vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Var tsunamin 2004 orkestrerad?

See User information

Posted on: 2009/12/28 13:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Var tsunamin 2004 orkestrerad?

See User information
Kan man inte skapa liknande fenomen med HAARPteknik?
Jag tror Nick Begich talar om det i en video.

Arthur C Clarke förutsäger en stor tsunami cirka 2005 i sin bok 2010.
Höll på att sätta i halsen då jag läste det igår.

Posted on: 2009/12/29 18:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
varför använda HAARP? Måste väl räcka med en rejäl bomb??

Posted on: 2009/12/30 9:49
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley

Anonym
En bomb sätter inte kontinentalplattorna i rörelse.

See User information
Man pratar om en multi megaton nuclear bomb i artikeln.Det är ju ingen vanlig trotylbomb direkt.

Posted on: 2009/12/30 17:47

Anonym
Frankrike sprängde atombomber över Manuae-atollen utan att det blev jordbävningar...

See User information
Finns massor att läsa om detta på vaken.se

Jag är säker på att dom använde sig av en mimi-nuke,jag menar vem skulle dyka ner där och "kolla".Man kan fråga sig vad sysslade ett av US hangarfartyg i området vid just denna dag?

Om man får in ett kluster i form av ett "P" av sammantryckta vågor, då är det nästan säkert frågan om en underjordisk eller undervattensexplosion. Det var i själva verket endast sådana kopiösa seismiska signaler som de indonesiska och indiska seismograferna registrerade och de var kusligt snarlika dessa som registrerades för många år sedan vid en mycket stor underjordisk kärnvapenexplosion i Nevada.

Posted on: 2009/12/30 18:11

Anonym
Jag vidhåller dock att det var H.A.A.R.P man kan tillskriva jordbävningen i Indiska Oceanen som senare ledde till tsunamin. En atombomb klarar inte av att flytta på kontinentalplattorna.
Detta med atombomb är bara spekulationer. Att ett amerikanskt hangarfartyg befann sig i samma område är inte så konstigt, då det var i närheten av tre ganska stora amerikanska baser i området

See User information
Så är vi alltså tillbaka till den första frågan "Vem är tillräckligt galen för att döda mer än 150 000 civila enbart för att uppnå makt?" Med utgångspunkt för deras senaste närvaro i Irak och i andra olyckliga länder, verkar det som om den ende realistiska kanditaten vore Wolfowitz och hans anhängare, alltid brinnande för sin idé om "En ny världsregering".

Sir Arthur Conan Doyle när han skrev om Sherlock Holmes: "När man har uteslutit allt omöjligt, vad än de vara månde, så spelar det ingen roll om hur osannolik sanningen är".

http://politiken.biz/USA_tsunami.htm

Posted on: 2009/12/30 18:58

Anonym
Quote:

sale skrev:
Så är vi alltså tillbaka till den första frågan [b]"Vem är tillräckligt galen för att döda mer än 150 000 civila enbart för att uppnå makt?"
Det är inte bara USA, utan ett samarbete mellan flera länder. Det finns 21 olika H.A.A.R.P. anläggningar i världen (senast jag räknade) och H.A.A.R.P. fungerar med en teknik som kan närmast med triangulering, dvs flera anläggningar måste rikta in sig på målet. Jag vågar nog nästan påstå att någon H.A.A.R.P.-anläggning i USA inte var inblandad, utan detta var med hjälp av andra anläggningar.
Jag tycker http://politiken.biz och http://nyapolitiken.biz är utmärkta sidor, men man ska nog inte ta allt för sanning.

See User information
Quote:

computerror skrev:

men man ska nog inte ta allt för sanning.
Nä, det är smart...bra att du är här och kan sila allt...det känns skönt precis som i paradiset.

Jo har du glömt att jag har upplevt H.A.A.R.P.Två gånger nu jag vet att det fungerar ,men att även "nukes" bildar el/mag.

Posted on: 2009/12/30 20:32

Anonym
Quote:

sale skrev:
Nä, det är smart...bra att du är här och kan sila allt...det känns skönt precis som i paradiset.
Lite behövs silas.
Fulöl tex... i en strumpa.

See User information
Quote:

computerror skrev:
En bomb sätter inte kontinentalplattorna i rörelse.

Men vem säger att några plattor har varit i rörelse likt en jordbävning?
Tycker inte det låter omöjligt att en explosion skapade detta och att man sedan hittat på saker angående plattorna, eller att t.o.m explosionen har fått plattorna att röra på sig.

Att skicka ner en bomb på några tusen meters djup som kanske är X antal ggr starkare än Tsarbomba... hur hade det slutat?

En grej jag har tänkt på är att många har sett väldigt mycket djuplevande fiskar/djur som flytit med upp på land.
Detta borde väl vara mer troligt om det var en bomb? En tanke bara...

Posted on: 2009/12/31 8:07
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley

Anonym
Quote:

nazgul4 skrev:
En bomb får aldrig 8.0 på richterskalan

See User information
Quote:

computerror skrev:
Quote:

nazgul4 skrev:
Det finns en del saker saker som pekar på att det här INTE var fråga om någon "vanlig" jordbävning:

"So, the first proven irregularities were peddled by American officials at the NOAA, who suddenly invented a new 'flexible' peak seismic wave for the event, of far greater magnitude than Jakarta, when the Jakarta office was located much closer at almost point-blank range. Believe me when I tell you there is no such thing as the new 'flexible' peak claimed by NOAA. The first seismic peak you record is the only real peak, unless of course you later manually draw in a few more peaks of your own, to match a contrived agenda. Naturally there is also only one epicenter, which was faithfully recorded by dozens of Indonesian and Indian seismographs.

Quite apart from the huge disparity in Richter values, the Indonesians and Indians were disturbed to find that the normal earthquake 'preamble' was missing from their seismograph charts. All this means is that the normal steadily increasing number of transverse shear "S" waves that always precede an earthquake were missing...

To simplify matters for non-technical readers, an earthquake is always triggered by a resonant electromagnetic frequency in the range 0.5 to 12 Hertz, but it is not an instant process, because the resonant frequency must be precise. Thus as true resonance approaches, the fault line starts to tremble like a piece of rope under tension, and sends out warnings to the seismographs in the form of steadily increasing transverse shear waves.

If all you get is a cluster of "P" compression waves, then you are almost certainly looking at an underground or sub sea explosion. These were in fact the only copious seismic signals that the Indonesians and Indians received, and they looked curiously similar to those generated many years ago by large underground nuclear weapons in Nevada."

Posted on: 2009/12/31 14:30

Anonym
Oj... 9.0 på richterskalan menar jag

Quote:

shilton skrev:
Det finns en del saker saker som pekar på att det här INTE var fråga om någon "vanlig" jordbävning:
Det har jag ju aldrig sagt heller... Den var skapad med H.A.A.R.P.

See User information
Den av många mycket respekterade Dalai Lama kommenterade tsunamin på ett åtminstone vad det gäller mig själv ganska tvivelaktigt sätt när han sade att flodvågen var en reaktion från det rena vattnet på människans omoral. Hans pr medhjälpare har lyckats få tillbaka helgonglorian igen men är det bara jag som studsade?

Posted on: 2009/12/31 23:17
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
I ring P1 nämndes att Thailand visste mer än de ville tala om att en våg var på väg, men dom ville inte störa turismen, för vågen kunde ta en annan väg.

Mer finns här men jag har inte sett det än http://svt.se/2.119844/1.1826069/den_ ... =puff_1826098&lpos=lasMer

Folk har alltså dött i onödan, sådant man förväntar sig i ett u-land men det är värt resan?

Posted on: 2010/1/1 0:06

Anonym
Jösses Undervisaren. Det kom ju ut bara dagar efter tsunamin.

See User information
angående ämnet:
Jamen då skulle man ju misstänka nåt angående jordbävningen året efter i Pakistan och jordbävningen inför olympiaden också! Så högt spel tror jag inte att någon vill ge sig in på, prestigeförlusten skulle bli lika fatal som Nazitysklands. Dessutom lär USA hysa farhågor om att ett eventuellt utbrott i Yellowstone skulle kunna få fullständigt katastrofala följder varför man nog inte leker med elden i onödan...

Posted on: 2010/1/1 1:49
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

Anonym
Asgeir: Alla jordbävningar är ju inte orkestrerade, men de i Kina innan OS var väl kanske för att testa Kinas nyinstallerade H.A.A.R.P. anläggning

See User information
Va? En till? Vad i hela friden kan vara så intressant med norrsken??? Jag har för övrigt aldrig sett norrsken. Men det verkar ohyggligt på nåt sätt. Jag vet att man förr spådde genom att studera Vintergatan. Det fanns olika stråk och hål som Krigshålet och Hungerhålet och jag tror att det till och med fanns yrkesastronomer som höö på i hemlighet. Men detta...

Posted on: 2010/1/1 2:08

See User information
Quote:

computerror skrev:

Varför kan den aldrig få det?
Går det verkligen att utesluta att det var en bomb, och att det istället skulle varit HAARP som flyttar på jordplattor?

Finns det nån bra länk att läsa om just denna egenskapen hos HAARP?

Posted on: 2010/1/1 8:21

Bob Marley

See User information
Men Haaarp är ju bara en massa stolpar med ledningar? Att tappa jorden på energi gör man med stora spolar men det ger inte sådär jättemycket, Chalmers testade både det och kall fusion på åttio och nittiotalet. Det borde finnas svenska uppsatser om dessa saker. Fast så har vi det där med de stora frimuraremblemen på Högskolans väggar förstås...

Posted on: 2010/1/1 9:21

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper