vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Tröttnar de aldrig???
De är på offensiven igen, suck...

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,828290,00.html

Så slutsatsen av detta är: proppa i dej kemiska skolmedicinska tabletter och bli frisk

Här är en som tycker annorlunda, även ALLA jag kommer i kontakt med, så nu börjar det verkligen att bli tjatigt, ok lägg ner hela hälsokosten.

http://www.antiox.se/Sjukdomars%20orsaker.htm

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Tröttnar de aldrig???
Nej, det tröttnar aldrig.

Detta hade kunnat handla om hälsorisker med pulsad strålning från mobiltelefoner. Eller om huruvida ett UFO kraschade i Roswell 1047. Eller huruvida ett flygplan eller en missil kraschade in i Pentagon 2001...

På den andra länken stod mycket både vettigt och välbekant..

MEN

köp inte det där med mikrovågsugn, denna tingest bör aldrig nyttjas i matlagning.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Konstigt hur olika man kan uppfatta saker. Jag tänkte snarare att det är skönt att nån visar att den enorma pillertrillande vitaminindustrin kanske inte gör så stor nytta som folk i gemen tror. Ät rätt och strunta i tabletterna så blir du friskare. Det uppfattade jag var budskapet i artikeln.

Anonym
Du har rätt till stor del. Så är det nog som artikeln bör uppfattas.

Att knapra vitaminpiller är inte bra, men bättre än att helt köra på en ordinär näringsfattig kost så som många gör i västvärlden med industrimargarin på den vita mackan till frukost och lunchen på McDonalds och avsluta med chips & läsk i TV-soffan.

Att vitaminpillren utgör en stor industri är också helt sant, ofta ägs sådana företag av bolag som även äger andra tvivelaktiga transnationella företag.

Det finns poänger i att folk behöver extra vitaminer och mineraler till följd av näringsfattig mat från utarmade jordar m.m.

Men det handlar helt enkelt om att producera mat på annat vis, i jordar som inte utarmats (i samma grad) på annat vis (inte monokulturer) och ekologiskt, utan konstgödsel och bekämpningsmedel...

Det handlar också om att inte låta sig luras av etablissemangets förståsigpåare t ex dietister.

Några av världens mest C-vitaminrika växter finns i Sverige!
Jag talar om brännässlan, som är allra mest vitaminrik under tidig vår, och Hagtornsbäret. Och så importeras Kiwi från Nya Zeeland och vitaminpiller säljs som aldrig förr... Även våra blåbär är riktiga rykare, både rika på vitaminer, mineraler och järn.

Vad jag främst reagerade mot som föranledde mitt tidigare inlägg var det faktum att det talas illa om vitaminer när t ex syntetiska substanser som Paracetamol och Ibumetin ges till småbarn...
fy fan, det är vidrigt, rena Sovjetunionen!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper