vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Zeitgeiströrelsen
#1


See User information
Zeitgeiströrelsen viftar med godispåsen i ena handen medans dom står i en mörk gränd och lurar in folk i falska påståenden å ena sidan men vackra sanningar å andra sidan.

Mitt första intryck av rörelsen var för mig som för många andra att mycket av det dom sade var bra och sant, förutom då deras religions gojja. Jag förstår att folk går på det som sägs i den filmen, men det är bara slugt framstälda lögner kryddat med små kryddade sanningar. Dom som inte förstår sig på religion och tycker att det är en massa blähä bockar och bugar och svälger allt med hull och hår, och är okritiska till innehållet.

Zeitgeiströrelsen är som Lucis trust och Good will(verkar inom FN)
Deras mål är att smutskasta religion (Det gör iofs en del religioner bra själva) och katigorisera dem i radikala, fundamentala, järntvättade, lättlurade religiösa, och de mer liberala snälla religösa, som tror på något typ ufon, nått större väsen, anden i oss alla och som säger ja till allt.
Det är farligt enligt dom att påstå att man har sanningen för då dömmer man alla andra som inte tror som dom, men så är inte alltid fallet...

Deras mål är NWR (kompis med NWO) en världs religion som är grundat på regler uppstälda av dom.
De religioner som inte går med på deras filosofi blir förbjudna.
Typ en ny sorts Hittler politik.

Besök FN´s egen hemsida, under (World Goodwill och articklen The problems of humanity, del 6 The churches and organised Religion.)och se att dom skriver det själva, omlindat i lull lull formuleringar så sticker en del rader ut som ...

"Religious fanaticism, which is found in all reactionary groups, can be expected to fight against the appearance of the coming world religion"

"Nothing can prevent the new world religion from eventually emerging"

"in the new world order, spirituality will supersede theology; living experience will take the place of theological acceptances."

mm.
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden

Posted on: 2010/1/22 21:34
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeiströrelsen
#2
Du har ingen direktlänk till artikeln? Kan inte hitta den på hemsidan.

Det är riktigt läskigt att man kan tycka så högt om sig själv och skapa en ny världsreligion och tycka att det är den "rätta". Tvekar på att någon sådant skulle vara möjligt att dra igång inom en snar framtid. Med alla de olika grenarna vi har i bla kristendom, judendom och islam skulle allt för många göra en storslagen revolt.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeiströrelsen
#3


See User information
Det var ett tag sedan Jag var inne och hittade artickeln, har den nu utskriven.
Har letat ett tag nu utan framgång men jag skall fortsätta leta tills jag hittar det igen.

För att veta att jag inte snackar gojja så hittade jag i alla fall, en sida där FN länkar till författarna av artickeln, organisationen Lucis Trust som tidigare hette Lucifers Trust.

(http://www.un.org/dpi/ngosection/asp/ ... US&AcID=33&kw=&NGOID=1510)

Lucis Trust är influerade eller rättare sagt är grundade på Alice Bailey's philosofie som i sin tur var hängiven anhängare till Helena Blavatsky läror vilka var djupt sataniska och ockulta.

Vill du ha kopior på World Goodwill`s artickel The problems of humanity artickel 6 :The churches and organised religion, så kan jag nog ordna det. Har det nog i en PDF fil på datorn.

MVH Björn (oso1978)

Kolla in denna sidan längst ner där skriver dom att dom är rådgivande inom FN (http://www.goodwilltriangel.org/lucis.htm)

Posted on: 2010/1/23 9:32

Edited by oso1978 on 2010/1/23 16:13:44
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeiströrelsen
#4


See User information
De kan tyckas vara omöjlig, men i verkligheten så är det inte det.
som dom skriver själva så förväntar dom sig att det skall bli ett visst motstånd från de så kallade extrem religiösa, de som inte går med på deras krav, det kan gälla tex att man inte får använda sina heliga skrifter utan att dom har gått igenom en sorts sensur.
En sådan sensur undantar inte Bibeln, Koranen, Torah, Tanak, Tripitaka, Bhagavadgita m.m.

Med tron att dom har goda avsikter kommer flertalet religioner gå med på kraven, med undantag då från de så kallade extremistiska religiösa grupperna som ser sin Gud som större auktoritet än FN.

I allmenhet så formar sig de flesta religioner i dag efter sammhällets normer och väljer att bortse från vad deras skrifter säger, och då gör det inte så mycket för dom om någon organisation bestämmer sig för att sätta upp lite extra regler, bara dom får finnas kvar.

Ta några exempel, de flesta i Sverige bekänner sig vara kristna men hur många följer det som Bibeln säger?

Ett exempel kan nämnas, att ha sex före äktenskapet, att "inte ha några andra gudar vid din sida" hur många har inte buddastatyer som en hipp grej i vardagsrummet, "gud hatar skilsmässa" du skall inte stjäla, "inga drinkare skall ärva Guds kungarike, "ge till kejsaren (staten) det som tillhör kejsaren"då talar bibeln om skatt, hur många skattefuskar inte. m.m.

Nu tar jag inte ställning för vad folk skall tycka om sådana saker men det är ett faktum att de flesta lever eller bryr sig väldigt lite om vad deras tro säger.

Posted on: 2010/1/23 11:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeiströrelsen
#5


See User information
Starkt jobbat. Du startar en tråd om Zeitgeiströrelsen och byter sedan ämnet till något helt irrelevant. Kunde du inte faktamässigt angripa rörelsen på sina egna meriter, eller ?

Ni har sniffat för mycket infowars-propaganda. Jag väntar bara på bibelcitaten så har vi hela paketet...igen.

För övrigt litar jag inte på FN mer än någon annan här men försök i alla fall att hålla dessa ämnen isär.

Posted on: 2010/1/23 11:13
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeiströrelsen
#6


See User information
Jag ser det som en sammlad aktion från olika rörelser som har samma agenda, NWR.

Jag beskrev bara vad deras gemensamma mål är, att misskreditera och förlöjliga religion.

I och för sig så borde jag lagt till med flera i titeln för att vara mer korekt det ber jag om ursäkt för, men som jag ser det är det att avslöja bakomliggande agendor som är målet med det jag skrev. Vi kan gå in på detalj om felaktigheter i Zeitgeiströrelsens film om religion och deras propaganda om du vill, men då med respekt och utan personangrepp och argument grundade på fakta.

Jag har inte någon åsikt om folks tro eller ej men det får inte gå så långt att man förbjuder religion och som jag ser det så fins det många krafter där ute som sammansvärjer om just det.

Vi vill väll inte bli som Kina Ryssland m.f där vi har regeringar som bestämmer om vad vi får tro på, är man falungång anhängare så åker du in i finkan.

Jag har många vänner från sådana länder som studerar på svenska skolor som varje år måste raportera till deras ambasad om vad dom gör på sin fritid och om dom då skulle pyssla med något som inte deras regering gillar så straffas familjen i deras hemland om dom inte slutar.

Dom har tillochmed spioner i sverige som ser till att sådant efterlevs och det har jag varit med om i första hand.

Posted on: 2010/1/23 12:41
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeiströrelsen
#7


See User information
Jag vet inte om du bara har sett deras film om värlsekonomin?
Den filmen tyckte jag var ganska bra faktiskt men om deras film som behandlade religion, tyckte jag var mycket generaliserande underbygt med fördommar och okunskap.

Ta tex Jesu födelse som i allmenhet tillskrivs den 24-25 dec vilket är felaktigt, hitta det i bibeln om du kan. Anledningen till att vi firar (Jesu födelse) den 24-25 är på grund av att dåtidens kyrka som skulle kristna den helinistiska världen ersatte deras firande av solens återfödelse (i sverige midvinterblot) med Jesu födelse,
traditionen att fira Jesu födelse började nån gång på ca200talet eKr. Judarna ansåg födelsedagar som hednisk därför lades det ingen vikt på att skriva ner ett specifikt datum då Jesus föddes.

Då som Zeitgeiströrelsen påstår att alla religioner kan härledas till soldyrkan är detta fel

Skall man nämna Maria med det lilla Jesusbarnet är det på ungefär samma sätt. Att använda bilder i tillbedjan var strängt förbjudet, det är också något som har kommit att tas upp i den kristna religionen från så kallade hedniska religioner långt senare.

Vill du ha mer info så skriver jag gärna mer.

Posted on: 2010/1/23 13:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeiströrelsen
#8


See User information
Jag har sett båda. Är det rörelsen som sådan du kritiserar i den är tråden eller är det Peter Josephs första film, Zeitgeist: The Movie ?

Tänk även på när du drar in judarna i diskussionen - Jesus som person är ett kristet påfund. Konceptet återfinns dock i många urtida religioner. Att kyrkan sedan kopplat tiden för jesu födelse till vintersolståndet styrker ju snarare argumentet för att händelsen kan vara mer dikt än verklighet.

Posted on: 2010/1/23 13:35
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeiströrelsen
#9


See User information
Jesus var Jude tillbad samma gud som Judarna men han påstod att Judarna som nation hade blivit övergivna av gud pga att dom inte levde enligt Guds ord, däremot så var de allra flesta som blev Kristi efterföljare i början judar och de tillbad samma Gud som Jesus.

Att man är kristen betyder inte att man har fått en ny gud utan man tillber samma Gud som de första Kristna och Jesus gjorde.

Jesus är inget påfund han är en person Benämningen ”Kristus” kommer från det grekiska ordet Khristós, som motsvarar det hebreiska Mashach (Messias) och betyder ”den Smorde.


Jesus satte inte sig upp mot guds ord det så kallade Gammla Testamentet utan hänvisade och grundade sina uttalanden på det.

Att det kristna samfundet hittade på ett datum för Jesu födelse var enbart för att få de så kallade hedningarna att på ytan se ut som dom var kristna det gör inte Jesus till en mindre verklig person. Skulle kunna tillämpa det på dig till exepel jag vet inte när du föddes om jag hittar på ett datum för folk då du föddes tex 7 Jan så blir inte du mindre verkig.



Men syftet till att jag skriver är inte för att ha religionsundervisning på Vaken.se utan att påvisa felaktiga uttalanden som Zeitgeiströrelsen gör angående Den kristna religionen som exempel.

Peter Josephs första film Zeitgeist The Movie tycker jag är blähä.
Men om man som organisation gör en sådan film så är det ju en organisation med tvivelaktig agenda.
Det visar vad dom står för och då tar jag avstånd från en sådan organisation.

En liknelse för att belysa min tanke..
Man hänger inte med en pedofil bara för att han är snäll mot vuxna..

Posted on: 2010/1/23 13:56

Edited by oso1978 on 2010/1/23 14:58:07
Edited by oso1978 on 2010/1/23 15:00:39
Edited by oso1978 on 2010/1/23 15:03:23
Edited by oso1978 on 2010/1/23 15:56:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeiströrelsen
#10


See User information
[Tog bort min kommentar om flera inlägg på rad]

Jesus som person skulle kunna ha funnits. Den bibliska Jesus som person är dock benämnd som Kristus (från det grekiska ordet Khristós) som en titel. Detta är vad jag menar med det kristna påfundet. I övrigt har du rätt angående titelns innebörd.

Jag väljer att se hela historien om den Bibliska Jesus som en symbol för det politiska skiftet under den tiden. Det är mer troligt att en av alla profeter från den tiden har lyfts fram lite extra för att personifiera en Messias åt de kristna. Det rådde tydligen ingen brist på sådana under den tiden - inte nu heller för den delen. Då den romersk-katolska kyrkan växte fram ur det vacklande romerska imperiet under tiden kort efter ligger det en hel del i den här tanken.

Den här tråden borde nog flyttas till forumdelen för religion.

Posted on: 2010/1/23 15:14
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeiströrelsen
#11


See User information
Ja länken borde ligga under religion om det var så att man skall forsätta skriva som vi gjort.

Det jag vill komma fram till är hur mycket man än tror på det som sägs i bibeln eller ej så faststår faktumet att, Zeitgeiströrelsen har fel i sina påståenden angående den kristna läran.

Man kan inte göra en hel film med påståenden om att kristendommen och alla andra religioner härstammar från soldyrkan om man inte har koll på fakta.

Posted on: 2010/1/23 15:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeiströrelsen
#12


See User information
På samma sätt skulle ju dagstidningar kunna jobba; en så exakt kopia som möjligt.

Tänk att vara så blind att "titta" på filmen utan att blinka...

Man skall "se"inte titta bara. Använd ditt suveräna seende till detta.

Posted on: 2010/1/23 19:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeiströrelsen
#13


See User information
??????????????????????? Se inte titta, dagstidningar? Är det kritik medhåll? Skall jag ta någon rosa piller för att förstå? Hjärtat är med men min hjärna slår nacksving när jag läste din komentar förstår inte ett dyft, många Kramar Från förvirrad Björn..

Posted on: 2010/1/23 21:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeiströrelsen
#14


See User information
Quote:

oso1978 skrev:
??????????????????????? Se inte titta, dagstidningar? Är det kritik medhåll? Skall jag ta någon rosa piller för att förstå? Hjärtat är med men min hjärna slår nacksving när jag läste din komentar förstår inte ett dyft, många Kramar Från förvirrad Björn..
Då tar jag först ett (x)Kryss sen kontrar jag med ett smidjebälte:)Så nu mitt kast:)... smidjebälte så nu är vi i partär::


De som tagit fram hur vi skall läkas, läras och hur vi skall tro, är de institutionella människotyperna - teoretiska människotyperna. Alltså människor utan verklig anknytning. De som bara ser till hur allting borde vara i s f att se det som verkligen är.


"Rörelse"!Och vi som inte vill vara med?


Posted on: 2010/1/23 22:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeiströrelsen
#15


See User information
Oj oj en poet!
Vet ej om jag hamnar i brygga eller om det blir partär?

Teoretiker är man när teori är nödvändigt man lär av föregående, man lägger inte handen på spisplattan för att lära sig något nytt.

Bortse från teori när sunt förnuft säger dig att du blir bedragen, Kör skitfort för då hinner inte älgen ut i väggrenen och då krockar du inte.

Sammhället grundar för det mesta sina teorier på erfarenhet men till viss del skrönor. Det sunda förnuftet och efterforskning är nog en bra kombination.

Rena fakta kan ju tolkas men så länge man inte tolkar för att man har satt framför sig en tes att så här är det och sedan utgår från den tesen, för att få ett resultat så är det bra.

Men använder man en tes för att tolka fakta så brukar man till slut få som man vill men med ett tvivelaktigt resultat.

För att sedan avgöra om det är fakta som du har fått presenterat så jämför mellan olika källor.

Motsäger dessa källor varandra, så se till motiv till påståendet, har personen i fråga som framstält vissa faktapåståenden något som helst vinstsyfte eller har han en tes eller agenda bakom sina påståenden.

Eller så skiter man i det hela och sluter sirkeln och utgår från sin egen tes och bekräftar bara vad man har trott från början med ett tvivelaktigt svar som resultat.

Posted on: 2010/1/23 23:44

Edited by oso1978 on 2010/1/24 0:00:31
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeiströrelsen
#16


See User information
Hej Vaken.se :)

Vill klargöra vad The Zeitgeist Movement handlar om, då jag själv är involverad och arbetar varje dag med att sprida exakt vad vi står för och vad vi vill skapa medvetande om.

The Zeitgeist Movement är en social rörelse som erkänner merparten av samhällets problem som teknologiska, och till viss del psykologiska. Vi brukar beskriva oss som aktivistarmen för The Venus Project (Venusprojektet) som leds av Jacque Fresco; en 94 år gammal entreprenör och industridesigner som vigt sitt liv åt att lösa just samhälleliga problem såsom svält, brist, fattigdom, krig, och politik etc.

Våra intentioner är att göra folk medvetna om att det är teknologi som förbättrar våra fysiska liv. Utan teknologi hade vi inte haft kläder, hus, alfabete, spadar, datorer eller någon form av hjälpmedel för att överleva förutom vår egen kropp. Vi vill påminna folk om att det inte är politik, pengar eller en specifik religion som avgör kvaliteten i våra fysiska liv, utan det är tillgången till teknologi, kärlek, säkerhet, variation, att lära, att växa, att skapa varaktiga relationer med varandra globalt.

För att skapa ett samhälle där livskvalitén är så hög som möjligt presenterar Venusprojektet många lösningar. Framför allt vill vi utplåna "brist" på våra grundläggande fysiska och psykiska behov. Vi har empiriskt iakttagit att brist tar fram de sämsta primitiva sidorna i människan såsom krig, mord, rån, korruption, egoism, vidskeplighet och aggression. Detta inducerar rädslor som skapar ofattbart lidande på global nivå.

Dagens teknologi möjliggör en fantastisk ny renässans för mänskligheten, om den appliceras på ett empatiskt sätt ("Instead of weapons of mass destruction, it is time to unleash something much more powerful - Weapons of Mass Creation") Vi kan använda teknologi för att bygga ett hållbart samhälle där förnyelsebar energi, ekologisk mat, och husbygge inte längre behöver arbetskraft. Allt byggs med hjälp av automatisering som präglat de senaste 70 åren i en skarpt exponentiell trend. Idag byggs en bil genom automatisering, nästan ingen mänsklig interaktion sker. Detta har också redan skett med husbyggnation, i och med lanseringen av världens första 3D-skrivare. ( Jag har själv en automatisk gräsklippare som utför jobbet bättre än jag själv gör på kortare tid, och jag bråkar inte längre med farsan om vem som skall klippa gräset, som praktiskt exempel på hur detta redan idag påverkar vår vardag ;D )

Väldigt kortfattat sammanfattas våra slutmål så här:

1. Skapa medvetande om att maskinautomatisering idag är verklighet och kan lösa många av våra primala behov.

2. Använda denna verklighet för att eliminera "brist" och istället skapa en hållbar resurshantering, där återanvändning och återvinning är 100 % integrerat i vår civilisations beteendemönster.

3. Befria människor från löneslaveri genom att istället låta maskiner göra jobbet. Snart (tekniken existerar redan) kan du få ekologisk mat, förnyelsebar energi, och ett hus du själv designat utan att behöva betala för det. Detta, förenklat, för att ingen behöver göra jobbet åt dig. Detta sker i utbyte mot ansvarsfullt föräldraskap. Bara 2 barn per familj ett tag så att överbefolkning inte skjuter i taket.

4. Utbilda alla jordens människor om vad hjärntvätt och propaganda är, och hur vi skapar vår verklighet baserat på våra tidigare erfarenheter. Att inte följa oss eller någon annan grupp, utan att istället själv lära sig vad ledarskap innebär och hur stor makt ditt psyke faktiskt har över sig själv om du bara lär dig fundamental motivationspsykologi.

5. Att utbilda människor i hur man bemöter varandra utan att starta bråk, för att maximera känslan av trygghet och kreativitet i alla grupper. Språk är fortfarande på många sätt en barriär av missförstånd. Vi vill skapa förståelse för bästa möjliga kommunikation och göra den tillgänglig för alla, gratis.

6. Att sprida Open source som standard. Open source kommer vara fundamentet för vår framtida teknologi. Alla kan bidra globalt till det projekt som intresserar dem mest.

Här är en länk med delar av vårt senast producerade material (och detta är det vi själva ser som relevant):

http://video.google.com/videoplay?docid=3932487043163636261#

För Er som har ytterligare funderingar så finns här en direktöversatt F.A.Q att läsa på svenska:

http://www.thezeitgeistmovement.com/j ... article&id=360&Itemid=801

Tveka inte om att ställa (relevanta) frågor här i tråden, men snälla, försök undvika inlägg som diskuterar ovidkommande saker (t.ex. religion som inte har någon relevans till rörelsen men för den sakens skull absolut inte fördöms) eller som rent av attackerar användare. Vi har sett nog med exempel på argumentationsfel och saker som helt enkelt inte har med rörelsen att göra. Vi kan tyvärr inte tillåta falsifieringar och avsiktligt (eller oavsiktligt) förtal av vad vi arbetar med och har därför ödmjukt förklarat våra intentioner här.

Ni är hjärtligt välkomna att hälsa på oss på forumet och IRC. Skall bli kul att prata med er :)

Vad gäller vår syn på religion så är den helt personlig för varje medlem. Inget annat är sant och det tror jag vem som helst förstår. Vi är inte en stackintelligens som följer fåret framför. Vi är alla separata tänkande individer och uppmuntrar alla att göra likadant. Det som genomsyrar oss är oftast att vi är väldigt bemötande och trevliga för att det är så vi vill att våra grannar skall behandla oss.

Peace out! :D

Posted on: 2010/1/25 15:49

Edited by Entheos on 2010/1/25 16:23:08
Edited by Entheos on 2010/1/25 16:28:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeiströrelsen
#17
Står man på fel ruta ett då kan allt bli väldigt tokigt senare, men då man inte vet att man bara tänker från symptomtänk/feltänk så ser det då ändå så logiskt ut. Man måste glömma aktivisttänk och tro på att livet är orättvist, tro att bara andra får hålla i kniven så kan resurser fördela rättvist till alla "stackars offer" i tillvaron.

Många "vanliga människor" som inte alls sysslat med att studera kaninhålets yta (och därmed inte heller gått på komasismnewage om att företeelser där, som dumma andra som skapat det eller det... skulle ha något som helst med varför kaninhålet överhuvudtaget kommit till att göra) har skrivit om teknikens problem i vårt samhälle.

Jag har en gång postat vad finnen Georg Henrik von Wright skrivit:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... =&topic_id=16807&forum=10




 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeiströrelsen
#18


See User information
Chit vad läskigt det lät, Komunistsnack ala 2 värlskriget där en så kallad grupp skall undervisa oss så vi inte blir järntvättade.
Gör vi som dom tycker så får vi gratis boende. Teknik har aldrig löst mäniskans problem utan att det skapat ett annat.

Så järntvättad man måste vara för att gå på det, du ser ju knappt vad du själv har skrivit ta tillexempel är det här några nya uppfinningar som du nämner?
"Utan teknologi hade vi inte haft kläder, hus, alfabete, spadar"

Det är ju grejor som vi haft näst intill lika länge som mäniskan funnits.

Jag vill bo på landet utan en massa robbotar som bygger mitt hus odlar min mat mm.

Posted on: 2010/1/25 17:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeiströrelsen
#19
Ja oso, de håller på att bygga en sådan där stad i Kina, de kallar den bland annat för "grön stad", och svenska arkitekter är med och styr det hela.
Där blir det transhumanistiskt säkert helt rätt, men små lådor för produktionsrobotarna,och men kort avstånd inom staden/fängelset till sina andra celler i form av arbetsplatser. De åker grön miljöriktig kort linje. Allt finns planerat för dom där - de själlösa i denna själlösa tillvaro.
Antagligen får de dricka sitt eget återvunna urin i vattenkranarna.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeiströrelsen
#20


See User information
Quote:

johan15 skrev:
Ja oso, de håller på att bygga en sådan där stad i Kina, de kallar den bland annat för "grön stad", och svenska arkitekter är med och styr det hela.
Där blir det transhumanistiskt säkert helt rätt, men små lådor för produktionsrobotarna,och men kort avstånd inom staden/fängelset till sina andra celler i form av arbetsplatser. De åker grön miljöriktig kort linje. Allt finns planerat för dom där - de själlösa i denna själlösa tillvaro.
Antagligen får de dricka sitt eget återvunna urin i vattenkranarna.



Deras mat..

http://nowandnext.com/PDF/TimeLineweb_ver2.pdf

New York Times

Video Human 2.0

Posted on: 2010/1/25 17:25

Edited by sale on 2010/1/25 17:57:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeiströrelsen
#21


See User information
Quote:

oso1978 skrev:

----

Så järntvättad man måste vara för att gå på det, du ser ju knappt vad du själv har skrivit ta tillexempel är det här några nya uppfinningar som du nämner?
"Utan teknologi hade vi inte haft kläder, hus, alfabete, spadar"

Det är ju grejor som vi haft näst intill lika länge som mäniskan funnits.

----


Detta tack vare teknologisk utveckling...eller hur tror du att kläder och hus tillverkas ? Skrev man inte alfabetet med något ?

Posted on: 2010/1/25 17:35
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeiströrelsen
#22


See User information
Zeitgeiströrelsen är en av de rörelser idag som växer absolut snabbast rent exponentiellt. Och apropå exponenter, har ni till exempel tagit del av den amerikanska arbetslöshetsstatistiken och i vilken riktning den rör sig? Här kan man få en inblick i hur mycket värre det är än vad man befarade. Vad händer om ekonomin brakar ihop på ett globalt plan? Kommer vi inte kunna producera skor längre, kommer maten vi odlar upplösas i atomerna de består av? Nej. Vi har medlen, vi har resurserna. Pengar är ett förlegat sätt att distribuera våra resurser på, vilket vi dagligen påminns om som makabra samhälleliga yttringar. Öppna en tidning och läs om eländet.

Rörelsen har funnits i lite mer än ett år och har nu snart 400,000 medlemmar. Det säger egentligen ingenting om rörelsen som sådan men vi är inte ett "50-tal" som analyserat vart vårt samhälle är påväg och förstått att den idéströmning som rörelsen står för är viktig, kanske rent av nödvändig. Vi är en växande hop människor som inte vill någonting annat än att ge ett fullgott alternativ till samhället (som uppenbarligen barkar åt skogen) där man lägger stor vikt vid teknik i dess nuvarande raffinerade form och tar dess potential som världsförbättrare på allvar.

Snälla, ta del av det material som finns er tillgängligt och dra era egna slutsatser istället för att recitera gurus från världens alla hörn. Kan vi börja diskutera och kommentera rörelsen istället för att uppträda såhär ostädat? Jag antar att ni som läser och skriver här faktiskt hittat hit av en anledning. Ni ser att någonting är fel omkring er, ni om några borde väl kunna reflektera över den information som står er tillgänglig?

Användaren Entheos här ovanför mig länkade till en del av rörelsens material som återspeglar dess uppfattningar väldigt bra. Ta del av informationen. Reflektera!

Posted on: 2010/1/25 19:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeiströrelsen
#23
Människor barkar åt skogen. System och sådant är ingen slump eller "dåligt", i sig, utan speglar även vad folket själva har "sått". System och större övergripande fenomen i livet är "från ovan", det är alltid som ovan så nedan. Detta är bara som en partikel, och vi är på dess yta, sedan finns det övergripande större partiklar, eller himlen eller gud, det kan ses och kallas för mycket - då följer det här det från ovan. Mao och alla andra inom det evil ville slåss mot himmel och jord- och ateister och andra newagezeitgeistister, gajadyrkare, aktivistkomaister, komatanter och andra admins... är i den korgen, "de" fortsätter att fylla den, och newbies går på det, ännu en gång.

Frimurare för ut det där med Zeitgeist och blanka hamnar i töcken och har inte gjort (andlig) hemläxa - de tror de har fått ett "hopp".

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeiströrelsen
#24


See User information
Entheos:

Dagens problem är inte brist på teknologi. Dagens problem bygger helt på psykologi, och härskarstrukturer, medvetet skapat för att kontrollera människan.

Tar man inte tag med detta problem så kommer tekniken slutligen att användas för att motverka vår frihet.

Du kanske inte vet om den massiva konspiration som styr dagens civilisation? I så fall är det bra att börja studera här på vaken.se och se lite dokumentärfilmer.

Lycka ligger nästan uteslutande i psykologi. Detta är säkerställt både statistiskt och vetenskapligt. Att ha våra grundläggande behov mötta är viktigt, men då räcker det med mat, vatten och värme. Sen handlar det om psykologi.

Posted on: 2010/1/25 20:10
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
56 user(s) are online (56 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 56

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS