vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Politik
Jag har sagt det förut, och jag säger det igen, ge mig skjutvapen så jag kan försvara mig själv.. MP5:or med 30 skott / magasin..Tillsammans kan vi ändra på samhället.Men ni Surfittorrna måste börja att att agera ochså och sluta att rösta på S..

/ fr3D

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Politik
Trevligt med en som inte har huvudet under armen! Nja,...MP5 är lite för tråkiga,...roligare med Ingram MAC 11,...eller UZI. Då kan man spreja friskt,...1200 kulor i minuten.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag tror antalet grå-sossar här inne är ganska lågt, så oss behöver du inte övertyga Jag har nästan bestämt mig för piratpartiet om jag kommer att rösta. Det känns vettigast.

Jag tror lite mer på icke-vålds-principen men med en K-pist är det svårt att diskutera.

Har du lyssnat på Alex Jones senaste veckan och hört om avväpningen av amerikanerna, eller är det nått annat som triggat att du vill skaffa dig en MP5:a? Jag tror du behöver en AK5:a med Granat-tillsatsen. http://home.swipnet.se/~w-52089/marine/ak5c.jpg
Den är det nog ganska bra ös i.

Anonym
fr3D va tycker du man ska göra då?

ja tror oxå mer på icke våld

sprid information i första hand vad har hjälpte det att anna lindh eller JFK blev mördad?

samt vad ger det för signaler?
man predikar till barn på dagis och förskolor om ickevåld.
vad blir det för konsekvenser?

få folekt att lyssna istället och komma till tals, när tillräckligt många vet om detta så faller det.

visst kan vi skaffa våra k-pistar,kvinar och högafflar
men vi går upp till kamp mot kemiska vapen och regälla bomber.

hjärntvättade religösa osv

vi har nog en svårare väg framför oss en att skjutta några marionetter

Anonym
Det är naturligt med våld, det är en del av tillvaron och kan finnas i alla livsformers strävan för överlevnad.

Vapen är inget annat än ett redskap,...massor av djur (inklusive människan) använder sig av redskap i sin överlevnad,...t ex bobyggande, strid, osv, osv, osv. Många djur har sina vapen inbyggda i kroppen (klor, tänder, mm),...emedans människan har förmågan att göra redskap till vapen, hantverk, mm.

Ganska enkelt och grundläggande...

See User information
Ghandi?

Posted on: 2006/5/24 19:58

Anonym
fr3D!

Bedrövligt barnsligt! Du vill ha ett vapen med 30 skott i magasinet... för att göra exakt vad... men sedan då?

Våld som försvar mot den egna individen eller omgivningen är ju ganska naturligt eftersom det utlöses per automatik hos de flesta normala människor när adrenalinet pumpas ut i blodet av rädsla.

Men att sitta och planera våldsdåd tyder ju på en ganska sjuk själ!

[admin ränsar]

See User information
Jag tycker att MP3 är ett bättre vapen än MP5. Bättre att försöka göra revolution med information.

Posted on: 2006/5/25 12:57
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Quote:

Jag tycker att MP3 är ett bättre vapen än MP5.

hahah.. vilken skön kommentar

See User information
Jaxtone <<--- Varför tror du att den Amerikanska regeringen är förbannat sugna på att konfiskera vapnen av medborgarna, såsom dom gjorde i New Orleans??

Med dessa vapen kan ju medborgarna försvara sig mot sin egen regering, det är därför denna lag finns med i deras konstitution!!

Vad tror du händer om nån EU-regering vill köra över sina egna medborgare?? Vad skall vi försvara oss med? Ord och meningar kommer man inte långt med om man ska försvara sig mot millitär/polis eller hur??

Void <<-- Håller med dig om vilka man skall rösta på i valet, finns lixom inga andra alternativ.. Eventuellt Junilistan för jag vet att dom definitivt inte vill flytta ner mer makt till Brussel, har dock inte tagit reda på vad Nisse och co tycker om Bodströms lagar mm ännu..

Posted on: 2006/5/25 15:28
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
TeBe:

Du måste tro att jag missat den där grejen med att avväpna folk... men det är inte samma sak som att sätta vapen i händerna på första bästa psykopat! Skulle inte känna mig ett dugg tryggare om killar med taskigt självförtroende gick omkring med vapen och flippade ur så snart de trodde att någon var konspiratör! Skulle du?

See User information
Sen är det ju så att det är just dom grabbarna som har taskigt självförtroende som skaffar vapen för att sen skjuta mot nån vakt i nån krogkö i Stockholm..

Jag är bara lite frågande till hur vi skall kunna skydda oss mot dom krafter som håller på att dödar USA just nu..?

Inom EU är det ju inte så vanligt att gemene man har vapen hemma..

Posted on: 2006/5/25 15:45
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Jag har tagit upp detta förut men det tål att sägas igen... det är ju inte helt okänt att det finns ett gäng vapen i varje svensk förort. Men oftast är det inte "the good guys" som beväpnat sig och därför mycket riskfyllt att hamna i den enklaste diskussion med någon som skaffat vapen för att användas som penisförlängare eller allmän brist på empati och självkännedom.

Men som du mycket riktigt påpekar sä är det mycket sällan att "gemene man" skaffar vapen! Skulle kunna sättas upp på självbedrägerikontot eftersom det samtidigt via undersökningar som gjort har visat sig att förtroendet för polismakten sjunkit otroligt mycket de senaste 10 åren.

Anonym
Quote:

jaxtone skrev:
fr3D! Bedrövligt barnsligt! Du vill ha ett vapen med 30 skott i magasinet... för att göra exakt vad... men sedan då? Våld som försvar mot den egna individen eller omgivningen är ju ganska naturligt eftersom det utlöses per automatik hos de flesta normala människor när adrenalinet pumpas ut i blodet av rädsla. Men att sitta och planera våldsdåd tyder ju på en ganska sjuk själ!
[admin ränsar]

Admin ränsar? Vad fasen menar du med ränsar "admin"? Menar du rensar så kan jag förstå att du gått in och censurerat något jag skrivit... och censur på "Vaken" gör mig inte ett dugg förvånad längre... men "ränsar"?

Anonym
Det är en villfarelse att tro att det är psykopaterna som i första hand skaffar vapen,...det är just emot psykopaterna man måste försvara sig med vapenmakt. Det är det enda språk de förstår...

Psykopater vet att de kan djävlas med folk i lugn och ro, tills den dagen kommer att de går på FEL gubbe och får en pistolpipa uppkörd i ansiktet. Då går det an för dem att börja be om förlåtelse och fälla bittra krokodiltårar.

See User information
Såg du det inlägget som handlade om en ny vapenlag i Australien?

Där hade brottsligheten gått upp när dom konfiskerade vapen..

Det enda som står mellan USA's regering och dess medborgare i dagsläget är medborgarnas vapen, det är det sista hindret innan USA's regering kan rövknulla sina egna medborgare..

Vad ska vi inom EU skydda oss med?? Vi kan ju alltid intala oss själva att "så där skulle aldrig våran regering göra mot oss"

För när man påpekar till gemene man på gatan att Patriot lagarna i USA är helt uppåt väggarna så säger alla att : Ja, men vi bor ju i Sverige!

Läser man sedan den nya EU-konstitution som tack gode gud röstades ner senast så ser man att EU's centralbank får mer makt (konstigt? ;) ) samt att den påminner om PNAC dokumentet då den säger att varje land skall lägga mer pengar på sin millitära upprustning! Har inte läst hela ännu men skall göra det.. det är ju bara ca 160 sidor ;)

Posted on: 2006/5/25 16:29

/Benjamin Franklin

Anonym
är det nån stans det är lätt att få tag på vapen så är det ju i usa.
om man ex öppnar ett specielt bankonto får man ett gevär.

sen har ja hört att det finns en delstat i usa där man måste ha vapen vet ek om detta är sant dock.

Anonym
Quote:
Jag tror lite mer på icke-vålds-principen men med en K-pist är det svårt att diskutera.

Ebba grön - Bra grupp..

Quote:
Bedrövligt barnsligt! Du vill ha ett vapen med 30 skott i magasinet... för att göra exakt vad... men sedan då?

Quote:
VKanske är det bedrövligtb attåld som försvar mot den egna individen eller omgivningen är ju ganska naturligt eftersom det utlöses per automatik hos de flesta normala människor när adrenalinet pumpas ut i blodet av rädsla.

Quote:
Men att sitta och planera våldsdåd tyder ju på en ganska sjuk själ!

SVAR : Kanske är det bedrövligt att förespråka våld. Men när det inte finns någon demokrati så är det den enda vägen. Alltså " a dubbletap in the coconut på Person" verkar vara den i nuläget bästa lösningen..

/ Peace, fr3D

Anonym

skriven av thåström (min favoritartist)
manen som totalvägrade lumpen och verkar minst sagt emot armen .

århundradets brott som han skälv kallade det

helt klart sveriges största "poet"

Anonym
fr3D skriver
Quote:
Kanske är det bedrövligt att förespråka våld. Men när det inte finns någon demokrati så är det den enda vägen. Alltså " a dubbletap in the coconut på Person" verkar vara den i nuläget bästa lösningen..

Ja ja! Det märks ju att du är grymt "seriös". Förmodligen tror du också att hela universum roterar runt dina något naiva slutsatser! Du sitter alltså och diskuterar mord på en statsminister öppet på ett allmänt forum! Fruktansvärt idiotiskt enligt min mening!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper