Vakencorner
|
Uruguay först i världen med motorcyklar som går på luft
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
![]() MILJÖ. Den uruguayanske ingenjören Armando Regusci har uppfunnit en motorcykel som körs med komprimerad luft. I slutet av maj börjar den miljövänliga motorcykeln säljas i Uruguay. http://www.skanesfria.nu/modules.php?name=Artikel&id=7180
Posted on: 2006/5/13 8:59
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Uruguay först i världen med motorcyklar som går på luft
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Oljeindustrin behöver förmodligen ordentligt med käppar framöver, för att stoppa i hjulen. Nu ere ju på G, i alla former... Bara att luta sig tillbaka o se oljeindustrin bli mindre o mindre o mindre.... About time...
Gött, o hare... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Nä, vänta lite nu..... jag utbildar mig just nu industrirörsvetsare, som till. fan, skall jag bli utan jobb nu oxå???
Nä, skoja bara lite klart att det är mycket intressanta saker på gång nu, som jag självklart stödjer. snart är det för dyrt att nöjes köra, så jag blir tvingad att ut och cykla. kanske är bra för kroppen oxå? 170 lång 100 kilo hahahaha det bjuder jag på. ' ha det gött gubbar å gummor.
Posted on: 2006/5/13 10:31
|
|||
|
Stå på dig innan någon annan gör det
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det krävs fortfarande nån annan energikälla för att komprimera luften. Lufttuberna fungerar ju bara som ett batteri.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
hehe ja det är väll ingen som har påstått något annat?.men att fylla på luft vid cykelpumpen på macken är väll bra mycket bättre och billigare än bensin + att man slipper avgaser
sen kan man ju fundera på ifall man kanske bör ha en manuell kompressorpump i tex: cykelramen, kopplat på hjulet som småunderhåller lufttrycket i behållarna.. man kan ju utnyttja energin så bra som möjligt när man ändå håller på!
Posted on: 2006/5/13 14:39
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
För nåt år sen va det en fransman som började bygga tryckluftsbilar, o tänkte bygga tryckluftsstationer vid vanliga mackar. Problemet var bara att det gick åt ungefär lika mycket energi för att komprimera luften som att fortsätta köra med bensin...
Längs kuster skulle det kanske gå att använda vind/vågkraft för detta? Eller kanske solenergi om tekniken förbättras lite..
Posted on: 2006/6/10 11:17
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det finns flera fria energilösningar (www.fuellesspower.com), luftbilen är en bra lösning just nu... Enklare är att åka med effektivare solceller o elmotor, eller kanske någon utav Tesslas lösningar, elmotorn som ger mer effekt, än vad den förbrukar... Vilken av dessa lösningar som används spelar ingen roll, regle nummer ett måste vara att sluta använda fossila bränslen.
När man snackar om energi i dag skall man ha stenhård koll på vad som verkligen finns tillgängligt, i patent o tekniska lösningar etc... Annars gör man ännu ett fel, och är inte så effektiv som möjligt, det måste man va tycker jag, onödigt arbete annars... Hare... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Elbilar, solceller och allt sånt smaskens ska vi definitivt satsa på men snälla du...evighetsmaskiner som "elmotorn som ger mer effekt, än vad den förbrukar" finns inte.
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login