vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Obama: Yes we can! Reinfeldt: Yes we will!
Politiken utnyttjar som sagt propaganda i alla dess former.

Obama's 'YES WE CAN' går under kategorin,

Intentional vagueness
Generalities are deliberately vague so that the audience may supply its own interpretations. The intention is to move the audience by use of undefined phrases, without analyzing their validity or attempting to determine their reasonableness or application. The intent is to cause people to draw their own interpretations rather than simply being presented with an explicit idea. In trying to “figure out” the propaganda, the audience forgoes judgment of the ideas presented. Their validity, reasonableness and application may still be considered

När jag skrev i en annan tråd så hittade jag ett uttal från Reinfeldt där han öppnar med: 'YES WE WILL'. Det var i sammanhang om att uföra Amerikanska önskemål om gemensam ekonomisk policy, krigsföring osv. Det är ju så solklart vilken teater det är och hur 'medgörligheten' är talande när man skrapar lite.
http://www.america.gov/st/texttrans-e ... 62517eaifas0.0346033.html

Ärligt talat så tror jag inte ens Reinfeldt & Co är så sålda på Amerikanismen så att dom är beredda till att offra vårt lands dygder hur som helst, så jag undrar egentligen vad det är som ligger bakom den tama medgörligheten. Väderkrigsföring och hot om sanktioner kan ju va en del eller så är det så enkelt att Carl Bildt efter ha suttit som ledningsmedlem i den militaristiska tankesmedjan RAND Corporation sålt den Svenska dygden för att få va med i någon form av elitistisk ordning där ni antagligen vet namnen bättre än mig då, typ Bilderberg osv.

Dagens "Divide and Rule": "Either you are with Us or you are against Us"
http://en.wikipedia.org/wiki/Divide_and_rule

Hrrmm....

Resized Image

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Obama: Yes we can! Reinfeldt: Yes we will!

See User information
Hej Carlberg, jag undrar om du läst detta eller har någon aning om
sveriges samarbete mellan FOI och Department of Homeland
Security som täcknades på 2007-13 april,

Länk till FOI artikel om detta här:

Nytt avtal mellan Sverige och USA om säkerhetsforskning
[2007-04-13]
Fredagen den 13 april undertecknade försvarsminister Mikael Odenberg och USA:s säkerhetsminister Michael Chertoff överenskommelsen som gäller forsknings- och utvecklingsfrågor inom säkerhetsområdet mellan de bägge länderna.

Länk till hela artikeln ovan:
http://www.foi.se/FOI/Templates/NewsPage____5753.aspx

Metro där Reinfeldt möter Bush och ska snacka om avtalet som
täcknades under 13 april 2007

länk:
http://www.metro.se/se/article/2007/04/25/22/2911-42/index.xml

Första workshopen i det nya säkerhetssamarbetet med USA
[2007-05-30]
Den 30 maj till den 1 juni genomför Totalförsvarets forskningsinstitut (FOI) och Krisberedskapsmyndigheten (KBM) en tre dagar lång workshop i Järfälla tillsammans med Department of Homeland Security (DHS) i USA.

länk till hela artikeln ovan:
http://www.foi.se/FOI/Templates/NewsPage____5872.aspx

Efter läst dom grejerna var det ganska givet att FRA skulle gå
igenom i Sverige villket det gjorde ungefär 1 år efter dessa avtal.

Man kan ju säga att Sverige efter det avtalet har hela inne så att säga.

Har postat lite artiklar som FOI lagt up här:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=136902#forumpost136902

Jag tror/vet Reinfeldt skiter i.

Respect

Posted on: 2010/3/11 21:55

Edited by Capsolito on 2010/3/11 22:11:13
förstår ni inte att dom spelar är ett spel, framför eran, tv kväll.

The way some people find fault, you`d think there was a reward.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Obama: Yes we can! Reinfeldt: Yes we will!
Ah, tack för intressanta länkar. Ska titta igenom dom här framöver. Men ja, jag känner till det där ur andra perspektiv.

Inte nog med att nya Krisberedskapsmyndigheten (MBT) som skapades vid nyår för över ett år sedans första aktivitet var med Amerikansk säkerhetstjänst så kan vi ju bara se till de NATO sammarbete som vi gått in i både gällandes övningar här i Sverige och gemensamma aktiviteter i t ex Afghanistan. Sök gärna lite på PsyOps på FOIs hemsida om du vill läsa lite mer där om sådant.

Eftersom Sverige inte haft något hot mot sig från Talibaner så har vi gett oss in i ett krig utan moralisk grund. Vi hade, officiellt, så länge neutraliteten och alliansfriheten rådde en god position och i och med vi gett upp detta utan demokratisk debatt så har vi gett vika för en tyrannisk modell av imperialt styre. Att vi vidare är blåsta på konfekten säger en hel del hälsostadiet av vår 'demokrati' jag kallar chimär idag. Vissa kallar det 'totalitär demokratik' .. de tär skendemokrati / tyranni / korruption.

Tack igen för upplysningen.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper