vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Snabb tanke kring HAARP och vintern...
#1
En snabb tanke här innan jag sätter igång med lunchen...

Antar att jag inte är den enda som uppmärksammat att vare sig vintrar eller somrar varit riktigt som dom brukade de senaste 10-15 åren. Inte som när man var mindre.

Djupt konspiratoriskt, men skulle det inte kunna vara så att "dom" kontrollerat vädret, eller iaf att detta varit en bieffekt av haarp? de senaste 15 åren.
Och att dom nu "stängt av" maskineriet. Haarp offline just nu med andra ord.
Kanske kommer sommaren som kommer bli den första "riktiga" sommaren sedan 1995? ...förutsatt att dom inte drar igång haarp på det viset igen.

alla är vi införstådda i att för att NWO ska kunna lyckas måste världen enas. Mot ett yttre eller inre hot. länder vs länder funkar inte.
Terrorismen var ett försök, men uteslöt fortfarande vissa delar av världen. Det s.k. klimathotet, är väl en annan form av samma sak.
Kanske uppnådes vad dom tror skulle kunna uppnås i Köpenhamn. Behovet av väderkontroll i den skalan kanske inte behövs mer. Därav "projekt klimat/väder-förändring" avstängt nu... och vädret utanför fönstret just nu är precis så som alla vintrar skulle varit de senaste åren om inte detta pågått.

?
tankar om detta?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Snabb tanke kring HAARP och vintern...
#2


See User information
HAARP offline? På grund av uppgradering kanske?

Posted on: 2010/1/6 11:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Snabb tanke kring HAARP och vintern...
#3
eller kanske fullgjort sitt jobb som vädergud? ...haarp kommer nog dock fortfarande att användas i andra syften.

om det är så här, så får det en att undra vad deras nästa drag i "den större planen" är... >:-/

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Snabb tanke kring HAARP och vintern...
#4


See User information
"alla är vi införstådda i att för att NWO ska kunna lyckas måste världen enas."

Nja, det skulle rent teoretiskt fungera i all oändlighet om det ständigt sker friktion mellan olika grupper så att ingen har tid att lyfta blicken till "männen bakom skynket i dockshowen"

Ständig konflikt är redan NWO, vi lever redan i det. Vissa kallar det "The matrix"

"Terrorismen var ett försök"

Terrorismen Är det mest lyckade projektet i mänsklighetens historia, det var inget "försök". Varenda jeffla människa på jorden vet vad en terrorist är för något... Även fast definitionen infattar varenda jävel/människa!!!!!

Posted on: 2010/1/6 12:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Snabb tanke kring HAARP och vintern...
#5
Nu var det iofs inte så att jag var ute efter att stycka varandras inlägg i bitar, så i fortsättningen, please stay on-topic :)

tanken bakom NWO bygger på En regering, Ett land, Ett språk, Ett sätt, En, Ett, En, Ett... De är inte alls ute efter kaos eller ständig konflikt. Det slutliga målet är i deras ögon en perfekt, enad, civilisation, utan behov av konflikter.
Väggmålningarna på Denver Airport beskriver det hela ganska grafiskt. En utopi för dessa galningar.

Självklart har "terrorismen" varit mycket lyckad för "dem", den har bestulit oss från våra rättigheter mer och mer. Gett utrymme för kontroll osv, jag vet. Men vad jag menade var att i teorin skulle terrorism också kunna "ena" världen, om det nu inte var så dumt att i princip varenda muslim anses vara tänkbar terrorist i svenssons ögon. Så det var inget försök... men... back on topic:

...Väderkontroll (eller avsaknad av den just nu) / Haarp-idén med vintern utanför fönstret... ?
Tankar?
Nån som tänker som jag? Eller tvärtom? Funderingar? Kom igen nu :)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Snabb tanke kring HAARP och vintern...
#6


See User information
Det var bara menat som ett förtydligande för andra läsare, jag insåg nu att det såg ut som en sågning, oops

Mina tankar om din teori är

att vi behöver lite fakta att basera den på, men nu har vi redan en teori, så all fakta vi hittar kommer vara färgad av det vi vill hitta för att stödja teorin

Det är därför upptäckter måste ske av misstag, så att man baserar teorin på fakta eller upptäckten, inte selekterar de fakta som stödjer en påhittad teori

Men utöver detta, det är en mycket spännande teori

Däremot så har jorden en naturlig puls med värme och kyla som vi är i slutet av, jag tror mer på detta
Resized Image

men åter igen, min tro är också baserad på selektivt utvald fakta
(http://antisan.ning.com/profiles/blog ... ecedented-warming-science)

Posted on: 2010/1/6 13:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Snabb tanke kring HAARP och vintern...
#7


See User information
Sovjeterna hade en anläggning nära Minsk några år fram till början av åttiotalet som störde ut all kortvåg i hela världen när den var igång. Den slutade -82 och då kom ett par av de kallaste vintarna i mannaminne. Öresund var helt tillfruset, de ryska atomdrivna isbrytarna var det enda som kom fram... motorvägen mellan Helsingborg och Malmö var avstängd en månad!

Posted on: 2010/1/6 13:33
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Snabb tanke kring HAARP och vintern...
#8


See User information
Kollade på tre avsnitt av Jesse Venturas "Conspiracy Theory" igår, dom var bra och intressanta, ett avsnitt handlade om just HAARP, att denna anläggning kan påverka vädret är helt klart bevisat bland annat med dom egna patentansökningarna. Flytta moln är ju en sak men att styra värme/kyla kanske är svårare?

Det var även intressant att HAARP kan stråla in röster i huvudet på människor, det bevisade Nick Begich enkelt med en egentillverkad liten apparat.. Jesse hörde musiken och han kunde lokalisera ljudet till huvudet fast dom små sändarna satt på halsen..

Så att folk hör röster kan nog bero på helt andra saker än inre demoner..

Posted on: 2010/1/6 13:34
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Snabb tanke kring HAARP och vintern...
#9


See User information
Två dagar efter den där spiralen över Tromsö läste jag att den skulle ändra jetströmmen över Atlanten och dra ner arktisk kyla över Europa, något man kan fundera över idag kanske.....

Posted on: 2010/1/6 18:17
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Snabb tanke kring HAARP och vintern...
#10
Jag kan bara konstatera att det är jävligt kallt

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Snabb tanke kring HAARP och vintern...
#11


See User information
Och samtidigt har kraftproduktionen från kärnkraften minskats samtidigt som elräkningarna blivit totalt obegripliga och innehåller avgifter både till bolag, produktionsbolag, nätbolag och nån sorts säkerställningförsäkring plus moms och skatt. Till råga på allt står det på de ovanligt dyra räkningarna att dom sänkt priset på nån delsumma. I Danmark som producerar el för 20 öre kWh talar man om den billiga svenska kärnkraften som i verkligheten är tre gånger dyrare. Sånt jävla skitsnack men inte kommer det nåt Uppdrag Granskning här inte. Kärnkraften är helig. Media har vrängt det här i så många år nu att folk hellre stänger av strömmen än använder vatten eller vindkraft av rent äckel inför förnyelsebar energi.
Bara en tanke: Drar HAAARP inte rätt mycket el? Sovjeternas experiment vid Minsk tog halva produktionen och gick därför mest på tider utanför arbetstid då man stängde ner två och trefasströmmen i öst.

Posted on: 2010/1/6 20:05
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Snabb tanke kring HAARP och vintern...
#12


See User information
Gaston, vart hörde du det?

Dessutom så är tydligen ozonskiktet nu tjockare än på länge..

http://www.smhi.se/nyhetsarkiv/rekord ... skikt-over-sverige-1.9057

"Mätningar visar att ozonskiktet under december 2009 blev det tjockaste som uppmätts för en decembermånad i Norrköping med 342 DU (Dobson Units). Där startade mätningarna 1988. Det tidigare rekordet i Norrköping var 333 DU från år 2000. "

Posted on: 2010/1/6 21:03
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Snabb tanke kring HAARP och vintern...
#13


See User information
Quote:

TeBe skrev:
Gaston, vart hörde du det?

Dessutom så är tydligen ozonskiktet nu tjockare än på länge..

http://www.smhi.se/nyhetsarkiv/rekord ... skikt-over-sverige-1.9057

"Mätningar visar att ozonskiktet under december 2009 blev det tjockaste som uppmätts för en decembermånad i Norrköping med 342 DU (Dobson Units). Där startade mätningarna 1988. Det tidigare rekordet i Norrköping var 333 DU från år 2000. "

Det beror på att freoner som bl.a. fanns i kyl och frysskåp och som förstörde ozonskitet förbjöds för flera år sedan.

Posted on: 2010/1/6 22:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Snabb tanke kring HAARP och vintern...
#14


See User information
Quote:

TeBe skrev:
Gaston, vart hörde du det?

Dessutom så är tydligen ozonskiktet nu tjockare än på länge..

http://www.smhi.se/nyhetsarkiv/rekord ... skikt-over-sverige-1.9057

"Mätningar visar att ozonskiktet under december 2009 blev det tjockaste som uppmätts för en decembermånad i Norrköping med 342 DU (Dobson Units). Där startade mätningarna 1988. Det tidigare rekordet i Norrköping var 333 DU från år 2000. "


Inte säker på vem som nämnde det men jag fick den här sidan att kolla med....och det stämde bra med de upplysningarna...
http://www.metcheck.com/V40/UK/FREE/jetstream.asp

Posted on: 2010/1/6 23:53
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Snabb tanke kring HAARP och vintern...
#15


See User information
Red Alert...

Warning: Weather Control Device, Dectivated!

Posted on: 2010/1/7 4:38
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Snabb tanke kring HAARP och vintern...
#16


See User information
Varje vinter oavsettväder så tycker folk attdet är konstigt. Antingen säjer dom det är bara blask , har inte varit en riktigt vinter pålänge.
Senaste hårda vintern var 2005/2006. Den var kallsom fan, snö hela tiden. Folk gick mitt i gatan för att dom inte ville ha istappar i huvet.

Sommarn 2006 var helt fantiskt bra också. Jag köpte min båt dåo hc låg och guppa ute iskärgården nästan varje dag.

Folk glömmer bort fort vad det har varit för väder.

Jag minns 2006 väl eftersom jag kanassociera till saker och ting. mycket hände i mitt liv då.

Posted on: 2010/1/7 10:00
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Snabb tanke kring HAARP och vintern...
#17
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Varje vinter oavsettväder så tycker folk attdet är konstigt. Antingen säjer dom det är bara blask , har inte varit en riktigt vinter pålänge.
Senaste hårda vintern var 2005/2006. Den var kallsom fan, snö hela tiden. Folk gick mitt i gatan för att dom inte ville ha istappar i huvet.

Sommarn 2006 var helt fantiskt bra också. Jag köpte min båt dåo hc låg och guppa ute iskärgården nästan varje dag.

Folk glömmer bort fort vad det har varit för väder.

Jag minns 2006 väl eftersom jag kanassociera till saker och ting. mycket hände i mitt liv då.


Naturligtvis är det så, gräset är alltid lite grönare på andra sidan...
Men att vintern 2005/2006 skulle varit hård i den bemärkelsen att det var snö jämt, eller att det liknade det som vi ser utanför fönstret nu, nej nej.
Och visst har vi emellanåt haft lite värme på sommaren.
Men jag minns när jag gick i skolan, hur det inte fanns någon tvekan om hurvida det skulle vara varmt JÄMT. Redan i maj kiom värmen, och höll i sig till september. Regn förekom, men inga regnmånader så som vi ser nu... visst, minnet kan bedra en, men faktum är att vädret varit fucked upp de senaste 10-15 åren jämfört med exempelvis 80-talet....

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Snabb tanke kring HAARP och vintern...
#18


See User information
JAg är inte i sverige så jag vet inte hur illa det är.

Men 05/06 var fruktansvärd hehe. DEt var kallt väldigt länge. Jag minns att det var -20 i stockholm vissa dagar och det var mycket snö, det gick inte att gå på trotarerna i stockholm pga av istappar ovan och stora snö vallar på gatan.

Året efter minns jag att jag gick från kontoret på hötorget till en resturang vid odenplan med några kollegor. Vi gick raka vägen alltså inte via svea vägen utan på kullen så att säja. och halv vägs så blev det skidbacke =P vi gled rakt ner på svea vägen heheh.

Det är ju egentligen kanske extremt väder i sverige jag menar tempraturen kan ju sjunka över 50 grader på 6 månader.

Posted on: 2010/1/7 13:10
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Snabb tanke kring HAARP och vintern...
#19


See User information
1998 var året helt utan sommar. Det var knappt tio grader varmt nån gång och väldigt deprimerande. Men var man med då vet man hur det är att bo på Island. År 2000 regnade det precis hela hösten. Det är därför det är så kul att se när kraftbolagen höjer priserna varje gång"vattenmagasinen" hotar att torka ut. För några år sedan med hänvisning till vattenståndet i Vänern. Men det skulle ta sexton år att tappa ur Vänern även om Klarälven försvann! Vädret kan verkligen rädda en pinsam tystnad under en period. Varje tidning vet hur viktigt det är med "Vädret", liksom tv-kanaler och turisthemsidor. Senaste praktexemplet var ju kongressen i Köpenhamn - om vädret, omdöpt till "klimatet"!

Posted on: 2010/1/7 13:26
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Snabb tanke kring HAARP och vintern...
#20


See User information
Quote:

lunar skrev:
Quote:

TeBe skrev:
Gaston, vart hörde du det?

Dessutom så är tydligen ozonskiktet nu tjockare än på länge..

http://www.smhi.se/nyhetsarkiv/rekord ... skikt-over-sverige-1.9057

"Mätningar visar att ozonskiktet under december 2009 blev det tjockaste som uppmätts för en decembermånad i Norrköping med 342 DU (Dobson Units). Där startade mätningarna 1988. Det tidigare rekordet i Norrköping var 333 DU från år 2000. "

Det beror på att freoner som bl.a. fanns i kyl och frysskåp och som förstörde ozonskitet förbjöds för flera år sedan.


Hade inte förväntat mig något annat svar från dig..

Det där är den officiella förklaringen men det är nog inte hela sanningen, det handlade nog mer om patent och pengar..!

Posted on: 2010/1/7 15:14
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Snabb tanke kring HAARP och vintern...
#21


See User information
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3460872.ece

Norge får skylden for ekstremvinter i verden
Pakistansk presse mener Norge punkterte atmosfæren med høyenergistråle. – Ren konspirasjon, sier norsk forsker.

Posted on: 2010/1/12 15:23
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Snabb tanke kring HAARP och vintern...
#22


See User information
Något jag brukade fundera på var nio-års-cyklar. Att man försöker jämföra vädret lite med nio år bakåt i tiden. Enligt numerlogin så ska ett år igentligen vara nio och sedan börjar det om från början.

Senare såg jag på tv, då var det ett repotage med hans som spår väder i fiskfjäll. Han försa sig tror jag, han sa att det hade varit fem svala vintrar så nu väntas fyra varjavintrar.

Jag minns att år 2000 var en riktig skitsommar. Min fru hade precis kommit från Libanon och hon ville åka hem pga vädret. Så fort det blev uppehåll och vi gick ut så började det att regna igen. Nio år innan, 1991 så regnade jag nästan bort på roskildefestivalen.

Posted on: 2010/1/12 23:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Snabb tanke kring HAARP och vintern...
#23


See User information
Quote:

TeBe skrev:

Hade inte förväntat mig något annat svar från dig..

Det där är den officiella förklaringen men det är nog inte hela sanningen, det handlade nog mer om patent och pengar..!


Då får du tala om hur patent och pengar har fått ozonskiktet att återhämta sig.

Posted on: 2010/1/17 22:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
31 user(s) are online (31 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 31

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS