vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Nytt forum
Jag vände mig inåt, då blev det uppenbart vad jag ville göra.

Många vänder sig inåt och stannar pausar där... Utan att varken göra sig själva eller sin omgivning mer lyckliga.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
De som sitter i den inre gruppen för vaken.se är

micro
hwo
anti
frihetskrigare
void

För större beslut måste alla vara överens.

För mindre beslut måste 2 vara överens.

Alla andra får komma med idéer och förslag eller nyheter. Om de är små så måste minst 1 i inre gruppen godkänna.

Tack och hej!

Posted on: 2009/12/12 10:58
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ni är så otroligt ignoranta som skapar er egen maktstruktur.

Detta är alltså sidan som påstod sig vara mot sådant.

Vaken kom upp, såg ljuset, blev bländad, och dog.

Vill passa på att påpeka att det egentligen aldrig varit något hemlighet att vaken alltid haft en intern krets av personer som vill utöva inflytande på andra villkor än vad den genomsnittlige användaren tillåts göra.. Skulle exempelvis inte förvåna mig om vissa utvalda inte påverkas av 6 inlägg/dygn-gränsen.. För er som inte redan vet om så är detta tillvägagångssätt som diskuterats fram i de DOLDA/PRIVATA forumen. endast för inbjudna.. Där vaken-sekten har skapat sin egen lilla frimurar-lodge.. Allt grottande i illuminati-historik har helt klart skapat någon hybris för de som ser sig som über-vakna.. Man delar till och med ut diplom till varandra... Snart har ni väl medaljer och gradbeteckningar också..

Så jävla ledsamt att se hur många på vaken totalt missförstått informationen som numera finns till hands och istället för att röra sig IFRÅN egoistiska synsätt, valt att bli mer och mer individualiserade.. grundar-micke bör ta sin budda-symbol och göra en liten rektangulär mutasch på den så folk får se vad den här rörelsen verkligen siktar mot...

För att inte tala om hur Mikael Cromsjö mer eller mindre SABOTERAT vaken-rörelsen genom att göra sig själv till frontfigur. Och nu när han hamnat i talarstolen, där han hela tiden velat vara, kan han ostört tillse att nån relevant sanning aldrig får tränga igenom... Inte genom denna fasad-rörelse iaf.. Blir så jävla besviken..

Posted on: 2009/12/12 16:46

Anonym
Quote:

obey13 skrev:
Ni är så otroligt ignoranta som skapar er egen maktstruktur.

Detta är alltså sidan som påstod sig vara mot sådant.

Vaken kom upp, såg ljuset, blev bländad, och dog.

Vill passa på att påpeka att det egentligen aldrig varit något hemlighet att vaken alltid haft en intern krets av personer som vill utöva inflytande på andra villkor än vad den genomsnittlige användaren tillåts göra.. Skulle exempelvis inte förvåna mig om vissa utvalda inte påverkas av 6 inlägg/dygn-gränsen.. För er som inte redan vet om så är detta tillvägagångssätt som diskuterats fram i de DOLDA/PRIVATA forumen. endast för inbjudna.. Där vaken-sekten har skapat sin egen lilla frimurar-lodge.. Allt grottande i illuminati-historik har helt klart skapat någon hybris för de som ser sig som über-vakna.. Man delar till och med ut diplom till varandra... Snart har ni väl medaljer och gradbeteckningar också..

Så jävla ledsamt att se hur många på vaken totalt missförstått informationen som numera finns till hands och istället för att röra sig IFRÅN egoistiska synsätt, valt att bli mer och mer individualiserade.. grundar-micke bör ta sin budda-symbol och göra en liten rektangulär mutasch på den så folk får se vad den här rörelsen verkligen siktar mot...

För att inte tala om hur Mikael Cromsjö mer eller mindre SABOTERAT vaken-rörelsen genom att göra sig själv till frontfigur. Och nu när han hamnat i talarstolen, där han hela tiden velat vara, kan han ostört tillse att nån relevant sanning aldrig får tränga igenom... Inte genom denna fasad-rörelse iaf.. Blir så jävla besviken..

Resized Image
http://sv.wikipedia.org/wiki/Snuttefilt

See User information
Hej!

Läser rätt ofta här på forumet men är inte alls aktiv. Däremot önskar jag att jag hade mer att komma med, mer ork att hjälpa till på olika sätt för att vända hela "skutan" åt rätt håll.

Jag beundrar de som kan ta till sig all den, i mina ögon, skrämmande information om hur vår värld är styrd och ge sig rätt in i skiten, mörkret, och försöka göra något åt någonting som för många känns helt omöjligt. Även om man har kunskap.

Såhär ser jag på den här senaste debatten angående de sex inläggen, de fem och det privata forumet.

Jag har fullt förtroende för Micro eftersom han ganska tydligt gjort klart vad den här sidan står för.

Jag har full förståelse för att om han upplever att sidan inte blir vad han tänkt från början så försöker han styra den åt den riktningen igen.

Om jag upptäckte fyra personer som förstod min intention så skulle jag gladeligen bjuda in dom till privata träffar för att få råd och stöd när man inte riktigt själv vet hur man hanterar skitjobbiga situationer. Blir ju gärna lite skitjobbigt när människor är inblandade.

Jag skulle oxå prova lite olika tillvägagångssätt för att nå mina mål, eftersom det inte finns någon färdig mall för att lyckas så får man ju prova sig fram. Intentionen med sidan är ju ändock solklar, så ingen borde ju frukta att de fem försöker ta över världen och sätta microchip i hjärna på oss.

Posted on: 2009/12/12 21:26

Anonym
Elva: Tack för ditt fina inlägg i frågan. :)

Anonym
Quote:

micro skrev:
De som sitter i den inre gruppen för vaken.se är

micro
hwo
anti
frihetskrigare
void
Jag tror att du skulle må bra av att förstå att du gett vaken till det svenska folket på Internet. Någonting som kanske inte du med dina närmaste vänner kan kontrollera.
Att inte Bill DeBerg (fd The Lorax)har mer att säga till om är konstigt, då han åtminstone spenderar sin tid på forumet. Ingen av er fem är så mycket inne på forumet längre. Void har iofs varit lite mer aktiv på sista tiden och Anti är väl iofs inne en del, men ni andra tre...?
Du måste släppa taget och inse att vaken inte är ditt lilla privata hobbyprojekt längre.

See User information
Ge Vaken till FOLKET NU!!

Posted on: 2009/12/13 19:29

See User information
Om "folket" får varken så räcker det med 1 person som vill radera alla inlägg gör det. Ett klick med musen så försvinner vaken. Ska vi slå vad om att någon kommer att göra det?

Annars så modereras inte vakens forum alls. Alla inlägg får vara kvar utom de som är utan innehåll och endast har hat i sig.

Det vaken skulle behöva är psykologer till alla sjuka medlemmar.

Posted on: 2009/12/24 19:41
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Quote:

micro skrev:
Om "folket" får varken så räcker det med 1 person som vill radera alla inlägg gör det. Ett klick med musen så försvinner vaken. Ska vi slå vad om att någon kommer att göra det?
Nej, du har helt rätt. Vad jag menar är att det borde vara de aktiva seriösa medlemmarna som administrerar vaken och inte de enbart du är kompis med. HWO exempelvis ser man inte ofta och Void allt mer sällan tyvärr. Handen på hjärtat så modererar ingen av er fem forumet så speciellt mycket, utan det är mest Bill DeBerg (fd The Lorax) som gör detta.
Jag vet ju dock iofs att det finns några fler moderatorer, men en del saker förbigås helt av dem. Titta bara hur Undervisaren tillåts skapa tråd efter tråd om rasism, bussar med taskiga vinterdäck, Anna Anka och hur snö kan fastna runt fönster.
För att inte tala om efekto som bara skriver samma tjat hela tiden och inte kommer med någonting vettigt. En del tycker dock att det är samma med Novax, men skulle jag bestämma skulle jag låsa upp hans Novax-profil, för han skriver en hel del vettiga saker. Han vill iallafall inte vaken.se illa som efekto, utan har bara en del andra synpunkter.

Anti är nog den som är inne mest på forumet av er fem, följd av frihetskrigare.
Självklart behöver inte du släppa trådarna helt, det är inte så jag menar, men du borde ta mer hjälp av de som faktist är på forumet. Anti och frihetskrigare är iofs helt ok att ha i någon slags übergrupp, men de borde administrera mera.
Jag har full förståelse man har mycket IRL osv, men verkar det inte konstigt att sätta regler över någonting man knappt är inne på? Det är som politiker som bestämmer över ett samhälle de själva inte har någon insyn i. Ni vet ju själva hur ofta man säger att politiker borde komma ut i verkligheten.
Ibland verkar det dessutom som om vissa av ni fem och en del andra förresten föraktar oss som har mycket tid för vakens forum.
Jag vill dock inte vara en som bestämmer över forumet, men kan mycket väl tänka mig att administrera... igen... om jag nu får tillgång till det privata forumet, som jag redan läst i och så hemliga saker står ju inte där faktist.
Men en grej kanske kunde vara pollar i det privata forumet om vad de som har tillgång dit tycker om vissa förändringar, men inga såna finns ju faktist.

Quote:

micro skrev:
Annars så modereras inte vakens forum alls. Alla inlägg får vara kvar utom de som är utan innehåll och endast har hat i sig.
Jag säger dock att det behövs modereras mer. Trådar behöver flyttas om. "Recensioner & Tips" har blivit ett subforum där allt annat än det som ska postas där postas.

Quote:

micro skrev:
Det vaken skulle behöva är psykologer till alla sjuka medlemmar.
Jag håller iofs med... Jag har läst tre årg psykologi, men har läst en hel del utan skolans regi, så jag kan hjälpa till där
Dock tippar jag över själv ibland också... du vet gränsen mellan geni och galenskap är hårfin...
Men jag har blivit mer balanserad på sistone.

Förresten... God Jul till dig och alla andra

See User information
Det finns ett tekniskt bra livligt forum med en admin som aldrig ingriper och man får skriva vad som helst inom givna regler, ex. inga outings. Svaren blir ofta lite knasiga oseriösa därefter men en del är bra. Inget raderas och ingen bannas vad jag vet.
Jag vill inte göra reklam med namnet här så sänd mig ett PM.

Posted on: 2009/12/24 22:40

See User information
Jag tycker:

Öppenhet och med många möjligheter till användare i forumet, med tydliga regler och ANSVAR.

Att tar ANSVAR till den man har tackat JA till är viktigt här, annars funkar inte det.

Straffa de som inte klara av det.

Har inget problem med banning av medlemmar fast bara efter de har haft ett antal chanser.

På denna plan tycker jag att Admins har varit slarviga, och med denna VET jag att flera är väldigt busy också, fast när man LOVA något så här offentligt som påverka så många måste man vara totalt beredd att hålla den användbar för majorititen.

Håller med micro om en psykolog... och vi få väl stå ut med att många lyder eller är fast i något programmerade tänkesätt, egoismen som präglas människor, ingen överraskning att flera använder forumet för att uttrycka sina rädslor, egoismen och flum ; ) Denna är väl en spegling av samhällen.

Men de skall också har en plats, så länge de inte störa andra...

Ja Happy Holidays as we say on the other side of the pond ; )

Posted on: 2009/12/24 22:47
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper