vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Gardasil mot kondylom?
#1


See User information
Jag kanske har missat detta helt, men jag hade ingen aning om att gardasil även var ett vaccin mot kondylom?

Såg nämligen detta på en tv-reklam härom dagen, och hittade även mer info nu på nätet.

Har det alltid varit ett vaccin mot även kondylom?

Posted on: 2010/1/19 9:46
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gardasil mot kondylom?
#2


See User information
Kondylom är könsvårtor(HPV). gardasil är ett vaccin mot två strains av vårtor som har visat sig kunna leda livmoderhals cancer. Han som upptäckte det fick nobel pris för några år sen.

Posted on: 2010/1/19 9:55
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gardasil mot kondylom?
#3


See User information
Intressant det där med gardasil, speciellt när forskaren som utveckla vaccinet sågar det "överväger inte riskerna med det"

Man blir blåst som vanligt...

http://thebulletin.us/articles/2009/1 ... ae4b76d07e16766677720.txt

http://www.greensparrow.se/wp/gardasi ... from-a-best-friends-view/

Posted on: 2010/1/19 12:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gardasil mot kondylom?
#4


See User information
Filipino-Monkey:

Jaha va trevligt, då måste han vara lika superbra som t.ex Henry Kissinger, Al Gore och Barack Obama



Sååå, gardasil har alltså alltid använts som ett vaccin mot kondylom?
Jag tycker det är konstigt att jag aldrig har hört det innan bara.


greensparrow: Nice, intressant. Man börjar ju undra...

Posted on: 2010/1/19 17:10
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gardasil mot kondylom?
#5


See User information
En kompis till mig lät i våras sin dotter vaccinera sig med det där gardasilet. Det som hände då var att dotterns mycket okomplicerade reumatism blossade upp till något ohanterbart i värk- och svullnadsväg. Våra vänner läkarna valde att behandla med ..cellgift. Hur hon mår idag? Pyton.

Posted on: 2010/1/19 19:07
Rainbow Warrior
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Gardasil mot kondylom?
#6
Det märks tydligt hur eliten inriktar sig på kvinnorna/mammorna i sin krigsföring. Både iom hur unga tjejer tvingas bilda sina ideal från retucherade bilder och hur de nu försöker förgifta dem.
Feminismen är också en sak skapad av eliten. Visst tror jag på jämlikhet, men feminismen är inte en strävan efter balans, utan en strävan att ta över. Men det är en annan tråd.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gardasil mot kondylom?
#7


See User information
Terror: Ja, Aaron Russo (en sann hjälte!) förklarar feminismen och jämlikheten riktigt bra.

http://www.youtube.com/watch?v=cnjo9lRr_rg


Det är så himla synd och tragiskt... jag tänker på Aaron ofta. Han hade verkligen kunnat göra stor skillnad tror jag för att få mer folk att förstå vad som händer.

Posted on: 2010/1/19 23:37
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gardasil mot kondylom?
#8


See User information
Quote:
Filipino-Monkey:

Jaha va trevligt, då måste han vara lika superbra som t.ex Henry Kissinger, Al Gore och Barack Obama


Jag sa varken att det var bra eller dåligt men du undrade varför det används mot kondylom, så tänkte att jag skulle förklara bara.

Posted on: 2010/1/20 5:12
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gardasil mot kondylom?
#9


See User information
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Quote:
Filipino-Monkey:

Jaha va trevligt, då måste han vara lika superbra som t.ex Henry Kissinger, Al Gore och Barack Obama


Jag sa varken att det var bra eller dåligt men du undrade varför det används mot kondylom, så tänkte att jag skulle förklara bara.



ok :)
Vet du om gardasil alltid har använts/marknadsförts som ett vaccin mot kondylom?

Posted on: 2010/1/20 12:38
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gardasil mot kondylom?
#10


See User information
Japp alltid. Det är två strains av humant papillomavirus (HPV) som är bevisat att det kan leda till livmoderhalscancer. Det är därför det kallas för vaccin mot cancer. Men det är bara ett marknadsförings knep.

Upptäckten av det gav nobel priset för några år sedan. Vilket sen ledde till vaccinet.
Det finns dock många olika varianter av HPV.

HPV = Kondylom.

Så även om man har tagit vaccinet så kan man få kondylom, dock inte just dom två som det "ska" förhindra om nu vaccinet hade fungerad.

Posted on: 2010/1/20 13:06
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Gardasil mot kondylom?
#11
Quote:

nazgul4 skrev:
Vet du om gardasil alltid har använts/marknadsförts som ett vaccin mot kondylom?
Gardasil är ett vaccin mot humant papillomavirus, HPV. Detta virus är också orsaken bakom kondylom, så det är väl bara att anta att det alltid marknadsförts mot det.
Cervarix däremot hjälper inte mot kondylom

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gardasil mot kondylom?
#12


See User information
Ok, tack för infon.

Jag hade bara hört att det var ett vaccin mot livmoderhalscancer, detta sa även läkaren på vaccinationskliniken när jag frågade för några år sedan.

Posted on: 2010/1/20 21:04
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Gardasil mot kondylom?
#13
Quote:

nazgul4 skrev:
Ok, tack för infon.

Jag hade bara hört att det var ett vaccin mot livmoderhalscancer, detta sa även läkaren på vaccinationskliniken när jag frågade för några år sedan.
Tja, jag trodde också det... Men förut var det ju någon politiker som sa att killar också borde vaccinera sig med gardasil... Orsaken till detta uttalande måste väl förhoppningsvis ha varit mot kondylom och inte en sympativaccinering utan verkan.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gardasil mot kondylom?
#14


See User information
Asså två strains av HPV är bevisat att det kan leda till livmoderhals cancer. HPV/Kondylom i sig är typ ofarligt. Men helt klart i marknadsförings synpunkt så säjer man att det är ett vaccin emot cancer vilket är fel. Det är fullt möjligt att få livmoderhalscancer utan att ha HPV i kroppen.

Posted on: 2010/1/21 7:42
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gardasil mot kondylom?
#15


See User information
Quote:

computerror skrev:
Det märks tydligt hur eliten inriktar sig på kvinnorna/mammorna i sin krigsföring. Både iom hur unga tjejer tvingas bilda sina ideal från retucherade bilder och hur de nu försöker förgifta dem.
Feminismen är också en sak skapad av eliten. Visst tror jag på jämlikhet, men feminismen är inte en strävan efter balans, utan en strävan att ta över. Men det är en annan tråd.


Du har så rätt. Den sanna "feminina" styrkan ser man till att förtrycka in i det längsta eftersom den förmodligen är det största hotet mot det mesta av vänsterhjärnhalvestyret. Bättre då att skapa ett axelvaddsfeministiskt alternativ som är långt borta från vad sann styrka är, och strider på samma eländiga vis som det "maskulina" gör.

O.T. var det ja.. men intressant.

Posted on: 2010/1/21 18:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Gardasil mot kondylom?
#16
Jag anser dock att kvinnor har styrka att styra, men jag ser ju förstås hellre att kvinnorna är så pass mogna och strävar mot jämlikhet, som de flesta kvinnor faktist är. Istället för att de ska "ge igen" för männens förtryck som militanta feminister verkar ha som mål. Typ Gudrun Schyman som uttalat sig om att alla män är en potentiell våldtäktsman etc. Det är galenskaper...
Men men... Det finns ju även en sundare form av feminism som faktist bara hävdar sina rättigheter och denna feminism är ju befogad. Ville bara klargöra detta... Trots att det är Off topic lite.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gardasil mot kondylom?
#17


See User information

Ja jag håller med dig där.. Militant feminism slår helt åt galet håll. Det är ju samma dualistiska skräp som pågår överallt.

Posted on: 2010/1/22 15:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
44 user(s) are online (44 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 44

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS