: 2010/3/20 10:54
Group:
Registered Users
|
Hej, alla sanningsvänner!
Det var för drygt ett år sedan 9/11 blev en fråga att ta tag i för mig. Några ungdomar, varav en är min dotter, undrade om jag kände till byggnad sju. Därmed började den märkligaste resan i mitt 57-åriga liv.
Det finns stora mängder information att hämta på nätet för den som anser att det är viktigt att veta vilka krafter som ligger bakom 9/11. Mycket av det skrivna är som så ofta annars motsägelsefullt, men här finns även hundratals foton och filmer vars äkthet inte ifrågasätts av någon. Vare sig av den officiella sidan eller hos dem som kräver ny oberoende utredning.
Gradvis växer övertygelsen fram. De tre tornens ras sker genom användande av explosivt material. Inget annat är möjligt. Tack vare att det, i synnerhet gällande Tvillingtornen, finns omfattande byggnadsbeskrivningar och fotodokumentation från byggnadstiden, går det att göra sig övertygad bortom allt rimligt tvivel. Husen tas ner med hjälp av sprängämnen!
En del kan inte tro att husen sprängdes med motiveringen att man inte kan förstå varför. Hur kommer det sig? Inte avstår polisen från att kalla ett mord för ett mord bara för att man inte vet varför offret blev mördat. 9/11 föder tydligen en annorlunda logik. Man vet inte om man skall våga tro det man ser. Därför tror man det som den etablerade makten via sina lika etablerade massmedia talar om för en att man ska tro. Är det rädsla som stänger till ögonen? Har man hellre fel tillsammans än att ta risken att bli stående ensam med sanningen?
Är fakta något man kan tycka olika om? Är två plus två lika med fyra? Eller är det kanske fem? Vad säger "eliten" om det? Bäst att kolla för trygghetens skull. Bäst att kolla så man inte hamnar ute i kylan.
Det är ingen ny världsordning som håller på att ta form. Det är en gammal ordning som återtar sin roll. En ordning som under industrialismens tid fick en utmaning av annorlunda tankar. Idéer om människors lika värde och krav på rättvisa. Nu är alla de osannolikt rika ense om hur makten skall utövas. Det som återstår är uppgörelsen om vem av dom eller vilket fåtal det är som skall ha den. Demokratin är idag inget annat än det skynke bakom vilket de verkliga uppgörelserna sker. En liberal som inte sätter nationalisering av bankväsendet högst upp på dagordningen kan omöjligen inse vad som händer i världen. Ideologiskt förblindad ser han inte att demokratin bara är ett utsuget skal. En formalitet som kapitalägarna fullständigt dränerat. Se medborgare, för guds skull - se!
"Endast en dåre söker krossa en sten med ett ägg" säger ett gammalt kinesiskt ordspråk. I ägget finns Livet. Det på en gång så starka och sköra Livet. Stenen är Rädslan. Den Rädsla som Livet har sin mångtusenåriga kamp med. Den rädsla som driver de allra mest paranoida att kalla sig själva för elit. En elit som måste skyddas sig mot det kryllande folket med alla tänkbara kontrollmetoder. Det är sina egna känslor man är rädd för. Mänskliga känslor av svaghet och beroende. Därför attackeras just svaghet och beroende. I grunden ger dom sig på sig själva. Och därför kan det bara komma att gå fullständigt fel. Det är dom psykiskt mest omogna som intar tronen och det leder garanterat till ett helvete för alla.
Kanske finns det hemligheter i Livet som vi vet väldigt lite om. Kanske kommer Gaia - den Levande Jorden, som är allt och alla tillsammans - att sända upp en energi från det nedersta inre i oss. En kraft liknande den som från källardjupet bröt ner Tvillingtornen. Från urgrunden en kraft som bryter ned allt i oss som bara är yta av stål och betong. En kraft som tar ned oss på jorden, skyddslösa och Levande. Äntligen befriade.
Jag vill till sist önska er som håller i Vaken - och alla andra som deltar - en God Jul. En Livets och Kärlekens Jul.
En insiktens Jul där vi förstår att Kärlek utan Sanning inte är möjlig.
Posted on: 2009/12/22 9:11
Edited by Johan52 on 2009/12/22 11:25:34
|