vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Den medicinska makteliten

See User information
Hej

En tidning som håller koll på den medicinska makteliten är 2000-Talets Vetenskap.

Hemsida:

http://www.2000taletsvetenskap.nu

Jag är själv engagerad i den.

mvh

Lars Hedström

Posted on: 2005/4/11 15:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Den medicinska makteliten

See User information
Bra tidning. Har själv läst några nummer. Det finns redan en länk till denna sida under våran länksamling.

Roligt att se lite engagerade människor..

Posted on: 2005/4/11 19:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag upptäckte att ni hade länkat efter det att jag skickat inlägget.

Jag har inte varit här förut, hittade hit via http://www.alternativ.nu

Jag vet inte om de länkar till er utan det var ett inlägg där som tipsade om vaken.se

Vi har skrivit om Bilderbergarna, de känner väl ni till?

mvh

Lars Hedström

Posted on: 2005/4/11 22:04

See User information
Jag har bra kontakt med siem och kloka gubben, honom känner du va?

Posted on: 2005/4/11 22:23

See User information
Visst känner jag Ulf "kloka gubben" Brånell.

Han var engagerad i 2000-Talets Vetenskap tidigare men då en del andra i styrelsen tyckte han var för aggressiv uppstod en schism så han körde igång sitt eget race. Nu finns inte dessa personer kvar så nu jobbar vi på att försöka få Ulf med igen på något hörn.

Du vet väl hur det är i föreningsliv antar jag? En massa småaktigt bråk blir det ofta.

mvh

Lars Hedström

Posted on: 2005/4/12 7:14

See User information
Medicinindustrin är ett bra exempel på makteliten. Att ta våra pengar samtidigt som dom kan hålla oss måtligt fysiskt och psykiskt sjuka. Detta skapar en person som inte har någon makt över sig själv och inte orkar ifrågasätta systemet. Allt han hoppas på är att medisinindustrin ska ge någonting nytt att dämpa smärtorna med.

Jag tror inte att medisinundustrin agerar på eget bevåg här. Klart att dom tjänar pengar på detta, men den största nyttan ligger hos rådande maktelit som inte gärna vill ha en massa pigga och krya prolitärer som vill ändra det som varit.

Posted on: 2005/4/12 8:39

Anonym
Kemiska mediciner (skolmedicinen) behandlar symptom. Det leder i sin tur ofta till biverkningar, vilket nya mediciner krävs till för att behandla. Och så börjar det om igen.

Jag förstår mycket väl varför läkemedelsindustrin tycker att deras medicin är bra - de tjänar ju pengar på att hålla människorna sjuka.

Sen håller de ju människorna under kontroll, då de blir mer passiva och kan matas med falsk propaganda.

See User information

Jag håller med er naturligtvis. Det finns dock en tendens hos folk att inte gitta lägga om livsstil - piller blir en enklare "lösning".

Läkare som jobbar med alternativa metoder, som inte är piller-orienterade, har svårigheter med att få folk att lägga om livsstil.

Vissa patienter är desto nöjdare desto mer piller läkaren skriver ut.

Lassew

Posted on: 2005/4/13 19:45

Anonym
Pillerjakten, den har alltid varit populär :) ... Finns det ett piller som kan bota vips, så tar jag det för att hinna med allt annat istället... Enligt dom lärorna jag studerar nu så är den vita medicinen ett skämt redan från början,.. och ännu i dag.

Att diskutera om vi behöver vit medicin eller inte är för mig ointressant. Bort med den bara och så lär vi oss hur vi skall leva stället. Bättre eller hur?

hare...

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper