vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

"NWO For Dummies"

See User information
Hallåjsan!

Blev lite pepp på att försöka sammanställa en sådan.
Tänkte att det kanske finns andra som också är det? Som namnet lyder tänkte jag att fokus ska ligga på konkret, lätt tillgänglig och väl sammansatt information om begreppet NWO, ett ämne som spretar åt många håll och för dom helt oinvigda ofta ter sig långsökt och diffust.
Jag tänkte själv bara börja radda upp en massa fakta, årtal och historiska data i denna tråd med förhoppningen att ni bröder och systrar ansluter så kanske det till slut kan bli ett flygblad ungefär som det där om 9/11 el nåt.../Peace

- Slaget vid Waterloo år 1815.

Napoleon förlorar kriget mot engelsmännen. Rothschilds hinner få nyheten först och manipulerar sedan hela den brittiska finansvärlden att sälja sina aktier (consuls). Pundet sjunker extremt i värde. Man köper sedan upp största delen av dessa aktier. När sedan den riktiga nyheten om Englands seger når landet stiger pundet till nivåer långt över de tidigare varpå familjen Rotschild kontrollerar största delen av den Engelska ekonomin.

Nathan Mayer Rothschilds uttalande senare samma år.
"I care not what puppet is placed upon the throne of England to rule the Empire on which the sun never sets. The man who controls Britain's money supply controls the British Empire, and I control the British money supply." (http://www.iamthewitness.com/DarylBradfordSmith_Rothschild.htm)

- Börskrashen år 1929

Posted on: 2010/2/19 3:04
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: "NWO For Dummies"
Det här är bra, jag tar en post här som jag kan redigera senare när jag har tid och lägga till fakta !

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
...det är djupt tragiskt att skygglapparna folk bär gör att de inte skulle läsa ens ett flygblad: "tänk om jag blir stämplad som en sån där". Nej, i Sverige kryllar det av agents Smiths och man kan bara försöka känna av vibbar och assistera dem som inte vill sova mer.

Sova. Det är intressant. Jag tror att vi upplever en större närhet till vårt inre när vi får vår nattsömn. Med andra ord sover sinnet när man går upp på morgonen, eh?

En effektiv väg att gå är att när väl får en humoristisk-vinklad fråga: "tror du på det där?" så kan man vara direkt och krass i sitt tonläge: "ja". Kort, koncist. Inget mer. Nada.

Människor som har förtroende för massmedia vet kanske inte om att många som arbetar med nyheter är lika indoktrinerade som de själva. Därför framstår nyhetsuppläsare och granskande journalister som säkra på sin sak.

I övrigt kräver det rätt mycket för att göra en dummie. Att skriva genrellt om en mängd olika områden är skitans-svårt. Tänkbara områden bör vara koldioxid, finansiella system, unioner (exempelvis EU), hemliga sällskap, false-flag, FBI's tillslag på Mossad-agenter dagarna innan 9/11. Definitivt kan det vara värt att syna intervjun med Henry Kissinger i januari 2009 där han under Gaza-attackerna säger: "this is a wonderful opportunity to create a new world order". Sen avslutningsvis kan det vara bra att ta med 'global elite' där bl.a. Barbara Bush säger att hon inte vill uppta sitt 'beautiful mind' med liksäckar som kommer hem från Irak.

När man väl börjar gräva i det framstår uppgiften som diger.

Posted on: 2010/3/2 8:25

See User information
Hej

Vill passa på att tipsa om mitt dokument Illuminati4dummies
http://www.humancreations.se/artiklar/illuminati_for_dummies.pdf

Kanske det finns inspiration att hämta där. Och kanske ett NWO4dummies skulle kunna komplettera det på ett fyndigt sätt.

Mats
på Klar Sikt

Posted on: 2010/3/2 17:24

See User information
Quote:

Therold skrev:
[quote]
Tänkbara områden bör vara koldioxid, finansiella system, unioner (exempelvis EU), hemliga sällskap, false-flag, FBI's tillslag på Mossad-agenter dagarna innan 9/11. Definitivt kan det vara värt att syna intervjun med Henry Kissinger i januari 2009 där han under Gaza-attackerna säger: "this is a wonderful opportunity to create a new world order". Sen avslutningsvis kan det vara bra att ta med 'global elite' där bl.a. Barbara Bush säger att hon inte vill uppta sitt 'beautiful mind' med liksäckar som kommer hem från Irak.

Bra feedback!

Quote:

När man väl börjar gräva i det framstår uppgiften som diger.

Japp och det är därför vaken.se finns till och används.

Posted on: 2010/3/10 1:41

Edited by jonte on 2010/3/10 4:27:38
Edited by jonte on 2010/3/10 4:39:38
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Quote:

matsen skrev:
Hej

Vill passa på att tipsa om mitt dokument Illuminati4dummies
http://www.humancreations.se/artiklar/illuminati_for_dummies.pdf

Kanske det finns inspiration att hämta där. Och kanske ett NWO4dummies skulle kunna komplettera det på ett fyndigt sätt.

Mats
på Klar Sikt

Kanon matsen!! Du skriver mkt bra och är verkligen en klippa! Själv har jag tyvärr haft för mkt att göra på sistone, men tyckte ändå det kändes viktigt att starta denna tråden. Din Dummie är en bra grundstomme!

/jonteman

Posted on: 2010/3/10 1:43

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper