vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

nanosapiens

See User information
Tänkte presentera mig lite.
Har sedan utfrysning av samhället varit kritisk till det mesta och enligt alla andra haft stora problem med auktoriteter och min attityd.
Skolan kraschade för mig på alla plan och av många anledningar. Ska inte gå in på detaljer.
Men det ger dåliga konsekvenser, ekonomiska och att man inte bidrar till samhället.
Många anser att man är dålig just av denna anledning. Tyvärr är det just de personerna som yttrar sig så som jag brukar skuldlägga pga. Deras ignorans för samhällets problem.

Jag försöker alltid älska alla, men är svag för minoriteter och utsatta.
Har det senaste året ”funnit” mig själv, till viss del. Vem är jag, vad gör jag och vad vill jag göra.
9 av 10 drömmar jag hade har jag slutat drömma om. Det va vad alla andra ville.
Nu har jag nya.

Vem är jag nu? Jag är en pojkvän som är älskad och av många uppskattad men av fler utpekad.
Lever mitt liv utefter mina verktyg.
Älskar att skapa saker, rita, skriva, musik ja allt som skapar någonting.
Har en stor förkärlek till just diskussioner, förstå och lära känna andra människor.

Älskar att leka projektledare över mina egna små projekt, vare sig det är att odla det mesta själv eller hjälpa flickvännen med uppsatser.
Brukar ofta säga till människor i min omgivning att ”Det majoriteten vet har du ingen nytt av, det är vad minoriteten vet du ska dra lärdom av”. Men tror tyvärr inte att jag får fram mitt budskap.

Vill leva där vinden tar mig. Någon gång snart kanske den drömmen blir sanning.

Posted on: 2010/2/21 21:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: nanosapiens
Välkommen! :)

Här finns folk av varje kvalisort och här kan du tänka och skriva fritt för det mesta.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

nanosapiens skrev:
Brukar ofta säga till människor i min omgivning att ”Det majoriteten vet har du ingen nytt av, det är vad minoriteten vet du ska dra lärdom av”. Men tror tyvärr inte att jag får fram mitt budskap.

Ja, vanlig kunskap finns det gott om. Det kostar 20k/timme i ett låglöneland. Vill du lära något nytt eller något som få människor vet, då är det minoriteter och galningar som vågar tänka och uttrycka sig på nya sätt du ska lyssna på.

Posted on: 2010/2/21 23:09

See User information
Jag önskar jag hade en kompis som du, konstig, onormal, malplacerad, kreativ, diskussionsvillig - på ett kanke något djupare plan än att bara diskutera gårdagens tv-program - skapande, nytänkande, svårlurad.
Att din skolgång kraschade är ett mått på att du är frisk och hel. De som varit/(är) duktiga i skolan blir skattejurister, socialarbetare på Gotland eller något annat totalt ointressant eller oduglig.

Känn dig hemma 'kompis'

Posted on: 2010/2/22 0:02
Resized ImageChip HappensResized Image

Anonym
Kul att se att vaken fått så många nya pigga med"lamm"ar senaste dagarna.

Hoppas alla nya "får" lyckas få en nyanserad bild av denna sida/forum innan dom äter sig mätta av den "fria kunskapen" av att informationen här inne varken är fri och att kunskap knappast är frihet.

Anonym
Välkommen hit nanosapiens! :)

"Som ordets hörare är vi människor döva. Vi hör, men budskapet förstår vi inte".
Samhället lär oss vad vi är och vad vi inte är. Hjärntvättningen börjar redan den första dagen då sätter oss i skolbänken. Alla ska tänka lika och dom mindre lyckligt lottade eller dom som tänker själva (kreativa människor) ska "straffas" till tystnad.

Kul att ännu en människa har kommit till insikt.
Säger som Karsten, känn dig som hemma kompis!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper