vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 »

Anonym
Re: Bevis att månlandningarna var en bluff!
Lightsaber.

Nu verkar någon har stulit din leksak från din sandlåda.

Nej foton manipuleras inte av att du flyttar dig 30 meter i sidled och samma berg ser ut som att det står stil, detta är perspektivlära.

Men då anser vi den frågan som utredd och det finns en fullt naturlig förklaring till fenomenet.

Då tar vi nästa påstående från dig... eller det du kopierat in.

1) Sceptics argue that the lack of stars on Moon photographs is acceptable, despite zero atmosphere to obscure the view. Yuri Gagarin, pronounced the stars to be "astonishingly brilliant". See the official NASA pictures above that I have reproduced that show 'stars' in the sky, as viewed from the lunar surface. And why exactly do you think there are hardly any stars visible on Apollo films taken from the Moon? The answers simple - Professional astronomers would quickly calculate that the configuration and distances of star formations were incorrect and so NASA had to remove them to make sure they could keep up the scam.

Ja, detta är lektion 1 i fotografering.

Ställ din kompis under en lyktstolpe en sen mörk och moln fri kväll, fotografera så att kompisen blir rätt exponerad. Kommer du då se stjärnorna på bilden?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Mohamed, varför får jag plötsligt en känsla av att du inte älskar mig?

Posted on: 2006/5/21 14:03
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Lightsaber skrev:
Mohamed, varför får jag plötsligt en känsla av att du inte älskar mig?
'
Varför får jag en känsla av att du inte vill veta sanningen så länge den inte stämmer med din tro!

See User information
Mina herrar, jag tror att vi är på väg att ge begreppet mångalen en helt ny innebörd.

Posted on: 2006/5/21 14:11

Anonym
Quote:

Lightsaber skrev:
Mina herrar, jag tror att vi är på väg att ge begreppet mångalen en helt ny innebörd.

Varför får jag plötsligt en känsla av att du försöker smita ifrån debatten?

Besvara nu Mohamed ang. påstående 1)

See User information
Bäste herr zpz, jag har debatterat detta i både denna och andra trådar ett bra tag nu. Livet består av mer än att forska på huruvida vi var på månen eller ej. Vissa uppgifter talar för andra talar mot och det finns mycket intressant att säga om ämnet men det finns det om andra ämnen också. Om du söker på Lightsaber i forumet så kommer du upptäcka att jag har väldigt många intressen utöver detta som upptar min tid, förutom att jag har ett liv vid sidan av datorn.

Beträffande Mohameds fråga så är summan av det som inte går ihop fortfarande tillräckligt för att jag inte ska ändra ståndpunkt nu. Det hindrar inte att den ståndpunkten kan förändras i framtiden.

Posted on: 2006/5/21 14:22

Anonym
Quote:

Lightsaber skrev:

Beträffande Mohameds fråga så är summan av det som inte går ihop fortfarande tillräckligt för att jag inte ska ändra ståndpunkt nu. Det hindrar inte att den ståndpunkten kan förändras i framtiden.

Varför kan du inte då istället presentera EN sak som inte går ihop istället för att posta högvis med saker som lätt avfärdas vid en närmare granskning?
När vi kommit fram till att du har rätt i denna fråga (har svårt att tro att det kommer att hända) kan vi lägga detta till listan av saker som inte går ihop, och sedan ta nästa grej.

Om du har en begränsad tid att ägna åt debatten är ju detta en bättre metod, än att du drar upp massvis av grejer samtidigt, grejer som lätt kan avfärdas.

See User information
Tja, egentligen räcker det med det här:

"NASA Chief Dan Goldin when interviewed by UK TV journalist Sheena Mcdonald openly admitted that mankind cannot venture beyond Earth orbit, until they can overcome the dangers of cosmic radiation. He managed to say this without any mention, or reference to the Apollo missions 37 years ago."

Posted on: 2006/5/21 14:40

Anonym
Quote:

Lightsaber skrev:
Tja, egentligen räcker det med det här:

"NASA Chief Dan Goldin when interviewed by UK TV journalist Sheena Mcdonald openly admitted that mankind cannot venture beyond Earth orbit, until they can overcome the dangers of cosmic radiation. He managed to say this without any mention, or reference to the Apollo missions 37 years ago."

För det första undrar jag varför du refererar till någon intervju där du plockar ett påstående från en fd Nasa-chef ur sitt sammanhang, istället för fakta om strålningen?

Om man inte kunde klara av strålningen, visa då fakta som bevisar det!

Här är lite översiktlig info om strålningen:
http://spider.ipac.caltech.edu/staff/waw/mad/mad19.html
Quote:
So the effect of such a dose, in the end, would not be enough to make the astronauts even noticeably ill. The low-level exposure could possibly cause cancer in the long term. I do not know exactly what the odds on that would be, I believe on the order of 1 in 1000 per astronaut exposed, probably some years after the trip.

Varje astronaut bar också med sig dosimetrar som höll koll på strålningsdoserna.
http://www.orau.org/ptp/collection/dosimeters/apollo.htm
Quote:
Average skin doses in ranged from 0.16 rad for Apollo 7 and 8 to 1.14 rad for Apollo 14.

Anonym
Lightsaber.

Du har nu bevisat att du inte är intresserad av någon sanning, du är intresserad av något helt annat.

Du har begränsat med tid säger du, men leta på felaktigheter och lögner verkar det finnas en ocean av tid att ösa ur.

2 påståenden hann jag överbevisa, sen drar du med svansen mellan bena.

Illa illa.

Mångalen, är det så att du har fått den prognosen av en kvacksalvare så bryr dig inte om det, lev vidare bland lögner och missvisande fakta, du verkar må bäst då!

See User information
mmmmmmm, ödmjukhet...........härligt!!!

Jag själv är klyven i denna fråga, men, efter att ha läst dina härliga inlägg, så känns det så¨jävla svårt att vilja lyssna på vad du har att säga. med andra ord, det lönar sig att vara lite ödmjuk, speciellt om man nu " VET " att man vet mer, eller kan mer, än andra...........gång på gång, spyr du ut dig tykna kommentarer. skulle kunna fårstå dig bättre om du själv vart attakerad.

jaja, du har la rätt att leva du oxå.

Posted on: 2006/5/21 15:36
Stå på dig innan någon annan gör det

Anonym
Eftersom Lightsaber visat sig inte besitta någon ryggrad så fortsätter jag ändå med hans inlänkade påståenden.

3) There should have been a substantial crater blasted out under the LEM's 10,000 pound thrust rocket. Sceptics would have you believe that the engines only had the power to blow the dust from underneath the LEM as it landed. If this is true, how did Armstrong create that famous boot print if all the dust had been blown away?

Ett mycket märkligt påstående.
Ännu mycket märkligare att folk "köper" det rakt av.

Jag var på flyguppvisning i Uppsala för 6-7 år sedan, där fanns ett av RAF (Royal air force) Harrier II AV-8.

Detta plan har 29,750 pound kraft i sina motorer.
Det roliga med detta plan är att det kan landa och starta horisontellt.
Jag gick för bi detta plan flera gånger.
Inte en gång såg jag en krater under planet.
Hur kommer det sig då?
Ja, det handlar bara om vilket material man landar på.
Månen har en fast yta med ett dammlager på sig.

Detta kan man höra på alla 6 landningar på månen då befälhavaren säger "picking up some dust"

Så det kan inte bli någon krater eftersom det är ett stenhårt landskap som man landar på.

Då kan vi lägga det galna påståendet åt sidan!

Anonym
Quote:

Gramse skrev:
mmmmmmm, ödmjukhet...........härligt!!!

Jag själv är klyven i denna fråga, men, efter att ha läst dina härliga inlägg, så känns det så¨jävla svårt att vilja lyssna på vad du har att säga. med andra ord, det lönar sig att vara lite ödmjuk, speciellt om man nu " VET " att man vet mer, eller kan mer, än andra...........gång på gång, spyr du ut dig tykna kommentarer. skulle kunna fårstå dig bättre om du själv vart attakerad.

jaja, du har la rätt att leva du oxå.

Märklig att du inte reagerar dom man blir kallad IDIOT av någon galen panna här på Vaken.!!!????

Anonym
Fler av Lightsabers något märkliga inklistringar.

2) The pure oxygen atmosphere in the module would have melted the Hasselblad's camera covering and produced poisonous gases. Why weren't the astronauts affected?

Detta behöver jag hjälp med, jag har aldrig hört talas om varför en kamera eller något annat fast material skulle smälta av rent syre.

Men eftersom Lightsaber har klistrat in detta så kanske han kan sprida lite ljus över detta!

För det är väl inte så att du inte läst det innan?

Anonym
Jag är igång så jag fortsätter....

4) Sceptics claim that you cannot produce a flame in a vacuum because of the lack of oxygen. So how come I have footage on this page showing a flame coming from the exhaust of an Apollo lander? (Obviously the sceptics are wrong or the footage shows the lander working in an atmosphere)

Här är det ett foto som saknas, men du kanske har en länk till detta foto, för jag har inte sett ett sådant!

Rent generellt kan man inte bara skriva "flame", en "#lamma" kan vara mycket mer än eld, det kan bestå av massor av kemiska föreningar som mycket väl kan producera något som ser ut som en flamma!

Men som sagt, Lightsaber, får du fatt i fotot kan du väl länka ion det här, det blir liksom lite lättar då texten du länkar in inte säger så mycket!

Anonym
Fler inklistringar...

5) Footprints are the result of weight displacing air or moisture from between particles of dirt, dust, or sand. The astronauts left distinct footprints all over the place.

Ett rent konstaterande, men vad har "moisture" (fukt) med månresor att göra?

Ser inte kontroversen i detta in klistrade påstående.

Anonym
Det är inte så svårt så vi fortsätter.....

6) The Apollo 11 TV pictures were lousy, yet the broadcast quality magically became fine on the five subsequent missions.

För att dom första landningarna var inte tv-bilder en högprioritet.

Men redan vid Apollo 12 så hade man med sig en färg kamera, men den lyckades astronaut Alan Bean ha söder kameran genom att rikta objektivet rakt in i solen och då brände man söder bildröret i kameran.

Apollo 13 landade aldrig på månen, men vid apollo 14 så var det riktigt bra blider.

Anonym
Eftersom detta är riktig kul så kommer det en till....

7) Why in most Apollo photos, is there a clear line of definition between the rough foreground and the smooth background?

Detta är också lektion 1 i fotografering.

NASA var tvungen att kompromissa då det gäller vilket sorts objektiv man skulle sätta på kameran, det blev ett vidvinkel.

Helt naturligt så är kameran inte jämförbart med ett mänskligt öga, även fast Hasseblad alltid har haft bra Carl Zeiss så ligger dom ljusår i från vad ett öga kan uppfatta.

Effekten med att förgrunden ser bättre ut än bakgrunden ser jag varje dag på bilder.

Anonym
Skall jag hinna alla 32 så gäller det att ligga i.....

8) Why did so many NASA Moonscape photos have non parallel shadows? sceptics will tell you because there is two sources of light on the Moon - the Sun and the Earth... That maybe the case, but the shadows would still fall in the same direction, not two or three different angles and Earth shine would have no effect during the bright lunar day (the time at which the Apollo was on the Moon).

Då hamnar vi tillbaka på perspektivlära.

Gå ut på en asfaltplan, på en solig dag så kastar lyktstolpen en jämn och rak skugga över asfalten.
Men vad händer då skuggan träffar en trottoarkant?
Jo den ändrar riktning.

För att foliehattens påstående skall stämma så måste månen vara 100% helt slät.
Det kan vi ju enas om att den inte är.

Anonym
det blev ju lite mkt där.. hoppas du kan titta tillbaka och se hur mkt du snurrar in dig i...

Anonym
Quote:

eFeKTO skrev:
det blev ju lite mkt där.. hoppas du kan titta tillbaka och se hur mkt du snurrar in dig i...

Och det kommer från någon som inte vet att det finns gravitatation på MÅNEN..

See User information
Jag har precis reggat mig här och slås direkt av på vilken låg nivå debatten är på, med debatten om månlandningen som det riktiga lågvattenmärket.

Är det NÅGON av de som tvivlar på månlandningen som egentligen vill veta sanningen ? Jag tycker inte det verkar så då alla naturliga föklaringar till skeptikers frågor som lagts fram inte bemöts. Istället kommer ständigt nya påstående om varför månlandningen är fejk.
Är det någon som kan tänka sig att ompröva sitt ställningstagande om fakta läggs fram ?

Att sedan'eFeKT0' m.fl lägger sig i debatten med kunskap likvärdig den på lågstadiet är både olyckligt och komiskt . Det gör tyvär också att debatten känns som lite pajkastning.

Jag är genuint intresserad av konspirationer, därmed kan man inte bortse från fakta som inte 'passar in'.
T.ex anser jag att det fortfarande finns frågor som saknar svar ang. 9/11.

Är inte tanken med 'vaken.se' att få upp ögonen för vad som verkligen sker/har skett med så objektiv fakta som möjligt ?

Om inte tackar jag redan nu för mig.

Posted on: 2006/5/22 8:49

Anonym
Quote:

verkligen skrev:
Jag har precis reggat mig här och slås direkt av på vilken låg nivå debatten är på, med debatten om månlandningen som det riktiga lågvattenmärket.

Är det NÅGON av de som tvivlar på månlandningen som egentligen vill veta sanningen ? Jag tycker inte det verkar så då alla naturliga föklaringar till skeptikers frågor som lagts fram inte bemöts. Istället kommer ständigt nya påstående om varför månlandningen är fejk.
Är det någon som kan tänka sig att ompröva sitt ställningstagande om fakta läggs fram ?

Att sedan'eFeKT0' m.fl lägger sig i debatten med kunskap likvärdig den på lågstadiet är både olyckligt och komiskt . Det gör tyvär också att debatten känns som lite pajkastning.

Jag är genuint intresserad av konspirationer, därmed kan man inte bortse från fakta som inte 'passar in'.
T.ex anser jag att det fortfarande finns frågor som saknar svar ang. 9/11.

Är inte tanken med 'vaken.se' att få upp ögonen för vad som verkligen sker/har skett med så objektiv fakta som möjligt ?

Om inte tackar jag redan nu för mig.

Det finns bättre och sämre ställen att disskutera konspirationer på!

Du verkar vara en som har båda ögonen öppna och ett klart sinne!

Det finns inget intresse från konspiratörena att se till något som inte klistras in från någon obskyr hemsida eller något som någon film har sagt.
Men inte ens där så får dom till det riktigt.
Vanligt förekommande är att man sätter titlar på folk som inte har just den titeln, man vill inte heller källgranska något som sagts i filmerna eller vilket uppsåt filmmakaren kan ha.
Men vänder vi på det så är uppsåtet just det som driver kospiratörerna!
Konstig hur det kan fungera!

Att få svar på konkreta frågor kan du glömma, det blir till att försöka hålla sig på en mycket tunn lina för du får inte tala om för någon att dom ljuger även fast dom bevisligen gör detta medvetet eller omedvetet!

Anonym
Verkligen: vaken.se:s forum speglar såklart de delatgande medlemmarna. Inget ämne är för stor eller för litet. För dåligt eller för bra. Passar månladningsdiskussionen inte dig, så presentera de element i den som du tycker alla ska tänka på för att det ska bli så vettigt som möjligt. Eller så inriktar du dig på en annan fråga som som passar dig mer, det finns massor av områden att fördjupa sig inom.

Ingen idé att angripa andra medlemmar för det blir varken bra stämning eller en fruktsam debatt. Aggressioner och ilska är bland det mest hopplösa. Jag tror verkligen de som deltar i diskussionen om månlandingen vill komma fram till så objektiv och bevisbar fakta som möjligt, det är nog ingen som bara vill göra det ännu rörigare. Att det sedan är ett svårt ämne att debattera gör ju naturligtvis att det lätt blir lite aggressioner då det är tabu att tala om. Någonstans ifrån verkar vi alla ha fått kunskapen om att folk som ifrågasätter det är helt ute och cyklar, sånt måste man hantera och fråga sig själv varför vissa sanningar inte får diskuteras utan att det blir hånanade och förlöjligande som första steg i en debatt.

Hoppas du hittar något som passar dig här på vaken och har du inte hört Alex Jones eller Jack Blood (har inte med just månlandningsdiskussionen att göra) så tycker jag du ska lyssna en gång på dem och samla lite postiv och inspirerande energi.
Även om Alex mer har undergångstema och Jack ser lite ljusare på saker.

Önskar er alla det bästa.

« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper