vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

CFACT Drops the Banner on Greenpeace Ships in Daring Land and Sea Raids

See User information
CFACT Drops the Banner on Greenpeace Ships in Daring Land and Sea Raids

http://www.youtube.com/watch?v=P6kJ8uWBrRw&feature=player_embedded

http://allpainnogain.org/ - Sign the petition!

Activists tag Greenpeace Rainbow Warrior with Propaganda Warrior banner; Arctic Sunrise hit with Ship of Lies banner earlier in the day

Posted on: 2009/12/17 11:20
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: CFACT Drops the Banner on Greenpeace Ships in Daring Land and Sea Raids

See User information
Vad vill de?

“Efforts to control man-made "greenhouse gases" through mandatory policies like cap and trade are nothing more than "All Pain, No Gain" – all economic pain for no environmental gain.“

Det är väl ingen nyhet att isarna smälter p.g.a. solaktivitet, och att det är en cyklisk istid på gång. Men mänsklig ignorans förkortar sin egen existens på jorden avsevärt p.g.a. onödiga utsläpp. Ingen nyhet det heller!

Att säga att klimathotet är överdrivet och hänvisa till höjda skatter och bensinpriser för att få människor att reagera gör det hela ganska underligt i mina ögon. ..och varför en aktion mot Greenpeace? Det kanske inte är en helt ren organisation det heller, men lägger man verkligen krutet på rätt ställe? Är det ekonomi vi ska koncentrera oss på när jorden rämnar?

Posted on: 2009/12/17 12:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Najs!

Posted on: 2009/12/17 12:13
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Quote:

Miri skrev:
Vad vill de?

“Efforts to control man-made "greenhouse gases" through mandatory policies like cap and trade are nothing more than "All Pain, No Gain" – all economic pain for no environmental gain.“

Det är väl ingen nyhet att isarna smälter p.g.a. solaktivitet, och att det är en cyklisk istid på gång. Men mänsklig ignorans förkortar sin egen existens på jorden avsevärt p.g.a. onödiga utsläpp. Ingen nyhet det heller!

Att säga att klimathotet är överdrivet och hänvisa till höjda skatter och bensinpriser för att få människor att reagera gör det hela ganska underligt i mina ögon. ..och varför en aktion mot Greenpeace? Det kanske inte är en helt ren organisation det heller, men lägger man verkligen krutet på rätt ställe? Är det ekonomi vi ska koncentrera oss på när jorden rämnar?

Greenpeace är ett bra och effektivt mål.

1. De har gjort likadana i flera decennier.

2. Förre-detta aktivister och grundare hoppade av pga korruption bla...

Man kan ser det som att Greenpeace är GOLIATH och "Klimat Realister" är David. Gör något effektivt och som gör bra propaganda.

Det hela KLIMAT alarmismen och så handlar INTE om KLIMAT.

Det handlar om KONTROLL över dig, mig oss alla.

Ett fåtal som använder den ekonomiska, det socialla för att kontrollera oss andra, även de högst eller högre upp i de här Maktpyramider är kontrollerade för sig, hjärnan är sned.

Det finns många fronter som sammtidigt kommer MOT oss så att vi då måste reagera MOT denna, anpassa oss, fast det hela handlar om KONTROLL.

Kontroll är ändamålet, genom tvång och hot.

Posted on: 2009/12/17 12:21
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Jovisst, allt handlar ju om kontroll! Visst ska man agera emot vansinne. Men att underskatta klimatläget ger andra och negativa effekter. Plötsligt blir det okej att slösa med el, ha bilen längre på tomgång och resa med flyg hit och dit - "jorden går ju under ändå men det är inte vårt fel".

Vi har ju varit grundlurade vad det t.ex. gäller bensinpriset i Sverige hur länge som helst - utan att kunna göra squat åt det - och fortfarande kvarstår faktum att det är bättre för miljö och människor om vi åker mindre bil!

Posted on: 2009/12/17 12:36

See User information
Hur menar du med slöseri?

Det finns GOTT om energi källor, och visst kan man bränna det mesta väldigt rent.

Bilar KAN gå på vatten, som bränseln / väte och så, bara tanka på vatten och då har det visat sig 100% möjligt sen 80 talets.

Att kunna fixar fram denna möjlighet kan man väl använda OLJA som energi för att förbrukar elfabriken som kör på salt / sött vatten is och snö.

Jag tror vi kunna isf sjunkar användning av OLJAN med 80 - 90 procent.

Att bränna något innebär små partiklar kommer att finnas i luften.

det störste hinder är PENGAR / finans som förhindrar nya innovationer som kan hjälpa oss.

Klimatet ändras hela tiden, tycker du att människor har på något sätt PÅVERKAT detta på en globalt sätt?

Posted on: 2009/12/17 14:19
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Jag menar att man slösar med de energitillgångar som används idag utan eftertanke om man får höra att man inte kan göra nån skillnad genom att aktivt anstränga sig för att skapa en bättre miljö. M.a.o. att man slutar bry sig. Svensson skulle bänka sig vid tv:n och sluta sopsortera. Ta bilen varje gång de femtio metrarna till affären. Menar alltså att jag inte förstår vad ett budskap som säger: ”vi kan inte göra något åt klimatet” går ut på.

Budskap kommer som säger att isarna smälter vid polerna, ozonskikten krymper, haven dör.. och att vi kan förhindra en uppsnabbning av livets försvinnande på planeten - om vi skärper oss. Men dessa buskap är alltså ren och skär fejk? Manipulerade siffror för att makthavarna ska få höja skatter?? Är det det enda som skulle utgöra ”ett krafttag” efter stora miljömöten?

Nånstans inbillade jag mig att förståelse för klimatläget skulle kunna innebära att man på allvar började avveckla fossila bränslen m.m. och började gå in för sol, vind och vatten.
Är det inte dit vi strävar? Vad är det jag har missat? Är Greenpeace en grön variant på Illuminati? Förklara gärna för nu är jag riktigt lost. Jag är kanske ovanligt trög - men å andra sidan villig att förstå.

Posted on: 2009/12/17 15:35

See User information
Ok, jag förstår bättre hur du menar.

Jag misstänker STARKT att Miljörörelsen har varit infiltrerade av Globalister, som använder denna för en global government.

Många som har kritik MOT IPCC vill ha ett bättre miljö och då säger att vi kan GLÖMMA klimaten, vi kan inte påverka denna, och lägga resurser istället mot fattigdom, energi, förskning

Vad COP15 vill är att KONTROLLERA människor, skatta oss osv...

Först Greenpeace:

1. Jag har /haft vänner som jobbade med de i aktion ute på havs, hänger sig ifrån broar med stora skyltar osv som slutade tidigt på 90 talets pga korruption och en intern takeover.

2. Före-detta Greenpeace founder är NU för Atomkraft bla:
http://www.youtube.com/watch?v=sShUikMb1dk&feature=related

Fast han också tycker att de som har tagit över har tappat visionen, VEM VET? Jag litar inte på de eller han.

Allt denna budskap du nämner kommer ifrån ett fåtal personer, kolla gärna på Lord Monckton, och de här videos...

Monckton:
http://www.cfact.org/a/1652/Monckton-names-names-on-Climategate

http://www.cfact.tv/

http://www.youtube.com/watch?v=YhX0KTE5LV0

Del 1-3

PART 1: Get educated. During the Copenhagen Summit in Dec 2009, we visited another conference called "Climate Sense" organised by CFACT (www.cfact.org) to hear a side to the climate debate which the UN's IPCC has attempted to silence.

Nor will you hear it in the mainstream media's constant barrage of green alarmism.

This short film and the conversations in it may wake you up to some very important points which the establishment are missing in the climate discussion and realise that climate policies being proposed at COP15 may be useless in the end analysis.

For more info on this issue, please go to:
www.climate-sense.com

Hoppas det hjälper.

Monckton finns på youtube google video i över 2 timmar med...

Timothy Ball Climate Scientist talks about the myths of MAN MADE global warming

http://www.youtube.com/watch?v=7qj5jf_7eMM

http://www.climatedepot.com/

Oh there is so much out there on the net, look around one evening and see what they have to say!

: )

Posted on: 2009/12/17 17:54
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Det finns en hel del att gå igen om ja.

Jag har visserligen hört en del angående Greenpeace men har hittills tänkt att det är aktionerna som räknas. Tråkigt att fasaden spricker ännu mer. (Nämn något icke-korrupt som har några år på nacken. Suck)

Det är tragiskt uppenbart att även om man har en god ideologi och vässar klorna upp till armbågarna, så räcker det med att man bara nästan spelar i samma division som de stora politikerna - får vistas i samma lokaler under ett möte - så är man i samma anda utan att man ens märkt det när man kliver ut därifrån. Som om själva atmosfären vibrerar i politisk korrupt symbios och avväpnar och smittar den som vågar komma in med en annan utstrålning.

Quote:
Många som har kritik MOT IPCC vill ha ett bättre miljö och då säger att vi kan GLÖMMA klimaten, vi kan inte påverka denna, och lägga resurser istället mot fattigdom, energi, förskning

Kanhända lite snävt draget att glömma klimatet. Det går ju hand i hand med miljö och hälsa. Det är nog där jag vill förstå vad som egentligen avses i uppmaningen. Betar vidare.

Tack för infon.

Posted on: 2009/12/18 13:51

See User information
Varsågod.

Kom gärna med lite ider, tips och förslag! ; )

Posted on: 2009/12/19 3:16
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

Bill DeBerg skrev:
Varsågod.

Kom gärna med lite ider, tips och förslag! ; )

Jag ser hur jag än vrider det här fram och tillbaks inte att något ska förändras i vårt förhållande till miljötänket - det är klart att vi utgör en skillnad i slutänden! Vi bör respektera jorden vi lever på och göra vårt bästa för att omvärdera vårt beteende som ras.

Posted on: 2009/12/20 20:27

See User information
Yeah. Every little bit helps, even hanging banners on Greenpeace ships ; )

The pattern is:

The BORG take over that which free thinking humans create.

Like the environmental movement.

Like the womens movement.

Like ANY civil rights or attempt to organise for change to FREE us and make life more fun and pleasant.

What we SHOULD do is apparent and real to see, what the state / Borg want is CONTROL at all means. To create fire and seperation, WAR with each other and ourselves.....

That includes SEEING what we write here.

Collecting info, learning about US....

Nothing NEW here, just more refined, intense, SCIENTIFIC

Ask any Indian ; )

Posted on: 2009/12/21 18:07
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper