vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Politiskt korrekt kristendom
Vid ett tillfälle på 50-talet då jag nyss fyllt 6 år skickade morsan mig av någon anledning till en söndagsskola i Göteborgs utkanter. Det tog inte många söndagar innan söndagsskoletanterna inte ville ha mig där. Och allt handlade egentligen om att jag ganska tidigt hade en annan uppfattning om hur länge människan funnits på jorden!

Söndagsskoletanterna stod en söndag och delade ut jättefina färgbilder av olika stenar samtdigt som de sa att människan funnits i knappt 6000 år på jorden. Jag vet inte var jag fick det ifrån men en inre känsla fick mig att säga:

- Näe, de har funnits mycket längre... kanske i hundratusentals år.
- Men lilla vännen, det stämmer inte, det är omöjligt... tänk nu efter så får du en fin bild på stenarna!

Jag ville ju gärna ha de där fina bilderna på stenarna, men...

- Nej! Det är inte sant... människan är gammal!
- Nu får du faktiskt lyssna på oss, som är äldre än du. Det är inte sant, människan har bara funnits i 6000 år.

Plötsligt var alla saliga leenden som bortblåsta och jag tyckte mig kunna se att deras ögon plötsligt drogs ihop till svarta springor samtidigt som de snörpte på munnarna. Skrämmande mycket hat spred sig i rummet.

- Jag vill gå hem nu! Och så ringde de till morsan som kom och hämtade mig. Tji stenbilder!

Men vart tionde år har jag tänkt på de där skrämmande damerna med kluvna tungor och svarta ögon. Varför? Jo varje gång vetenskapen och kyrkan reviderar åldern på mänskligheten och erkänner att människan funnits på jorden betydligt längre än versionen de levererat året innan så har jag känt en liten känsla av upprättelse.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Politiskt korrekt kristendom

See User information
BRA Jaxtone!

Posted on: 2006/5/22 13:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Imponerande klokhet och integritet för en 6-åring Jaxtone. Får mig att tänka på det som Jordan Maxwell berättade om i den senaste intervjun jag la upp med honom. När han var nio år, (det är nästan 60 år sedan nu) och han skulle konfirmeras så hade prästen bjudit dit ärkebiskopen. Prästen hade sagt att när biskopen i slutet frågar om någon av barnen vill fråga något så ska de bara hålla tyst, men unge Jordan, som den frisinnade lilla rebell han var redan då hade ändå bestämt sig för att ställa en fråga, så när biskopern la fram sin förfrågan höll Jordan upp sin arm och sade följande: "- Om jag tar en fackla kan jag då bränna en ängel? Biskopen tittade förundrat på honom och svarade: - Nä,
självklart inte! - Vaför inte? undrade Jordan. - Därför att en ängel är en ande, man kan inte bränna ett andeväsen. - Jaha, sa Jordan. Men varför ska jag då bekymra mig om att hamna i helvetet om min ande inte kan brinna. Biskopen blev mållös.

Efter det har Jordan Maxwell ägnat hela sitt liv åt att ta reda på vilka krafter det egentligen är som styr mänsklighetens öde och var många ord och symboler har sitt ursprung. En extremt intressant och fascinerande människa.

Här är några intervjuer på mp3 med honom för dem som vill veta mera:

http://www.theedgeam.com/interviews/Jordan%20Maxwell%
2004.23.05.mp3

http://www.theedgeam.com/interviews/J ... %20Maxwell%2007.30.05.mp3

http://www.archive.org/stream/JordanM ... tSymbolsandHiddenMeanings

Posted on: 2006/5/23 19:06
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Jordan Maxwell! Vilken gubbe! Han är nu inlagd i mina genious favourites!

Grymt... fasen att man inte hinner sticka till Californien på hans nästa stage performance!

Det är bara en stor nackdel... jag börjar få samma omfång på magen som honom!

See User information
förhoppningsvis har Jordan vart här nån gång och kollat =) mailade detta till honom för några månader sedan.

Best wishes to you and thank you for taking the time to save humanity / from all of us at www.vaken.se

Posted on: 2006/5/23 20:44

Anonym
Stackars Jordan! Han fattar ju inte smack av typ 90 % av det som skrivs härinne... om han inte gått en snabb SFI kurs.

Anonym
Re: Politiskt korrekt Saxofon
Jaa, "saxofonen",...vi har förstått att du inte gillar invandrare...

See User information
Det var mer en symbolisk gest att visa omfattningen av vårt stöd, kalla mig fördomsfull med jag tror inte att räknar med att nå ända till Sverige med sina radio intervjuer.

Posted on: 2006/5/24 22:18

Anonym
Quote:

maggik skrev:
Jaa, "saxofonen",...vi har förstått att du inte gillar invandrare...

Vad snackar du om? Är du fullständigt galen? Jag har väl aldrig någonsin sagt att jag "inte gillar invandrare". Ta fram den textraden och visa mig eller tig! Allt annat svammel gör dig till en lögnare som istället för att läsa inlägg som de är skrivna skapar egna fantasiversioner som bygger på total förfalskning av allt jag sagt. Och dessutom visar hur jäkla fördomsfull "du" är! Jag har gång på gång berättat att min bekantskapskrets till övervägande del består av invandrare som jag respekterar av hela min själ! Detta är killar och tjejer, män och kvinnor som vet vad det betyder att komma till ett land där man får en fristad från krig, svält och politisk eller religiös förföljelse men som har vett på att uppskatta värdlandets spelregler.

Att tolka en argumentation om invandrarrelaterade brott som invandrarhat är ju helt sjukt och så jävla bisarrt men visar en klockrent lyckad hjärntvätt av eliten. För detta visar ju att de lyckats plantera in vissa kodord som stänger av all hjärnverksamhet hos den som varit mottaglig för desinformationen.

Egentligen borde jag vara mycket ödmjuk eftersom varje själ är värd att rädda från "mental blindness" men jag vet inte hur många gånger jag skall behöva upprepa detta för "alias" som du som tydligen är så "styrd" att det är stora problem att ens bemöda sig med att läsa igenom eller tillgodogöra sig text i inlägg som ens tangerar ord som inte är PK!

Jag är ingen fucking... #¤&#/%#¤&(&%¤¤#... och jag har aldrig påstått att "##¤/&%/¤%&(!#½¤#"...

I hela mitt liv och långt innan du var född stod jag på de du kallar invandrares sida vid varje tillfälle som någon påstod att de skulle vara sämre än de infödda... Min farsa är för fan invandrare... min fru är invandrare... min systers man är invandrare... ja i princip alla i hela världen är invandrare utan "maggik"!

See User information
DISCLAIMER

För er som läser detta inlägg och tycker att jag svammlar så undanber jag mig era påhopp. Jag känner mig inte alls kränkt om någon skulle känna ett stort behov av att kasta ur sig några sådana ty detta är bara mer bevis för mina teorier.

DISCLAIMER

Har nu följt somligas "jakt" på jaxtone angående det tabubelagda ämnet kallat invandrarpolitiken. Jag kan, utan att riktigt känna någon härinne specillt väl, bara säga att jag ser jax problem.

Problemet är just att man blir påhoppad om man är kritisk mot hur t ex Sverige sköter sin invandrarpolitik. Det är väldigt sällan man annars blir påhoppad för sin kritik gällande andra ämnen så som ex vård- och omsorgspolitiken. Men direkt när man har en åsikt som avviker i tabuämnena då tar många chansen att hugga ifrån av någon anledning. I det fria samhället är väl just åsikter och diskussioner grundläggande för att inte skapa en censur.

För er som inte kan hantera "problematiken" med att andra människor har rätt att ha andra uppfattningar kan jag bara ge rådet att ta sig en djup fundering på varför ni inte tolererar andras åsikter. Ni kan tycka att åsikterna är fel vilket är var kvinnas och mans rätt men för att ta diskussionerna framåt kan man inte slänga ur sig massa påhopp hur som helst. Det är ju precis denna taktik som verkligen INTE fungerar enligt mig.

Om nu alla ser sig själva som civiliserade och omtänksamma så borde ovanstående problem inte uppstå eller?

Som jag ser det så finns det inte bara medmänniskor utan även motmänniskor. Skulle nästan vilja gå så långt att säga att man inte per automatik blir medmänniska utan det uppnås genom att man utvecklar sin självinsikt.

Många på vaken tycker nog, med all rätt, att man har god insikt med sig själv när det gäller 9/11 men frågan är hur mycket man har insikt i sig själv?

Posted on: 2006/5/25 5:31
- -

Anonym
Saxofonen, har du bytt läger nu? Hur var det med "invandrarfrågan"? Du låg ju på som en idiot och gnällde på invandrare stup i ett. Faktum var att du fixerade dig och tjatade så mycket att micro till och med fick säga att du inte fick skriva mer på vaken på ett tag.

Är inte det klart nog?

See User information
Oj vilken härlig vändning tråden denna tråden tog!

Posted on: 2006/5/25 9:24

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper