ! I och med att dom flesta följer den Politiskt Korrekta informationen så ser våra " Sanningar olika ut. Att visa på att det finns en annan sida av Historien som inte stämmer med den Politiskt Korrekta kräver ett J-a tålamod och man måste hitta en "Dörröppnare " till foks sinnen så att dom öppnar sina sinnen och inte tvärtom.

Jag såg att du haft en Upplevelse från tidig ålder via Söndagsskolan. Jag har haft Liknande upllevelse i tidig och ålder och kände att något var mycket fel. Detta har jag fått kvitto på senare i Livet .

Jag tror på Den stora Konspirationen och har fått för mig att 911 är en Dörröppnare till folks sinnen. Den största Programeringen som skett under det sista århundradet stänger bara dörren för ett vidare Uppvaknande, så den får stå på kö för min del.

Locket kommer inte att läggas på!
Men det är mitt ställningstagande !

Jag fortsätter mitt på mitt sätt och försöker ge Information som jag hittar på Internet och via Böcker. Jag följer inte det Politiskt Korrekta. Jag är ingen Debattör men här har du min ståndpunkt och tiden är inte Mogen för vissa sanningar. Än !!!

Det gäller att få folk att tänka själva och inte att Tänka och tala om vad folk skall tycka. Där har Religioner och Politiken+ Media lyckats väl.PROGRAMERING !

Vi tillhör Alternativ-media och är till för att avprogramera och måste försöka hålla ihop , även om vi har olika infallsvinklar på saker och ting.

har jag utyckt mig tillräckligt Moget denna gång ? Skämt Åsido....
Så ser jag på det.

Frid !

Posted on: 2006/5/9 8:33

Anonym
Lite kort bare, gå till http://ventrilo.com/ o dra hem mjukvara, för att kunna snacka lite i kväll. Vi kan snacka allmänt om vaken osså, varför dela upp allt...

Hare...

Anonym
Quote:

Anonym73 skrev:
Jag vet inte om jag förstått din första fråga. Liknar du dom omogna här på Vaken vid Barn?

Det var min liknelse i detta avseende ja!

Och skall man vara riktigt ärlig så är ju många här på forumet givetvis väldigt mycket yngre än just mig... detta betyder inte på något sätt att jag vill generalisera och betinga ålder som ett sätt att mäta mognad eftersom det viktiga är hur man som individ hanterar de fakta och intryck man tar in och bearbetar.

Det jag avsåg i min liknelse var att påstå att lika lite som en omedvetet hjärntvättad ung eller gammal människa oemotsagd kan göra sig till representant för världsliga sanningar, lika lite kan man låta en 1-åring köra bil.

Det finns däremot många små barn jag mött som man skulle kunna tro levt förut eftersom de verkar så otroligt balanserade, öppna och kännande. I deras ögons intensivt eviga ljus kan man drunkna och känna sig hur oerfaren som helst.

Quote:

Jag förstår och håller med dig i Mycket men jag tycker det är svårt när det ligger en större Agenda bakom splittrandet bakom Nationalstater genom t e x Folkförflyttningar ( T e x Invandring ).
Det sker inte på vanliga Människors villkor.

Jag återupprepar att min egen farsa var krigsflykting. Jag är gift med en invandrad kvinna. Jag har otroligt mycket vänner med ursprung från både Sverige och en helsikes massa andra länder.

Jag vet mycket väl att det inte alltid handlar om den fria viljan när man tvingas byta land. Det jag reagerar emot är att man i mainstream media och att även människor som kallar sig sanningssökare här på Vaken är villiga att mörka de individer som pissar på det land som tagit emot dem, som begår fruktansvärda övergrepp och som sedan skriker "rasist" när bl.a. svenskar inte respekterar deras kultur, religion eller människofientliga sätt att med makt och våld tillförskansa sig revir.

Quote:

Anonym73 skrev:
Man skall absolut inte tiga ! I och med att dom flesta följer den Politiskt Korrekta informationen så ser våra " Sanningar olika ut. Att visa på att det finns en annan sida av Historien som inte stämmer med den Politiskt Korrekta kräver ett J-a tålamod och man måste hitta en "Dörröppnare " till foks sinnen så att dom öppnar sina sinnen och inte tvärtom..

Mentala dörröppnare är bra! Dock måste det finnas en viss själslig och mental mognad hos den som som är instängd i sitt mentala fängelse. Och mycket riktigt är det som du säger att tiden inte alltid är mogen för varje person att vakna bara för att man själv skulle önska att även denna kille eller tjej kunde släppa taget om sina rädslor.

Quote:

Anonym73 skrev:
Jag fortsätter mitt på mitt sätt och försöker ge Information som jag hittar på Internet och via Böcker. Jag följer inte det Politiskt Korrekta. Jag är ingen Debattör men här har du min ståndpunkt och tiden är inte Mogen för vissa sanningar. Än !!!

Det gäller att få folk att tänka själva och inte att Tänka och tala om vad folk skall tycka. Där har Religioner och Politiken+ Media lyckats väl.PROGRAMERING !

Vi tillhör Alternativ-media och är till för att avprogramera och måste försöka hålla ihop , även om vi har olika infallsvinklar på saker och ting.

Frid !

Jag vet lika lite som du om det finns några kollektivt gemensamma beröringspunkter hos folk på detta forum. Men att fånga upp information, analys, argumentation eller oförskämt falska påhopp är ju ett sätt att se vem som skulle kunna vara mogen att komma vidare!

Frid själv!

Anonym
Jag testar lite uppkoppling o mic o ljud o grejjer nu, återkommer om en stund...

Hejs...

Anonym
Testa att connecta till tillfällig Ventrilo Server, sök på servern VAKEN
- Eller, ip: 81.232.87.105 - port 3784

Från o med 23:30 - vad vet jag...
Funkar det inte, eller spelar Allan så får vi ordna till det så snabbt som möjligt...

Hörs...

See User information
Vi använder skype istället.

Vill du vara med så skriv ett mess..

Posted on: 2006/5/9 22:12
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Jag kör vidare på skype, försöker att ligga online varje kväll... De e som sagt mycke bättre o snacka, Micro o jag hade en grejt konversation, vi får återkomma om vad vi snackade om, de va lite av varje, nu e ja lite trött o behöver dra timmer :) ...

Hare gött...

See User information
Vart blev det hela av då?
Jag är så jäkla nyfiken, så om någon vill vara vänlig och uppdatera mig så var så god.

Posted on: 2006/5/11 16:11
Stå på dig innan någon annan gör det

Anonym
Tjenna, jag har skrivit ner delar av innehållet i den privata avdelningen (community) på vaken,... Jag vill snacka lite mer med Micro innan vi hittar på nåt mer bus :) ...

Hare gött så länge...

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper