vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Eurovisions-schlager-festivalen.
Jaha,...då var det dags igen då,...Eurovisions schlager festivalen.
Herregud,...vart är världen på väg? Sitter och tittar här,...och det är ju oerhört. Man kan inte undgå att höja på ögonbrynen...Finland med sitt minst sagt udda bidrag (skräckkabinett),...Ukraina med en massa sprattlande Bolsjeviker,...och Kroatien,...jag skäms och rodnar utan att jag behöver det medans jag bevittnar Kroatiens framträdande. Sedan skall vi inte tala om Sverige,...varför måste vi jämt ha med den där "hackspetten" (Carola)?

Inte nog med det;...varför är Israel med,...dom är väl inte en del av Europa;...eller!? Verkar förvirrat minst sagt...nu skall vi se;...Turkiet,...???...herregud!! Hur kan folk tycka det är bra??

Ja det går utför...minst sagt,...vart är världen på väg?

Psilo

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Bland kroknäsor och Bolsjeviker...
Hej!

Jag håller med dig. Jag kollar inte på den där smörjan sedan flera år tillbax. Det känns som det är melodifestival för jämnan nu. Deltävlingar i ett dussin städer i 12 veckor. Reklam för deltävlingarna i 12 veckor, 12 veckor innan deltävlingarna o.s.v..O sen allt spam från Telia i mobilen om melodifestivalen..Jag spyr...

/ fr3D

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
En sak jag la märke till var att den största flaggan man kunde se var Israelisk och den syntes mest ?!

Posted on: 2006/5/20 21:17
- -

Anonym
jag tror bara Big brother slår den där hjärndöda smörjan.

min favorit var den där slynan som sjöng la loca.

för första gången i mitt liv så önskade jag att jag inte förstod spanska.

See User information
israel har väll mutat in sig..
mest korrupta skit evenemanget någonsin.. skönt att dom kom näst sist iaf så man kan ha någonting att hejja MOT nästa år med..

Posted on: 2006/5/20 22:00

Anonym
trots att ja inte gillar rubriken på tråden kan ja inte annat en hålla med dig min kärra vänn..

såg du i pauserna mellan alla låtar (bidrag) att det viftades med israles flaggor..

hela tiden!'

häslar en full mask i angered idag o boskapsgården

Anonym
Heheh...rubriken är ju finfin... Nåja,...det är märkligt,...skräckkabinettet vann. Det är tydligen fritt fram att spela vilken musik som helst. Vad kan man vänta sig nästa år? Finsk tango, jazz, rap, hiphop...suck! Den som lever får se...

Anonym
Resized Image
Monsterkuppen mot Hackspetten (Carola)

ATEN. De finska monstrens fans skyr inga medel i finalstriden mot Carola. Hemliga budskap - på flera olika språk - sprids för att manipulera tv-omröstningen och sabotera hela tävlingen.
Samtidigt har säkerheten vid Lordis hotell skärpts efter allvarliga hot mot gruppen.

Carola Hackkvist, 39, är storfavorit i kvällens final i schlager-EM.
Men monsterrockarna i Lordi har seglat upp som en joker. Vid semifinalen fick de störst jubel i arenan - och överlägset flest röster i Expressen.se:s nätundersökning.
Nu är kampen om tv-tittarnas röster stenhård.
En grupp som kallar sig "The vote Lordi project team" har startat nätsajten voteLordi.org.

Översattes till tolv språk
Sajten försöker sabotera poptävlingen genom att övertala alla som ogillar schlager-EM att engagera sig i röstningen.
Budskapet är: Skaka Eurovision. Och uppmaningen är tydlig:
- Rösta tre gånger! Så mycket som behövs! Låt oss rösta Lordi till seger, skriver de på hemsidan.
I onsdags eftermiddag översattes texten till tolv olika europeiska språk. Gruppen skriver att en röst på Lordi är ett sätt att visa fingret till de löjliga Eurovision-fansen. De uppmanar också alla som läser att sprida budskapet vidare via sms, mejl och chattforum. I går eftermiddag var dock texten delvis ändrad.

Uppskrämda
Kampanjen har skrämt upp den finska delegationen, som bedyrar att varken de, Lordi själva eller skivbolaget Sony/BMG har något med sajten att göra:
- Vi insåg att den skulle kunna skada Lordi. Så jag skrev till personen som låg bakom den och vädjade att antingen ändra texterna eller stänga sidan, säger Kimmo Valtanen, chef för finska Sony/BMG.
Carola valde i natt att inte kommentera den finska röstkuppen.

Hotade av kristna grupper
Samtidigt höjdes i går säkerheten vid Lordis hotell efter att den finska delegationen fått ta emot hot från konservativa kristna grupper.
I går krävde tre grekiska kristna organisationer att Lordi kastas ut ur schlager-EM eftersom de "hyllar och rättfärdigar satanism och underminerar grunderna för den grekiska och europeiska kulturen".
Finske Kjell Ekholm, som sitter i arrangerande EBU:s högsta ledning, informerades om hoten i går.
- De här grupperna är ute och cyklar. EBU har godkänt Lordi, och de kommer vara med i finalen.

See User information
Det var ju inte direkt någon överraskning att Lordi vann, så mycket som de synts i media på sistone. Tyckte Kroatiens och Bosnies bidrag var bland de bättre, och Litauens rätt kul. I övrigt var det verkligen rekordlåg kvalitet dock Israel kommer nog inte vara med nästa år, däremot skulle jag inte bli förvånad om man får se Georgien och Azerbajian inom några år... de är definitivt mer europeiska än Israel

Posted on: 2006/5/20 22:57

See User information
Naturligtvis, så blev många "hårdrockare" på Helgon.net - skitnöjda - men kunde ändå visa på lite funderingar - vad so egentligen hände... Hö, hö
Sedan var ju undertecknad inte sämre än att han klämde in ett par rader han med - kommer på slutet...
Karvanen_Tissi K18 från Haparanda i Norrbottens län, Igår kl 23:58

Hahaha, det trodde man aldrig :D Vad tycker folket då om detta?

Detta tyckte då jag:K56 från Bengtsfors i Västra Götalands län, Idag kl 09:46

Precis så som indianerna (naturfolken) - menar sig kunna ”avläsa” skee´ndet -dvs- det som händer - så tycker jag mig se en tendens på något - vad kan det då vara?
Ok, jag är ju även en sk. konspirationsteoretiker och har således då en förutfattad mening om det mesta - men i det här fallet - så är det väl som så att det är stora grejjer på - gång - enligt den globala konspirationsteorin...

Så lär vi nu vara inne i en period som kommer att visa sig gå ut på mycket destruktiva händelser - En stundande jordsaxelstippning med enorma katastrofer som följd - En ”tippning” inom världsekonomin - med likartade händelser som följd... bara elände att vänta...

Fast det finns en positiv mening med det hela - ty, efter regn kommer sol - efter mörker kommer ljus - Eller som krishna - menar sig ha sagt: När det är som mörkast - så är jag som närmast, hö, hö...

Man förundrar sig över att den där boken Da Vinci-koden - har sålt i miljonupplagor - också - ett tecken - jämförligt med LORDIS framgångar...

Människan har en massa knstiga tankar i dag - och unga människor uppträder då på ett konstigt sätt - likt en slags födsloprocess - Därför så ringde en massa människor...
Själv satsade jag den där fem-kronan på Bosnien och det lär många andra också ha gjort - den kanske också påverkade oss (mig - den var bra) på nått sätt...

Men man kan ju ändå lyckönska dessa ”monster” - för detta är ju som man förstår - en jävla möjlighet för dem att liksom - göra en riktig karriär & ”gå vidare”... Hö, hö... Money - Honey!

Ungefär så...

samt: plus: (Grymling)

Posted on: 2006/5/21 15:51
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

Anonym
jag hänvisar
till "sillstryparn" the omoralisk schlager festival den låten är mer aktuell idag
likaså staten & kapitalet .mm

o carolla är ju inte ny i gemet.
hon var ju 16 när hon vann med främling.

ja vet inte vilken senklädsel som är värst idag elelr då men det är en annan femma det

See User information
Vem tvingar er titta? själv gillade ja turkiet?
och vad tusan är kroknäsor för något?

Posted on: 2006/5/22 13:18

Anonym
En kroknäsa är en näsa som är krokig...
Har du aldrig hört talas om Kapten Krok?

See User information
hur gammal är du?

http://susning.nu/ZOG

Posted on: 2006/5/22 15:01

See User information
Kroknäsor är ett skällsord mot en folkgrupp och enligt forumreglerna inte tillåtet. Det är vad det är. Sluta med det tack.

Posted on: 2006/5/22 15:37
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Jag har judiska vänner som varken har krokiga näsor eller är giriga. De är faktiskt skittrevliga och generösa. Måste finnas bättre uttryck om man vill kritisera finanselitens mediastyrning eller granska historiska interveningarar och övergrepp av kazarer eller liknande folkstammar.

Anonym
Jasså, den nationaldemokratiske saxofonen spelar en trudelutt igen! Själv så har jag tidigare träffat två mycket falska och rubbade "kabbala judar" i Biskopsgården, som dessutom leker med löjliga slagrutor, bär löjliga kabbala symboler, och som pysslar med all möjlig newage & satanism skit,...motbjudande och skrattretande!

See User information
ja bor också i Biskopsgården (södra)
är det davidstjärnan du menar som "löjliga symboler" det är en possitiv symbol
(ying & yang)

själv röstar jag nog på moderaterna iår

Posted on: 2006/5/24 19:57

Anonym
Quote:

maggik skrev:
Jasså, den nationaldemokratiske saxofonen spelar en trudelutt igen! Själv så har jag tidigare träffat två mycket falska och rubbade "kabbala judar" i Biskopsgården, som dessutom leker med löjliga slagrutor, bär löjliga kabbala symboler, och som pysslar med all möjlig newage & satanism skit,...motbjudande och skrattretande!

För att vara en opolitisk och ickereligiös fristående individ som föraktar alla politiska partier och organiserad religion så kan jag bara beklaga att du använder detta forum för att sprida lögner och vara fördomsfull mot andra människor och generalisera bara för att få några futtiga "minutes of fame"! Jag hoppas att din kommande karma ger dig den erfarenhet du behöver för att komma över dina själsliga hinder och mentala begränsningar.

Anonym
Saxen,...det finns ingen karma,...det är ju bara en "mental rävsax" som du själv brukar säga...eller?

Anonym
Vilket av dina alias har inget karma?

Anonym
Tomt på argument? Eller,...du kanske är trött efter allt saxofonspelande idag...?

Anonym
Nej snarare trött på din otroligt meningslösa energikamp!

Anonym
Energikamp,...hahaha...vad pratar du för smörja nu igen? Har du spelat för mycket klezmermusik på saxofonen idag,...eller lekt förmycket med kabbalavännerna uppe i Biskopsgården?
Ujujujuj,...nu är klockan mycket,...och nu har ju lilla gubben (jaxtone) redan gått och lagt sig,...och hans nya fina polerade saxofon ligger fint under hans säng och väntar på ännu en ny dags spelande...

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper