vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Alger dödar fiskar utanför Rio.

See User information
Alger dödar fiskar utanför Rio.
[img width=300]http://mobil.aftonbladet.se/i/img//?s=f%7Bhttp%3A%2F%2Fgfx.aftonbladet-cdn.se%2Fmultimedia%2Fdynamic%2F01145%2Ffisken_1145971l.jpg%7Dt0f228t&z=6TA4Upj8%2FYZlW%2B3T8q3aQkJrOd4%3D.jpg[/img]
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6698117.ab
”En mystisk fiskdöd har tagit livet av tonvis med fisk vid Brasiliens kust.
Nu flyter de döda fiskarna iland längs lagunens kust där fiskarna dött.
På den populära stranden i Rio har 80 ton fisk forslats bort. ”

”Miljöexperter i Rio de Janeiro tror att den våldsamma fiskdöden kan ha orsakats av en ofarlig alg som har förökat sig i havet. Vad den än var som dödade fiskarna så är faran över.

http://www.foxnews.com/story/0,2933,587625,00.html
” News Web site G1 says workers have cleared nearly 78 tons of fish as of Sunday. There is no immediate estimate of how many died, but several species are involved.

Vet inte direkt om jag som nybörjare har tillåtelse att "posta nyheter"
men hörde på radion och vart lite orolig (P3 morgonpasset)

Flera arter och tänk om det händer på andra ställen?
Kanske är helt normalt att det här händer.
Blir alltid orolig när myndigheter kommer med utlåtanden direkt.

Må väl :)

Posted on: 2010/3/1 8:46

Edited by nanosapiens on 2010/3/1 9:32:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Alger dödar fiskar utanför Rio.
Vilket kaos! Kanske någon form av nytt exotiskt vapen?

Resized Image

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Mycket som händer nu i världen.
Reuters:
http://www.youtube.com/watch?v=bvuZBJ0Ehg4

Posted on: 2010/3/1 9:02

Anonym
Onekligen, kan va bra och titta då på vad USA pysslar med i Afghanistan, när Svininfluensan hypades som mest så försatt dom 2 miljoner Pakistanier i deportation.

Resized Image

See User information
Oj det hade jag inte en aning om. Creepy creepy och många människor runtikring mig undrar också vad fasiken som försigår egentligen.

Flickvännen är sjukt orolig ;) Och jag håller min mun relativt tyst runtikring henne :)

Efter alla jordbävningar och hennes kommande Islandsresa så sa hon "finns det inte vulkaner på island?"
Hur lugnar man henne då? :D

Posted on: 2010/3/1 9:15

Anonym
Jag tror att det är möjligt att det är en kraftansträngning till att skrämma skiten av folk. Det är strategiska PsyOps roll ibland. Jag har i dagarna gått och funderat på den Kataklysmiska popkulturen.

Igår läste jag om stormen Xyntia eller vad den heter.. oj så alarmerande med 14 sekundmeter per sekund. Fan, folk seglar ju i upp till 20 sekundmeter.

Alarmism, kanske man kan kalla det? Propaganda går ju ut på att äga sinnesvarslet!

See User information
Jag håller med, kan vara som så att man "ska" bli lite rädd. Det vi skriver om kanske bara spär på det som skrämmer människor?

Gammal artikel men kanske intressant:
Avdelningen för marin vetenskap, Högskolan i Kalmar:

http://www.bom.hik.se/ngred/Artiklar/HUgiftalger.pdf
”Kusten vid Cabo Frio i Brasilien har ett flertal gånger drabbats av giftiga algblomningar
vilket orsakat massdöd bland sjöborrar.”

Kanske var som så att det är ett vanligt fenomen?

Posted on: 2010/3/1 9:29

Anonym
Visst kan det vara så! Propaganda och Agendor är inget utan sina Agenter. Jag skapade en tråd tidigare om just detta. 'Vem är du' innehöll texten om du vill söka.

Det sägs ju att USA driver en 'Shock Doctrine' (se wikipedia) även under 'Shock and Awe'. Läs gärna deras 'Information Operations Roadmap' som utfärdade 'War on the Net' siktat mot 'The Global Village'.

Det är ju inte bara 'vi' som går under dess agentur utan inbäddade journalister är även med och skapar den spin som blir majoritetens verklighet. I en värld av 'security clearence' så är det bara dom på den strategiska övernivån som har någon som helst koll. Något som jag tycker är anmärkningsvärt när man skall kalla sig Demokrati.

'You are on a Need to Know basis, and you dont need to know' är en klassisk slogan, en annan är: 'You cant handle the truth'.

Resized Image

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper