vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »

Anonym
Polisens arbetsmetoder 2010
Jag har vid många tillfällen tidigare uppmärksammat att det ibland dröjer någon eller några dagar extra för post att nå fram till mig, då gärna när det gäller brev som är lite större.

Jag fick idag mina misstankar bekräftade.

Igår morse satt jag på nätet & surfade runt och beställde från 5 olika ställen diverse prylar. PS3 spel från 2 olika, kablar från två, och en bok från den femte. 4 av dessa 5 nätbutiker skriver 24h leverans. Jag betalade med kort och fick bekräftelsemail från samtliga.

Tror ni att något damp ner i brevlådan idag? Inte en chans. Jag har hittills fått svar från 3 av dessa 5 butiker via mail som samtliga bekräftar att grejerna skickades igår. Dessa butiker ligger runt om i landet, och jag vet att snön kan orsaka en del fördröjningar, men alla 5?
Och jag fick annan post i lådan, så...

Jag kanske är paranoid, men det är inte helt ovanligt att polisen står & väntar utanför mitt hus på morgonen, för att därefter förfölja mig till jobbet. Systematisk terror kallar jag det.
Och nu kanske det även är så att jag är en "rödmarkerad" individ som borde få sin post undersökt, därav den extra dagen i postgången?

Hur vanligt är i så fall denna systematiska terror/kontroll av oss medborgare? Ja, fråga er själva: Jag är inte dömd för något, jag är inte kriminell, jag har dock en pappa som inte är helt legal och även någon kompis må vara något suspekt i polisens ögon. Jag däremot är som sagt "bara" en vanlig kille med kopplingar till "normalt" kriminella (kan man kalla det så? haha...vad jag menar är alltså inte tungt kriminella på något vis)

Vilka arbetsmetoder har polisen idag?
Vilka rättigheter har dom? Vilka rättigheter har VI?

Jag är fortfarande nyfiken på vad f.d. polischefen Göran Lindberg kanske hade tänkt avslöja om vårt polisorgan... eftersom "de" uppenbarligen smutsar ner honom fullständigt i media just nu (som förvisso säkert till stora delar är sanna, men kanske lite väl lägligt att det dyker upp nu?)

Någon som vet något om polisens arbetsmetoder idag?
...det jag har att komma med här är ju egentligen bara spekulationer....

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Polisens arbetsmetoder 2010

See User information
Jag måste nog påstå att du är den mest spekulerande/paranoida individen här på forumet :D

Polis som förföljer dig till jobbet ???? Polisen är fattig, tro inte att de sätter in såna resurser för lilla dig (om du nu inte är en huvudperson i en stor liga eller så)

Posted on: 2010/2/26 16:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

patrik1975 skrev:
Jag är fortfarande nyfiken på vad f.d. polischefen Göran Lindberg kanske hade tänkt avslöja om vårt polisorgan... eftersom "de" uppenbarligen smutsar ner honom fullständigt i media just nu (som förvisso säkert till stora delar är sanna, men kanske lite väl lägligt att det dyker upp nu?)

Jag tror snarare det är så att Göran Lindberg är ett stort kvinnoförnedrande svin. Allt som står i media är inte lögn. Man måste lära sig att sålla vad som sållas bör.
Tror du på Tito Beltrans historier också om att han är utsatt för en konspiration?
Tror du Tito tänkt "sjunga ut" om någonting fasansfullt och hemligt också?

Ett svin är ett svin är ett svin.

Jag tror heller ingen kollar vad du beställt från Internet och att det därför försenats. Postorder- och Internetföretag har alltid varit lite väl positiva med utsago om leveranstider. Lägg därtill till postens enorma slöhet och inkompetens.

Jag tror det är viktigt att rikta sin uppmärksamhet dit den bör riktas.

Anonym
Quote:

pingubenji skrev:
Jag måste nog påstå att du är den mest spekulerande/paranoida individen här på forumet :D

Polis som förföljer dig till jobbet ???? Polisen är fattig, tro inte att de sätter in såna resurser för lilla dig (om du nu inte är en huvudperson i en stor liga eller så)

Det må låta så, jag vet, men faktum är att jag skojar inte. Jag tror att polisen har som arbetsmetod att göra detta mot individer i samhället. eller med delar av facit i hand så...mm jag VET. Ibland (speciellt efter att jag haft kontakt med vissa "skumma" människor) står dom där 5 dar i rad...sen ser jag inte röken av dem på ett par månader, sen dyker dom upp igen. Och dom hycklar inte. Jag har stannat bilen för att gå ur & prata med dom, då vänder dom bakom mig och åker iväg osv.

Spekulerande och paranoid? Ja, det kan man kalla det.
Hellre det än alternativet

Anonym
Quote:

computerror skrev:
Jag tror snarare det är så att Göran Lindberg är ett stort kvinnoförnedrande svin. Allt som står i media är inte lögn. Man måste lära sig att sålla vad som sållas bör.
Tror du på Tito Beltrans historier också om att han är utsatt för en konspiration?
Tror du Tito tänkt "sjunga ut" om någonting fasansfullt och hemligt också?

Ett svin är ett svin är ett svin.

Jag tror heller ingen kollar vad du beställt från Internet och att det därför försenats. Postorder- och Internetföretag har alltid varit lite väl positiva med utsago om leveranstider. Lägg därtill till postens enorma slöhet och inkompetens.

Jag tror det är viktigt att rikta sin uppmärksamhet dit den bör riktas.

Göran Lindberg ÄR ett stort kvinnoförnedrande svin.
Faktum är att jävligt många i toppen förmodligen har en smutsig byk... det är så dom håller de sina på linan. Förstår du hur jag tänker?
Såg en amerikansk college-film "skulls", för kanske 10 år sedan som i realiteten handlade om skulls & bones...fast i US-teen-anda =D ...där beskrivs det under ganska ABC-liknande former. Medlemmar som gillar småtjejer osv...

Och jag säger inte att de kollar vad som är beställt. I så fall skulle denna kontroll inte behövas.

Skulle varit jäkligt intressant att höra vad någon med befattning inom posten har att säga om detta. Är förresten posten fortfarande statligt?

See User information
Då är det ju därför att du rör dig nära stora kriminalitetsnästen.... då gör de bara sitt jobb...

Posted on: 2010/2/26 16:30

Anonym
hur stör dessa poliser dig?

Skulle någon stanna bilen framför mig för att sedan hoppa ur och vilja "prata" med mig hade jag nog också backat och vänt.

Jag tror du helt enkelt skrämde upp en oskyldig civil bilist, då polisen är förhållandevis skickliga på att förfölja osv. Och går det så långt att dom förföljer bilar är det oftast cirka tre bilar inblandade i skuggningen och de byter av.

Dvs, de kör om dig för att låta en annan bil ta över och sedan saktar de ner så du själv kör om etc etc...

Ser man det själv ser man också att de är skickliga.

De flesta som tror de är förföljda beter sig så irrationellt så de skrämmer upp oskyldiga människor. Hoppar på folk som sitter i bilen utanför deras hus och väntar på någon exempelvis.

Polisen sitter mycket sällan utanför det hus de bevakar, utan en bra bit därifrån.

Det är mest när man är paranoid man ser poliser. Kanske du är paranoid eftersom du umgås med "skumma" människor och därför ser dom?

Quote:

patrik1975 skrev:
Göran Lindberg ÄR ett stort kvinnoförnedrande svin.
Faktum är att jävligt många i toppen förmodligen har en smutsig byk... det är så dom håller de sina på linan. Förstår du hur jag tänker?

Nej. Faktist misslyckas jag med att se detta, då han faktist får ett straff för sina gärningar försöker du insinuera att han får straffet för att förhindra att han blir en eventuell whistleblower.
Du övertolkar kan jag tycka och vill se saker som inte finns.

Det har hänt några gånger att jag legat bakom folk en längre tid eftersom jag ska åt samma håll och helt plötsligt gasar de på och "försöker" fly. En tom voltade med bilen i ett backkrön och en annan slängde ut någonting hann jag se.

Min bil ser inte ens ut som en civilbil, utan dessa har bara varit paranoida... Så kan det gå när man själv befinner sig i områden där det är hög brottslighet.

Anonym
Quote:

pingubenji skrev:
Då är det ju därför att du rör dig nära stora kriminalitetsnästen.... då gör de bara sitt jobb...

Det handlar definitivt inte om några "nästen" ...men okej då...
oavsett vad...du tycker att det är okej alltså?

Det är ju liksom just det tråden handlar om...
Vad ÄR deras jobb?

Anonym
Quote:

patrik1975 skrev:
Det är ju liksom just det tråden handlar om...
Vad ÄR deras jobb?

Att ta fast de som bryter mot lagen.
Umgås du med "skumma" människor som krim har span på kan du vara säker de försöker utröna om du har någonting med dessa skumma saker att göra.

Anonym
Quote:

computerror skrev:
hur stör dessa poliser dig?

Skulle någon stanna bilen framför mig för att sedan hoppa ur och vilja "prata" med mig hade jag nog också backat och vänt.

Jag tror du helt enkelt skrämde upp en oskyldig civil bilist, då polisen är förhållandevis skickliga på att förfölja osv. Och går det så långt att dom förföljer bilar är det oftast cirka tre bilar inblandade i skuggningen och de byter av.

Dvs, de kör om dig för att låta en annan bil ta över och sedan saktar de ner så du själv kör om etc etc...

Ser man det själv ser man också att de är skickliga.

De flesta som tror de är förföljda beter sig så irrationellt så de skrämmer upp oskyldiga människor. Hoppar på folk som sitter i bilen utanför deras hus och väntar på någon exempelvis.

Polisen sitter mycket sällan utanför det hus de bevakar, utan en bra bit därifrån.

Det är mest när man är paranoid man ser poliser. Kanske du är paranoid eftersom du umgås med "skumma" människor och därför ser dom?

Jag pratar om blå-vita bilar med sirener på taket.

Jag förstår vad du försöker säga, men dom beter sig verkligen inte rationellt. Jag har försökt prata med dem 4-5 ggr utan resultat.
Tro mig, jag har ifrågasatt mitt eget tänkande i frågan, men efter mååååånga sådana här incidenter de senaste 2-3 åren kan jag inte annat än att inse fakta. Fakta ÄR det jag skriver i tråden.

Tro det eller ej.
Jag är inte här för att övertyga någon.

Jag vill bara veta om någon VET hur faan polisen jobbar nu för tiden??

See User information
Att klara upp brott... det är detta mina skattepengar går till.

Hade de gjort något annat hade vi vetat om det... Hade varit stora rubriker i tidningarna. Journalister älskar att hacka på polisernas små (och stora) tabbar...

Posted on: 2010/2/26 16:38

Anonym

Anonym
Quote:

patrik1975 skrev:

Det kan du nog läsa i många fall om på deras sajt. De brukar vara öppna osv och talar ofta även om var de ska stå och göra hastighetsbevakningar och kolla efter fylla, då deras främsta uppgift är att folk ska hålla sig innanför lagen varnar de om nästan allt de gör.

Jag kan berätta om en herre i ett av Stockholms miljonprojekt som bodde på nedre botten i ett stort höghus med en samlad entre. Till denna man kom det ofta folk som lämnade svarta väskor hos denna.

Polisen ville se var de i denna fastighet lämnade dessa väskor och gav i detta höghus ut glögg i entren till hyresgästerna. Detta gjorde inte i något av de andra höghusen i samma område som ägdes av samma företag.

Vid samtliga av de fyra hissarna hade de någon som väntade i närheten av dessutom.

De följde efter både denna och de andra i denna "liga", då de förmodligen trodde de var en stor kokainhärva på spåren eftersom en av de som levererat väskorrna tidigare varit langare.

Tyvärr kom polisen fram till att det rörde sig om en "liga" som lagade datorer och då främst bärbara åt privatpersoner och mindre företag. De som levererade väskorna var de som skötte kontakten med kunderna och han i huset den som lagade dom.

Tyvärr gjordes detta svart och personerna blev alltså dömda för detta... Väl använda skattepengar alltså

Anonym
Quote:

pingubenji skrev:
Att klara upp brott... det är detta mina skattepengar går till.

Hade de gjort något annat hade vi vetat om det... Hade varit stora rubriker i tidningarna. Journalister älskar att hacka på polisernas små (och stora) tabbar...

Grattis till ditt förtroende till polisen.
Och din tilltro till media....

kan inte annat än skaka på huvudet till din totala ovilja att SE. att vara vaken handlar inte bara om reptiler, flyplan i höghus och farliga vaccin-sprutor du vet...

Mitt förtroende för polisen är lika med NOLL.

Antar att du förespråkar kameraövervakade bussar, torg o annat också...det är ju för "vår säkerhet" pffft...

Kom igen nu... on-topic.

Polisens arbetsmetoder.
Kår-anda.
Dunk i ryggen och en myndighet utan insyn.

När fälldes senast en polis för ett brott?

vakna nu för faan

See User information
Quote:

Intervjun har gjorts enligt reglerna för brottsprovokation så det är helt ok...

För mig får de anordna en festival om de genom detta kan fälla en multimiljardär för skattefusk på 10 gånger festivalens kostnad. (Men de skulle aldrig våga detta, då skulle de ersättas även om de lyckades)

Polisen är bland det mest övervakade i vårt samhälle, jag skulle aldrig våga bli polis. Vad man än gör så kan det vinklas som att man gjorde fel.

Posted on: 2010/2/26 16:48

Anonym
Se föregående inlägg, då jag redigerat det.

Ofta finns det ett brott bakom där polisen spanar, men inte så ågrovt brott de först tror...

Ta Al Capone exempelvis som fick livstid för skattebrott, då de inte kunde plocka honom för någonting annat.
Tycker du detta är rätt eller fel?

Anonym
Quote:

computerror skrev:
Quote:

patrik1975 skrev:

Det kan du nog läsa i många fall om på deras sajt. De brukar vara öppna osv och talar ofta även om var de ska stå och göra hastighetsbevakningar och kolla efter fylla, då deras främsta uppgift är att folk ska hålla sig innanför lagen varnar de om nästan allt de gör.

jo det vore ju jävligt lyckligt om så vore fallet.
Men det är det inte. tro mig.

Jag kan inte säga att jag någonsin haft någon förkärlek till polisen, men jag har mellan raderna och genom kriminella bekanta sett hur de infiltrerar "vanliga" människor som "vänner", hur de i princip styr droghandeln genom att ha uppgörelser med langarna där de rapporterar osv osv...

Men det är ju bara bra, eller hur? all kriminalitet ska ju bekämpas. till varje pris.

du förvånar mig. trodde du var klarsyntare än så här...

Anonym
Kan vi inte vända på det och du förklarar hur DU vill att polisen ska arbeta?
Jag förstår bara att det behövs lagar och regler. Tycker dock att en del är jävligt löjliga.

Vidare tycker jag jag blir mer och mer klarsynt, då jag när jag kom till vaken.se var för anarki, men vissa individers beteende här har fått mig att verkligen förstå varför regler behövs.

See User information
Jag har själv sett hur korrupta poliser fungerar i Indien. Men har aldrig sett samma tveksamma beteende i Sverige. Så ja, mitt förtroende för Svensk polis är större...

I indien förväntades poliser vara korrupta...

De får gärna infiltrera kriminella gäng om de kan skaffa bevis som rensar upp det värsta...

Jag gillade för övrigt teknikerna i filmerna med
http://sv.wikipedia.org/wiki/Johan_Falk

Om de kan kontrollera marknader (eliminera marknader) såsom människohandel och annat står jag bakom dessa tekniker.

Posted on: 2010/2/26 16:56

Anonym
pajkastning som vanligt på det här forumet ...

Summa av kardemumma:

Jag är inte kriminell. Jag är inte dömd för något. Jag är som vem som helst.

Jag tycker inte det är okej att bli behandlad som en kriminell då.
Men jag har kanske fel.
Brott SKA bekämpas till varje pris!

(...undrar just när oliktänkande "terrorister" som medlemmar på vaken blir betraktade som "kriminella" som behöver övervakas extra? om 5 år? om 10? ...eller händer det redan?)

Sov vidare ni...jag lämnar den här pajkastningstråden nu :D
Trevlig helg!

Anonym
Quote:

pingubenji skrev:
Om de kan kontrollera marknader (eliminera marknader) såsom människohandel och annat står jag bakom dessa tekniker.
Då gillar du också Peter Rätz. Dock är han verklig och infiltrerade Bandidos och till viss del Hells Angels under nästan tio år. Han var dock enbart prospect och fick i mina öron inte ut så speciellt viktig information även om han själv försöker göra detta gällande.
Tyvärr är han också våldtäktsman, som sätter hjälteglorian på sned. Tyvärr skyddar svensk polis denna våldtäktsman och betalar hans uppehälle i Thailand.

En annan infiltratör som jobbade åt SÄPO fick sin täckmantel röjd. SÄPO ansåg då att han inte längre var viktig och slutade betala hans lön etc, vilket gjorde att denna person hade svårt att söka skydd. Därför ska man aldrig jobba åt SÄPO.

Anonym
final edit:

I en nwo-organiserad framtida verklighet är KONTROLL ledordet... och en pre-crime enhet förebygger alla brott. Underbart! eller?

Jag pratar om frihet...
Inte hurvida larsson för köpa sig en rökbit på lördan eller ej.

Men vi kan väl lika gärna låta dom inplantera chippen i högerhanden direkt. vi är ju ändå inte kriminella, eller hur? så varför ifrågasätta? =)

...jag hoppas ni förstår min ironi här...

sov gott!

Anonym
Fast det är ju knappas pre-crime det handlar om, utan utredningar om det pågår brott snarare.

Jag trycker brottsbalken är ganska självklar med det mesta, dock retar det mig oerhört att man i Sverige kan bli dömd för dråp när man bara försvarar sig utan att använda övervåld exempelvis.

Där lagar dog blir lite virriga är skatteregler osv... De ekonomiska lagarna, som är skrivna för statens skull och inte medborgarnas.

Anonym
Quote:

computerror skrev:
Fast det är ju knappas pre-crime det handlar om, utan utredningar om det pågår brott snarare.

linjen är hårfin...

Att debattera vidare i frågan känns meningslöst. Jag förmodar att de flesta här (tyvärr) litar blint på polisen och deras arbetsmetoder, iaf tills den dagen dyker upp då de själva blir drabbade.

Som sagt...skulle vara väldigt intressant att höra från någon som är polis eller har en polis i sin bekantskap, som kan berätta hur en arbetsdag inom polisen ser ut. egentligen.

Tycker för övrigt att ni ska lusa er in i Asgeirs trådar och läsa om hans erfarenheter från tiden kring palmemordet och SÄPOs iblandning däri. Mina tidigare inlägg må få mig att framstå som en uppviglare av den mest konspiratoriska sorten (den här tråden inkluderad) , men exempelvis Asgeir i fråga, verkar veta mer än de flesta av oss...
Polisen är bara en lillebror till SÄPO, tro inte något annat.
Kår-anda som sagt.

Och om nu polisen är så "öppna" med sina arbetsmetoder...kom igen, ge mig några länkar...plz...jag har googlat & hittar inte ett skit.
Att plocka fortkörare & patrullera köpcentran är bara allehanda fotjobb som inte en polis gillar att behöva göra. Vad gör resten av skaran??
Och penji, du sa att dom är fattiga (??) ...googla dig till vilken budget dom har innan du säger något sådant... skrämmande siffror... som vi inte har en aning om hur dom förvaltar.

Ta mig inte fel, jag vill bekämpa brott lika mycket som ni, men att det sker i det dolda utan vår insyn....INTE okej. tycker jag.

men jag kanske har fel. Det kanske finns ett pdf dokument som beskriver precis hur dom jobbar? Länka gärna i så fall...som sagt, jag hittar inte ett skit...

(1) 2 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper