vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 ... 8 »

Anonym
Re: Bevis att månlandningarna var en bluff!
Quote:
Men det är skitsamma för mig. Det finns teleskop idag som kan ta bilder på ytan av månen med synliga detaljer. Trots detta har ingen sett vare sig månbilar eller kvarlämnade flaggor på månen.

Det skulle ju om inte annat vara en hygglig propaganda kupp om USA kunde producera en sådan bild. Men nej!

http://calgary.rasc.ca/moonscope.htm
Quote:
But what about the Hubble Space Telescope? It's in orbit around the Earth and is not subjected to the same atmospheric problems as ground-based telescopes. Can Hubble see them?

Unfortunately, no. Hubble's primary mirror is only 2.4 meters in diameter which means its smallest resolvable angle is 0.00001833 degrees or 0.06600 arc seconds - about 30 to 40 times less than what is needed. Even the new Faint Object Camera with superb resolution of about 0.0072 arc-seconds can't see them either.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Lightsaber skrev:
Hmm....undrar varför alla austronauter utom 3 vägrade när journalisten Bart Sibrel bad dem svära på bibeln attt de varit på månen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bart_Sibrel
Quote:
Most astronauts have refused to grant him interviews due to his tactics to obtain footage of them confessing to being conspirators in a hoax. The most infamous incident involved Apollo 11 crew member Edwin "Buzz" Aldrin, the second man to walk on the moon. According to Aldrin, he was lured to a Beverly Hills hotel under the pretext of an interview on space for a Japanese children's television show. When he arrived, Aldrin claims Sibrel was there demanding that he swear on a bible that he walked on the moon.

Vilken pajas!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Lightsaber skrev:
Bill Kaysing, skribent på technical publications and advanced research at Rocketdyne Systems frågade en vän som arbetade med att analysera rymdstoffet från "månen" om man kan bevisa att det verkligen var ifrån månen varpå denne skakade på huvudet och började skratta. Trötta efter att ha varit på månen? I så fall har Neil Armstrong varit trött i 37 år eftersom han bara gett en enda!!?? intervju under alla dessa år.

Jag har tagit del av den här faken i över trettio år nu och även studerat den officiella och inofficiella versionen närmare i flera år
och slutsatsen kan bara bli en; de fejkade alltihop. Jag gissar att du varken sett "Astronauts Gone Wild" eller "What happened on the moon?" Ladda hem och se dem och återkom gärna sen. Vore kul att se om du är lika tvärsäker sen.

http://conspiracycentral.net:6969/tor ... 150aa29dd40e72762.torrent

http://conspiracycentral.net:6969/tor ... 4761bfe7ce545584d.torrent

http://www.bitenova.org/tt/86lg6

Jasså. Armstrong kanske inte trivs med att vara offentlig person, so what? Möjligt att han lider av social fobi eller nåt.
Vi har 11 andra personer som vandrat på månen.

Ang månstenar:
Quote:
"Moon rocks are absolutely unique," says Dr. David McKay, Chief Scientist for Planetary Science and Exploration at NASA's Johnson Space Center (JSC). McKay is a member of the group that oversees the Lunar Sample Laboratory Facility at JSC where most of the Moon rocks are stored. "They differ from Earth rocks in many respects," he added.

"For example," explains Dr. Marc Norman, a lunar geologist at the University of Tasmania, "lunar samples have almost no water trapped in their crystal structure, and common substances such as clay minerals that are ubiquitous on Earth are totally absent in Moon rocks."

"We've found particles of fresh glass in Moon rocks that were produced by explosive volcanic activity and by meteorite impacts over 3 billion years ago," added Norman. "The presence of water on Earth rapidly breaks down such volcanic glass in only a few million years. These rocks must have come from the Moon!"

Fortunately not all of the evidence needs a degree in chemistry or geology to appreciate. An average person holding a Moon rock in his or her hand can plainly see that the specimen came from another world.

"Apollo moon rocks are peppered with tiny craters from meteoroid impacts," explains McKay. This could only happen to rocks from a planet with little or no atmosphere... like the Moon.

http://science.nasa.gov/headlines/y2001/ast23feb_2.htm

Jag är inte säker på att jag orkar slösa mer tid på pajasen Bart Sibrel.
Vad framförs i hans filmer som inte förklarats på den här sidan?
http://www.clavius.org/

För övrigt, om man fejkade månlandningarna, varför i hela friden fejka SEX GÅNGER!? (sju med den misslyckade apollo 13-expeditionen)
Att ge 6 chanser att avslöja bluffen är ju rätt generöst...

See User information
Kolla dokumentärerna jag tipsade om. Eller som den eminente forskaren Jordan Maxwell brukar uttrycka saken:
"One day you gonna wake up and realize; MAN YOU BEEN HAD."

Posted on: 2006/4/7 20:54
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
De e väl ingen större nyhet eller
Att man har olika baser här och där ok.
Men, vi kan börja prata om baserna på jorden.
ok
Say no more,
knoch knoch,
och vem, vilka ,som vet, vilka olika utomjordiska familjer som inhiberar dessa.

Vad vi vet i dag är att det inhiberas, alltså bos på planeten och av andra än av oss.

Frågan är när man släpper informationen om det hela.
Tryck på

See User information
ZPZ!

Tack för länkarna! Vad jag kan se bevisar dom bara vad jag sa! I bästa fall kunde amatörastronomer m.fl följa farkosten en bit ut i rymden. Sen blir det bara en lite prick. Jag såg några suddiga bilder på när bränsletanken släpps. De första sektionen släpps strax utanför atmosfären och beräknas ramla ner på jorden igen.

Alla close-ups kommer från NASA varav en är en sk. "artist's conception" (d.v.s. ett fotomontage) vilket också ses på att ljussättningen är mjuk runt hela objektet.

I rymden har du bara en ljuskälla och inget som reflekterar.
Så ljuset borde vara skarpt på ena sidan och totalt svart på andra.
Det enda som kan mjuka upp den mörka sidan är reflektioner från ex.vis jorden. Då är vi inte särskilt långt ut i rymden.

Flera bilder på "prickar i rymden" är från US Naval Observatory.
D.v.s. knappast några oberoende hobby observatörer.

Apropå månsten dimper det ner ett tusental kometer och rymdskräp på jorden varje år. En sten bevisar ingenting.

Märk väl att jag talar om "månlandningen" 1969. Jag tror nog att dom skickade ut en raket i omloppsbana. Jag tror t.o.m. att austronauterna snurrade runt jorden under den perioden.

I princip skulle det vara möjligt att lägga en sådan omloppsbana på en för amatör astronomer otillgänglig del av himlen.

Posted on: 2006/4/8 8:17

See User information
ZPZ!

Du postade denna som svar på att det inte tagits några bilder på Amerikanska rymdturisternas utrustning med teleskop.

http://calgary.rasc.ca/moonscope.htm

Vad jag kan se är det en sorts vetenskaplig förklaring på varför det inte går att ta bilder på utrustningen. "How very convenient".

Citat: Since the largest Optical telescope in the world is only 10 meters in diameter, it would probably be just as expensive to build the required telescope as it would cost to go there and take a picture with a normal camera.

Ha, ha, ha!

Posted on: 2006/4/8 8:33

Anonym
Hur gjorde man med radiosignalerna som kom till jorden?

Det är ingen stor hemlig vetenskap att räkna ut hur långt bort dom befinner sig!

Radio teleskop på andra sidan jorden i Australien följde ju detta åt NASA då USA låg i skugga för månen!

Ingen som tror att Sovjet lyssnade? Hade dom inget intresse i att avslöja om det varit en bluff?

Man landade på månen 2 ggr 1969. Appolo 11 och apollo 12.

Inget svar om alla stenar man tog hem från månen?

Sen till den klassisak frågeställningen om varför ingen har vänt ett teleskop mot mpnen och fotograferat utrustningen!

Om du konstruerar ett avancerat teleskop typ Hubble ett teleskop som teoretiskt skulle kunna se så små detaljer på detta avstånd.

Men det blir lite problem då Hubble inte är konsturerat att för se så små saker på detta "korta" avstånd.

Ta ett 400 mm objektiv och försök att ta en bild på en mygglarv som sitter 1 cm i från dig! Det fungerar bara inte.
Det gäller att anpassa utrustningen efter behovet!

Anonym
Scientists who analyze data from the Lunar Laser Ranging Experiment have reported some watershed results from these long-term experiments, begun 25 years ago when the Apollo 11 astronauts deployed a reflector array in the Sea of Tranquillity.

"Using the Lunar Laser Ranging Experiment, we have been able to improve, by orders of magnitude, measurements of the Moon's rotation," said Jet Propulsion Laboratory team investigator Dr. Jean Dickey.

"We also have strong evidence that the Moon has a liquid core, and laser ranging has allowed us to determine with great accuracy the rate at which the Moon is gradually receding from the Earth."

http://sunearth.gsfc.nasa.gov/eclipse/SEhelp/ApolloLaser.html

See User information
Det finns de som hävdar att vi måste ha varit på månen eftersom
astroauterna hade med sig m massa sandprover därifrån. Well, det är inget bevis.

Varför?

Därför att månen är gjord av samma material som jorden.

Posted on: 2006/5/15 21:51

Anonym
Quote:

Lightsaber skrev:
astroauterna hade med sig m massa sandprover därifrån. Well, det är inget bevis.

Varför?

Inte mycket till vetenskap där inte.

Du lär nog precisera dig lite mera.

Det som är sant är att du kan hitta samma ämnen på jorden som på månen.

Men det som också är sant är att det finns legeringar på månen som inte finns på jorden.

Men om dom som du påstår inte har varit på månen hur kan du då veta att dom består av samma material?

See User information
Det damper ned massor med material från rymden på jorden. Att bevisa att en viss bit sten kommer från månen är närpå omöjligt.

Om vi utgår från att vi aldrig har varit på månen så kan man ju kalla vad som helst en månsten då vi inte vet exakt hur sten på månen skulle ha sett ut.

Posted on: 2006/5/16 13:50
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Quote:

micro skrev:
Det damper ned massor med material från rymden på jorden. Att bevisa att en viss bit sten kommer från månen är närpå omöjligt.

Om vi utgår från att vi aldrig har varit på månen så kan man ju kalla vad som helst en månsten då vi inte vet exakt hur sten på månen skulle ha sett ut.

Utseendet är det minst intressanta i detta fall.

Eftersom INGEN forskare med utbildning har förnekat att dessa stenar kommer från månen så är detta inget problem.

Hur bestämmer man vilket material en stjärna som befinner sig ett X antal ljusår ifrån oss består av då?

Men vi kan inte avgöra om stenen är från månen?? Nja jag litar på världens forskare.

See User information
Quote:

Mohamed skrev:
Quote:

Lightsaber skrev:

Varför?

Inte mycket till vetenskap där inte.

Du lär nog precisera dig lite mera.

Det som är sant är att du kan hitta samma ämnen på jorden som på månen.

Men det som också är sant är att det finns legeringar på månen som inte finns på jorden.

Men om dom som du påstår inte har varit på månen hur kan du då veta att dom består av samma material?

Här är en del ur en artikel från ABC Science Online:

What's the Moon Made Of?
David Salt, ABC Science Online

Earth's Nearest Neighbor

"Oct. 1, 2003 — Space researchers have used invisible X-rays, reflecting off the surface of the moon, to find out what our nearest solar neighbor is made of and how it was formed.

The research, done at the Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics in Cambridge, Mass., found oxygen, magnesium, aluminum and silicon present over a large area of the Moon's surface.

The moonshine was analyzed using NASA's Chandra X-ray Observatory, which can pick up light in the X-ray range of wavelengths, unlike the Hubble telescope which can only see
visible light."

Här är 2 sidor som visar hur lurade vi är:

http://www.geocities.com/nasascam/APOLLOSCAM/

http://www.geocities.com/apolloreality/

Posted on: 2006/5/16 15:49

Anonym
Inget svar på direkta frågor utan hänvisningar till annat.

Jag har fått varningar för jag länkat till rätt material.

Svara på min fråga i stället!

See User information
Quote:

Mohamed skrev:
Inget svar på direkta frågor utan hänvisningar till annat.

Jag har fått varningar för jag länkat till rätt material.

Svara på min fråga i stället!

Tja, svaret min käre Mohamed, är att vi har teknik i form av X-ray strålar vi skickar upp som reflekteras för att kunna kontrollera månens material från jorden. Men förutom det så har vi ju inga större svårigheter med att skicka iväg prober för att undersöka den precis som vi gjort med Mars.

Posted on: 2006/5/16 16:32

Anonym
Vi skickar inga X-ray strålar för att undersöka material på andra himlakroppar.

X-Ray är röntgen, och detta har vi definitivt ingen nytta av att skicka till andra himlakroppar.

Har någon skickat en obemannad farkost till månen för att bestämma dess sammansättning?
Sovjet och USA har skickat sonder med kameror och en enkel skopa för att bestämma månytans fasthet. Men några spektroanalysinstrument fanns inte ombord.

Så frågan är inte besvarad än eftersom du inte lämna relevanta fakta.

Men är det så att du tror att dom har gjort allt detta så förstår jag att du svarar på ditt vis.

Men vi kan nu lägga det åt sidan för frågan är ej längre relevant, för du besitter inte den baskunskap som krävs för att svara.

See User information
Tja, i så fall besitter väl inte NASA den heller eftersom det är deras forskare jag hänvisar till i mitt påstående.

Här är resten av artikeln:

"The moonshine was analyzed using NASA's Chandra X-ray Observatory, which can pick up light in the X-ray range of wavelengths, unlike the Hubble telescope which can only see visible light.

When solar X-rays strike the surface of the Moon, electrons in the atoms exposed to the radiation are knocked out of the inner parts of the atoms. Other electrons rush to fill the gaps, and in the process convert their energy into fluorescent X-rays. The solar X-rays that drive this process originate in the Sun's hot outer atmosphere.

So sensitive are Chandra's detectors that, based on the signature of the X-ray light coming out of atoms on the surface of the Moon, it's possible to determine the type and quantity of a range of elements on the Moon's surface.

The abundance and distribution of those elements will provide vital information on how the Moon was formed.

"We see X-rays from these elements directly," said Jeremy Drake of the Harvard-Smithsonian Center. "We have [physical] Moon samples from the six widely-spaced Apollo landing sites, but remote sensing with Chandra can cover a much wider area," he said. "It's the next best thing to being there, and it's very fast and cost-effective."

By mapping the distribution of a range of elements over a wide area of the Moon, researchers hope to test theories on how the Moon was formed. The most popular is the 'giant impact' theory, which says that when the Earth was young, around 4.5 billion years ago, a massive body the size of Mars collided with our planet. This impact flung molten debris from the mantle of both the Earth and the object which hit us into orbit around the Earth. Over the course of tens of millions of years, the debris stuck together to form the Moon.

If the giant impact theory is correct there should be a high degree of correlation between the distribution of aluminum and other elements over a wide area of the Moon and the manner in which they're distributed in the Earth's mantle. Drake and colleagues are in the process of collecting the data to test the giant impact hypothesis."

Vi har hört den officiella versionen i snart 40 år nu, men det finns gott om intelligenta människor som har undersökt den inofficella versionen och allt jag läst och sett av deras forskning leder mig till slutsatsen att det hela var fejkat. Förutom allt bildbevis så finns det ju en anledning till att vi ALDRIG har passerat Van - Allen bältet efter de s.k månlandningarna trots otaliga rymfärder. Anledningen stavas DÖDLIG STRÅLNING. Hursomhelst, jag kan ha fel, men jag kan inte blunda för alla de fakta som talar emot
och den som vill utmana sig själv och den officiella bilden kan ju kolla in dokumentärerna jag länkat till tidigare i tråden.

Ha det!

Posted on: 2006/5/16 16:59

Anonym
Ja, du har fel.

Sovjet har ju prover från månen, hur fick dom tag i dessa?

"Solar X Ray" är det strålar som forskare från jorden skickat ut för att mäta vad månen består av?

See User information

Om jag skulle leka Domare i den här " Boxningsmatchen ".

Tyvärr Mohamed. Du har förlorat på " Knockout ".

Klar segrare är Sanningssökarna !!!

Även i Denna Fråga.

Posted on: 2006/5/16 17:19

Anonym
Jag tycker iofs det är ganska komiskt att dom landade på månen 1969 senast...och sen har det inte hänt något där alls på... 37år.

--------------
1969 AT&T Bell Laboratories develop Unix.
1969 Linus Torvalds is born.

On a cold war kind of day, in swinging 1969, work began on the ARPAnet, grandfather to the Internet.

-------------------------------------------

Jag menar, jag skulle inte bry mig såmycket om det vore så att dom gick runt på månen idag.
Grejen e juh det att dom påstår sig ha landat på månen 1969, men sen inte gjort ett skit efter det.

Om nu det gick så jäkla bra att 1969 att sätta upp flagga osv på månen, då borde dom kunna göra mycket numera.
Men Icke då.

Åk till månen kompis, sluta jiddra.

Tänk om det är så att hela himlen är ett stort förstoringsglas.
Man kanske krymper när man åker ut ur "atmosfären" för allt utanför blir mindre och mindre.
Kanske är ett stort fiberoptikrör.

Anonym
Quote:

niklas skrev:
Jag tycker iofs det är ganska komiskt att dom landade på månen 1969 senast...och sen har det inte hänt något där alls på... 37år.

Grejen e juh det att dom påstår sig ha landat på månen 1969, men sen inte gjort ett skit efter det.

Om nu det gick så jäkla bra att 1969 att sätta upp flagga osv på månen, då borde dom kunna göra mycket numera.
Men Icke då.

Fakta är visst inte din starka sida nej...

# Apollo 8 - December 21, 1968. First manned flight around the Moon, first manned flight of the Saturn V.
# Apollo 9 - March 3, 1969. First manned flight of the Lunar Module.
# Apollo 10 - May 18, 1969. First manned flight of the Lunar Module around the Moon.
# Apollo 11 - July 16, 1969. First manned landing on the Moon, July 20.
# Apollo 12 - November 14, 1969. First precise manned landing on the Moon.
# Apollo 13 - April 11, 1970. Oxygen tank explodes en route, landing is cancelled, first (and, as of 2006, only) manned non-orbital lunar flight.
# Apollo 14 - January 31, 1971. Alan Shepard, the sole astronaut of the Mercury MR-3 mission, walks on the Moon.
# Apollo 15 - July 26, 1971. First mission with the Lunar Rover vehicle.
# Apollo 16 - April 16, 1972. First landing in the lunar highlands.
# Apollo 17 - December 7, 1972. Final Apollo lunar mission, first night launch, only mission with a professional geologist.

Att man slutade flyga till månen var framförallt av ekonomiska skäl, det är alldeles för dyrt. Dessutom var månfärderna inte särskilt säkra och det höll på att gå riktigt illa mer än en gång.

Anonym
Quote:
Anonym73 skrev:
Om jag skulle leka Domare i den här " Boxningsmatchen ".

Lek på du, det verkar var det enda du kan, skriva fakta och insiktsfulla inlägg är tydligen inte din staka sida!

Anonym
ZpZ
Ok 1972 då.

Vilket blir 34år.
Fartfarande jävligt länge sen.

Jag älskar dig ZpZ.

« 1 (2) 3 4 5 ... 8 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper