vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Blodslinjen från Adam till Elisabeth ||
Se Kungarna och bloods linjen som leder från Adam till drottningen, all religion vi har har de styrt... den gud de har skapat för folket är den de velat visa bara ....

Se alla linjerna från Kungarna

1. Adam (B.C. 4000-3070), Eve.
2. Seth (B.C. 3869-2957).
3. Enos (B.C. 3764-2859).
4. Canaan (B.C. 3674-2895).
5. Mahalaleel (B.C. 3604-2709).
6. Jared (B.C. 3539-2577).........

http://www.biblestudy.org/bibleref/li ... m-to-queen-of-england.htm

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Blodslinjen från Adam till Elisabeth ||

See User information
Vet du något om danska kungahuset. Har hört att dom påstår sig vara äldre än det brittiska.

Posted on: 2010/3/18 20:46
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Vet du något om danska kungahuset. Har hört att dom påstår sig vara äldre än det brittiska.
Orions länk påstås det att K. James VI. och I. (A.D. 1603-1625), Ann av Denmark. är förfader till det brittiska kungahuset.

Quote:

Orion skrev:
Se Kungarna och bloods linjen som leder från Adam till drottningen, all religion vi har har de styrt... den gud de har skapat för folket är den de velat visa bara ....

Se alla linjerna från Kungarna

2. Seth (B.C. 3869-2957).
3. Enos (B.C. 3764-2859).
4. Canaan (B.C. 3674-2895).
5. Mahalaleel (B.C. 3604-2709).
6. Jared (B.C. 3539-2577).........

http://www.biblestudy.org/bibleref/li ... m-to-queen-of-england.htm
Så jorden är bara 6000 år gammal?

Linjen är ju hanska ologisk när den kommer till Noahs söner Sem, Ham och Jafet.
Sem som anges i denna blodslinje är ju den som semiterna härstammar ifrån. Dvs Araber, judar osv...
Skulle vara mer trovärdigt om Jafet används för att uppräthålla blodslinjen, eftersom han inte representerar någon eponym som Ham och Sem gör.

Visst är dom flesta kungahus nära besläktade, men jag tror första delen i den listan om de Bibliska förfädrarna inte är så med verkligheten överensstämmande.

Däremot blir det intressant när listan övergår till att lista kungahusen.

Anonym
jag har ingen aning om det. mycket har redan förfalskats och bränts ner redan för länge sedan. vika av de är äldre får de slåss om själv... de är inte mer speciella än vi, bara att de valde det onda sidan ....

Anonym
Hmmmm... man kan inte redigera inlägg längre.

Jag tänkte lägga till till argumentet i mitt föregående inlägg Så jorden är bara 6000 år gammal?.
Vi kom ju gemensamt fram till att Davidsstjärnan var över 10 000 år gammal. Hur kan den finnas innan jorden fanns?

Anonym
Quote:
På Orions länk påstås det att K. James VI. och I. (A.D. 1603-1625), Ann av Denmark. är förfader till det brittiska kungahuset.

Det är vad de visar enligt biblarna och enligt den sidan. sen hur det ligger till får ni reda ut själva. Detta är de som byggt upp ditt religion och gjort dig till den du är.
innan de fanns fria Människan

Anonym
har inte gjort tråden för att diskutera detta med dig computerror kan du respektera det är du snäll..

Anonym
Men snälla du Orion. hur kommer det sig att du aldrig kan svara på argument?
Först kommer vi överens om att Davidsstjärnan är över 10 000 år gammal och sedan säger du jorden skapades för 6 000 år sedan.
Saker och ting går inte ihop som du försöker förmedla och istället för att inse detta vänder du taggarna utåt direkt och säger du inte vill diskutera saken. Vad gör du då på ett diskussionsforum?
Förstår du ens vad som utgör grundpelarna av en diskussion?

Här är Svenska akademins ordlista på vad som utgör en diskussion:
http://g3.spraakdata.gu.se/saob/show.phtml?filenr=1/52/13057.html

Här är vad wikipedia anser en diskussion är:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Diskussion

Det du gör är att bara lägga fram vad du tror, men har inget intresse av att diskutera detta. Skaffa en blogg hellre då där du kan godkänna kommentarerna och bara tillåta de som håller med dig.

Kommer man med så enorma motsägelser som du gör är det självklart du blir debunkad. Du tigger ju om det genom att inte kolla upp fakta och bakgrund på det du säger.

Anonym
Quote:
Först kommer vi överens om att Davidsstjärnan är över 10 000 år gammal och sedan säger du jorden skapades för 6 000 år sedan

När fan har jag sagt att jorden skapats för 6000 år sedan din jävla PSYKOPAT... du försöker förvränga allt... Kan nån Admin snälla hjälpa mig.....

Anonym
Quote:

Orion skrev:

Vad gammal han blev förresten... 930 år

Du har ju inte koll på vad du säger? Adam skapades när jorden var färdig enligt skapelseberättelsen.

Om du inte anser att jorden är 6 000 år, behöver du bara säga detta, inte komma med nedsättande termer. Från ditt resonemang utgår jag nämligen ifrån att det är det du säger, speciellt eftersom du anser saker som Jesu födelse och Adam och Eva osv var förutbestämt.

Det kan vara mycket villrådigt att söka sin information på tokkristna sidor, eftersom de så gärna vill framställa Bibelns berättelser som sanna... Dessutom finns det en falang som anser att jorden bara är 6 000 år gammal och det verkar vara en sån sida som du refererar till.
Kolla dina egna källor.

Anonym
Får jag förresten be Orion att respektera regeln Undvik bedömningar av användare, grupper och trosuppfattningar.

Anonym
Begränsingen gäller endast dig, jag vill inte ha dig i mina trådar. det är bara du som är problemet.... men den problemet blir nog löst också.

See User information
Coputererror. Du kan inte kräva att orion vill svara eller diskutera med dig. Var god att respektera hans önskan

Regler

Posted on: 2010/3/18 22:09
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Orion. Du följer inte foumregler när du kallar computererror för namn. Följ forumreglerna.

Regler

Posted on: 2010/3/18 22:10

Anonym
Och detta beror alltså på att jag ställer frågor som du inte kan besvara. Blir det för obekvämt för dig när någon undrar om någonting? Jag tror dessutom jag ställer frågor som flertalet undrar om, men eftersom jag gör det behöver de knappast skriva ned sina frågor. De ser dessutom hur ovillig du är att besvara mina och andras frågor, så de känner det inte är någon idé.

Detta är iallafall den uppfattning jag fått utifrån de PM jag fått om folk som diskuterat detta.

Var vänlig att besvara mina frågor nu.
1. Hur är det möjligt att Adam, som var den första människan på jorden och enligt Bibeln satte sin fot på jorden inom den första veckan.

2. Hur kan Adam bli 930 år gammal

3. Hur kan Brittiska kungahuset vara besläktat med Noahs son Sem, som är semiternas ursprung?

4. Hur kan jorden bara vara 6 000 år gammal, utifrån det du själv lagt fram, men Davidsstjärnan vara 10 000 år, dvs från yngre stenåldern.

Anonym
Ok ska följa reglerna ,Som du ser, låtar han inte någon post vara, han vill agera hjärna åt allihopa. vi har ögon och den 6: sinnet alla ser vad som är fel och inte. errors frågor har inget med posten att göra, han försöker förvränga alltihopa på en gång.

;)

See User information
Orion. Du gör fortfarande bedömningar. Sluta med det nu är du snäll.

Quote:

Orion skrev
Ok ska följa reglerna ,Som du ser, låtar han inte någon post vara, han vill agera hjärna åt allihopa. vi har ögon och den 6: sinnet alla ser vad som är fel och inte. errors frågor har inget med posten att göra, han försöker förvränga alltihopa på en gång.

;)

Posted on: 2010/3/18 22:17

Anonym
Jag gjorde inte posten för att lösa din gåta eller historia, utan endast det som jag fann och har med biblen att göra.. och desstuom lyder texten i den: Quote:
Se Kungarna och bloods linjen som leder från Adam till drottningen, all religion vi har har de styrt... den gud de har skapat för folket är den de velat visa bara

Om du inte förstår den, så betyder det att de bara visade för oss historian dit och den började med de, ungefär som historien med Kina Qin Shi Huangdi allt började med honom, men som ni vet, är kineserna inte släkt till han, han mördade endast de kunniga och införde sina lagar.

Dessa kungar och drottningar har levt gott och människorna har svultit på grund av deras girighet. Biblen och alla andra religioner är endast gjorda för dessa typer eftersom de är de riktiga syndarna.

De har dolt ljuset för de flesta människorna i världen, och det är inte konstigt varför vissa Indian stammar inte velat eller vågat ta kontakt med omvärlden på många tusen år.

DE styr idag Modet,Media, Skola,Religioner, Ekonomi... de kan styra vad de vill men låt de inte styra ditt SJÄL

See User information
Comp det var en onödigt angrepp på Orion det om 6000 år. pga av det blev det massa trams i den här tråden också. Du tog första chansen du fick att hoppa på han. Det finns en tråd för att disktuera hexgram.

Förövrigt så tror jag det står i bibeln att gud inte lät folk bli äldre än 160 år eller nått efter någon person minns inte vem. innan dess kunde folk bli hur gammla som helst.

Posted on: 2010/3/19 7:47
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

See User information
Barnsligt.

Om man vill ignorera någon på ett forum - då gör man väl det bara. Kan inte vara klurigt att lyckas med. Å andra sida verkar det vara en Vaken-sjukdom att gå igång på kritik eller pajkastning. Kanske är det så att en del tycker det är underhållande.

Slöseri med tid och energi.

Posted on: 2010/3/19 13:02

See User information
Quote:

Orion skrev:
Detta är de som byggt upp ditt religion och gjort dig till den du är.
innan de fanns fria Människan

Den fria människan innan Adam? Utveckla.

Posted on: 2010/3/19 13:29

See User information
Quote:

computerror skrev:Så jorden är bara 6000 år gammal?

Intressant det där. Går man till sumeriska gamla bevarade konungalängder hette den förste prästkonungen efter den s.k. floden Sana Lu.Gal, och han skall ha härskat över Kish runt 3000 f.Kr. I olika översättningar av Bibeln står att läsa under rubriken "Släkttavlan för Noas söner":

"..Från dem kom folken som spred sig till öarna och kustlandet,
vart och ett i sitt land och med sitt språk, i olika stammar och folk. Hams söner var Kush, Misrajim, Put och Kanaan…"

"…Kush födde Nimrod som var den förste härskaren på jorden / den förste att upprätta ett välde på jorden / den förste att bli en väldig man på jorden."

De väldiga männen, Lu.Gal kallas i konungalängderna fjärdedelsgudar och förlänas regeringstider på flera hundra år. Detta har förbryllat och upprört forskare tiderna igenom. För att få en mer acceptabel bild av det hela har nutidens vise dividerat talen med 60 och då fått trovärdigare regeringstider på i genomsnitt 13,5 år.

Så jordens religiöst tänkta ålder skulle nog se lite annorlunda ut om inte vetenskapen varit och petat i siffrorna.

Posted on: 2010/3/19 13:38

Anonym
Miri Quote:
Den fria människan innan Adam? Utveckla.

Om vi går tillbaka till den historian och kopplar den med berättelsen om hur vårat liv blev tids begränsade finner vi följande..

Prästerna i Egypten uppfann tidräkningen ca 4 000 f.Kr.

Man fann att polstjärnan går upp på samma ställe en gång om året. De tog då antal månvarv 12 st. & lade 30 dagar på varje varv + fem dagar för prästernas högtider 12*30+5 = 365 dagar. Man offrade under dessa 5 dagar till olika gudar ex. Nut ( himlavalvets gud ) & Ra solens gud.

wiki:
Ra beskrivs som alla andra gudars anfader. Genom självbefruktning ska han ha frambragt det första gudomliga paret Shu och Tefnut. Med tiden sägs han ha blivit allt svagare till dess guden Horus övertog hans funktioner.

Klockan kom ungefär i samband med Religionen ,

Adam (B.C. 4000-3070), Eve.
Seth (B.C. 3869-2957).

När religionen och tidsräkningen infördes ,infördes också lagarna som skulle gälla hela världen, nu fick människorna reda på ungefär hur många år de kan bli och att de är dödliga, och de fick regler och språk att lära sig.

innan dess brydde sig inte människorna om åldern då den inte existerade, de slapp stressa sig och få den girighet vi fått, eftersom alla ju vill till paradiset och folk måste göra allt för det och de har inte mycket tid, sedan finns de som försöker göra allt i denna livet för att de tror inte på nåt förutom tiden, och de stressar sig genom hela livet för att jaga saker.

För levde människan,
idag lever vi för att leva , medans vissa lever för att dö, andra lever för att återföddas, och många andra vet inte ens om att de har haft ett liv tills kl 12.

Religionen skapade inte bara räddsla för tiden utan också för natten och den skapade gott och ont.

4. Och Gud såg att ljuset var gott; och Gud skilde ljuset från mörkret.

5. Och Gud kallade ljuset dag, och mörkret kallade han natt. Och det vart afton, och det vart morgon, den första dagen

Lägg märke till:
Och Gud såg att ljuset var gott; och Gud skilde ljuset från mörkret.

Härmed blev natten Ont och dagen gott.

Och det vart afton, och det vart morgon, den första dagen

Här ser man att allt började med mörker/ afton. mörkret byter sida med ljuset, och tvärtom.

bara tänk nu hur många som är rädda att gå i skogen på natten och det är fullmåne, direkt så börjar skitzo tankarna , istället för att sätta sig ner och njuta av solskenen som också lyser under natten och reflekterar på månen.

Anonym
Quote:

Orion skrev:
Prästerna i Egypten uppfann tidräkningen ca 4 000 f.Kr.
Vår tidräkning infördes på 500-talet. Efter Jesu födelse.

Quote:

Orion skrev:
Man fann att polstjärnan går upp på samma ställe en gång om året. De tog då antal månvarv 12 st. & lade 30 dagar på varje varv + fem dagar för prästernas högtider 12*30+5 = 365 dagar. Man offrade under dessa 5 dagar till olika gudar ex. Nut ( himlavalvets gud ) & Ra solens gud.
Jag tycker du ska titta lite på hur kalendern förändrats efter tiden. Det du beskriver är dels ett hopkok och dels saker som inte alls stämmer.

Quote:

Orion skrev:
Klockan kom ungefär i samband med Religionen ,
Klockan såg inte alls ut som den gör idag. Jag har visat i en annan tråd hur klockan såg ut. Den var inte rund, utan formad som en båge, med oproportionellt mellanrum mellan de olika graderna (Timmarna)

Vidare tycker jag inte du gav svar på Miris fråga överhuvudettaget. Hon frågade om den fria människan innan Adam och du skrev om helt andra saker.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper